Välikausihaalaria ostaville tiedoksi!
Meillä kokeilussa parhaillaan 3 eri merkkiä. Lassien supratec, rukka ja reimatec.
Lassietec ei kestä hyvin vettä, pylly ja lahkeet menevät märiksi.
Rukka kestää hieman paremmin, pientä kosteutta kuitenkin pyllyn seudulla.
Reimatec pitää täysin kuivana.
Piti oikein testata näitä itse :-)
Kommentit (18)
Myös ihan halvat, " merkittömät" haalarit esim. postimyyntiyrityrityksistä ovat olleet yllättävän kuivia ja lämpimiä, mutta niissä ei mallin suunnitteluun ole panostettu samoin kuin " merkeillä" ja ovat yleensä kummallisen, istumattoman mallisia jolloin käyttömukavuus on huono
On kokeiltu monet merkit, mukaanlukien Reimatec, ja senkin vuorikangas imee veden jotenkin alakautta lahkeiden sisäpuolelle, niin että lapsi on polvista alaspäin märkä.
Olenkin sanonut, että haalareita testatessa niiden pitäisi ottaa meidän tyttö testiryhmään.
tai ole sateessa ulkona, etenkään kylmissä syyssateissa. Jos hiekka on märkää, laitetaan kurahousut ja hanskat. Alla on jokin kaupasta ostettu välikausihaalari, joka lämpimänä pitää, muttei hiosta.
on ollut minusta paras. Ja kivoimman näköinen..
On kolmen pojan kokemuksieni kanssa ylivoimaisesti hinta-laatu suhteeltaan paras. Meillä ekalle (8 wee) ostettu haalari edelleen käytössä seuraavilla ja pitää kuivana. Puku kastuu vain pintakankaasta ja kuivuu siksi nopsaan.
Yleensä vielä ostan kevään alesta seuraavan kauden pukuja, jos tarvitsee. Näin ollen maksan yleensä sen -40%. Reikiähän tulee pukuun kuin pukuun jos terävään osuu.
Lassieen en oo ollu tyytyväinen, kastuu liian helposti. Ja kuivuu erittäin hitaasti.
Reimatec ei ole hintansa väärtti. Laatu ei ole niin ylivertainen kuin hinta antaa ymmärtää.
Olen ostanut muita Reiman vaatteita ja etenkin ompelun laatuun olen pettynyt. Saumat aukeilee ja kuminauhat repsottaa ja menettää kummoisuuttaan.
Meillä on ollut parina viime vuotena Lassietec eikä ole ollut mitään ongelmaa. Toppahaalarina on ollut Lassie Supratech ja sama juttu.
Kaksi kertaa ollaan saatu lahjaksi Reimatec ja tuo on täysin paska merkki. Toppahaalareista meni heti ekan viikon aikan peppu tai polvet paskaksi ja välikausihaalarit vuosivat.
No, nämä nyt ovat meidän omat testitulokset. Ja en ole merkkitietoinen, haluan vaan laatua ja ajettelin nyt asian testata itse.
Näin kuitenkin meillä!
Jälkimmäinen on kosteussuojattu, ensimmäisestä löytyy kosteussuojat vain alaosasta.
Lassietec on hyvä haalari, samoin Travallen Remu ja Jonathan. Reimatecin ostaminen on minusta rahan haaskausta, koska puolta vähemmällä saa yhtä hyvän ja talvihaalareiden kohdalla myös lämpimämmän puvun.
rinnassa lassietec ja lahkeessa supratech.
T. kotikokeiluja tekevä mamma
Vierailija:
Meillä kokeilussa parhaillaan 3 eri merkkiä. Lassien supratec, rukka ja reimatec.Lassietec ei kestä hyvin vettä, pylly ja lahkeet menevät märiksi.
Rukka kestää hieman paremmin, pientä kosteutta kuitenkin pyllyn seudulla.
Reimatec pitää täysin kuivana.Piti oikein testata näitä itse :-)
vollisuus tulla kertomaan omista kokemuksistaan, etteivät köyhät raukat usko vain sinun kokemukseesi ja mene ostamaan juuri tuota kaikkein kalleinta pukua, kun vähintään yhtä hyviä on muitakin.
Vierailija:
No, nämä nyt ovat meidän omat testitulokset. Ja en ole merkkitietoinen, haluan vaan laatua ja ajettelin nyt asian testata itse.Näin kuitenkin meillä!
terveisin... Reimatecin innokas pitäjä -9-
Enkä toki kehota ketään ostamaan mitään pukua, jokainen valitsee itse.
kerroin vaan miten meillä toiminut, ihan sen vuoksi ettei tulisi pettymyksiä.
Enkä ole lainkaan suuttunut kellekkään.
Arvelinkin et täällä vihaiset ihmiset tulevat puolustamaan omia valintojaan. Onhan nämä kaikki 3 merkkiä minunkin valintojani. Hyvä vaan verrata.
toisena reimatec jonka hinta laskee tulosta ja viimeisenä lassietc
Se Lassie on ainakin ihan peestä. Se vuorikangas kuivuu tosi
h i t a a s t i. Ja kastuu sateella siis vuorestakin.
Remu on ihan ok, kovalla sateella hartiasaumat vuskas.
Ja meidän kotilaboratorion voittajaksi tuli -TADAAA- Reimatec.
Joka ulkoilu kerran jälkeen sisävaatteet täysin kuivat!
Nii, tää ei sitte oo mikään maksettu mainos :)
Terv pph
ostakaa ihmeessä Jonathanin haalarit. 62e hinta ja samat materiaalit ku reimatecissa.
meillä lapset uineet lätäköissä ja kuivana silti kaikki vaatteet!!
ihan paras hinta-laatu suhde, niinku moni testi on viime aikoina osoittanut. ja sama homma talvohaalareissa!!
Meillä ollut vedenpitävistä kankaista olevia vaatteita käytössä seuraavia:
Lassietec
Travalle Remu ja Easytec
Reimatec
Jonathan
Columbia
H2O
Neljää ensiksimainittua on ollut kaikkia useampia, kahta viimeistä vain yhdet kappaleet lapsella, aikuisilla tosin monet lisäksi päälle niitäkin.
Ja mun tutkimustulos on seuraava: kaikki pitäneet vesisateessa vettä. Jos pitäisi arvioida hinta-laatua, niin Columbia ylivoimaisesti paras (ei ole kyllä haalareita näkynyt) ja Lassitecissa taas kankaat säilyneet moitteettomina ties kuinka monet pesut. Olen tykännyt myös Jonathanin ja Travallen hinta-laatu-suhteesta. H2O ja Reimatec minusta kalliin puoleisia.
Ja ainut, joka on mennyt rikki on ollut Reimatec - vuori irtosi/hajosi ensimmäisessä pesussa ja jouduttiin lähettämään Reimalle korjattavaksi.