MARRASMURUJEN tiistai turinoita....
huomenta siis täältä kirpakkaasta syys säästä,kainuusta.
itse jo " malttamattomana" odotan että vauveli syntyisi,vaikka ihan hyvä että laskettuun on vielä aikaa,tänään nimittäin tulee keittiö ukko suunnittelemaan meille keittiötä.
tuntuu että repeän liitoksista(ei sen puoleen raskausarvet ympäröi koko masun,jalkoihin tullut ja takapuoli on myös saanut osansa)
vaan ei tule nyt taas mieleen mitä kirjoittaisi joten pitää palata myöhemmin.
toukokuunäiti 33+5
Kommentit (36)
toivoovauvaa: kuinka sulla noin tiheesti noita käyntejä on? olen tainnut taas unohtaa jotain, jos olet jo aiemmin kertonutkin. Itsestäni tuntuu että mulla vaan harvenee. äitipolilta sanottiin että ei enää käyntejä ja nauvolastakin sanoivat että 2vk päästä sitten vasta.
napaa: täällä on vaihteeksi maha sekaisin. jos vanhat merkit sitten pitää paikkansa niin pian alkaa taas sitten supistellakin. ihmeellisen tasaisessa syklissä tuntuu tulevan. noh, katellaan sitten että rauhottuisko panadolilla ja kuumalla suihkulla.
mulla lkaa hermo mennä jo tuohon remppaan. ihan kypsä sirkkelin soittoon ja miehen isään joka on tyyppinä aika erikoinen. hänhän siis on ollut täällä varmaan kuukauden joka päivä.
synnytysG: oletteko alkaneet henkisesti valmistautua? mietin tässä että pitäs varmaan hakea jotain kirjallisuutta ja tehdä jotain rentoutusharjoituksia. ihan siinä mielessä kun nyt supistaessa pelkää että pissi karkaa ja alkaa heti jännittää lihaksia ja synnytyksessä pitäs sitten koittaa pysyä rentona..
mom rv35+4
Moikkelis!
Tahmean takkuisesti on taas tämäkin päivä lähtenyt käyntiin. Kävely on todella hankalaa kun alapäässä tuntuu kova liikkuva pallo, pää, joka ei ole laskeutunut. Tuolla se hilluu vaappumiseni tahdissa. Jestas, että tekee kipeää...niitä sukkapuikkovihlaisuja riittää. Vauva on tänä aamuna jo pönkinyt pyllyään ylöspäin, mikä ei tee kipeää tosiaan muuten, mutta tuolla hänen pääpuolellaan, kun sekin tietenkin liikkuu yhtälailla. Yön sentään antoi minun nukkua, vaikka pariin otteeseen ihmettelinkin, eikö vauva valvvo lainkaan. Eilinen oli muutenkin asukilla melkoisen hiljainen päivä.
Tänään ei ole ohjelmassa mitään ihmeellistä. Onneksi minulla on auto käytössäni, joten pääsen hakemaan lapset sillä koulusta. Koulun jälkeen menemme kumisaapasostoksille ja kylppäriinkin pitäisi ostaa loisteputki...että tällaista.
Tulen kyllä kirjoittelemaan taas, kunhan pinoon alkaa tulla vähän eloa...Momentti on ilmeisesti saanut tällä kertaa nukkua, kun ei ole käynyt vielä kirjoittelemassa kukonlaulun aikaan...?
Kanelisokeri 34+3
Vauvan liikkumisen ja kasvamisen takia joka viikolle myös tuo äitiyspoli.
Mulla tämä vauva kun viihtyy poikittain tai sitten olisi syntymässä pylly edellä(ei siis jalat edellä).
Joten jos synnytys alkaa niin voi olla asennosta riippuen leikkaus eli hätä sectio.
Meidän vauva kun ei ole kertaakaan ollut vielä pää alaspäin kohdussa.
Ja hepatoosi lääkkeiden ja ihottuman sekä diabeteksen takia seurataan noita sydänääniä ja kokoa.
Synnytys: en ole oikeastaan valmistautunut sen kummemmin synnytykseen, edellinen meni nopsasti (10 min sairaalassa) että luulen että nytkään ei juuru ehdi miettiä kuin sitä että ehtii sairaalaan asti. Otetaan vastaan mitä tuleman pitää, todennäköisesti ilman puudutuksia koska kummallekaan en ole ehtinyt mitään saada :(
Tänään on sitten se kauan odotettu neuvolalääkäri, tehdään paino-arvio ja jännitän kovasti sitä onko sf-mitta kasvanut. Aamulla tuli pari kipeää supparia ja luulen että jotain muutosta on tapahtunut alakerrassa. Vielä viikko ja sitten olisi 34 viikkoa täynnä, harmi että HullutPäivät ovat jo tällä viikolla....
Kirjoittelen neuvolakuulumisia kunhan palailen kotia.
MrsCruiser
Joo, nää yöt on just niin tätä. Ihme vihlontoja tuntui kääntyillessä, ihan inahdin ääneen yhdesti. Onneksi nukuttiin tytön kanssa kuitenkin lähes puol ysiin. Päivällä on kyllä vähän energia lisääntynyt, mutta heti kun tekee jotain tehokasta ja vaikka virtaa siinä tehdessä ois kuinka paljon, niin hetken päästä alkaa supistella ja väsyttää ihan hirveesti.
Eilen kävin sitten siellä kampaajalla ja nyt kehtaa mennä synnyttään ;) Niin kuin se tästä olis kiinni. Mä oon alkanu kuunteleen sitä synnytä rentoutuneena levyä. Koitan tossa tytön päikkäreiden aikaan kuunnella ja oon muutenkin miettiny millä keinoin sain rentouduttua esikoisen synnytyksessä. Niin kuin aikasemmin sanoin, huomaa että viimeiset pari vuotta ovat vieneet kyvyn todella rentoutua ja sulkeutua ilman turhia ajatuksia itseensä. Eilen muistin, että jossain kehotettiin supistusjännityksen keskellä rentouttaa kasvot... leuka ja kaula erityisesti. Se oli kyllä totta ekassa synnytyksessä, että mä aloin ensin jännittään kasvoista ja hartioista ja siitä se laski sitten alaspäin. Eli nyt sitten kuljetaan loppuaika suu auki, leuka lörpöllään!!!
Tänään pitäis lähtee tossa torilla käymään syysmarkkinoilla, jos vaikka jotain hyvää leivonnaista löytyis, kun on illaksi tuloksi vieraitakin.
Sarafan rv 34+5
inhottava yö. ei saanut kunnolla nukuttua. mies valitti eilen väsymystään ja meni sit jo aikasin nukkumaan. oisko nää jo sitä sellasta että valmistautuu vauvan yöheräilyihin tms..?
mies heräs kuudelta ja oon oikeestaan itekkin ollut taas siitä asti hereillä, tosin sängyssä.
vauva liikkunut tänä aamuna oikeen todella paljon! eilen illalla huomasin että se on vaihtanut asentoaan mahassa, sen peppu tuntuu olevan nyt vasemmalla puolella mut ihan tossa navan tasalla :O no onneksi tänään on se kauan odotettu neuvolalääkäri, ehkä hän osaa kertoa ja auttaa.
mites niihin painoarviohin ja synnytystapaarvioihin pääsee? mitä pitää valittaa? :)) mua on alkanut ahdistaa ihan hirveesti kun viime kerralla se kätilö sano neuvolassa että meijän vauva on _ainakin_ 3200g. nyt mun päähän on jäänyt et se paino jo silloin niin paljon.. se kokoarvio ois kyllä hyvä, ehkä.
uusin vauva lehti taisi juuri tippua luukusta, nyt aamupalaa ja lehteä :)
neuvolakuulumisia myöhemmin kanssa :)
ootellaan 36+4
nii joo, synnytä rentoutuneena cd. mulla se on ollut tossa nyt varmaan sen 2kk mutten oo oikeen päässyt kuuntelee. vois tässä joku? päivä ihan ottaa asiakseen ja kuunnella sitä.
mikähän on ku nyt näin vuolaasti on maitoa valunut jo sunnuntaista.. :O mahakin on sekasin :(
noh, ootellaan...
Ihanaa on jo tiistai!
