Mikseivät ns köyhät syö linssejä ja vihanneksia?
Kilo linssejä maksoi 1,95 Lidilissä, kotimaiset porkkanat 0,99 kilo, jne. Monen päivän keiton saa alle 10 ilman että tarvitsee nähdä paljoa vaivaa eikä rahaa kulu paljoa!
Kommentit (149)
Köyhän kannattaa syödä ruokaa, jossa on paljon kaloreita ja ravintoa. Ei tartte syödä paljon, tulee halvemmaksi kuin porkkanat.
Totta. Olen hyvin toimeentuleva ja jotta jatkossakin jäisi yhtä paljon varoja sijoitettavaksi, päätin pitää huolen siitä, että ruokalasku ei toistaiseksi ainakaan kasva, vaikka ruoka kallistuisikin. Olen ostanut linssejä, porkkanoita ja papuja enemmän kuin ennen.
Aika yksitoikkoiseksi menee, jos pelkkiä linssejä ja porkkanaa puputtaa. Ja esim. peruna on halvempaa kuin porkkana.
Syön porkkanaa ja idätän joskus linssejä. Idättämättä suoli ei niitä kestä.
T. Keskituloinen
Ja 250 g pussi pakastevihanneksia 0,50-1 euro.
Linsseissä tms on se, että mausteet maksaa. Linssejä ehkä saa useampaan ruokailuun riittävän pakkauksen muutamalla eurolla, mutta heti tarvitset kolme-neljä euroa maksavan kookosmaidon moniin ruokiin. Ja se yksi tölkki on vain yksi ruoka.
Makarooni 0,2€/kilo. Miksi ostaisin melkein 10 kertaa kalliimpia linssejä?
Vierailija kirjoitti:
Köyhän kannattaa syödä ruokaa, jossa on paljon kaloreita ja ravintoa. Ei tartte syödä paljon, tulee halvemmaksi kuin porkkanat.
Porkkanoissa ei tosiaan paljon ole kaloreita, mutta ovat muuten terveellisiä ja hyvä lisä kenen tahansa ruokavalioon. Linssit sen sijaan on aika täydellisiä ravintoarvoiltaan.
No siksi koska tuolla ei nälkä oikeasti pysy pois kuten liharuoilla ja rauta-arvot kasvisruoalla olivat minulla surkeat. Syön toki kasvisruokaakin. Joskus. Olen kuule vaikka kuinka paljon linssikeittoja keitellyt. Ja vihanneksia yritän syödä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tarvitsekaan syödä niin paljon.
Monet köyhät ayövät ihan liikaa ja värää ravintoköyhää ruokaa kuten sinä ehdotat.
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä mistään saa 0,2€/kg. Ja että miksi? No vaikka siksi että ovat vaihtelua, ovat proteiinipitoisempia jne. Nuo on molemmat jo niin halpoja ettei sillä ole sen suurempaa käytännön merkitystä kumpaa syö, puolilmaseks saa sapuskat.
Vierailija kirjoitti:
No siksi koska tuolla ei nälkä oikeasti pysy pois kuten liharuoilla ja rauta-arvot kasvisruoalla olivat minulla surkeat. Syön toki kasvisruokaakin. Joskus. Olen kuule vaikka kuinka paljon linssikeittoja keitellyt. Ja vihanneksia yritän syödä paljon.
Täyttä paskaa. Saan ylensä noin kolminkertaisesti kasvisravinnosta rautaa (miesten) suosituksiin nähden. Verenluovutuksessakin hemoglobiiniarvot on aina todella hyvät vaikken syö edes heidän antamiaan rautalisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porkkanoissa ei tosiaan paljon ole kaloreita, mutta ovat muuten terveellisiä ja hyvä lisä kenen tahansa ruokavalioon. Linssit sen sijaan on aika täydellisiä ravintoarvoiltaan.
Vain unelmissas linssit on täydellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Linssit ovat terveellisiä toisin kuin makaroonit missä ei ole ravintoaineita nimeksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä mistään saa 0,2€/kg. Ja että miksi? No vaikka siksi että ovat vaihtelua, ovat proteiinipitoisempia jne. Nuo on molemmat jo niin halpoja ettei sillä ole sen suurempaa käytännön merkitystä kumpaa syö, puolilmaseks saa sapuskat.
Saan. Minimanista juuri ostin 0,1€/500g. Siitä on sinunkin helppo laskea kilohinta. Ja oikeasti köyhällä hinta on olennaisempi asia kuin ravintoarvot.
Köyhälläkin voi olla ns. FODMAP-suoli, jolloin linssit ja muut palkokasvit suurempina määrinä voi tehdä melkoiset vatsanväänteet ja aiheuttaa myös hajuhaittoja lähipiirille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain unelmissas linssit on täydellisiä.
Ootko ottanut selvää? Runsasproteiinisia, sisältää runsaasti vitamiineja ja hivenaineita, mukavasti kuitua jne.
Hehheh