Jezebel - The Rasmus
Olen kuunnellut biisin nyt useampaan kertaan, intensiivisesti analysoiden. Se on melodinen ja jää mieleen, ei tolla biisillä ainakaan viimeiseksi jäädä.
Kommentit (21)
Mulla ei jäänyt mieleen, vaikka myös olen kuunnellut sen monta kertaa. Yritin muistella, niin päässä soi vaan se fa-fa-fa-falling.
Jezebel on rasistinen ja seksistinen haukkumasana. Törkeää käyttää sitä ja valita vielä kappale Suomen edustajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jezebel on rasistinen ja seksistinen haukkumasana. Törkeää käyttää sitä ja valita vielä kappale Suomen edustajaksi.
Pää kii, Jezebel!
Tylsä turvallinen valinta. Rasmuksella on nostalgia-arvoa ja biisi erottuu perus pop-humpasta lähinnä että on vähän enemmän "rock". Mielikuvitukseton ja tylsä valinta. Ei jää viimeiseksi mutta ei pääse kärkikahinoihinkaan.
Lauri laulun luikauttaa. Huuliaan siinä pyöräyttää.
on paras koskaan suomalainen.... en tosin kovin innokas seuraaja ole ollut koskaan, vasta muutama pv. sitten katsoin tämän videon. Toivottavasta sitä z.taa ei esille tuoda samoin kuin siinä videossa.... joka tosin on varmaan tehty ennen sitä z-päivää.
And next one is Finland: zero point.
Siis oikeesti. Kaikki on nykyään rasistista ja seksististä. Mites Putous? Siinäkin matkitaan kaikenlaisia hahmoja. Boikotoidaan Putousta. Se on muutenkin ihan paska.
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa jankuttaa tuota jenkkijargonia Suomen kontekstissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää kii, Jezebel!
Voi jeesus! Anteeksi, nyt mainitsin Herran nimen. Kaikki tuntuu nykyään olevan rasistista ja seksististä. Afrikan tähdestä lähtien. Mut saanko kysyä, että ku mä oon raskaana ja poltan askin röökiä päivässä, ni onkse ok?
Hieman tylsä ja sanoitus erittäin huono, varsinkin moraalisesti.
Mulle taas biisistä ei jää mitään mieleen. Vartti biisin kuuntelemisesta niin en muista siitä mitään. Ei tarttuvaa melodiaa ei koukuttavaa kertsiä ei mitään mieleen painuvaa 😣
Vierailija kirjoitti:
And next one is Finland: zero point.
En usko että nollille vetää. 5 s sijoitus.
Ongelma on siinä, ettei se nosta tietoisuuteen mitään vähemmistön asiaa jos ei sitten omapäisiä ja seksistä pitäviä naisia pidetä ongelmana.
Nyt olisi nepsy-vuoro ja Australia voittoon. Islanti on puolestaan näitä sukupuolivähemmistöjen vähemmistöjen asialla kun yksi siskoksista on binary jne.
Tällaisella biisillä euroviisuissa pärjätään eikä tusinarockilla!
Tämä kappale tuskin tulee saamaan äänivyöryä ainakaan Israelista.
Jezebel on mainittu ensimmäisen kerran Raamatussa Israelin kungattarena ja kuninkaan puolisona, joka sai kuninkaan palvomaan Baalia, jonka palvonnassa käytettiin lapsi-u-hreja. Israelin kansa raivostui tästä ja t*ppoi Jezebelin.
Itse en ainakaan voi olla näkemättä tässä kappaleessa historiallista yhteyttä Raamatun Jezebeliin. Varsinkin kun Jezebel ei ole mikään tusinanimi joka tulisi sattumalta joka nurkalla vastaan - ja varsinkin kun tuntee kappaleen toisen sanoittajan (Desmond Child) historiaa.
En usko, että on voittobiisikään