Tori-ostaja ilmoittaa haluavansa ostaa ja sitten ei vastaa viestiin
Ei edes lue viestejään, koska ketjussa on vain "toimitettu", ei "nähty". Miksi joku ensin ikään kuin avaa pelin ja sitten vaipuu hiljaisuuteen? Grrrrr.
Kommentit (57)
En tiedä mutta itse estän sellaiset henkilöt jotka eivät vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Tori kirjoitti:
Ihan tyypillistä: suurin osa kaupoista sujunut hyvin, mutta sekaan mahtuu myös ihmetapauksia; esim.
Myin 200 euron hintapyynnöllä erästä esinettä, tuli sellaisia txtviestejä että "tarjoan 50e" (eikä sanaakaan kuka, tai mikä tai mistä hän tarjoaa?)
Eräskin txtasi että "Hei, tarjoan ------ 90e, terv.-----", vastasin: "Hei -----, milloin maksat loput?
Sitten tuli puhelinsoitto, ostaja esitteli itsensä ja kysyi mistä tavaran voi noutaa,
nouti ja maksoi.
Tavaroita myydessä olen päättänyt että jos ostaja ei osaa/uskalla soittaa niin olkoon sitten ilman!
Menköön vaikka jonnekkin keskustelupalstalle viestittelemään!
Ihan normaalia nuo tarjoukset ja vastaan niihin ja monelle olenkin myynyt tarjouksen perusteella.
Tarjoaminen on normaalia, siis järkevät tarjoukset. Mutta jos tarjoaa 200e tuotteesta 50e niin se on ihan naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Höpömpiä kyselyjä on :
Olen kiinnostunut, onko tuote xxxx vielä vapaa?No, totta kai se on, jos ilmoitus on esillä.
Ja Poistan sen välittömästi, kun olen saanut myytyä/lahjoitettua tavaran.
No kun ei se ole mitenkään itsestään selvää, että tuote on vielä myynnissä vaikka ilmoitus olisi siellä. Vaikka sinä poistat sen heti, iso osa ei poista. Siksi pitää kysyä. Joskus on esim useampi samanlainen tuote myynnissä, joten saatan kysyä kerralla kaikkia ja ostaa sitten ekalta joka vastaa/siltä joka myy halvimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi myynkin aina sille joka tulee ensimmäisenä rahat kädessä hakemaan myytävän tuotteen.
Yvyveet, aaveet, varaukset yms. ei kiinnosta
Minä taas olen tehnyt periaatepäätöksen, etten edes kysy tuollaisilta myyjiltä. Pari vuotta sitten soitin puolen päivän jälkeen, että sopiiko jos tulen hakemaan klo 16. Ei tuotetta voi varata, oli vastaus. No en minäkään lähde ajamaan kahtasataa kilometriä, jos en ole varma, onko enää myynnissä kun ehdin perille. Laskin ennen soittoa, että ehdin käväistä suihkussa ja olen varmasti perillä sovittuun aikaan.
Sama täällä, se se vasta onkin säätöä jos ei hetkeksikään voi varata. Pitäisikö kilpaa lähteä ajamaan ehtiäkseen ekana paikalle? Antaa olla noin hankalien myyjien.
Pari kertaa on käynyt niin, että olen kiinnostunut ostamaan tuotteen, hinta ja muut ehdot käyvät minulle sellaisinaan mutta myyjä ei vastaa mitään. Viesti on kyllä luettu. Sit se sama tuote on edelleenkin viikkojen jälkeen myynnissä eli sitä ei ole kukaan muukaan ostanut. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vastasi, mutta niin myöhään, että ehdin jo myydä tuotteen seuraavalle. Se siitä sitten. Tuli paljon ostotarjouksia - taisin hinnoitella liian halvaksi. :D
Ap
Kauanko odottelit vastausta?
Vierailija kirjoitti:
Höpömpiä kyselyjä on :
Olen kiinnostunut, onko tuote xxxx vielä vapaa?No, totta kai se on, jos ilmoitus on esillä.
Ja Poistan sen välittömästi, kun olen saanut myytyä/lahjoitettua tavaran.
Niin, sinä poistat. Ostajana on tullut kyllä liian usein törmättyä niihin, joiden ilmoitus roikkuu sivulla vaikka tuote on jo myyty.
En ymmärrä ongelmaa. Jos kyselijä ei vastaa enää, ei hän ole kiinnostunut.
Monesti on tullut noin 5-10 minuuttia myynti-ilmoituksen jättämisestä viesti " onko tuote vielä myynnissä, olen kiinnostunut".
