Mitä mieltä vauvojen rokotuksista? Perusrokotukset siis kyseessä.
Huolestuttaa tuttavaperheen vauvan puolesta. Pitääkö ottaa vai ei? Jos ei ota vauvalle rokotuksia, mitä siitä voi seurata? Huolestuttaa myös joku rokotevaurio...
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Mummoni menetti kaksi lastaan, 2-vuotiaan ja 4-vuotiaan 50-luvun alussa johonkin kurkunpään kannen(?) tulehdukseen. Lapset olivat yksin terveitä ennen sairastumistaan ja kuolivat muutaman päivän välein tukehtumalla. Toinen kuoli sänkyynsä, toinen ehdittiin viedä lääkäriin. Asuivat syrjäseudulla, lääkäri ei osannut auttaa ajoissa.
Että ilman niitä rokotteita nämä tarinat olisivat edelleen nykypäivää.
Ja mikä rokote tehoaa kurkunpään tulehduksen?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia lapsia tarvitse rokottaa, vain ne jotka haluaa pitää 🙂
Onko vähän kulunut juttu. Lapsia kuolee aivan muihin asioihin kuin rokottamattomuuteen.
Parempi nykypäivään olisi: syötä vain niitä lapsia terveellisesti, jotka haluat pitää. Tai: Älä juo alkoholia, jos haluat lastesi mielenterveyden pitää. 😃
Vierailija kirjoitti:
Joku syyhän siihen on oltava, miksi ihmisillä on nykyään niin paljon autoimmuunitauteja ja nepsyhäiriöitä. Itse epäilen rokotteita, koska ei ihmisten ruokavaliokaan ole niin paljon oikeasti muuttunut.
Ihmisten ruokavalio on muuttunut itse asiassa valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en antanut alle 3 kk:n ikäiselle (joidenkin mielestä sopiva alaikäraja on 2 v), monestakaan syystä.
Ensinnäkin, 2 vanhempaa jotka ei sairastele, lapsella ei sisaruksia, vastasyntynyttä ei viedä vieraiden lähelle. Kotona kun oltiin, riski ei ollut perusteltu.
Toiseksi, kun erityistä riskiä ei ollut, oli varaa antaa puolustusjärjestelmän vähän kypsyä, ilman multishokkeja heti.
Kolmanneksi, suvuissa on autoimmuunisairauksia.
(Lapsi sairasti ihan ensimmäistä kertaa elämässään, niin että oireet olivat havaittavissa, 2-vuotiaana. Se oli joku flunssa jossa korkea kuume.)
Flunssa jossa on korkea kuume on influenssa todennäköisesti. Sitäkö et pitänyt "multishokkina"? Hmmm....
Ehkä se oli influenssa, ei tutkittu. Joitakin vuosia myöhemmin sairasti jonkun kuumeisen hengitystieinfektion vahvoin oirein, silloin tutkittiin ja kyseessä oli influenssa.
Multi tarkoittaa montaa. Vauvoillehan suositellaan montaa rokotetta. Vasta maailmaan totuttelevan kehon haastaminen varautumaan monia taudinaiheuttajaa vastaan on "multishokki", oli sen seuraukset hyvät/huonot.
Yksi voimakasoireinen tartuntatauti ei siis ole multishokki, vaan shokki. Jonka 2-vuotias kenties, tai toivottavasti, kestää paremmin kuin vastasyntynyt; jos sairastuu.
Höpsis. Et selvästikään ymmärrä yhtään mistä puhut.
Jo sikiönä lapsi joutuu kohtaamaan patogeenejä. Ota selville miten voi käydä jos äiti sairastuu vihurirokkoon odotusaikana. Synnyttyään lapsi joutuu koko ajan kohtaamaan patogeenejä. Hän altistuu siis koko ajan "multishokeille".
