Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksan luottokortilla kaikki ostokseni

Vierailija
08.05.2022 |

Viiden kuukauden kulutuksen perusteella käytän keskimäärin arkiostoksiin kuten ruokaan 150-280 kuukausittain.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole rahaa?

Vierailija
2/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea jatkuvasta lainasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan luonnossa kaikki ostokseni.👵

Vierailija
4/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin maksoin aiemmin kun oli vakaat tulot. Oli kiva maksaa kk menot kerralla. Mutta nyt yrittäjänä maksan debitillä kun tulot on mitä sattuu.

Vierailija
5/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs se haittaa ap?

Eiväthän ne luottokortti ostoksestaan ole ilmaisia.

Se luottohan pitää maksaa takaisin ja vielä koron kanssa.

Jos ei luottoa maksa, käy tosi köpelösti.

Sitäpaitsi joissakin ulkomaisissa nettikaupoissa voikin maksaa vain ja ainostaan luottokorteilla, samoin hotellivarauksissa.

Vierailija
6/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole rahaa?

No just niillähän sitä rahaa onkin, jotka luottoa käyttävät.

Luottokorttia eivät edes kaikki saa.

Pitää olla säännölliset tulot tai  mukavasti rahaa eri tileillä, jotta luottokortti yleensä myönnetään.

Vierailija
7/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan luottokortilla ns. kaiken muun pl. ruuan ja tietyt laskut (esim. vakuutukset, puhelinlasku jne.) mutta EN elä velaksi.

Maksan luoton käyttötililtä samantien pois viimeistään kuun lopussa jo ENNEN kun lasku tulee (mitä ei siis tule, koska luotto kuitattu jo ennen sitä pois)

Teen noin kahdesta syystä:

1. Ostoturva: jos nettiostoissa tulee jotain (pahimmillaan konkurssi) rahani ovat suojassa.

2. Suurempi syy on se (arkisissa ostoissa kivijalkakauppissa ym.) että tiedän luottokortin kk-summasta paljonko minulla kn mennyt ns. "turhuuteen" ilman erillisiä exceleitä tmv.

Maksan luottokortilla kaikki Netfliksista vaatteisiin, ravintolakäynneistä teatterilippuihin (ellen käytä jälkimmäisiin e-passia) jne. eli kuukauden summa on "ei pakollista" (jos ei nyt saivarrella siitä, että esim. talvikengät nyt voi tarvita pakostakin...)

Vierailija
8/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs se haittaa ap?

Eiväthän ne luottokortti ostoksestaan ole ilmaisia.

Se luottohan pitää maksaa takaisin ja vielä koron kanssa.

Jos ei luottoa maksa, käy tosi köpelösti.

Sitäpaitsi joissakin ulkomaisissa nettikaupoissa voikin maksaa vain ja ainostaan luottokorteilla, samoin hotellivarauksissa.

Moni ei ymmärrä, että luottokorttia voi käyttää myös maksuaikakorttina.

Esimerkkinä: Ostaa tammikuussa luottokortilla 500e tuotteita, helmikuussa tulee lasku noista tammikuun jutuista, ja jos sen laskun maksaa eräpäivään mennessä ei korkoja/kuluja tule.

Moni ei ymmärrä tuota ehkä siksi, että luottokorteissa on yleensä se minimi kuukausierä, ja jos ei kuittaa koko laskua kerralla niin silloin korkoja/muita kuluja tulee.

Jos maksaa tammikuun 500e laskusta helmikuussa vain minimierän, sanotaan vaikka 50e, niin maaliskuun laskulla on (-mahdollisten helmikuun ostojen lisäksi!) tammikuulta seuraava 50e lyhennyserä +korkoa/kuluja tammikuun 450e mitä ei helmikuussa maksettu pois.

Ja korkohan noissa yleensä on aila iso, eli jos sen tammikuun 500e makselee minimierissä aina 50e/kk+korko kertyy aina loppuvuoteen saakka, niin kallista on.

Mutta jos sen summan kuitaa nolliin heti helmikuussa=ei sentin senttiä tule korkoja tai muita kulua.

Vierailija
9/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ikäni karttanut luottokortteja. Olen perheestä jossa oli aina rahasta tiukkaa. Syynä isäni joka ei rahaa osannut käyttää. Palkka oli heti tuhlattava kaikkeen turhaan, kuten pelaamiseen. Itselleni on jäänyt joku kammo tuosta. Näin liikaa äitini stressiä ja kyyneleitä rahan puutteen takia.

