Huutonaurua. Kolmen päivän risteilyn hinta sama kuin All-inclusive viikko rantalomalla
Mitä ihmettä. Miten risteilyt ovat noin kalliita.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa all-inclusive -rantaloman? Niille varmaan pitää ruokakin pureskella valmiiksi.
Lapsien kanssa näppärä, mutta sinähän et siitä tiedä mitään.
Siihen riittää aamiainen.. Vai vietätkö ajan hotellin uima-altaalla vain, koska liian raskasta lasten kanssa poistua hotellista?
Ei riitä. All inclusive on erittäin hyvä ottaa, vaikka ei koko aikaa hotellilla vietäkään ja osa sen tarjoamista eduista jää käyttämättä. Ihanan huoletonta lomailua ja itse olemme olleet all inclusive valintoihimme erittäin tyytyväisiä. Todellakaan et edes ole käynyt tuollaisessa paikassa. Ymmärrän, ovathan ne aika kalliita verrattuna siihen, että syö siinä lähellä olevassa ravintolassa pizzaa.
En ole tuo sama jonka kanssa väittelet, mutta pisti silmään tuo pizzan syöminen. Miksi se ruoka olisi vain pizzaa? Me olimme Roomassa ja söimme joka ilta ravintolassa. Kerran söimme pizzaa koska kyllähän sitä nyt Italiassa täytyy syödä, mutta muuten söimme erilaisia ruokia.
Pizza on kyllä hyvää. Suurin osa matkailijoista menee matkalla ravintoloihin, joissa saa ruokaa vähän laidasta laitaan. Syödään pizzaa, pihviä ja kalaa. Sitten ollaan niin maailman matkaajaa kun ollaan syöty oikein ravintolassa eikä olla otettu all inclusivea. Minä olen matkustanut aika paljon ja kaikelle löytyy paikkansa. Ei se ruoka noissa ravintoloissa nyt niin ihmeellistä ole all inclusiveen verrattuna. All inclusive on ihanan helppo valinta ja kun elämä on arjessa hektistä, niin loma saa olla sitten helpoin mahdollinen. Aina on löytynyt hyvää ruokaa ja paikallisia ruokia all inclusivesta. Emme ole hotellilla koko lomaa ja todellakin käymme myös muualla syömässä. All inclusive on meidän valintamme.
Kotimaiset matkapalvelut ovat todella hinnoitelleet itsensä ulos. Ristelyn pitäisi olla hinnaltaan 1/20 etelänmatkasta, että sille haluaisi lähteä. Ja tosiaankin minä tykkään all inclusivesta. Syön paljon mieluummin montaa lajia ja vihanneksia, lihoja, salaatteja, hedelmiä jne joka aterialla kuin yhden hikisen pitsan tai pihvin ranskalaisilla. Mutta kukin tyylillään. Toisekseen en jaksa enää kierrellä matkoilla joka nurkkaa, on ihan ok vain lekotella allasalueella ja kävellä rantabulevardilla. Kun on nähnyt yhden raunion, on nähnyt ne kaikki, ellei nyt olla Roomassa. Mutta sielläkin ne on kertaalleen nähty, eikä niistä sen jälkeen jaksa innostua. Ekana päivänä Colosseum on upea, viikon lopulla enää vain laimea ahaa, Colosseum.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa all-inclusive -rantaloman? Niille varmaan pitää ruokakin pureskella valmiiksi.
Siihen riittää aamiainen.. Vai vietätkö ajan hotellin uima-altaalla vain, koska liian raskasta lasten kanssa poistua hotellista?
Ei riitä. All inclusive on erittäin hyvä ottaa, vaikka ei koko aikaa hotellilla vietäkään ja osa sen tarjoamista eduista jää käyttämättä. Ihanan huoletonta lomailua ja itse olemme olleet all inclusive valintoihimme erittäin tyytyväisiä. Todellakaan et edes ole käynyt tuollaisessa paikassa. Ymmärrän, ovathan ne aika kalliita verrattuna siihen, että syö siinä lähellä olevassa ravintolassa pizzaa.
En ole tuo sama jonka kanssa väittelet, mutta pisti silmään tuo pizzan syöminen. Miksi se ruoka olisi vain pizzaa? Me olimme Roomassa ja söimme joka ilta ravintolassa. Kerran söimme pizzaa koska kyllähän sitä nyt Italiassa täytyy syödä, mutta muuten söimme erilaisia ruokia.
Pizza on kyllä hyvää. Suurin osa matkailijoista menee matkalla ravintoloihin, joissa saa ruokaa vähän laidasta laitaan. Syödään pizzaa, pihviä ja kalaa. Sitten ollaan niin maailman matkaajaa kun ollaan syöty oikein ravintolassa eikä olla otettu all inclusivea. Minä olen matkustanut aika paljon ja kaikelle löytyy paikkansa. Ei se ruoka noissa ravintoloissa nyt niin ihmeellistä ole all inclusiveen verrattuna. All inclusive on ihanan helppo valinta ja kun elämä on arjessa hektistä, niin loma saa olla sitten helpoin mahdollinen. Aina on löytynyt hyvää ruokaa ja paikallisia ruokia all inclusivesta. Emme ole hotellilla koko lomaa ja todellakin käymme myös muualla syömässä. All inclusive on meidän valintamme.
En enää menisi muulle kuin All inclusivelle, kun kerran olen lasten kanssa käynyt. Erikoinen ajatus monella, että siellä hotellilla sitten maataan (ja haistaan, oli paras) koko loma, oltaisiin sidottuja johonkin aikatauluun tai että ruoka olisi huonoa. Huomaa, että ei nuo kirjoittajat ole ikinä olleet all inclusivella.
Jos tässä nyt risteilyyn vertaa, niin hotellilla oli suurin ravintola noin kolme kertaa laivan buffa ja siellä noin viisinkertainen valikoima aamupalalla. Grillipisteiltä sai tilata vaihtuvia lämpimiä herkkuja (esim. yhtenä aamuna siinä paistettiin lettuja, toisena grillattiin lihaa, jne.). Aamupalan jälkeen alkoi brunssi pidempään nukkuville. Osa aamupalasta vaihdettiin muihin ruokiin. Sit tunnin - pari paikka kiinni ja oli lounaskattauksen aika, iltapäivällä illallinen ja iltapala myöhään. Lisäksi hotellialueella oli pienempi ravintola mistä sai tilata ruoka-annoksia. Altailla oli tiskit mistä sai juomien lisäksi pienempiä annoksia esim. hodareita ja burgereita. Jäätelökioskilta sai tilata jäätelöannoksia. Juoma-automaatteja oli "joka kulmassa". Kuumalla ilmalla lasten kanssa jo tuo pelkästään helpottaa paljon. Baaritiskeiltä sai lisäksi tilata erikoisempia juomia ja esim. jäähilejuomia. Hotelliin kuului myös uimaranta minne oli bussikuljetukset (matka ei ollut pitkä kävelläkään). Rannalla oli samat juoma-automaatit, baaritiski ja ravintola. Ruokaa ja juomaa sai siis niin paljon kuin halusi ja koska vaan 24/7. Päivittäin valikoima oli tuo pitsaa, pihviä, kalaa, ja niistä sai itse valita.
Luulin että korona-aika olisi jo opettanut arvostamaan lähimatkailua, mutta se olikin vain tilapäistä. Näköjään suomalaisen pitää edelleen saada mahdollisimman paljon mahdollisimman pienellä summalla. Viis luonnosta tai paikallisten ansioista.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että korona-aika olisi jo opettanut arvostamaan lähimatkailua, mutta se olikin vain tilapäistä. Näköjään suomalaisen pitää edelleen saada mahdollisimman paljon mahdollisimman pienellä summalla. Viis luonnosta tai paikallisten ansioista.
Lähimatkailu kotimassa. Buohahhahhaa. Hintalaatusuhde on niin surkea, että ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähimatkailu kotimassa. Buohahhahhaa. Hintalaatusuhde on niin surkea, että ei kiitos.
Niin. Mitä mä sanoin siitä rahasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mitä mä sanoin siitä rahasta?