Viime yö meni ihan plörinäksi. Hoidossa oleva neiti valvotti kunnolla ja nukkui levottomasti. Aamulla onneks nukkui pitemmän pätkän niin sain itekin nukuttua vähän. Saa nähdä mitä musta on jäljellä lauantai aamuna kun vanhemmat hakevat tytön. Oman lapsen hoitaminen on niin paljon rennompaa kun tuntee tavat ja lapsen. Vastuu toisen lapsesta tuntuu myös painavammalta. Mut turha valittaa, mitäs menin lupautumaan.. Tiedänpähän tulevaisuudessa etten ala toisten lapsia hoitamaan vuorokautta pitempään..
Omassa navassa kaikki hyvin. En ole ehtinyt paljoa keskittyä raskauteen. Synnytys lähenee. Vauva liikkuu hyvin ja maitoa on alkanut valumaan silloin tällöin.
Jännä nähdä milloin alkaa marrasvauvoja puksahdella maailmaan :) Mä en usko olevani ensimäisten joukossa vaikka supistuksia iltaisin tuleekin, ne on kuitenkin aika vaisuja ja hyvä niin kun viikkoja on vasta kohta kasassa 35. Rv 37-38 aikaan/ jälkeen saa vauva syntyäkin.
Onko teillä kellään kotona alle 1,5 lasta? Nostan hattua ja jaksamista jos sellaisia löytyy.
t.Vaavaa ja vaavi 34+6
Odotan jo ens viikkoa jolloin olis tarkoitus valmistaa pakkaseen ruokia ja leivonnaisia, ommella pinnasuojus, pestä vauvan vaatteita.. Kaappejakin vois siivoilla.
Tässä ootellaan malttamattomasti että posti toisi uuden vauva-lehden ja että " heräisi" tähän päivään.. Nyt ei meinaa tulla mistään mitään.
Tulipas sitten käytyä synnytysvalmennus, joka toisaalta (minun mielestäni) oli yhtä tyhjän kanssa.. Parit hyvät asiat siellä käytiin läpi mutta olisi kyllä pärjännyt ilmankin.. Ainakin ukon mielestä.. ;)
Mammavaatteista: Minä ainakin jouduin aikas aikaisessa vaiheessa ostamaan mammahousut itselleni kun tuo maha kasvoi niin ettei omat tuntuneet enää hyvältä jalkaan. Paitoja saisi olla enemmänkin ja takkia kaipaisin kun mitkään mun vartalonmyötäisistä takeista ei mene kiinni ja alkaa oleen pihalla vilpoinen. Ja tukisukkia oli pakko hankkia.
Petipuuhista: Meillä oli vähän hiljaiseloa tuolta helmikuulta aina elokuulle kun minua ei oikein innostanut, mutta nyt on alkanut piristyyn ja sen huomaa kyllä ukostakin, ei ole enää niin kireä koko ajan. :) Mun tekis koko ajan mieli, mutta jonkun täytyy kuulemma rakentaa sitä meidän taloa.. ;)
Jumalaton flunssa päällänsä, mutta ei ole kuumetta. Saisi tulla kunnolla kipeeksi ja kerralla ohi kuin tämmöistä pitkittynyttä vähän kerrallaan. Kamala olotila.
(.) Kova möyrintä jatkuu ja aina öisin alkaa hakkaan oikeeseen kylkeen, etten varmana pääse helpolla nukkumaan. Pari harjoitussupistusta olen huomannut ja muutaman kerran vihlassut alapäähän, mutta muuten ei mitään. Saan olla varmaan todella kiitollinen voinnistani..
Joskos sitä ottais itteensä niskasta kiinni ja aloittais päivän työt vaikka pyykin pesulla.
Mekku ja Beebe 33+6
Haluaisin siis vielä mukaan mukavan tuntuiseen joukkoonne. Laskettu aikani on 30.11. Lääkäri sanoi kuitenkin olevansa tyytyväinen jos päästään rv 35 asti. Olen siis ollut levossa jo viikkoja supistelun takia. Nyt supistelut on vähän helpottanu ja sain jo luvan istua ja vähän tehdä kevyitä kotitöitä ;) Levon kanssa täytyy olla tarkkana, koska istukka peittä kohdunsuun. MIkä tarkoittaa myös sektiota.
Mieheni kanssa asustelemme ja odotamme siis esikoista. Miehen kaiken vapaa-ajan vie tällä hetkellä rakennusprojekti. Täällä oli jollain muullakin (en valitettavasti muista nimiä) rakennus/remontti hommat menossa, oletteko pystyneet paljon osallistumaan?
Tässä siis tällainen oma napainen pikaselvitys, toivottavasti pääsen jutuistanne kärryille.
-siilirouva 32+5
Eipä juuri uutisia.
Väsymys iskee kohtuullisen helposti nykyään. Eilen illalla oli kuin kuraan kuollut kuttu. Nippa nappa jaksoin raahautua muun perheen kanssa ruokakauppaan. Sen seurauksena maksinkin loppuillan. Joten päivällä lepääminen kuuluu tästä lähtien ohjelmaan (eilen en sitä juuri tehnyt).
Tänään vein tyttären tarhaan ja tulin itse kotiin tunniksi nukkumaan ennenkuin akivoiduin. Uni oli ihan tarpeen, koska tuli herättyä viideltä. Puolisokin oli hereillä tuolloin, joten vietimme " laatuaikaa" . Ei kuitenkaan synnytys kännistynyt. Olisi varmaan pitänyt siivota ja saunoa päälle.
Kaiketi nämä minun seläkätuntemukseni ovat supistuksia, koska niitä ei ole koko aikaa ja yölläkin selkä " vihoitteli" vaikka nukuin ihan hyvässä asennossa (mikäli sellaista nyt sitten onkaan). Eivät ole kovin voimakkaita mutta aika ilkeän tuntuisia kuitenkin. Koska eivät ole voimmakkaita on vaikea tietää onko tämä selkäkipua vai suppareita. Ei siis sellaisia napakoita, joista tietäisi heti. Kaunkohan tätä kestää? Seuraavat 8 viikkoa? Huomenna menen vaikka väkisin Hulluille päiville. Saa nähdä kauanko jaksan siellä rymytä.
Eipä muuta. Itselläni on varsin kypsä olo vaikka viikkoja onkin vasta 35 (tänään tasan). Minun puolestani kaveri saisi tulla jo. Parempi tietysti olisi vielä viikko viettää sisällä, jotta olisi täysiaikainen. Todennäköisesti tämä baby menee oikein kunnolla yliaikaiseksi ja synnytys käynnistetään vasta joulukuun alussa, vaikka nyt olenkin vakuuttunut (tai ainakin toivon kovasti), että syntyy piankin.
Jaksamista kaikille,
Viljonkka74, 35 tasan
Oli kyllä säätöä tosiaan, mutta onneksi ei vahinkoa näistä tule :)
Ensiksi sitä omaa napaa. Joka tällä hetkellä ulkona noin pari senttiä joka suuntaan...Oikeasti. On muuten näky ja koko. Äitipolilla käyty, käyrä otettiin ja ultrattiin. Ei ole supistukset ainakaan vielä mitään tehneet, joten ei hätää sen osalta. Myöskään tuo mun kylkikipu ei liene muuta kuin vauvan paino joka painaa johonkin, ja epäili myös näitä kohtukiinnikkeitä. AInakaan ultrattuna ei nähnyt mitään poikkeavaa. Vauvan kooksi arvio oli noin 2,9kg, sf oli 33. Verenpaineet oli ok, en muista kyllä mitä.. Ja leikkauspäivä on nyt sitten alustavasti se 25.10. Jos ei muuta sitä ennen. Pian on siis aika. APUVA. Aina se yllättää..
Unta en ole eilen saanut, heräsin 03 ja kun 06 ajattelin että nyt hetkeksi takaisin sänkyyn niin kuopus heräsi. Nyt on sitten sellainen puulla päähän olotila päällä. Onneksi esikko meni mummin luo leikkimään kerhosta, joten kuopuksen kanssa kahden. Tosin se ei nuku mutta on vähän rauhallisempaa sorttia kuitenkin. Joku kyselikin (nimimerkki ei mieleen tule...) että onko 1,5v kotona, täällä löytyy. Ja onhan se raskasta välistä. Lääkäri sanoikin että nyt pitää levätä, kysyin ottaako se nuo tytöt hoitoon päiviksi :P
Nyt lounas ja ehkä vähän makuuasentoa. Ehkä. Toivottavasti.
Ja kommentoidaan taas myöhemmin mistä ollut puhe. Nyt on ajatus kyllä ihan jumissa.
Tilanne on taas laantunut, mutta selkeästi silloin edellisenä yönä jotain tapahtui. Nyt on molempina aamupäivinä (varsinkin) kohdun alaosa ollut aika arka. Tärähtely esim. kävellessä vihloo ja nipistelee kohdun alaosaa ihan reippaasti. Limatulppaa ei ole enää lisää tullut, joten suurin osa siitä on varmaan paikallaan, kun en mitään isoa könttiä bongannut. Kivuttomia supistuksia on myös paljon useammin ja helpommin kuin aikaisemmin.
Vinkkinä varsinkin esikoisen odottajille: Nukkukaa, nukkukaa ja nukkukaa! Valvoa ei saa, jos vain nukkua pystyy! Koskaan ei nimittäin tiedä millainen rupeama on edessä. Minulla se oli ekalla kerralla 4h unta, jonka jälkeen 34h synnytystä (osa tästä kuumeessa). Voin sanoa, että oli hieman rankkaa.
Mutta kello menee, ja tää menee hakemaan lapsen päiväkodista.
Alia ja pikkuoravat rv36+1
Ei ihan ollu lämpötila mennyt pakkaselle yöllä,mutta lähellä kävi jo...=)!
Meillä ei mies oo päässy töittensä takia kertaakaan neuvolaan,mutta molemmissa ultrissa on kyllä ollu ihan innolla mukana=)! On saanu ne sovittua pomon kanssa,eikä pomo " kehtaa" vissiin oikeen kieltääkään ku hällä itelläkin on pieniä lapsia.
Mulla pyöri koko viime yön synnytys mielessä,oon entistä vakuuttuneempi että tää masukki syntyy sen pari viikkoo etuajassa, passaa kyllä meikäläiselle vallan mainiosti=)!
Tänään oon sentään saanu hiukan jo kirjahyllyä järjesteltyä,pakko jotain saada aikasex. Eilen tuli tehtyä ihan kamalan pitkä lista,että mitä pitäis vielä tehdä ennen synnytystä ja tietty tuli kauhee stressi siitäkin sitte...ei paranis miettiä sellasia!
Huomenna taas neuvola,saas nähdä joko saan ajan sinne koko-arvio ultraan (joka siis täällä kuuluu kaikille,ainakin ensi-synnyttäjille),mutta ainakin se paastosokru katotaan.
Tiistain jatkoa Murut=)!
tiitiäinen78 33+4
Täällä myös uudistunut silvain, istuin aamun kampaajalla ja nyt on uusi väri ja leikkaus, rahaakin tosin meni ostin vielä shampoon ja hoidon ja lisäksi pienet matkakoon pullot sairaalakassiin laitettavaksi. Mutta kerrankos sitä itseään hemmottelee nyt pysyn sitten muutaman viikon pois Ikeasta : )
Yö meni tällä kertaa kohtalaisesti, keksin pönkätä itseni imetystyynyn avulla (selän taakse) hyvään asentoon ja lisäksi kaksi tyynyä polvien väliin nyt ei aamuyöstä lonkkia särkenyt. Eilen illalla iso kauppareissu ja autossa supistelee. Samaten minulle on alkanut myös tulla niitä sukkapuikko vihlaisuja alakertaan (hyvä kuvaus joltakin, juuri siltä se nimittäin tuntuu) porautuukohan vauva siellä lähtökuoppiin, viimeksi neuvolassa tarjonta oli vielä ylhäällä vaikkakin jo pää alaspäin.
Mammavaatteet on minullakin olleet käytössä jo hamasta kesästä, muuta en voisi kuvitellakaan päälle mahtuvan, takki ongelma on täälläkin vielä pärjää ison villapaidan ja toppaliivin kanssa, ehkä muutaman viikon voi kulkea sitten takki auki, ei millään viitsi ostaa jättikoon takkia parin viikon takia, tai ehkä miehen kaapista löytyy jotain.
Synnytystä en ole kovinkaan vielä miettinyt, lähinnä vain sitä että miten mahtaa lähtö tulla. Lähteekö vedet aamuyöllä vai alkaako supistelut jne.
Tervetuloa mukaan siilirouva etköhän pääse ihan hyvin vielä kärryille jutuista.
