Saan paremman elintason olemalla työtön ja tukien varassa tehden noin 40h/kk 22e tunti pimeää hommaa, kuin ikinä "virallisissa palkkatöissä"
Mielestäni tämä on systeemin vika, ja sitä pitäisi muuttaa.
"Nettoan" tuista noin 1450e-1500e joka kuukausi, ja noista pimeistä töistä tulee noin 900e - siis viikon normaalilla työajalla. Yhteensä 2400e nettona.
Minulla ei ole paljon työhistoriaa, joten työt joita voisin saada ovat tyyliin puhelinmyyntiä, tai kaupan kassaa nollasopparilla 9,81e tunti BRUTTO.
Suunnilleen saman verran tai vähemmän siis nettona kuin pelkät tukeni JOS saisin 40h/vko, mutta eihän niin paljon saa...vaan varmaan jotain 15-20h.
Lisäksi altistan heti itseni karensseille, tukien katkeamisille/myöhästymisille, mielivaltaisille virkailijoille
Valinta on siis melko helppo.
Tähän pitäisi suomessa herätä, ja systeemiä muuttaa fiksummaksi.
Kommentit (33)
Aika vähillä työtunneilla pääset hyviin ansioihin. Jotenkin arvasin ennenkuin avasin ketjun, että jotain maailman vanhimpiin ammatteihin taas viitataan. Ap ei tainnut tosin kertoa alaansa.
Onhan tostq vähän noloa jäädä kiinni.
Tuohan on oikein järkevää taloudellista ja ajankäytön suunnittelua . Fiksu pääsee vähemmällä. Todella moni ei jaksaisi täysipäiväisesti tehdä töitä.
Ex nosti asumistuki, toimeentulotuki, sähköt, vedet, vakuutukset, silmälasit, hammaslääkäri, lääkkeet, harkinnanvaraisena pesukone yms. Muutaman kerran vuodessa teki pimeän homman raksalla ja äkkilähtö etelään. Asuimme vierekkäisissä rapuissa, toista kämppää vuokratiin tapahtumien yms. ajaksi.
Miksi sitten on ex, oli katkera, kun hänellä ei ole mitään. Niin ja jäi kiinni pettämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsee tuollaiseksi, joka saa noin paljon tukia? Kun normaalit työttömät saavat n. 400?
Kyllä pk-seudulla ihan ohjeistuksenkin mukaan työttömät saavat 1250e nettona:
Vuokraraja 694e
perustoimeentulotuki 510e
Sähkölasku maksetaa, myös kotivakuutus ja terveysmenotMistä tuon 400e keksit?
Minä saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 670e.
Yli puolet menee jo pelkästään sähkölaskuun.
Asutko yksin siis?
Vai onko mies samassa osoitteessa
Saat tukihuijauksella ja pimeillä töillä enemmän rahaa kuin kunniallisesti toimimalla? No totta kai saat.
Vierailija kirjoitti:
Ohoh.
Ja mä kun pidin huonoa omaatuntoa kun kesällä olin aamusta iltaan metsässä keräämässä mustikoita ja saatoin saada 50e/pvä 🙄
Mustikoista saa 50e/10L ämpäri
Väitätkö että sulla kesti "aamusta iltaan" kerätä yks ämpäri?
Vierailija kirjoitti:
Saat tukihuijauksella ja pimeillä töillä enemmän rahaa kuin kunniallisesti toimimalla? No totta kai saat.
Ei vain "vähän enemmän", vaan ihan dramaattisesti.
Jos ajatellaan summaa mikä jää "ylimääräiseen käyttöön" kaiken ruoan ja hygienian yms. jälkeen.
ap
Tuota kun jatkat pari vuosikymmentä, niin saat vanhana pelkkää takuueläkettä, sitten ei paljoa naurata. Eikö sinulla ole resursseja opiskella mitään?
Ilmoitin poliisin nettivinkkiin. Veropetos ja jatkettu petos, yleisen syytteen alaisia ja poliisin pakko tutkia.
Sun ip on viestisi ohessa lokissa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin poliisin nettivinkkiin. Veropetos ja jatkettu petos, yleisen syytteen alaisia ja poliisin pakko tutkia.
Sun ip on viestisi ohessa lokissa.
Niinhän ne kaikki sanoo
En toki ihaile tätä toimintaa, mutta ihan hyvää kuvausta ajastamme, eli "ylimääräistä" rahaa pitää olla niin paljon kuin mahdollista, se hankintatapa on sitten toissijainen asia.
Ohoh.
Ja mä kun pidin huonoa omaatuntoa kun kesällä olin aamusta iltaan metsässä keräämässä mustikoita ja saatoin saada 50e/pvä 🙄