Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näettekö sotaunia?

Vierailija
07.05.2022 |

Näin viime yönä ensimmäisen. Paettiin veneellä Ruotsiin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään unia mutta on ärsyttävää herätä aivan liian aikaisin kaiken maailman hölmöihin ajatuksiin jotka alkavat heti kun panee aamulla telkkarin päälle jo klo 06.30. Yle vois aloittaa vähän myöhemmin paskalähetyksensä!

ONKO IHAN PAKKO KATSOA. tee jotain muuta.

Vierailija
22/30 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sota alkoi näin unen, jossa tulva vyöryi joenuomasta hyökyaallon tavoin leviten ympäriinsä ja jäällä kävelleet ihmiset jäivät alle. Itse seurasin tapahtumaa jostain korkeasta kerrostalosta, joka tärisi. Tuli tunne, että pitää paeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sotaunia, mutta näin armeijaunen. Siis jo ennen Ukrainan sotaa. Olen jo yli 65v, mutta mulle tuli palvelukseenastumismääräys. Lähdin suorittamaan asevelvollisuuttani uudelleen koska käsky kävi. Paikalla kapiaiset hieman ihmettelivät, tutkivat sotilaspassiani ja sanoivat että voisin varmaan halutessani lähteä vaikka takaisin kotiin. Jäin kuitenkin suorittamaan velvollisuuteni ja pärjäsin ihan hyvin nuorten porukassa.

Vierailija
24/30 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt sodan alkamisen jälkeen. Sitä ennen kylläkin.

Sama. Tuhouniakaan en ole nyt.

Vierailija
25/30 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään unia mutta on ärsyttävää herätä aivan liian aikaisin kaiken maailman hölmöihin ajatuksiin jotka alkavat heti kun panee aamulla telkkarin päälle jo klo 06.30. Yle vois aloittaa vähän myöhemmin paskalähetyksensä!

No älä laita telkkaria päälle ennen kuin olet siihen valmis?!

Vierailija
26/30 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeviikolla yhden. Minut oli määrätty muuntamaan koulurakennuksesta majoitustilaa haavoittuneille sotilaille. Koulu oli ihan tyhjä, luokat tyhjennetty, ja en tiennyt mitä minun tarkalleen ottaen pitää tehdä siellä. Aloin siivoamaan ja heräsin.

Vierailija
27/30 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole nähnyt. Joskus toistuvana on ollut puntissa roikkuva koira,

Vierailija
28/30 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt jo ennen Ukrainan sotaa sellaisia unia, että taivaalla lentää pommikoneita ja helikoptereita ja ne räjähtävät.

Vierailija
29/30 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan muista ikinä nähneeni mitään sotaunta. Painajaiseni ovat olleet jostakin muusta aiheesta 😅

Vierailija
30/30 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt sodan alkamisen jälkeen. Sitä ennen kylläkin.

Sama täällä. Itse asiassa koko korona-ajan olen nähnyt milloin zombi-apokalypsejä tai sotaunia (usein siis ei oikeissa maisemissa vaan tyyliin avaruussotaa tai ei ihmisten asuttamilla planeetoilla, tai joskus kivikaudella käytyä, yms.), jotka tosin eivät ahdista sinällään kun jossain vaiheessa aina hoksaa että näkeekin unta.

Mutta nyt kun muut ihmiset (en seuraa uutisia reaaliajassa enkä lööppiuutisista) jankuttavat Ukrainan ja Venäjän sodasta, ovat sotauneni menneet jonnekin muualle. Viime yönä näin unta aarteen etsinnästä jollain Päijänteen tai Saimaan saarella, missä oli Amazonin sademetsän tyyppinen metsä. Ei onneksi hyttysiä.