Olen aina karttanut lainaa. Jos jotain tarvitsen, niin säästän siihen. Sitten vasta ostan. Säästäminen on itselleni äärimmäisen tärkeää. Vaikka tililläni on rahaa viisinumeroinen summa, niin silti tunnen itseni vähävaraiseksi ja pelkään kuollakseni menettäväni säästöni.

Saisin varmasti luottokortin. Mutta en halua elää "velaksi".

Vierailija
10/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan lennot, hotellit ja nettiostokset luotolla ja maksan myös sen laskun kerralla pois, joten ei tule muita kuluja/korkoja. Voishan ne kaikki muuten ostaa, mutta taloustili meillä on yhteinen ja ruuat+yhteiset kulut menee sieltä. 150-280 on varmaan aika normi kulu ruokaan tvs ostoksiin, meillä menee noin 250e/kk kahdella.

Vierailija
11/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen taas siinä onnellisessa asemassa, että pystyn maksamaan kaikki ostokseni suoraan pankkikortilla. Sähkö- vakuutus-, vastike- yms maksut menevät suoraveloituksena tileiltäni.

Vierailija
12/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joilla on rahaa, maksavat käteisellä. Muut luottokortilla suoraan tililtä. Sitten on maksuhäiriöiset ja muut epätoivoiset, joilla on raha loppu, jotka maksavat luotolla.

Vierailija
13/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen taas siinä onnellisessa asemassa, että pystyn maksamaan kaikki ostokseni suoraan pankkikortilla. Sähkö- vakuutus-, vastike- yms maksut menevät suoraveloituksena tileiltäni.

Esim 3000 kesäloman maksat suoraan tililtä? aika riski minusta pitää sellaisia rahoja käyttötilillä, jolle pankkikortti, ja olla hyödyntämättä luottokortin maksuturvaa, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
14/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, joilla on rahaa, maksavat käteisellä. Muut luottokortilla suoraan tililtä. Sitten on maksuhäiriöiset ja muut epätoivoiset, joilla on raha loppu, jotka maksavat luotolla.

Ei maksuhäiriöinen voi luottokorttia saada, se otetaan pois, kun tulee merkintöjä.

Vierailija
15/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisellä ei maksa nykyään kuin eläkeläiset.

Vierailija
16/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim 3000 kesäloman maksat suoraan tililtä? aika riski minusta pitää sellaisia rahoja käyttötilillä, jolle pankkikortti, ja olla hyödyntämättä luottokortin maksuturvaa, mutta kukin tyylillään.

Tuossa asiassa tietenkin luottokortti on kätevä. Mutta kaikki eivät matkustele. Itse mielummin laitan säästöön sen rahan. Itse pyrin maksamaan kaiken ilman luottokorttia. Sitten vasta ostetaan jotain, kun siihen on säästetty. Esimerkiksi jokunen vuosi sitten ostin uuden sängyn. Pankkikortilla maksoin 2000 eikä ostosta tarvinnut sen jälkeen enää miettiä.

-eri-

Vierailija
17/47 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan kaiken Amexilla joka on tietenkin maksettava kuun lopussa pois, toimii hyvin. Amexin pisteillä sitten upgreidailen lentoja tai maksan esim lomareissun autonvuokran yms.

Käteistä en käytä juuri koskaan, pankkikorttia silloin kun Amex ei käy.

Matkoja, nettiostoksia tai mitään sellaista jota ei saa mukaan heti ei kannata maksaa millään muulla kuin luottokortilla. 

Vierailija
18/47 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole rahaa?

K-Plussa Maksuaika kortilla tienaan tuplat pisteet verrattuna muihin tapoihin maksaa.

Oletko taas joku likaisella käteisellä maksaja?

Vierailija
19/47 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan kaiken Amexilla joka on tietenkin maksettava kuun lopussa pois, toimii hyvin. Amexin pisteillä sitten upgreidailen lentoja tai maksan esim lomareissun autonvuokran yms.

Käteistä en käytä juuri koskaan, pankkikorttia silloin kun Amex ei käy.

Matkoja, nettiostoksia tai mitään sellaista jota ei saa mukaan heti ei kannata maksaa millään muulla kuin luottokortilla. 

Aikaasi tuhlaat näitä selittelemällä.

Suomalaiset ei ymmärrä mitään rahasta saatika siitä että luottokortit ovat hyödyllisiä.

Vierailija
20/47 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin maksoin aiemmin kun oli vakaat tulot. Oli kiva maksaa kk menot kerralla. Mutta nyt yrittäjänä maksan debitillä kun tulot on mitä sattuu.

Eikö kaikki pankit ole aina tarjoamassa luottokortteja yrittäjille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi