Mies sekoaa
Lyhyestä virsi kaunis, seurusteltiin 5v ennen kun saatiin lapsia ja kaikki oli hyvin. Kun saatiin lapset niin anoppi alkoi tunkeutua elämäämme liikaa, jatkuvaa arvostelua, puuttumista, koki itsensä tärkeämmäksi lapsille kuin minä, halusi musta eroon että lapset voisivat olla hänen luonaan ja itki miehelle kun olen liian riippuvainen vauvasta kun se oli jo 3kk eikä käynytkään yksin yökylässä joka viikko. Mies haukkui mua tosta myös.
Kun vuoden olin kuunnellut tota ja mies ei halunnut laittaa anopille rajoja (esim sai tulla kotiimme kuin omaansa) niin sanoin ekaa kertaa itse suoraan anopille joka tietysti itki sitten miehelle tästä. Mies sanoi että olen pilannut hänen elämänsä ja olen huono äiti yms. Anopilla on ollut kränää kaikkien neljän muun miniän kanssa, ja kysyin mieheltä että oisko syytä myös anopissa mutta miehen mukaan kaikki miniät on mt-ongelmaisia ja hänen äidissään ei vikaa.
Olin myös seurustelun alussa jo sanonut etten halua tupakoivaa miestä, etenkään sitten kun on lapsia. Mies lopetti tupakoinnin. Vuosia valehteli mulle lopettaneensa, vaikka jopa joitain kertoja näin hänet tupakalla. Onnistui haukkumaan mut niin mt-ongelmaiseksi että uskoin häntä vielä.
Nyt pari viime vuotta on mennyt tosi huonosti näiden juttujen takia. Mies puolustelee äitiään ja mm tupakoi autossa joka on myös mun nimissä ja jossa lapset matkustaa. Ei kuulemma kuulu mulle koko asia kuitenkaan. Ollaan riidelty liian monta kertaa näiden takia .
Syy miksi mua pelottaa seko mies on se että on lyönyt riidan aikana välioven rikki, ja kerran hakkasi omaa päätään pöytään niin paljon että joutui ambulanssilla sairaalaan. Käski mun sanoa häkeen että kompastui koiraan. Sanoin että kertoo ite lääkärille oikean syyn ja menee psykalle. Kävi kuulemman kerran, mutta psyka haukkui mua koko ajan joten ei aio mennä uudestaan. (En tajua) ei suostu myöskään pariterapiaan eikä mihinkään. Nyt riitojen aikana alkaa sekoilla jotain ihan omia harhojaan, yrittää estää mua lähtemästä lasten kanssa ulos, ja on jotenkin pelottava. Ei ole tehnyt mulle mitään fyysistä mutta olen alkanut pelätä että tyyliin kuristaa mut kun nukun, vaikkei ole mitään sellaista uhannut.
Kommentit (21)
Miksi fiksut naiset valitsevat aina väärin?
Näytä ovea sille, pääset samalla eroon anopista.
Asumusero on pop.
Miehen on välttämätöntä tehdä rajanveto oman perheensä ja sukulaistensa välille.
Sanonta "perheen pää" juontaa juurensa tästä. Jos mies ei ota ohjia niin anoppi vie kunnes kupasahtaa.
Ja yritän aina hillitä sitä lasten edessä, yritän lähteä lasten kanssa pois, tai pyydän häntä lähtemään. Huutaa ja jankuttaa vaikka pyydän lopettamaan ja olemaan hiljaa. Yleensä ite pystyn olemaan rauhallinen varsinkin jos lapset on paikalla ja yritän päästä pois tilanteesta. Jankutus saattaa kuitenkin kestää tuntikausia, vaikka olisin välissä pois tunteja niin kun palaan niin sekoilu jatkuu. Pyydän että lasten takia lopettais niin ei lopeta.
Sitten raivoaa myös siitä että pystyn olla rauhallinen ja huolehtimaan lapsista. Ja että yöllä pystyn nukkumaan vaikka hän ei. Ei se mullekaan aina helppoa oo mutta pakko että jaksan lasten kanssa.
Jotenkin häpeän tilannettani enkä oo saanu aikaseks pyytää apua, vaikka neuvolas oon asiaa sivunnut. Tänään vihdoin yritin soittaa perheohjaajalle mutta vissiin liian myöhään kun ei enää vastattu. Ap
Pyydä apua muilta ja ukko pihalle jos ei osaa muuttua. Tuollaista ei tarvitse sietää.
Missä se lyhyestä virsi kaunis versio on?
Lähde lasten kanssa turvaan vaikka serkulle tai äidille, selitä tilanne, lopulta muualle omaan kotiin asumaan. Ota todisteita miehen pelottavasta käytöksestä jos sekoilee (vaikka puhelinkeskustelut) mikäli enää ehdit sitä tekemään, lapsetkin voivat kertoa nauhalle - se auttaa huoltajuusasioissa lapsia olemaan turvassa kanssasi. Heitä tupakka-anoppi ulos ja jätä mies. Miehen käytös kuulostaa pelottavalta, sinun ja lasten tehtävä ei ole niitä selvitellä tai jäädä odottelemaan muutosta. Mies hoitakoon omat asiansa. Hänelle voi jättää kriisinumerot pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Missä se lyhyestä virsi kaunis versio on?
Joo nauroin itekin tälle kun olin lähettänyt viestin ja näin miten pitkä tuli. Ap
Eihän tuo suhde hyvältä kuulosta. Mitä edes saat suhteesta? Tukea? Turvaa? Arjen ja asioiden jakamista? Rakkautta? Toivottavasti arvostat itseäsi ja lapsiasi niin paljon, että pystyt irtautumaan tuosta miehestä. Kun ei pariterapiaankaan halua lähteä niin on tehnyt kantansa selväksi. Hänelle tilanne on ihan ok, eikä muutoksen tarvetta ole.
Vierailija kirjoitti:
Turvakotiin lasten kanssa. Nyt!
Näin varmaan neuvoisin muita. Jotenkin vaan tuntuu häpeälliseltä ja kun ei mitään ole nyt varsinaisesti tapahtunut. Mies on vaan jankannut tänään taas muutaman tunnin. Aiheina esim se että olen yhtä paha valehtelemaan kuin hänkin. Olen sanonut että pitäisi syödä vähemmän herkkuja ja tänään ostin kaupasta keksejä. Nyt ollaan kuulemma tasoissa valehtelun suhteen.
Toinen aihe kun haluan hänelle vaan pahaa ja hän on masentunut ja haluaa tehdä itsarin. Ei auta selittää etten halua hänelle pahaa. Eikä kuulemma puhu kellekään ulkopuoliselle ja pitää vtuiluna kun yritän kannustaa ottamaan yhteyttä johonkin. Ap
Paljon lämpöä ja lohtua sinulle! Sinä ja lapset ansaitsette parempaa, pyydän että teet valintoja itseäsi ja lapsiasi ajatellen!
Aina on kaikki hyvin ennen kuin saadaan lapsia. Vanha virsi.
Kannattaako noin tyhmien lisääntyä ollenkaan. Koittakaa kestää kun on leikkiin lähdetty.
Vierailija kirjoitti:
Paljon lämpöä ja lohtua sinulle! Sinä ja lapset ansaitsette parempaa, pyydän että teet valintoja itseäsi ja lapsiasi ajatellen!
Aamen. Kukaan ei ole yksin syyllinen vaikka siltä näyttäisi tai annetaan sellainen vaikutelma.
Ehkä asumusero ensihätään, katsot sitten onko muutosta tapahtunut ja ero heti, ellei kehitystä ole nähtävissä.
Onko hän äitinsä lempipoika? Kuulostaa narsismilta, siis anopin. Hänen lapsensa oireilevat sitä osittain uhreina ja osittain ovat perineet sekä käytöskaavan että kenties muutakin nuppivikaa.
Saatko kirjattua niitä ihan omia harhoja talteen ja soitat psykiatrille aikaa? Miehellä vaikuttaisi olevan psykoottinen masennus ja hän tarvitsisi hoitoa. Jos hän vaikuttaa vaaralliselta, ota todesta. Hän oikeasti kokee sinun pilanneen kaiken hyvin mustavalkoisella tavalla, kun kerran hän ja äiti ovat täydellisiä.
Mene itse puhumaan tilanteesta, ja tuo turvakotikaan ei kuulosta mahdottomalta vaihtoehdolta. Mutta mies voi tosiaan suunnata aggression joko ulos tai sisäänpäin, ja hän on erittäin ahdistunut. Jos et pysty rauhoittamaan arkeanne, niinkuin et pysty, niin asioiden jättäminen roikkumaan ei ole vaihtoehto. Ymmärsin kirjoituksistasi, että tilanne on paheneva. Usko vaistojasi.
jätä se sika