Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huutonaurua. Kolmen päivän risteilyn hinta sama kuin All-inclusive viikko rantalomalla

Vierailija
08.05.2022 |

Mitä ihmettä. Miten risteilyt ovat noin kalliita.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

—Henkilöstön palkat pitää maksaa,—

Nehän tienaa viikko töitä-viikko vapaalla jostain taxfree kassan töistä 2500/kk käteen. Tai buffassa blokkaa astioita.

Vierailija
22/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa all-inclusive -rantaloman? Niille varmaan pitää ruokakin pureskella valmiiksi.

En ole mikään kokenut matkailija, mutta minusta all inclusive on huippujuttu. Ei tarvitse ikinä miettiä ja haeskella että missä nyt kävisi syömässä vaan omalla hotellilla on käytännössä aina ruoka pöydässä. Tulee myös erittäin edulliseksi, 3-4 henkisen perheen ruokailu maksaa etelässäkin helposti satkun juomineen ja tippeineen. Ja tietysti voi väliajat vetää viinaa, punkkua ja olutta jos ei satu olemaan pyöräilemässä tai patikoimassa.

Paljon ulkoilevana all inclusivessa on minulle parasta se että ei tarvitse välttämättä vahtia ruoka-aikoja ja suunnitella aktiviteettejaan niiden mukaan koska hotellilla on aina vähintään jotain välipalaa tarjolla ja niillä pärjää hyvin seuraavaan varsinaiseen ateriaan saakka.

All inclusiveakin on tietysti eri tasoista ja minä valitsen vain hyvälaatuista. Kannattaa valita sellainen hotelli jossa on ainoastaan all inclusive-asiakkaita ja kaikilla sama taso eli kaikki on ilmaista kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten. Elämä on. Ei ap:n ole pakko lähteä yhtikäs mihinkään lomalle, jos hintataso ei miellytä. Istukoon himassa sitten.

Vierailija
24/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alta tuhannen euron en saanut päivä Tukholmassa risteilyä Siljalla, järkevällä hytillä kaksi aikuista yksi lapsi + auto. Huhhuh.

Vierailija
25/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, kumpikaan lomamuoto ei ole minua varten. Inhoan risteilyjä (nyt pakko mennä laivalla Travemündeen ja takaisin) ja AI en voisi edes kuvitella! Niin hienoa hotellia/resorttia ei olekaan että sellaisessa lomani viettäisin.

Vierailija
26/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja molemmista aiheutuu yhtä kovat päästöt ympäristölle. Eiköhän suurin osa valitsisi tässä tapauksessa viikon reissun ulkomaille.

Vierailija
27/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haluaa kokata lomalla itse.

Vierailija
28/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut pakettimatkoja naapurimaihin, koska se vapauttaa aikaa ottaa selvää muista asioista matkakohteissa. Jos on töistä uupunut, ei tarvitse stressata sitäkään vähää, vaan ottaa loma levon kannalta ja jättää aivot narikkaan. Voi katsella zombina uusia maisemia, silläkin on matkan arvoisia vaikutuksia.

Minulle kolmen päivän risteily Itämerellä ja all inclusive etelän rantaloma eivät ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja, kumpikin houkuttelee.

Vierailija
29/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän eri palveluita voi verrata toisiinsa.. Jos haluat verrata, vertaa silloin myös paljonko kustannukset matkustajaa kohti tulee olemaan koko aikana eikä vain yksittäistä matkaa.

Itse matkustan commodore-luokassa.. Aamusta iltaan saa pikkupurtavaa loungesta, jos nälkä yllättää, haluat kahvin ja lukea lehden. Aamuisin voi istua katselemassa saaristomaisemaa ja Ruotsin puolella tehdä kävelyretken lähelle tai mennä keskustaan viettää päivä. Viime reissulla kävin satamasta muutaman kilometrin päässä olevassa puistossa kävelemässä, jossa oli meneillään joku tapahtumakin juuri.. ja sen läheisessä näyttelyssä, jota en aikaisemmin edes tiennyt, että on olemassa.

Etelän all-in turistirysissä en viihdy lainkaa.

Vierailija
30/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alta tuhannen euron en saanut päivä Tukholmassa risteilyä Siljalla, järkevällä hytillä kaksi aikuista yksi lapsi + auto. Huhhuh.

Mitä sä sillä autolla siellä risteilyllä teet?

Vierailija
31/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

—Henkilöstön palkat pitää maksaa,—

Nehän tienaa viikko töitä-viikko vapaalla jostain taxfree kassan töistä 2500/kk käteen. Tai buffassa blokkaa astioita.

Laivalla tehdään pitkiä työpäiviä. Päivällä buffassa töissä ollut voi olla yöllä yökerhossa baaritiskin takana. Ei ole mitään 8 tunnin päiviä vain. 

Vierailija
32/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon mielummin käyn risteilyllä katselemassa Itämeren saaristomaisemia ja piipahtamassa Tulholmassa kuin menisin viikoksi etelään johonkin hikiseen all-inclusiveen. All-inclusive olisi minulle täysi painajainen. Ja kas niin ap:lle selvisi, että ihmiset ovat erilaisia ja siten myös käyttävät rahansa eri asioihin.

Miksi all inclusive on hikinen? Monesti ollaan oltu ja pöydät ovat notkuneet hyvää syötävää jokaisen makuun. Salaatteja, lihaa, lisukkeita jne. joka lähtöön. Eivät todellakaan ole olleet mitään hikisiä paikkoja ja all inclusiven hinnalla per pää söisimme aika hyvin hotellin ulkopuolella. Ei ole all inclusive mikään halvin vaihtoehto.

Vai onko sinusta hienompaa mennä siihen naapuriin syömään joka päivä sitä pizzaa ja pihviä? Minusta ei, kun saan noin koottua monipuolisen ja terveellisenkin ruuan itselleni ja lapsilleni. Löytyy myös paikallisia herkkuja aina. Toki sitten syömme välillä myös muualla, kun emme koko aikaa hotellilla vietä.

Vierailija
33/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive matkat on vässyköille!

Vierailija
34/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

All inclusive matkat on vässyköille!

Sinulla nyt ei ole edes vara matkustaa mihinkään. Jos joskus jonnekin pääset, niin laitat aina itse ruokasi ja sekin on halvinta mahdollista, mitä kaupasta löydät. Tasan ei mene nallekarkit.

Vierailija
35/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kanssa mietitään laivaristeilyä kesälle. Ei olla vielä päätetty, että mennäänkö Tukholmaan vai Tallinnaan. Turku olisi meitä lähempänä, mutta en tiedä onko tänä kesänä sieltä risteilyjä Tallinnaan. Ei ainakaan näkynyt Viikkarin ja Tallinkin valikoimissa. Se olisi kahden yön reissu. Helsingistä pääsisi kätevästi Tallinnaan, mutta se olisi vain yhden yön ja olisi kiva olla kaksi yötä. Mä kun olen lomalla vasta syyskuussa ja mies on heinäkuussa niin ei mitään muita reissuja ole tiedossa.

Katsoin Tallinkilta vai Viikkarilta laivamatka+hotelli-yhdistelmiä, mutta aika hintavia hotelleja oli yhdeksi yöksi kun hinta oli 230€. No sitten katsoin reittimatkoja, mutta kalliita oli nekin. Kun olisi reittimatka edullisempi niin olisin ottanut ne ja sitten itse etsinyt hotellin. Reittimatkat tulisi kalliimaksi kuin yhden yön risteily Tallinnaan.

Vierailija
36/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiselle työssään uupuneelle kolme päivää laivassa ilman mahdollisuutta suorittaa yhtään mitään on paras mahdollinen loma. Sen jälkeen voi sitten lähteä triathlon-leirille mallorcalle tms.

Vierailija
37/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa all-inclusive -rantaloman? Niille varmaan pitää ruokakin pureskella valmiiksi.

Lapsien kanssa näppärä, mutta sinähän et siitä tiedä mitään.

Siihen riittää aamiainen.. Vai vietätkö ajan hotellin uima-altaalla vain, koska liian raskasta lasten kanssa poistua hotellista?

Vierailija
38/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon mielummin käyn risteilyllä katselemassa Itämeren saaristomaisemia ja piipahtamassa Tulholmassa kuin menisin viikoksi etelään johonkin hikiseen all-inclusiveen. All-inclusive olisi minulle täysi painajainen. Ja kas niin ap:lle selvisi, että ihmiset ovat erilaisia ja siten myös käyttävät rahansa eri asioihin.

Miksi all inclusive on hikinen? Monesti ollaan oltu ja pöydät ovat notkuneet hyvää syötävää jokaisen makuun. Salaatteja, lihaa, lisukkeita jne. joka lähtöön. Eivät todellakaan ole olleet mitään hikisiä paikkoja ja all inclusiven hinnalla per pää söisimme aika hyvin hotellin ulkopuolella. Ei ole all inclusive mikään halvin vaihtoehto.

Vai onko sinusta hienompaa mennä siihen naapuriin syömään joka päivä sitä pizzaa ja pihviä? Minusta ei, kun saan noin koottua monipuolisen ja terveellisenkin ruuan itselleni ja lapsilleni. Löytyy myös paikallisia herkkuja aina. Toki sitten syömme välillä myös muualla, kun emme koko aikaa hotellilla vietä.

Juuri tämä - pöydät notkuu kaikki ruokaa, muta valitettavasti sitä halvinta ja tavallisinta arkiruokaa, parin päivän päästä siihen on jo kyllästynyt. Aamiainen riittää, muu ruokailu sitten paikan päällä riippuen aina missä on. menossa.

Vierailija
39/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen riittää aamiainen.. Vai vietätkö ajan hotellin uima-altaalla vain, koska liian raskasta lasten kanssa poistua hotellista?

Ei riitä. All inclusive on erittäin hyvä ottaa, vaikka ei koko aikaa hotellilla vietäkään ja osa sen tarjoamista eduista jää käyttämättä. Ihanan huoletonta lomailua ja itse olemme olleet all inclusive valintoihimme erittäin tyytyväisiä. Todellakaan et edes ole käynyt tuollaisessa paikassa. Ymmärrän, ovathan ne aika kalliita verrattuna siihen, että syö siinä lähellä olevassa ravintolassa pizzaa.

Vierailija
40/74 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. All inclusive on erittäin hyvä ottaa, vaikka ei koko aikaa hotellilla vietäkään ja osa sen tarjoamista eduista jää käyttämättä. Ihanan huoletonta lomailua ja itse olemme olleet all inclusive valintoihimme erittäin tyytyväisiä. Todellakaan et edes ole käynyt tuollaisessa paikassa. Ymmärrän, ovathan ne aika kalliita verrattuna siihen, että syö siinä lähellä olevassa ravintolassa pizzaa.

En ole tuo sama jonka kanssa väittelet, mutta pisti silmään tuo pizzan syöminen. Miksi se ruoka olisi vain pizzaa? Me olimme Roomassa ja söimme joka ilta ravintolassa. Kerran söimme pizzaa koska kyllähän sitä nyt Italiassa täytyy syödä, mutta muuten söimme erilaisia ruokia.