Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jezebel - The Rasmus

Vierailija
07.05.2022 |

Olen kuunnellut biisin nyt useampaan kertaan, intensiivisesti analysoiden. Se on melodinen ja jää mieleen, ei tolla biisillä ainakaan viimeiseksi jäädä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on voittobiisikään

Vierailija
2/21 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei jäänyt mieleen, vaikka myös olen kuunnellut sen monta kertaa. Yritin muistella, niin päässä soi vaan se fa-fa-fa-falling.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jezebel on rasistinen ja seksistinen haukkumasana. Törkeää käyttää sitä ja valita vielä kappale Suomen edustajaksi.

Vierailija
4/21 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jezebel on rasistinen ja seksistinen haukkumasana. Törkeää käyttää sitä ja valita vielä kappale Suomen edustajaksi.

Pää kii, Jezebel!

Vierailija
5/21 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä turvallinen valinta. Rasmuksella on nostalgia-arvoa ja biisi erottuu perus pop-humpasta lähinnä että on vähän enemmän "rock". Mielikuvitukseton ja tylsä valinta. Ei jää viimeiseksi mutta ei pääse kärkikahinoihinkaan.

Vierailija
6/21 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko tasapaksu kaikenkaikkiaan.

Vierailija
7/21 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Getsepeeel.

Vierailija
8/21 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri laulun luikauttaa. Huuliaan siinä pyöräyttää.

Vierailija
9/21 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paras koskaan suomalainen.... en tosin kovin innokas seuraaja ole ollut koskaan, vasta muutama pv. sitten katsoin tämän videon. Toivottavasta sitä z.taa ei esille tuoda samoin kuin siinä videossa.... joka tosin on varmaan tehty ennen sitä z-päivää.

Vierailija
10/21 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

And next one is Finland: zero point.

Vierailija
11/21 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti. Kaikki on nykyään rasistista ja seksististä. Mites Putous? Siinäkin matkitaan kaikenlaisia hahmoja. Boikotoidaan Putousta. Se on muutenkin ihan paska.

Vierailija
12/21 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa jankuttaa tuota jenkkijargonia Suomen kontekstissa.

Vierailija
13/21 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan muista sitä :p

Vierailija
14/21 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pää kii, Jezebel!

Voi jeesus! Anteeksi, nyt mainitsin Herran nimen. Kaikki tuntuu nykyään olevan rasistista ja seksististä. Afrikan tähdestä lähtien. Mut saanko kysyä, että ku mä oon raskaana ja poltan askin röökiä päivässä, ni onkse ok?

Vierailija
15/21 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tylsä ja sanoitus erittäin huono, varsinkin moraalisesti.

Vierailija
16/21 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas biisistä ei jää mitään mieleen. Vartti biisin kuuntelemisesta niin en muista siitä mitään. Ei tarttuvaa melodiaa ei koukuttavaa kertsiä ei mitään mieleen painuvaa 😣

Vierailija
17/21 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

And next one is Finland: zero point.

En usko että nollille vetää. 5 s sijoitus. 

Vierailija
18/21 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, ettei se nosta tietoisuuteen mitään vähemmistön asiaa jos ei sitten omapäisiä ja seksistä pitäviä naisia pidetä ongelmana.

Nyt olisi nepsy-vuoro ja Australia voittoon. Islanti on puolestaan näitä sukupuolivähemmistöjen vähemmistöjen asialla kun yksi siskoksista on binary jne.

Vierailija
19/21 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisella biisillä euroviisuissa pärjätään eikä tusinarockilla!

Vierailija
20/21 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kappale tuskin tulee saamaan äänivyöryä ainakaan Israelista.

Jezebel on mainittu ensimmäisen kerran Raamatussa Israelin kungattarena ja kuninkaan puolisona, joka sai kuninkaan palvomaan Baalia, jonka palvonnassa käytettiin lapsi-u-hreja. Israelin kansa raivostui tästä ja t*ppoi Jezebelin.

Itse en ainakaan voi olla näkemättä tässä kappaleessa historiallista yhteyttä Raamatun Jezebeliin. Varsinkin kun Jezebel ei ole mikään tusinanimi joka tulisi sattumalta joka nurkalla vastaan - ja varsinkin kun tuntee kappaleen toisen sanoittajan (Desmond Child) historiaa.