Minkä ulkomailla näkemäsi asian siirtäisit mielelläsi Suomeen?
Minä kaipaan todella vanhoja leipomoita, jotka ovat toimineet iäisyyden, ja jossa koko kylä käy ostamassa leipänsä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa oli myös pieni kylä. Kylän aukiolle ihmiset tulivat omien tuolien kanssa. Turisteille annettiin puiston penkit käyttöön. Pizzeria myi slicejä halvalla. Joku soitti haitaria kulmassa. Jokainen heitti lantin.
Ei paljoa vaadi.
Kuulostaa hyvältä! Suomalainen versio tuosta on tosiaan vähän erilainen: nistiporukka valloittaa penkit, jonnet on kylväneet kadut roskia täyteen ja joku "sivistystynyt" varhaisaikuisten pussikaljaporukka huudattaa päihderäppiä sillä volyymillä, ettei katusoittajan kannata edes yrittää.
Joissakin maissa on kuolemantuomio nisteille. Se on kyllä toiminut nopeasti.
Tampereella oli ennen enemmän leipomoita ja leipomomyymälöitä. Sai läheltäkin. Nyt on yksi tai kaksi pientä kahvilaa keskustassa, johon ei tule mentyä. Ellei pääse Prismaan tms. Ulkomailta toisin paremman sään ja raikkaan merituulen. Sinkuille mahdollisuuden asua pientalossakin joka on maasta irti kunnolla, ei pääse ötökät sisälle ja tiemelu kuulu. Koska nyt ollaan kerrostaloissa tiukasti kiinni naapureissa kasassa.
Sen, että kaikkialla saa asiakaspalvelua ja lippuja saa ostaa kaikkiin kulkuvälineisiin niistä kulkuvälineistä tai sinne mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa oli myös pieni kylä. Kylän aukiolle ihmiset tulivat omien tuolien kanssa. Turisteille annettiin puiston penkit käyttöön. Pizzeria myi slicejä halvalla. Joku soitti haitaria kulmassa. Jokainen heitti lantin.
Ei paljoa vaadi.
Kuulostaa hyvältä! Suomalainen versio tuosta on tosiaan vähän erilainen: nistiporukka valloittaa penkit, jonnet on kylväneet kadut roskia täyteen ja joku "sivistystynyt" varhaisaikuisten pussikaljaporukka huudattaa päihderäppiä sillä volyymillä, ettei katusoittajan kannata edes yrittää.
Nistit eivät viihdy, jos joku tulisi soittamaan haitaria 20 m päähän.
Haitarinsoittaja saisi soittaa ilmakseksi, vaatimuksena siivoaisi aukion ennen aloittamista.
Aukion siivoamiseen ei kauaa menisi aikaa.
Mahtavatko nistit digata klassista musiikkia? Sitä on joskus jossakin kokeiltu nuorisojengien häätämisessä ostoskeskuksista tms. paikoista.
Rannat siistimmäksi. On mutaa ja puskaa suomessa, ei näe vettä aina. Puut tosin suojaavat tuulelta, niitä voi olla, ukkosella kaatuu muutamat puut tosin. Roskattomuus ja sikailemattomuus, kadut sekä luonto siistiksi. Ihmisten pitäisi muuttaa siis asennetta alkoholiin ja muuhun alakulttuuriin, on järkevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paljoa vaadi.
Auta armias jos joku uskaltaa alkaa soittamaan ja laulamaan torilla, teúlee poliisisetä ja vie putkaan.Sitähän harrastaa vaan juopot pummit.
Vilkkauden, sosiaalisuuden, estetiikan arvostamisen myös pukeutumisessa ja ulkonäön suhteen eikä vain sisustuksessa kuten Suomessa, rennomman ilmapiirin.
Varmaankin jotain ranskalaisia kiviaikoja olis mahtavaa saada tänne.
Toimiva posti
Käytöstavat
Leipomot siellä täällä
Asiakasystävällinen terveydenhoito
Vierailija kirjoitti:
Semmosen ihan realistisen kuin lämpimän, välimerellisen ilmaston.
Olen asunut Välimeren maassa ja kesät siellä olivat tappavan kuumia (enimmillään 45 astetta) ja koko talven satoi, vaatteet eivät kuivuneet kolmessakaan päivässä ja kengät homehtuivat. Talvella oli ulkona lämpimämpää kuin sisällä ja nukuin joskus kuuden peitteen alla.
Luontevan ja kohteliaan käytöksen.
Palvelukulttuurin, kahviloissa pöytiin tarjoilun.Suomi on hemmetin itsepalvelumaa, kaikki pitää tehdä Itse ja maksaa täysi hinta.Kahville kun menet jonotat kassalla , maksat ja kannat kahvit ja leivonnaiset tai mitä ostatkin itse pöytään ja vielä seinällä törötttää kyltti että palautahan astiat kärryyn. ihme kun ei tarve keittiöön itse mennä jauhamaan papuja ja keittämään kahvit.Juuri tulin ulkomailta ja pienimmäskinkyläpahasessa on kahviloita joissa saa pöytiintarjoilun, hyvää kahvia ja halvemmalla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Palvelukulttuurin, kahviloissa pöytiin tarjoilun.Suomi on hemmetin itsepalvelumaa, kaikki pitää tehdä Itse ja maksaa täysi hinta.Kahville kun menet jonotat kassalla , maksat ja kannat kahvit ja leivonnaiset tai mitä ostatkin itse pöytään ja vielä seinällä törötttää kyltti että palautahan astiat kärryyn. ihme kun ei tarve keittiöön itse mennä jauhamaan papuja ja keittämään kahvit.Juuri tulin ulkomailta ja pienimmäskinkyläpahasessa on kahviloita joissa saa pöytiintarjoilun, hyvää kahvia ja halvemmalla hinnalla.
KYLLÄ!!! ja jumakekka jos otat rahoille vastinetta ja jätä pikaruokapaikassa roskat viemättä vaikka olet maksanut myös palvelusta niin on iltalööpit pullollaan haukkumista kuinka "törkeää sikailua"
Lidlin Saksassa myymät alkoholipitoiset kirsikkajuomat. Muutenkin kokonainen Lidlin tarjonta Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmosen ihan realistisen kuin lämpimän, välimerellisen ilmaston.
Olen asunut Välimeren maassa ja kesät siellä olivat tappavan kuumia (enimmillään 45 astetta) ja koko talven satoi, vaatteet eivät kuivuneet kolmessakaan päivässä ja kengät homehtuivat. Talvella oli ulkona lämpimämpää kuin sisällä ja nukuin joskus kuuden peitteen alla.
mutta paikalliset eivät huomanneet koska he ovat tottuneet siihen toisin kuin suomalainen joka on tottunut että lämpötila muuttuu vuorokaudessa 10 astetta.
Vierailija kirjoitti:
No mikähän tuohon ajaa? Olisko se että kaiken tukemiseen tarvitaan tolkuttomasti veroja joten työ on niin kallista ettei sitä kannata teettää.
Jotain vastikkeellisuutta tukiin pitäisi saada että jotain tarttis tehdä toimeentulonsa eteen, vaikka tunnin lenkillä käynti päivässä jos ei muuta.
Oulussa on Nallikarissa uimakopit. Ne on kivat. lisää vaan niitä muuallekin.