Maksan luottokortilla kaikki ostokseni
Viiden kuukauden kulutuksen perusteella käytän keskimäärin arkiostoksiin kuten ruokaan 150-280 kuukausittain.
Kommentit (47)
Minä maksan ja kerrytän samalla lentopisteitä sekä saan matkavakuutuksen ilmaiseksi jos matkastani on maksettu vähintään puolet kyseisellä luottokortilla.
Loistavaa.
Minä myös maksan kaiken luottokortilla, tosi kätevää kun ei tartte fyysistä korttia pitää mukana vaan apple watch riittää. Luottorajani on 20k enkä käytä kortin luotto-ominaisuutta vaan maksan pois kerran kuussa.
Meillä on ruoka- ja taloustavaraostoksia varten erillinen luottokortti molemmille ja tämä sitten maksetaan yhteiseltä taloustililtä.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös maksan kaiken luottokortilla, tosi kätevää kun ei tartte fyysistä korttia pitää mukana vaan apple watch riittää. Luottorajani on 20k enkä käytä kortin luotto-ominaisuutta vaan maksan pois kerran kuussa.
Meillä on ruoka- ja taloustavaraostoksia varten erillinen luottokortti molemmille ja tämä sitten maksetaan yhteiseltä taloustililtä.
Ja täytyy vielä mainita että platinakortilla käytössäni on kattavat vakuutukset sekä 24/7 concierge palvelu :)
Mäkin käytän luottokorttia tarpeen mukaan. Nyt saldo on vain 1200, joskus se on melkein tapissa eli lähemmäs 5000. Ajattelin maksaa tuon pois ensi kuussa, kun tulee veronpalautuksia lähes 2000. Luottokortti on joustovara, koska en pysty säästämään rahaa jostain syystä. Sijoituksia on jonkin verran, mutta en realisoi niitä yllättävien kulujen vuoksi vaan maksan luottokortilla. Sijoittamaan pystyn, kun nyysin palkkapäivänä heti tililtä rahaa, mutta jos se jää irtorahana, niin se vaan katoaa. Toiseksi palkastani menee myös lainalyhennykset heti. Olen vähän huono rahan kanssa. En ole eläessäni vielä saanut säästettyä rahaa tilille mitenkään isoja summia. Olisiko enimmillään ollut muutama tonni? En ole silti persaukinen. Talous on aika hyvin tasapainossa, ollut 25 vuotta (eli koko työssäoloajan) ja olen nettovarallisuudeltani hyvässä asemassa. Velkaa on vähän ja omistan kuitenkin omakotitalon isossa kaupungissa, sijoitusasunnon ja puolikkaan kesämökistä Etelä-Suomessa noiden sijoitusrahastojen lisäksi. Velkasumma on alle 30 000 Euroa yhteensä kaikesta tuosta. Jotenkin vaan olen tämmöisenä hönttinäkin onnistunut pelaamaan talouteni kaikki nämä vuodet, vaikka muistan ihan samalla tavalla tuskailleeni luottokorttien kanssa jo 2000-luvun alussa. Aina oli sinne auki, aina lähestyi maksimi, mutta jotenkin vaan asiat on aina järjestyneet.
Vanhempani hommasivat ekan luottokortin matkustamisen takia vasta eläkeiässä. Ei tosiaan ole kotoa opittu tapa. He ovat aina olleet nuukia ja saaneet hyvin säästettyä. Ei pakene käteiset heiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kortti mammoilla muka on? Porvoo Platinum? Surkea provo koska tällä palstalla ei kenelläkään ole mitään luottokortteja koska ei ole luottotietojakaan.
Tämä vasta surkea kommentti olikin. Kirjoittaja kuvittelee että tänne kirjoittelee vain naiset, kirjoittaja väittää ettei kellään kirjoittajista ole luottokorttia, kirjoittaja väittää ettei kellään kirjoittajista ole luottotietoja. Three strikes and you're out, kommentoija.
FB:n sijoittamalla vauraaksi ryhmän jäsenien tiedän kirjoittavan ketjuihin joten naureskelen täällä partaani.
Vierailija kirjoitti:
Itse puolestaan siirtynyt melkein pelkästään käteisen käyttäjäksi. Siitä on mielestäni monia hyötyjä, kuten hahmottaa helpommin paljon käyttää rahaa kun se kuluu käytännössä eikä pelkät numerot muutu tilillä.
Suosittelen tosiaan käteiseen rahaan siirtymistä, varsinkin jos tulee ostettua helposti luotolla turhaa tavaraa.
Itsehillinän opettelu ajaisi saman asian eikä tarvitsisi käsitellä likaisia kolikoita ja seteleitä.
Hyvä ratkaisu, jos ei muuten hallitse rahankäyttöään.