Kuvittelet suomalaiset rikkaiksi Marinin tapaan? Että huonosta ruoasta maksetaan 30 eur annos. Että aitassa nukkumisesta maksetaa 200 yö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä argumentointia! All in kallis? No, ei kyllä ole! Itse asiassa kalliimmaksi tulee syödä joka päivä ulkona. Kuulostat ihan siltä, että olet viettänyt yhden all in retken viiden tähden hotellissa ja nyt toitottelet siitä suu vaahdossa kuin oli niin ekslusiivista että, kun muilla naapureilla ei varmaan ole siihen varaa Jos kokemus on tuota lähiravintolan pitsaa, niin taisi olla ainoa ulkomaanreissusi
Tiedoksesi, teen usein ruokaa ulkomailla ihan itse ja käyn paikallisissa ruokakaupoissa, jos olen siellä pitempään, koska en jaksa koko ajan olla syömässä ulkona joka ateriaa tahi sitä samaa hotelliruokaa ja siksi otan mieluusti huoneistohotellin tällöin tai holiday Inn tyyppisen asunnon tai ihan vain asunnon käyttöön. Niistä all in-paketeista en välitä, koska on sidottu aikatauluihin ja hotelleissa otan vain aamiaisen, koska en jaksa sitä lähteä ulos syömään Viimeksi olin hotellissa puolihoidolla, aamu ja illallinen ja ärsyttävintä tuossa oli katsoa aina kellosta, että palaa oikeaan aikaan takisin hotellille syömään Mutta se olikin täyden loman reissu, eli tarkoitus oli rentoutua enimmäkseen ja pientä liikuskelua päivisin ilman suurempia retkikohteita ja poissaoloja hotellista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei vaan välitä etelänlomista.
Ja jotkut eivät välitä etelänlomista eikä risteilyistä. Risteilyjen ideaa (Suomenlahdella) en käsitä. Ollaan laivassa, joka on kelluva viihde- ja ostoskeskus. Nähdään ikkunasta saaristo, siinä kaikki.
AI-lomaa vielä vähemmän. Minulle koko matkustamisen idea on se, että ollaan siellä, missä maan asukkaatkin. Vuokrataan apartment, käydään kaupassa, tehdään itse aamiaista ja välipalaa, käydään iltaisin syömässä eri ravintoloissa, vuokrataan auto, lähdetään tutustumaan ympäristöön, ollaan ehkä 2-4 yötä muualla ja jätetään apartmentiin tavarat, tai alunperinkin yövytään yhdessä paikassa vain 1-3 yötä.
Ööö
Niissä paikallisissa kaupoissa on omituisia tuotteita eikä niistä tajua mitään, ja jotain juustoja en edes uskaltaisi vieraassa maassa syödä. Ja ne paikallisten ravintolat, voin vaan kuvitella että outoa ruokaa, maistuu kummalliselta, et tiedä onko puhdasta jne. Mieluummin all inclusive ja saa tuttua ruokaa, jopa suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaa kokata lomalla itse.
No ei siitä ole vaivaa ollut, narauttaa suomesta tuodun rokkapurkin auki ja kattilaan.
Vierailija kirjoitti:
Me miehen kanssa mietitään laivaristeilyä kesälle. Ei olla vielä päätetty, että mennäänkö Tukholmaan vai Tallinnaan. Turku olisi meitä lähempänä, mutta en tiedä onko tänä kesänä sieltä risteilyjä Tallinnaan. Ei ainakaan näkynyt Viikkarin ja Tallinkin valikoimissa. Se olisi kahden yön reissu. Helsingistä pääsisi kätevästi Tallinnaan, mutta se olisi vain yhden yön ja olisi kiva olla kaksi yötä. Mä kun olen lomalla vasta syyskuussa ja mies on heinäkuussa niin ei mitään muita reissuja ole tiedossa.
Katsoin Tallinkilta vai Viikkarilta laivamatka+hotelli-yhdistelmiä, mutta aika hintavia hotelleja oli yhdeksi yöksi kun hinta oli 230€. No sitten katsoin reittimatkoja, mutta kalliita oli nekin. Kun olisi reittimatka edullisempi niin olisin ottanut ne ja sitten itse etsinyt hotellin. Reittimatkat tulisi kalliimaksi kuin yhden yön risteily Tallinnaan.
Tallink Spa & Confrence on aika edullinen mutta hyvä hotelli. Ja siellä on upea kylpylä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla paljon enmmänkin jos ottaa commodore hytin tai sviitin. Silti jotkut ottaa. Miksi ei, jos ei tarvitse valita, vaan siitä risteilystä huolimatta voi myös käydä kunnon etelänlomilla? Mekään ei yleensä risteillä muussa kuin commodore luokassa. Syynä se, että seinässä kiinni olevat sängyt on hiton epämukavia ja roikkuu ainä vähän käytävän puoleiselta sivulta. Ei niissä pysty nukkumaan. Lisäksi käytävältä kuuluvat äänet häiritsee. Etelässä taas ei yleensä valita all inclusive lomia, koska ei pidetä aikatauluista eikä ison hotellin ruokalamaisesta tunnelmasta, vaikka itse ruoka onkin monessa paikassa ollut yllättävän hyvääsiihen nähden että sitä tehdään suurina erinä. Me kuitenkin halutaan lomailla kuin oltais omassa kodissa etelässä. Yleensä valitaan joku kiva huoneistohotelli jossa viihtyisä allasalue ja kunnollinen ruokakauppa kävelyetäisyydellä. Kokataan pääosin itse oman aikataulun mukaisesti. Syödään omalla parevekkeella. Joskus käydään ravintolassa jos satutaan olemaan muualla kuin kotona ja nälkä yllättää. Sekin on kivaa kun voi etsiä kivan ja viihtyisän paikan ja kokeilla eri paikoissa paikallisia ruokia.
Hello, Hyacinth Bucket.
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sen verran että ei se ole loma, jos samalla matkalla kaltaisenne suomalainen wt-lapsiperhe.
Vierailija kirjoitti:
All inclusive matkat on vässyköille!
Paremminkin väsyköille.
Vierailija kirjoitti:
Ööö
Niissä paikallisissa kaupoissa on omituisia tuotteita eikä niistä tajua mitään, ja jotain juustoja en edes uskaltaisi vieraassa maassa syödä. Ja ne paikallisten ravintolat, voin vaan kuvitella että outoa ruokaa, maistuu kummalliselta, et tiedä onko puhdasta jne. Mieluummin all inclusive ja saa tuttua ruokaa, jopa suomalaista.
Oikeastaanhan sun ei edes tarvitsisi vaivautua lentokoneeseen. Joku suomalainen resortti voisi järkätä sellaisia simuloituja etelänmatkoja. Lihapullia ja Juhla Mokkaa piisaisi.
Matkailuryhmistä oon ymmärtänyt että AI ei ole paljoakaan kalliimpi kuin normaali hotelliloma aamiaisella, mistäköhän johtuu? Oisko se ruoka ihan sitä halvinta mahdollista kiinanpakastepaskaa?
Varmaan joillekin sopii, jos vaikka on useampi lapsi matkassa eikä niin välitä ruoan laadusta, ja tärkeää tuntuu olevan myös se, ettei pikku rinsessat ja rinssit vaan joudu odottamaan ruokaa. Eikä ne opi myöskään käyttäytymään ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alta tuhannen euron en saanut päivä Tukholmassa risteilyä Siljalla, järkevällä hytillä kaksi aikuista yksi lapsi + auto. Huhhuh.
Mitä sä sillä autolla siellä risteilyllä teet?
Jotkut ovat ajokunnossa aamulla.
Autolla ajetaan kotoa laivalle, ajetaan Tukholmassa esim tekniikkamuseoon ja samaa matkaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Emme majoitu hotelleissa kuin kaupunkilomilla (nykyään tosin mieluummin huoneistoissa) emmekä voisi kuvitellekaan AI lomaa.
Kuluneiden 30v aikana mitä olemme lasten ja lastenlasten kanssa reissanneet olemme esim syöneet 1 kerran hampurilaiset. Sekin vain olosuhteiden pakosta Alpeilla rajanylityspaikalla kun lähikyliin oli pitkä matka ja nälkä iski. Pizzaa syödään Italiassa kk reissulla 1-2, se kuuluu asiaan.
Aina syömme ravintoloissa, lapset tottuneet siihen taaperosta lähtien. 1v syö mitä vaan herkkuja aikuisen lautaselta, 3-4v saa jo oman annoksen. Meillä lapset ei hätkähdä yhtään vaikka ajaisimme 80km jonkin ravintolan takia. Heille hyvä ruoka on osa reissua.
AI hotelleissa ruoka on aina "suurkeittiöruokaa" kun sitä tehdään sadoille ihmisille buffasta ronkittavaksi
Et ole selkeästi ollut tuollaisella matkalla. Suosittelen menemään. Halvinta? Arkiruokaa? Älä nyt viitsi olla naurettava.