Vuoroa seuraavalle ja eskaria hakemaan
Kirjoitin jo pitkät pätkät ja jotenkin onnistuin kadottamaan tekstini.
No, siilirouvalle piti sanoa TERVETULOA!
Ja Swehinalle ja Haltijapiparille: minä voin ottaa teidänkin supparit :) Tänne ne olis enemmän kuin tervetulleita! Toivotaan, että pääsette sinne suunniteltuun sektioon, eikä sitä ennen tule mitään suunnitelmia muuttavaa!
Omasta navasta sen verran, että väsyttää, yöllä ei enää meinaa saada unta. Suppareita tulee silloin tällöin päivän mittaan, eilen yksi jopa ihan oikeasti kipeä, siis sellainen joka voisi olla yksi niistä ekoista kunnon suppareista sitten joskus kun synnytys käynnistyy...
Mutta nyt en enempää jaksa runoilla... Neuvolaan pitäisi jaksaa vielä tänään pyöräillä, onneksi nyt ei sada. Vaikka kylmä onkin. Ja kun oon kovassa flunssassa (taisi olla tätä pinossa liikenteessä), niin ei paljoa huvittaisi tuonne kylmään nokkaansa laittaa...
Marrastoive rv 37+2
Ensimmäisenä: Tervetuloa siilirouva meidän joukkoomme, ainahan tänne uusia mahtuu ;)
Eilen sainkin sitten hoidella urakalla omia asioitani, työpaikalta ei oltu lähetetty YHTÄÄN sairaslomatodistusta palkkikseen asti ja äitiysrahapäätöstäkään eivät sinne asti olleet sitten saaneet, onneks itel oli kaikista sairaslomista kopiot, no okei 2 uupu mut lääkäri lupasi lähettää ne suoraan palkkikseen, tästä johtuen siis omat palkkani ovat olleet kuukauden ajan aivan retuperällä ja saan soitella koko ajan rahojeni perään ja oisin saanut loppukuusta taas 0¿ tilinauhan ja taas oisin soitellut perään et mitäs nyt ku ei äitiyspvärahojakaan makseta, (työnantaja maksaa mulle sen 72pvää), oli palkkiksessa aika yllätys kun kävin ITSE viemässä kaikki paperini ja siinä joukossa se äitiyslomapaperi, ei tienneet asiasta tuon taivaallista. Tässä sitten saanut juosta pankissa, sossussa, palkkiksessa ja olikohan vielä muuta, no Kela hoitaa palkkiksen kanssa asiaani eli kohta pitäs tulla sitten Kelastakin rahaa kun sairasloma oli niin pitkä 14.8 - 2.10
Oma: Eilen illalla aloin kattelemaan sitä kolmosen leffaa ja jonkin aikaa sitä sainkin katottua kun vauva myllers tuolla aika tavalla, ja kas kun vauva rauhottui niin nukahdin itse nojatuolille; heräsin siitä ½ tunnin kuluttua ja eikun jatkoin sitä leffan kattomista sitten.
Eilen vauvalla olikin sitten hikka ja nyt ensimmäistä kertaa huomasin miltä se oikeesti tuntuu, jännä tunne
Joku tosiaan kyseli että onko jossain muualla 1½ vuotiasta niin täällä juuri sellainen vilistää jaloissa joka pvä ja siihen lisäksi tuo meidän 4v eli aikamoista hulinaa täällä välillä tuntuu olevan
Mitäs tänään pitäisi tehdä ruoaksi, ei vielä mitään havaintoa, sitä eilistä pizzaa ei sitten nimittäin tullutkaan tehtyä, jää huomiseks, puuttuu muutama oleellinen aine kuten jauheliha =D
Taidan tehdä vaan jotain pastaruokaa, tuolla valmispusseja; lisää vain vesi; en suinkaan haluu tänään päästä helpolla kun muuten vaan.
15 jälkeen pitäs lähteä äitini kanssa ostamaan likalle niitä kuravaatteita, käyn sittenkin itse ne ostamassa niin ei ainakaan tule vääränlaisia; jos niitä enää vaan on siinä kaupassa.
Mammavaatteista: Itse olen käyttänyt jonkin verran noita mammavaatteita joita kaapissa on, yhdet XL koon housut kävin ostamassa Tarjoustalosta ja ovat olleet hyvä ostos, trikoota ja maksoivat vaan 10¿, muuten käytän isoja paitoja peittämään mahaani, takissa ei ole ongelmaa ainakaan vielä.
Synnytystä en ole vielä oikeestaan miettinyt, synnytyskeskusteluun meno on kuitenkin 31.10, tällä hetkellä on ajatus että jos vaikka luomuna tämän tekisin jos vain suinkin pystyn. Mies tulee mukaan synnytykseen ja leikkaa napanuoran.
Nyt Vauva-lehden pariin kun se tänään tuolta luukusta oli tipahtanut sillä välin kun kerhossa olimme....
TERVETULOA Siilirouva! Otahan rauhallisesti niiden kotitöiden kanssa vielä: ) Jokos sulla on sektiopäivä tiedossa?
Ootellaan: Kyselit synnytystapa-arvioon pääsystä. Meilläpäin kaikki ensisynnyttäjät pääsevät siihen.
Alialle kiitos vinkistä. Sullahan ollu raskas urakka taannoin. Kovin kyllä kertomasi kannustaa nukkumaan, mutta unenlahjat on nyt kyllä menetetty. Tänäkin aamuna puoli viideltä herännyt. Varmaan jotain hormooni juttuja. Täytynee yrittää enemmän tuota nukkumista, ettei tarvisi väsyneenä sitten ähistä.
G: Synnytykseen olen alkanut valmistautumaan hiljalleen henkisesti. Mietin sitä jo aika paljon. Varsinkin mietin sitä, että jokohan uusi ilokaasulaite on saatu meidän sairaalaan. Vanha oli mennyt rikki jo kuukausia sitten. Synnytysvalmennuksessa sanottiin ettei ole vielä näkynyt. Olin nimittäin laittanut sen varaan aika paljon. Noh... en silleen kuitenkaan synnytystäni rupee suunnittelemaan, kun ei oo moisesta puuhasta kokemusta. Ei varmaan olisi haittaa, jos jonkun opuksen aiheesta lukisi. Rentous ym. asiat vaikuttavat varmasti olennaisesti...Sairaalakassin pakkasin viime viikolla ja vauvalle myös laiton kotiintulovaatteet omaan kassiinsa.
(.) Supistukset rauhoittuneet lähes olemattomiin, mutta tällaista paineentunnetta ei aiemmin ole ollut. Tosi vaikee kävellä, kun sattuu nivusiin ja lonkkiin. Hän on varmaan nyt sittenalempana, kuin koskaan.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Olivi@ & Mönkiäinen 36+4
Täälä taas kehno yö takana ei supistellu mutta närästi eikä sitten vaan nukuttanut tuon kutinan takia.
Illasta sängyssä kattelin sitä rakkaus elokuvaa mutta laitoin kesken tv:n kiinni ja aloin nukkumaan,tosin en kyllä heti nukahtanut mutta ukkoo nukutti.
Tänä aamuna ei ole supistellutkaan kuin 2 kertaa ja nekin sen takia että vein nuorimman hoitoon tuohon 100m päähän.
Neiti ei ole ollutkaan 9 pvään hoidossa vaikka olisi saanut olla mutta ei ole halunnut.
Äidin kanssa on kuulemma kotona kivempaa...
Tosin nyt sitten kelpasi jo kaveritkin hoidossa ja sisaruksia ei edes kyselty.
Huomaa selvästi että alkaa jo kavereita kaipaamaan mutta hoitoon ei silti malttaisi mennä.
Kauppareissuille en aijo enään mukaan mennä ennen synnytystä ellei sitten ole samalla jotain neuvolaa tai äitiyspoli aikaa kun tuo supistelu alkaa aina pahenemaan ja tihenemään autossa ollessa.
Joten nyt sitten oleillaan tiiviisti kotona.
Tai tuleehan noita neuvola ja äitiyspoli käyntejä joka viikolle n.3-4 yhteensä että joutuu siis autossakin istumaan...
Kaupoisssa kiertelykään ei enään onnistu kun ei ole hyvä kävellä.
Onneksi vauvalle on jo kaikki muut paitsi tutit ja tuttipullot hommattu!
Mutta nyt seuraavalle vuoroa...
Rv 34+1