Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ei ole tällä hetkellä yhtään artistia, jota haluaisi lähteä kuuntelemaan festareille

Vierailija
07.05.2022 |

Ennen festareilla oli isoja nimiä, jotka vetivät porukkaa. Nyt tuntuu, että samat b-luokan artistit ja harvat bändit "tähdittävät" joka festarin kattausta. Mikael Gabriel, Abreu, Erin, Arttu Wiskari..

Olenko ainut, joka tunnistaa ilmiön?

Joku 5 v sitten Kaija Koo ja Lauri Tähkä olivat yleisömagneetteja. Vähän aiemmin Cheek ja JVG. Kuka nykyään olisi Suomessa selkeä ykkösnimi?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljin festareilla lähinnä sen vuoksi että olisi jotain sosiaalista elämää, perhettä kun ei ole. Nyt en enää jaksa, olen vaikka mielummin itekseni.

Vierailija
22/36 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene enää millekään keikoille ja festareille, koska jostakin syystä en voi sietää niiden jälkeen enää esiintyjiä. Siis joka kerta käy niin. Tykkään kuunnella musiikkia musiikkina, mutta on jotenkin niin typerää katsoa esiintyjiä esiintymässä. Minuun iskee jotenkin sellainen myötähäpeä, kun näen jonkun pompottavan lavalla, laulamassa pää vettä valuen, soittavan ihan yliteatraalisesti samoja kappaleita tuhannetta kertaa.

Joillakin on tapana kitata kaljaa siellä lavalla. Se on jotekin vastenmielistä, se on jopa osa sitä esitystä. Ap:n mainitsimista en kuuntelee yhtäkään, en niitä nyt enkä ennen -artisteja. Erja Lyytisen shown olen käynyt katsomassa kahdesti, se on ollut hyvä. Hän ei ole kovin kummoinen laulajana mutta kitaristina aivan loistava. Hyvä laulaja toki, mutta sellainen persoona puuttuu. Ne parhaat on jossain pienissä paikoissa, musiikkiopistoissa, satunnaisesti Pakkahuoneella tai Klubilla Tampereella, Tavastialla Helsingissä. Muualla isot areenat ja hallit - harvoin mitään hyviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Random bändien pienet livekeikat parhaita, joissa setti koostuu hyvästä coversetistä. Näillä laulajilla usein oikeasti hyvä ääni ja pystyvät vetämään biisin kuin biisin tosta vaan.

Vierailija
24/36 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viimeksi eilen katsellut festareiden esiintyjälistoja, ja joo, ei kyllä mikään sytytä. Taidan jättää väliin, koska melkein kaikki niistä on jo tullut nähtyä.

Vierailija
25/36 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse mennä.

Vierailija
26/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Vierailija
27/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele nykyartisteja, joten heidän keikkansa eivät kiinnosta. Nimenomaan näitä moderneja, ns. pinnalla olevia artisteja ja bändejä en kuuntele enkä edes tunnista.

Vierailija
28/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarit on muutenkin turhia. Sinne menee nuoriso (ja vähän vanhemmatkin) näytille, että 'kattokaa nyt, millaiset vaatteet mulla on ja kuva instaan'.

Vierailija
29/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä on ehdottomasti suomen tämän hetken kovin biisi ja kovin mitä on pitkään aikaan tehty, eipä ole tätäkään artistia "otettu vastaan".

Vierailija
30/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikylän pikkufestarit, jossa esiintyy oman kylän bändit menneiltä vuosilta. Kalkkirock!

Vierailija
31/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minään 67 v ja haluaisin päästä Eppujen keikalle, vielä en ole onnistunut. 😂

Vierailija
32/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blind channel kiinnostas ilmiönä, samoin enkuksi laulava ja komeana esiintyvä Robin. Ja sitten tuo Voice of Finlandin voittanut. Muita ei nyt tule millään mieleen

Vierailija
33/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kerran "festareilla" ja se oli Padasjoella Sonnirokki.

https://www.sonnirokki.fi/api/thumbnail?img=/files/sonnirokki.kotisivuk…

Sinnekin jouduin, kun auto meni rikki siinä kohtaa.

-n65v-

Vierailija
34/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on surkeita. Niin surkeita, että missään tapauksessa en maksaisi lippua johonkin festareille.

Vierailija
35/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on festarit muuttuneet kovasti siitä kun itse niitä kiertelin ysärillä ja 2000-luvun alussa. Silloin tapahtumia oli toki vähemmän, mutta esiintyjät vaihtelevia ja laadukkaita. Eikä ollut mitään iskelmäartisteja, ne miellettiin keski-ikäisten tanttojen jutuksi. Festarit oli nuoria varten ja pääesiintyjän piti olla maailmanlaajuisesti tunnettu. Joskus 2010 tienoilla alettiin mennä tähän nykyiseen malliin. Ennen sitä kotimainen Cheek pääesiintyjänä olisi ollut ihan täys vitsi - ja on se mun mielestä vieläkin.

Vieraalta tuntuu myös nykyinen poseeraamiseen perustuva Coachella-kulttuuri, jossa tärkeintä on näyttää hyvältä ja somettaa, kun itse riekkui keikoilla paskaisissa farkuissa kolmen päivän kajalit naamalla.

Vierailija
36/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on festarit muuttuneet kovasti siitä kun itse niitä kiertelin ysärillä ja 2000-luvun alussa. Silloin tapahtumia oli toki vähemmän, mutta esiintyjät vaihtelevia ja laadukkaita. Eikä ollut mitään iskelmäartisteja, ne miellettiin keski-ikäisten tanttojen jutuksi. Festarit oli nuoria varten ja pääesiintyjän piti olla maailmanlaajuisesti tunnettu. Joskus 2010 tienoilla alettiin mennä tähän nykyiseen malliin. Ennen sitä kotimainen Cheek pääesiintyjänä olisi ollut ihan täys vitsi - ja on se mun mielestä vieläkin.

Vieraalta tuntuu myös nykyinen poseeraamiseen perustuva Coachella-kulttuuri, jossa tärkeintä on näyttää hyvältä ja somettaa, kun itse riekkui keikoilla paskaisissa farkuissa kolmen päivän kajalit naamalla.

Niin ja jos omasta mielestään näyttää hyvältä niin se on tosiaan vaan oma mielipide.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä