Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori-ostaja ilmoittaa haluavansa ostaa ja sitten ei vastaa viestiin

Vierailija
08.05.2022 |

Ei edes lue viestejään, koska ketjussa on vain "toimitettu", ei "nähty". Miksi joku ensin ikään kuin avaa pelin ja sitten vaipuu hiljaisuuteen? Grrrrr.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitäkin jotka tekee oharit vasta sitten kun pitäisi maksaa. Mitä halvempi tuote niin sitä vaikeampi myydä.

Mua ei muu harmita kun tietojeni antaminen ja sitten ei maksua kuulu.

Kerran tehty ohari eli ei tullut hakemaan tuotetta. Nyt mulla pari tuotetta myymättä mutta kaikki muu meni. Nykyään harkitsen mitä ostan.

Vierailija
22/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori kirjoitti:

Ihan tyypillistä: suurin osa kaupoista sujunut hyvin, mutta sekaan mahtuu myös ihmetapauksia; esim.

Myin 200 euron hintapyynnöllä erästä esinettä, tuli sellaisia txtviestejä että "tarjoan 50e" (eikä sanaakaan kuka, tai mikä tai mistä hän tarjoaa?)

Eräskin txtasi että "Hei, tarjoan ------ 90e, terv.-----", vastasin: "Hei -----, milloin maksat loput?

Sitten tuli puhelinsoitto, ostaja esitteli itsensä ja kysyi mistä tavaran voi noutaa,

nouti ja maksoi.

Tavaroita myydessä olen päättänyt että jos ostaja ei osaa/uskalla soittaa niin olkoon sitten ilman!

Menköön vaikka jonnekkin keskustelupalstalle viestittelemään!

Ihan normaalia nuo tarjoukset ja vastaan niihin ja monelle olenkin myynyt tarjouksen perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on vaikka kuollut.

Vierailija
24/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vänkää väkisin että bussiennakolla pitäisi lähettää kun kertoo että se ei toimi niin kun pitäisi ensin laittaa manit tilille plus pk kulut niin tulee vastaus että pidä tunkkis.

yleensä juuri ne jotka haluaa bussiennakoa kuuluu siihen ryhmään joka ei nouda tilaamiaan tuotteita. yleensä kun aksaa tuotteen niin varmasti hakee

paitsi viime viikolla tuli ennakkoon maksettu tavara takaisin ja rahtia menopaluu enempi kuin tuote maksoi nyt se odottaa noutoani'

erikoisia ihmisiä, ei edes itse maksamiaan tuotteita jaksa hakea, pitänee alkaa tekemään niin että ostaja tekee netissä postilähetyksen itseltä itselleen ja sit antaa mulle koodin jonka liimaan paketin kylkeen niin on sama hakeeko vai ei kun itse sen sit maksaa ei kai tässä muukaan auta

Vierailija
25/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon käyttäjäkunnan takia suosin huutonettiä (onneksi myyn niin vähän ettei riskiä ylittää sitä 50/v rajaa).

Vierailija
26/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin myynyt kaiken "Eka noutaja saa tuotteen" periaatteella. Ei varauksia, minimaalinen määrä säätöä.

Vierailija
27/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin myynyt kaiken "Eka noutaja saa tuotteen" periaatteella. Ei varauksia, minimaalinen määrä säätöä.

Hei, miten tämä toimii käytännössä? Jos sinulle vaikkapa tulee pari viestiä heti ja yksi sanoo tulevansa klo 14, yksi sanoo tulevansa klo 16. Sanotko heti ekalle kyllä, koska hän olisi tulossa aikaisemmin ja mitä jos kohta sen jälkeen tuleekin vielä uusi viesti, jossa joku voisikin tulla jo klo 12? Perutko klo 14 tyypin?

Vierailija
28/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia myös minulla.

Yhtä ostajaa odottelin toista kuukautta hakemaan tuotteita.

Noutoajan sopiminen tyypin kanssa oli äärimmäisen hankalaa. Kysyin muutaman tunnin aikaikkunaa (sen jälkeen kun olin sanonut koko päivän olevan noudolle ok), että varaudun vain olemaan tuon ajan varmasti kotosalla. Ei ymmärtänyt mitä "aikaikkuna" tarkoittaa. Vastasi tuohon kysymykseeni vain kysymyksellä: "No monelta sulle sopis?" 🤦

Minun piti siis päättää hänen puolestaan monelta olisi tulossa hakemaan. Huoh..