Nämä on robottiohjelman tekemiä massakyselyitä ja tulevat whatsuppiin. Ohjelma selaa tuoreita myynti-ilmoituksia ja poimii sieltä puhelinnumerot joihin se lähettää tämä saman repliikin. Sen jälkeen kun vastaat hyppää joku nigerialainen pojankloppi linjoille jatkamaan sumuttamista ja yrittää ohjata sinut tekemään kuriirin kuljetustilauksen tai muuta hämärää Ja kyselijä on aina joku naispuolinen Milla tai Nella tai kuva on varastettu internetistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpömpiä kyselyjä on :
Ja Poistan sen välittömästi, kun olen saanut myytyä/lahjoitettua tavaran.No kun ei se ole mitenkään itsestään selvää, että tuote on vielä myynnissä vaikka ilmoitus olisi siellä. Vaikka sinä poistat sen heti, iso osa ei poista. Siksi pitää kysyä. Joskus on esim useampi samanlainen tuote myynnissä, joten saatan kysyä kerralla kaikkia ja ostaa sitten ekalta joka vastaa/siltä joka myy halvimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa on käynyt niin, että olen kiinnostunut ostamaan tuotteen, hinta ja muut ehdot käyvät minulle sellaisinaan mutta myyjä ei vastaa mitään. Viesti on kyllä luettu. Sit se sama tuote on edelleenkin viikkojen jälkeen myynnissä eli sitä ei ole kukaan muukaan ostanut. Outoa.
Mulle kävi kerran niin, että kävin koeajamassa erään auton. Myyjällä oli ilmo pystyssä sen jälkeen ja ilmoitin asiaa harkittuani soittamalla, että haluan ostaa auton. Myyjä: niin, jaa.... En mä taidakaan sitä myydä nyt. ?!? Ok..
Sama juttu kävi kerran vuokra-asuntoa katsomaan menossa - soitin ohjeita matkalta ja nainen sanoi että hän on miettinyt ettei sitä kannatakaan laittaa vuokralle.
Olen siis ihan normaali ihminen, ei voi johtua minusta nuo ajantuhlaajailmoittelijat.
Sehän ei sitten juurikaan eroa siitä, kun myyjä ei viitsi vastata edes sen vertaa että onko koko roina ylipäänsä enää myynnissäkään.
Vierailija kirjoitti:
"Onko tää vapaa?" -viesti on täysin turha.
Se ei kerro myyjälle yhtään mitään. Ostaja voisi lisätä siihen, että tulen hakemaan klo x niin olisi paljon informatiivisempi viesti. Noita vapaan kyselijöitä ei myyjä välttämättä ota tosissaan, koska niihin ei enää vastata, vaikka myyjä niihin vastaisikin.
Aikamoista sähläystä välillä on tuo aikataulujen sovittaminenkin. Ei ostaja voi vain ilmoittaa, että tulen hakemaan klo. x, jos myyjä ei ole edes paikalla.
Inhoan tympeitä ja epäkohteliaita ostajia. Ei voi olla niin vaikeaa aloittaa sanalla hei ja sanoa kiitos.
Mua vituttaa eniten ihmiset jotka eivät tule hakemaan varaamaansa ilmaista tavaraa. Joku laittoi viestiä että tulee aikaan x. Ei tullut, laitoin viestiä. Hän sanoi että sori, tuli joku ongelma, voinko tulla nyt. Vastasin viiden minuutin sisään että voi tulla. Ei tullut eikä enää vastannut. Laitoin saman tuotteen myyntiin 5e, kaupat sujui todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Monesti on tullut noin 5-10 minuuttia myynti-ilmoituksen jättämisestä viesti " onko tuote vielä myynnissä, olen kiinnostunut".
Nämä on robottiohjelman tekemiä massakyselyitä ja tulevat whatsuppiin. Ohjelma selaa tuoreita myynti-ilmoituksia ja poimii sieltä puhelinnumerot joihin se lähettää tämä saman repliikin. Sen jälkeen kun vastaat hyppää joku nigerialainen pojankloppi linjoille jatkamaan sumuttamista ja yrittää ohjata sinut tekemään kuriirin kuljetustilauksen tai muuta hämärää Ja kyselijä on aina joku naispuolinen Milla tai Nella tai kuva on varastettu internetistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpömpiä kyselyjä on :
Ja Poistan sen välittömästi, kun olen saanut myytyä/lahjoitettua tavaran.No kun ei se ole mitenkään itsestään selvää, että tuote on vielä myynnissä vaikka ilmoitus olisi siellä. Vaikka sinä poistat sen heti, iso osa ei poista. Siksi pitää kysyä. Joskus on esim useampi samanlainen tuote myynnissä, joten saatan kysyä kerralla kaikkia ja ostaa sitten ekalta joka vastaa/siltä joka myy halvimmalla.
Tuo on tavallista että whatsappissa tulee viestiä että "onko tämä ilmoitus vielä ajankohtainen". Joku koitti mua huijata vähän aikaa sitten todella taitavasti. Laittoi tori-viestiä, kyseli tuotteesta, sanoi että siirsi rahat. Seuraavana päivänä laittoi viestiä että sori, jouduin perumaan rahasiirron kun mua on huijattu aiemmin. Kyseli kuvaa tuotteesta päivämäärän kanssa, laitoin. Sitten kysyi yhteystietojani ja sitä, että maksaisin ärrä-paketin etukäteen. Estin tyypin ja tunnin sisään tuli oikea ostaja. Olkaa varovaisia ja älkää ikinä maksako postikuluja etukäteen.
Nää urpot tekee sitä työkseen. Huvit ne on hulluillakin!
No se on just tämä, ja sitten toisaalta taas torissa ei voi tietää onko se tavara edes vielä myynnissä vai ei jos ei kysy. Mutta tietenkin on epäkohteliasta olla sanomatta että pahoittelut tulin toisiin ajatuksiin.