Siinä olet oikeassa, että 2-vuotias kestää paremmin jonkun sairauden kuin vastasyntynyt. Sehän on juuri siksi että hän on kokenut pidempään ja enemmän niitä "multishokkeja". Vauvan rokottaminen edistää siten lapsen immunisysteemiä, siinä vaan vauva saa valitut shokit lievinä eikä niinä aitoina patogeeneinä, joita hän rokottomattomana kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotevastaiset ovat uskossaan vahvoja. Heitä ei faktat haittaa. Onnea jankkaamiseen.
Ei tuo ole mikään uskonto, vaan valinta muiden joukossa. Sama kuin se, juoko alkoholia vai ei. Älä väännä turhaa draamaa sinne missä sitä ei ole.
Äläs nyt koeta olla järkevä, noista hörhöistä on paljon kivempi taistella pahaa ja mahtavaa rokottamattomien kulttia vastaan, kuin tavallisia ihmisiä, jotka vain ajattelevat hieman eri lailla. :D
Niin. Natsitkin ajattelivat vain vähän eri lailla.
Jep, johan se natsivertauskin piti heittää. 🤦🏻
Eli idiootin kanssa siis kirjoittelen.Jaat tietoisesti harhaoppia, joka tappaa ihmisiä. Hieno juttu, Hermanni.
Jos asia olisi kuten väität, Suomessa rokotettaisiin pakolla. Se on kuitenkin täysin vapaaehtoista, eikö sen pitäisi tyhmemmällekin kertoa jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku syyhän siihen on oltava, miksi ihmisillä on nykyään niin paljon autoimmuunitauteja ja nepsyhäiriöitä. Itse epäilen rokotteita, koska ei ihmisten ruokavaliokaan ole niin paljon oikeasti muuttunut.
Enemmän juomavalio, alkoholia kitataan kuin viimeistä päivää entisaikoihin verrattuna, varsinkin naisten kohdalla muutos on suuri.
Mutta muuttuneen ruokavalion ei tutkitusti pitäisi aiheuttaa autoimmuunitauteja yms. Joku muu seikka niitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne poliorokotteet, jotka eivät aiheuta halvausoireita ja joita Suomessa ja enenevissä määrin muuallakin käytetään, eivät muuten estä viruksen leviämistä. Poliovirus ei myöskään aiheuta halvausoireita kuin prosentille (rokottamattomista) tartunnan saaneista. Eikä kaikissa köyhissä maissa ole niin hyvää terveydenhuoltoa, että kaikki polion vaikutuksesta halvausoireita saaneet saisivat edes poliodiagnoosia.
Siksi se, että halvaantumisia ei todeta, ei välttämättä tarkoita, etteikö virusta olisi, Suomessa tai muualla. Ja se voi olla syy, miksi poliorokote on edelleen yleisessä rokotusohjelmassa.
Nimenomaan ne poliorokotteet estävät viruksen leviämisen. Ja kun tautia esiintyy, on myös halvauksia. Prosentti ei kuulosta paljolta, mutta kun tuhannet ihmiset sairastuvat, halvaantuneita on jo merkittävä joukko. Lohduttaako polioinvalidia se, että kuuluu siihen joukkoon?
Polio olisi jo kitketty maailmasta ilman rokotevastaisuutta sekä sotia, joiden takia rokotuksia eräissä maissa tautia edelleen esiintyy.
Syitä on paljon muitakin kuten köyhyys ja lasten huono asema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotevastaiset ovat uskossaan vahvoja. Heitä ei faktat haittaa. Onnea jankkaamiseen.
Ei tuo ole mikään uskonto, vaan valinta muiden joukossa. Sama kuin se, juoko alkoholia vai ei. Älä väännä turhaa draamaa sinne missä sitä ei ole.
Äläs nyt koeta olla järkevä, noista hörhöistä on paljon kivempi taistella pahaa ja mahtavaa rokottamattomien kulttia vastaan, kuin tavallisia ihmisiä, jotka vain ajattelevat hieman eri lailla. :D
Niin. Natsitkin ajattelivat vain vähän eri lailla.
Jep, johan se natsivertauskin piti heittää. 🤦🏻
Eli idiootin kanssa siis kirjoittelen.Jaat tietoisesti harhaoppia, joka tappaa ihmisiä. Hieno juttu, Hermanni.
Jos asia olisi kuten väität, Suomessa rokotettaisiin pakolla. Se on kuitenkin täysin vapaaehtoista, eikö sen pitäisi tyhmemmällekin kertoa jotain?
Haluatko pakkorokotukset? Saat ne kyllä, jos rokotekriittisyys leviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaiettu totuus, että rokottamattomat ovat oikeasti paljon terveempiä. Mutta siitä kuten mistään muustakaan oikeasta totuudesta ei tässä yhteiskunnassa saa puhua...
On vaiettu totuus, että sinä olet aivan helevetin tyhmä ihminen, jos tuollaista paskakasaa voi ihmiseksi edes sanoa.
Toivottavasti joskus kehitetään rokote, joka estää suuta suoltamasta ulos tuollaista puhetta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No terveellisempään suuntaan joo. Joskus 60-luvulla syötiin tyyliin leipää ja makkaraa. Ei puhettakaan mistään päivittäisistä tuoreista salaateista, makrojen ja mikrojen seuraamisesta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en halunnut ihan pienelle ottaa turhia rokotuksia. Ja melkeinpä ne kaikki tuntui turhilta. Ripari-iässä tuli ensimmäinen rokote (dT) ja sitten täysi-ikäisenä lapsi on ottanut jotain muita, en edes tiedä mitä kaikkia. Sikarokkorokotetta ei halunnut myöskään, eikä sitä HPV-rokotetta. Näiden kohdalla oli jo sen ikäinen, että sai päättää itse (12+).
On se hyvä, että lapsi on vähän viisaampi kuin vanhempansa jos on aikuisena ottanut rokotteet, jotka äiti laiminlöi.
Palstan hysteerikkojen mielestä lapsen ei olisi pitänyt selvitä edes nuoruuteen, saati aikuisuuteen.
Se, että sinun lapsesi (ei vielä!) sairastanut, ei ole merkki siitä ettei rokotteita tarvita. Se on merkki siitä että hänellä kävi hyvä tsäkä. Entäpä sitten JOS olisi sairastunut? Mitä sitten sanoisit?
Aivan. Et edes olisi tällä palstalla keskustelemassa.
Katselepa vähän tilastoja, miten suomessa kuolee näitä rokottamattomia. Ehkä voit päästä hysteriasta joskus eroon.
Katso myös, kuinka moni kuolee ja vammautuu liikenteessä. Ethän vaan ota lapsiasi auton kyytiin enää?!
Toi liikennekuolemat olikin hyvä vertaus. Kuinka moni jättää pikkulapsen irrallaan ilman turvaistuinta matkustamaan autossa? Aivan, ei kukaan.
Miksi sitten jättää lapsi rokottamatta?
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen epäterveellistä ruokavaliota ja liiallista puhtautta. Tämähän on tutkittu. Verrattu esim. Imatraa ja 10 km päässä olevaa kaupunkia Venäjän puolella. Tutustupa vaikka siihen.
Suuri osa Nepsy-ongelmista selittyy sillä, että ne tulevat esille paljon paremmin, koska elinympäristöt ovat vaativampia. Vertaapa joku 60-luvun kyläkoulu ja 100 oppilaan avoin oppimisympäristö.. enoni on nepsyihminen, nyt jo eläkkeellä. On elänyt erikoisuuksineen hyvän elämän maaseudulla, käynyt töissä koko elämänsä. Olen itse opettaja ja sen verran kouluelämästä tiedän, että jos hän olisi lapsi ja nuori nyt, niin olisi syrjäytynyt ja kiusattu viimeistään yläasteelle. Karua, mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän juomavalio, alkoholia kitataan kuin viimeistä päivää entisaikoihin verrattuna, varsinkin naisten kohdalla muutos on suuri.
Mutta muuttuneen ruokavalion ei tutkitusti pitäisi aiheuttaa autoimmuunitauteja yms. Joku muu seikka niitä lisää.
Mites sitten, kun muutama vuosisata sitten kitattiin viiniä ja olutta enemmän kuin vettä. Ei silloinkaan joka toinen ollut mikään fas/nepsy/vakavasti sairas. Toki epähygieenisissä oloissa ja ilman nykyaikaista lämmitystä kuoli osa lapsista, mutta ne selviytyneet ei olleet niin sairaita kuin voisi olettaa.
Eipä kävisi mielessäkään jättää lasta rokottamatta ja altistaa kaikille vakaville taudeille.
Kaikki kaverit ja tutut on roketettu ja ovat rokotuttaneet myös lapsensa, eikä kenellekään ole tullut näitä rokotevaurioita.
Ps. tuttavaperheen asiat eivät kuulu ap:lle mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet aktivoivat immuunijärjestelmää, ja se on yksi syy siihen, miksi lasten allergiat ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti.
Laita linkki tutkittuun tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummoni menetti kaksi lastaan, 2-vuotiaan ja 4-vuotiaan 50-luvun alussa johonkin kurkunpään kannen(?) tulehdukseen. Lapset olivat yksin terveitä ennen sairastumistaan ja kuolivat muutaman päivän välein tukehtumalla. Toinen kuoli sänkyynsä, toinen ehdittiin viedä lääkäriin. Asuivat syrjäseudulla, lääkäri ei osannut auttaa ajoissa.
Että ilman niitä rokotteita nämä tarinat olisivat edelleen nykypäivää.Ja mikä rokote tehoaa kurkunpään tulehduksen?
Kuuluu rokoteohjelmaan nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen epäterveellistä ruokavaliota ja liiallista puhtautta. Tämähän on tutkittu. Verrattu esim. Imatraa ja 10 km päässä olevaa kaupunkia Venäjän puolella. Tutustupa vaikka siihen.
Suuri osa Nepsy-ongelmista selittyy sillä, että ne tulevat esille paljon paremmin, koska elinympäristöt ovat vaativampia. Vertaapa joku 60-luvun kyläkoulu ja 100 oppilaan avoin oppimisympäristö.. enoni on nepsyihminen, nyt jo eläkkeellä. On elänyt erikoisuuksineen hyvän elämän maaseudulla, käynyt töissä koko elämänsä. Olen itse opettaja ja sen verran kouluelämästä tiedän, että jos hän olisi lapsi ja nuori nyt, niin olisi syrjäytynyt ja kiusattu viimeistään yläasteelle. Karua, mutta totta.
Meillä on suvussa pari nepsylasta. Asuvat maalla ja käyvät pikkukoulua. Erityisyys on kyllä näkynyt jo pienestä pitäen ja aiheuttanut myös ongelmia kavereiden saamisessa ja koulumenestyksestä. Ehkä olisivat hyötyneet jostain erityisluokasta, mutta niitä taitaa olla aika vähän nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noissa salaliittoteorioissa on uskonnollistyyppisiä piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaiettu totuus, että rokottamattomat ovat oikeasti paljon terveempiä. Mutta siitä kuten mistään muustakaan oikeasta totuudesta ei tässä yhteiskunnassa saa puhua...
On vaiettu totuus, että sinä olet aivan helevetin tyhmä ihminen, jos tuollaista paskakasaa voi ihmiseksi edes sanoa.
Rokottomattomat lapset on usein aiennettu jo varhaisessa vaiheessa, varsinkin siihen aikaan, kun ei vielä ollut rokotteita.
Minäkin melkein kuolin 3-kuisena hinkuyskään.
Oli ihan hilkulla. Monta veromarkkaa/euroa olisi valtiolta jäänyt saamatta yli 50 vuoden työuralatni.
Mutta tehköön hölmöt kuten hauavat ja saavat uudestaan vanhat taudit raivoamaan.
T.tutkija evp
Jaat tietoisesti harhaoppia, joka tappaa ihmisiä. Hieno juttu, Hermanni.