Sitten olikin lapsi vatsataudissa 3 viikkoa, ja seuraavalla kerralla nukuttikin iltaan asti eikä päässyt ikinä lähtemään.

No, tavarat pidin sitten itse ja poistin ilmoituksen.

Tällaisille säätäjille ei ole vaivan arvoista myydä mitään.

Vierailija
29/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään eniten viestittäjistä, jotka kirjoittavat "Onko tuote vielä vapaana? Olisin kiinnostunut tuotteesta". Silleen aha, kiva että tuote kiinnostaa. En yleensä vastaa tuollaisiin viesteihin heti vaan odotan muutaman tunnin ja katson saanko muita yhteydenottoja. Jos sieltä tulee jo joltain toiselta ekassa viestissä, että ostaa jos vapana ja nouto sopisi hetkellä x tai y niin valitsen hänet kaupankäyntikumppanikseni. 

Ostaja saa propseja myös jos osaa kirjoittaa alkuun tervehdyksen (esim. Hei! Moi! Terve!) ja loppuun vaikkapa Yt. "nimi"

No onpa sinulla erikoinen tapa toimia. Itse kysyn aina lyhyesti onko vapaa, koska tuote voi olla jo mennyt. Täytyypä muistaa että jätän vastavuoroisesti myyjän muutamaksi tunniksi tai päiviksi odottamaan, jos muutaman tunnin hiljaisuudella yrität kouluttaa juuri mieleistäsi kommunikointia. Torissa on niin hankalia ihmisiä että ei kannata kai käyttää ollenkaan.

Vierailija
30/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen kiinnostunut ostamaan jotain, laitan yleensä tähän tyyliin: hei, haluaisin ostaa tämän. Jos se on vielä vapaana, laitatko maksutiedot jne. jne. jne. Kiitos, terveisin xxx

Vierailija
31/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään eniten viestittäjistä, jotka kirjoittavat "Onko tuote vielä vapaana? Olisin kiinnostunut tuotteesta". Silleen aha, kiva että tuote kiinnostaa. En yleensä vastaa tuollaisiin viesteihin heti vaan odotan muutaman tunnin ja katson saanko muita yhteydenottoja. Jos sieltä tulee jo joltain toiselta ekassa viestissä, että ostaa jos vapana ja nouto sopisi hetkellä x tai y niin valitsen hänet kaupankäyntikumppanikseni. 

Ostaja saa propseja myös jos osaa kirjoittaa alkuun tervehdyksen (esim. Hei! Moi! Terve!) ja loppuun vaikkapa Yt. "nimi"

No onpa sinulla erikoinen tapa toimia. Itse kysyn aina lyhyesti onko vapaa, koska tuote voi olla jo mennyt. Täytyypä muistaa että jätän vastavuoroisesti myyjän muutamaksi tunniksi tai päiviksi odottamaan, jos muutaman tunnin hiljaisuudella yrität kouluttaa juuri mieleistäsi kommunikointia. Torissa on niin hankalia ihmisiä että ei kannata kai käyttää ollenkaan.

Samaa mieltä. Jos laitan myyjälle tuon viestin, en todellakaan olisi uskonut, että myyjä rupeaa pelailemaan jotakin aika-peliä kanssani.

Toivon saavani nopeasti vastauksen onko tuote vielä saatavilla, jotta voin sopia, koska voin tuotteen noutaa tai jos tuote on jo myyty, siirtyä eteenpäin.

Yksi ärsytyksen aihe ostajalle ovat nämä ilmoitukset, mitä roikotetaan vaikka tuote on jo myyty. Siksi ostajana ensin kysyn, onko tuote vielä myynnissä/vapaana.

Paljon täällä näkee näitä ketjuja, missä myyjät valittavat ostajista, mutta peiliin katsomisen paikka näyttää olevan myyjilläkin.

Vierailija
32/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Jos laitan myyjälle tuon viestin, en todellakaan olisi uskonut, että myyjä rupeaa pelailemaan jotakin aika-peliä kanssani.

Toivon saavani nopeasti vastauksen onko tuote vielä saatavilla, jotta voin sopia, koska voin tuotteen noutaa tai jos tuote on jo myyty, siirtyä eteenpäin.

Yksi ärsytyksen aihe ostajalle ovat nämä ilmoitukset, mitä roikotetaan vaikka tuote on jo myyty. Siksi ostajana ensin kysyn, onko tuote vielä myynnissä/vapaana.

Paljon täällä näkee näitä ketjuja, missä myyjät valittavat ostajista, mutta peiliin katsomisen paikka näyttää olevan myyjilläkin.

Kirjoita jo siihen ekaan viestiin, että ostan jos on vielä vapaa tai voisin noutaa xxx päivänä jos on vapaana.

Tuo pelkkä onko viel vapaa on ihan turha viesti ja ei oman kokemuksen mukaan koskaan johda kauppoihin. Jos vastaan, että on vapaaa, niin 99% kysyjistä ei vastaa enää takaisin. 🤷🏼

Eli lisäät siihen vain tuon Ostan-sanan niin myyjä ymmärtää sinun olevan tosissaan liikkeellä.

Vierailija
33/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on yksinkertaisesti moukkia.

Esimerkki mökistä jota vuokraan. Tuli tarjouskysely johon annoin hinnan viikonlopuksi. Tähän kysyjältä tarkennus että lähteekö xx eurolla. Hinta oli kyllä halpa, mutta koska kyse oli jo tulevasta viikonlopusta ajattelin että sitä tuskin kukaan enää vuokraa ja suostuin. No tähän tuli jonkun ajan kuluttua vastaus että hän vielä sittenkin miettii asiaa. No tähän totesin että tarjous oli ja meni ja mökki ei ole enää vuokrattavana. Kyselijä repä täysin pelihousunsa ja alkoi ihmeellisen hiillostamisen ja uhkaamisen. Ei auttanut kuin laittaa viesti, että jos ei viestittely lopu niin musta käsi kostaa.

Vierailija
34/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstapojen puute. Olen huomannut, että kukaan ulkomaalainen ostaja ei ole tehnyt koskaan ohareita. He ovat aina ostaneet kysymänsä tuotteen ja tehneet nopeat kaupat. Ovat olleet aina kohteliaitakin.

Vierailija
35/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tää vapaa?" -viesti on täysin turha.

Se ei kerro myyjälle yhtään mitään. Ostaja voisi lisätä siihen, että tulen hakemaan klo x niin olisi paljon informatiivisempi viesti. Noita vapaan kyselijöitä ei myyjä välttämättä ota tosissaan, koska niihin ei enää vastata, vaikka myyjä niihin vastaisikin.

Vierailija
36/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi myynkin aina sille joka tulee ensimmäisenä rahat kädessä hakemaan myytävän tuotteen.

Yvyveet, aaveet, varaukset yms. ei kiinnosta

Minä taas olen tehnyt periaatepäätöksen, etten edes kysy tuollaisilta myyjiltä. Pari vuotta sitten soitin puolen päivän jälkeen, että sopiiko jos tulen hakemaan klo 16. Ei tuotetta voi varata, oli vastaus. No en minäkään lähde ajamaan kahtasataa kilometriä, jos en ole varma, onko enää myynnissä kun ehdin perille. Laskin ennen soittoa, että ehdin käväistä suihkussa ja olen varmasti perillä sovittuun aikaan.

Vierailija
37/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämä!. Olen ostanut tavaroita kauempaakin; mutta osta siinä sitten jos ensimmäinen saa, ei varata...

Vierailija
38/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan torista jonkin verran, mutta en juurikaan myy. Siksi minua ihmetyttää, kun sattuu sitä toisinkin päin: myyjä häviää kuin pieru Saharaan. Viestitän "hei, tahdon ostaa ilmoittamasi tavaran, sovitaan maksu jne, kun tavoitan sinut", johon myyjä vielä vastaa jotain, josta voi ymmärtää kaupanteon jatkuvan, mutta sen jälkeen katoaakin eikä mitään kuulu koskaan, ilmoituskin ehkä vaan häviää. 

Suurin osa tori-kaupoistani on kuitenkin mennyt kaikinpuolin hyvin ja mallikkaasti.

Vierailija
39/57 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpömpiä kyselyjä on :

Olen kiinnostunut, onko tuote xxxx vielä vapaa?

No, totta kai se on, jos ilmoitus on esillä.

Ja Poistan sen välittömästi, kun olen saanut myytyä/lahjoitettua tavaran.

Vierailija
40/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpömpiä kyselyjä on :

Olen kiinnostunut, onko tuote xxxx vielä vapaa?

No, totta kai se on, jos ilmoitus on esillä.

Ja Poistan sen välittömästi, kun olen saanut myytyä/lahjoitettua tavaran.

Sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän