Onko kukaan saanut työkkäristä tietoa kuinka monta hakemusta per kk?
Niin. Joko joku tietää kuinka monta työhakemusta te-palvelut edellyttää kuukaudessa omalla kohdallasi? Tuohan arvioidaan jokaisen työttömän kohdalla erikseen. Tässä kuussahan uuden aktiivimallin piti alkaa. Itse en tiedä edes sitä että mihin ne työnhaut pitää raportoida.
Kommentit (28)
Kävin just kattomassa työmarkkinatorin kautta omat tietoni - ei mitään muutosta, ei mitään tekstiä mistään päin.
Joten jos ei mitään tule, niin eivät voi sitten kuukauden loputtua mitään huomatuksiakaan lähetellä.
Omalta osaltani kyllä tiedänkin mikä tilanteeni tulee olemaan, pysyy samana niin kauan kuin työkkärin kirjoissa vielä olen!
Eli ei mitään!
Vierailija kirjoitti:
Kävin just kattomassa työmarkkinatorin kautta omat tietoni - ei mitään muutosta, ei mitään tekstiä mistään päin.
Joten jos ei mitään tule, niin eivät voi sitten kuukauden loputtua mitään huomatuksiakaan lähetellä.
Omalta osaltani kyllä tiedänkin mikä tilanteeni tulee olemaan, pysyy samana niin kauan kuin työkkärin kirjoissa vielä olen!
Eli ei mitään!
Toivottavasti olet työkkärin puolella etkä niissä vapaissa tiedoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ap. Joka paikassa on sitä nyt hoettu, että odota rauhassa vaan, sitten kun sun suunnitelma päivitetään, se työnhakuvelvoite päätetään. Ei niitä kaikkia satoja tuhansia työttömiä pysty viikossa tapaamaan/kontaktoimaan. Ajattele nyt vähän aivoillasi. Ja hae normaalisti töitä niinkuin ennenkin.
Saahan sitä olla utelias ja kuulla heidän kokemuksia jotka jo jotain tietävät (ovat kontaktoitu työkkäristä). Silkasta mielenkiinnosta haluaisin esim. tietää että pitääkö haetut työpaikat raportoida jotenkin. Jos esim. olen käynyt somessa työnantajan kanssa työnhakukeskustelun, ilman varsinaista työhakemuksen tekemistä, niin mitenkä tuollaisen pystyy todentamaan virkailijalle. Kuvakaappaus keskustelusta? Tuskin sentään.
Kirjataan sinne omille sivuille. Tarkistavat luultavasti pistokokein onko haettu, esim. soittamalla sinne firmaan. Muillakin asioilla voi korvata niitä hakuja.
Ei työkkäri minnekään soittele. Kamoon!
Vaikka soittelisikin niin ei kovin monella yrityksellä ole aikaa raportoida kuka on käynyt ja tehnyt mitä, siellä varmaan riittää ihan oikeitakin töitä.
Yksi hyvä keino olisi, että kysyisivät että näytäpä millaisen hakemuksen teit.
Mitäs sitten, kun on kyse 99% tapauksista, jossa vaan täytetään firman hakukaavake netissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei mitään!
Toivottavasti olet työkkärin puolella etkä niissä vapaissa tiedoissa.
Missä halvatun vapaissa tiedoissa. Kävin katsomassa työmarkkinatorin kautta, eli sieltä työmarkkinatori.fi nettisivulta klikkarin kohtaa josta pääsin kirjautumaan omiin tietoihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ap. Joka paikassa on sitä nyt hoettu, että odota rauhassa vaan, sitten kun sun suunnitelma päivitetään, se työnhakuvelvoite päätetään. Ei niitä kaikkia satoja tuhansia työttömiä pysty viikossa tapaamaan/kontaktoimaan. Ajattele nyt vähän aivoillasi. Ja hae normaalisti töitä niinkuin ennenkin.
Saahan sitä olla utelias ja kuulla heidän kokemuksia jotka jo jotain tietävät (ovat kontaktoitu työkkäristä). Silkasta mielenkiinnosta haluaisin esim. tietää että pitääkö haetut työpaikat raportoida jotenkin. Jos esim. olen käynyt somessa työnantajan kanssa työnhakukeskustelun, ilman varsinaista työhakemuksen tekemistä, niin mitenkä tuollaisen pystyy todentamaan virkailijalle. Kuvakaappaus keskustelusta? Tuskin sentään.
Kirjataan sinne omille sivuille. Tarkistavat luultavasti pistokokein onko haettu, esim. soittamalla sinne firmaan. Muillakin asioilla voi korvata niitä hakuja.
Mun työkkärintäti soitti ja tämä työnantaja valehteli, että olin kieltäytynyt töistä. ( tuskin edes tiesi kenestä oli puhe) Karenssi tuli, koska en mitenkään kyennyt todistamaan, etten olisi kieltäytynyt. Ensi kerralla nauhoitan puhelut.
Virkailija täällä. Tilanteen mukaan näitä määrittelen. Läheskään kaikille ei tule velvoitetta hakea yhtäkäään työpaikkaa. Ohjeet on meillä aika ympäripyöreät. Mutta esim. jos asiakas on viisikymppinen eikä ole ollut päivääkään töissä eikä ole koulutusta ja on esim. päihdeongelmaa, niin eipä ole realistista työllistyä eikä näin ollen mitään järkeä edellyttää noita hakuja. Mutta, kukaan ei ehdi seurata onko työpaikkoja oikeesti haettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työkkärintäti soitti ja tämä työnantaja valehteli, että olin kieltäytynyt töistä. ( tuskin edes tiesi kenestä oli puhe) Karenssi tuli, koska en mitenkään kyennyt todistamaan, etten olisi kieltäytynyt. Ensi kerralla nauhoitan puhelut.
Oikeusprosessin paikka!
Yksi hyvä keino olisi, että kysyisivät että näytäpä millaisen hakemuksen teit.