Miltä sinusta tuntui täyttää 40 vuotta?
Odotitko sitä innolla vai kauhulla? Vai vaikuttiko elämääsi mitenkään?
Mia jotenkin ahdisti täyttää 40v, kun se tuntuu jonkinlaiselta rajapyykiltä tuo ikä, että nelikymppisenä pitäs olla saavuttanut elämässä jo sitä sun tätä. Ja pitäs olla timmissä kunnossa ym...
Jotenkin ajattelin, että nelikymppisenä oon jo sitten vanhus kun 39 kuulostaa paljon nuorekkaammalta iältä kuin 40. Mutta loppujen lopuksi ei mun elämä suuntaan sun toiseen hirveesti sitten muuttunutkaan. Eilen olin 39v, tänään 40. Samanlaisia päiviä molemmat.
Kommentit (11)
Ei miltään erityiseltä. Olin viimeisilläni raskaana ja ajatukset oli ihan muualla kuin omassa iässä.
Minusta on aina ollut hienoa täyttää pyöreitä vuosia. Nelikymppisenä pidin isot juhlat kavereilleni. Silloin oli fyysisesti hyvässä kunnossa, työura oli sujunut hyvin oli aikaa ja rahaa toteuttaa unelmia.
Kolmekymppisenä ura oli vasta alussa, oli paljon lainaa jne. Nyt viisikymppisenä juuri mikään ei ole muuttunut vuosikymmenessä.
Noin muuten minusta ikäkriiseissä ei ole varsinaisesti kyse iästä vaan toteutumattomista haaveista.
Hirvitti ja helpotti. Ensin tuli suru ja sitten ilo, kun luvalla luovutin elämässä.
Ei tuntunut miltään. Tuskin tuntuu lähestyvä 50v. myöskään.
M49
En osannut ajatella oikein mitään. Tässä sitä vaan rapistutaan ja samassa kärrynpyörässä pyöritään kunnes tyhjää potkaistaan.
Lähinnä olin kiitollinen, että olen elossa ja ylipäätään saan viettää syntymäpäiviä vielä.
Sain rintasyöpädiagnoosin viikkoa ennen ku täytin 38, ja silloin pelkäsin ihan tosissani näenkö enää edes seuraavaa syntymäpäivääni.
Onneksi kuitenkin paranin ja nyt viisi vuotta myöhemmin olen edelleen kiitollinen jokaisesta vuodesta jonka saan olla elossa.
Ensi vuonna edessä. En ole koskaan juhlinut syntymäpäiviäni mutta 40v juhlat aijon pitää yhdessä lapsuudenystäväni kanssa.
Nyt tuntuu ainakin ihan hyvältä. Kotona on pieniä lapsia joten omaa ikääni en juurikaan mieti.
En paljoo miettiny. Paperitkin vielä kysyttiin kaupassa.
Palasin juuri synnäriltä ja eipä ois vähempää kiinnostanut juhlia. Oli ihan muuta mietittävää, kuin oma ikä.
Tajusin että tässä tämä nyt oli. En saavuttanut mitään ja nyt on myöhäistä saavuttaa.
Ei yhtään miltään.
M55