Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tekosyyllä olet lähtenyt esim. juhlista pois?

kysyjä kysyy
06.05.2022 |

Kerro mitä tekosyytä olet käyttänyt kun olet poistunut juhlista (seurueinesi) pois? Miksi? Tuliko tilanne yllätyksenä, vai olitko vain "kiintiökutsuttu" ja sen huomasi tjsp?

Miten jatkossa ko. henkilön juhlat, osallistuitko? Keksitkö kenties jatkuvan selityksen miksi et voi juuri tämän henkilön juhliin osallistua?

Entä jäitkö jopa kiinni tekosyystäsi? Mitä mieltä seurueesi oli? Oletko ollut itse tilanteessa jossa esim. puoliso haluaa lähteä mutta sinä et?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahakipu. Migreeni. Vitutus.

Vierailija
2/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä ruokkimaan kirahvi. 

No ei vaiskaan, olen sanonut, että kiitos juhlista, lähden nyt kotiin. En viivy oikeastaan missään juhlissa tuntia kahta kauempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi sanoa olevansa huonovointinen, on aikainen herätys tai joku toinen meno. Mikä tuossa on ongelma?

Vierailija
4/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin kovasti yksiä juhlia pitkän tauon jälkeen. Sitten juhlissa jos reilussa tunnissa kyllästyin humalaisiin ihmisiin. Piti olla aamuun asti, mutta sanoin vaan olevani väsynyt ja häippäsin kotiin.

Vierailija
5/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen joutunut tekosyyllä lähteä pois ja silloin sanoin, että on pakko lähteä, kun olin jo varannut lipun junaan, enkä halua tuplasti maksaa. Kyseessä jotkut työpaikan pippalot.

Vierailija
6/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikainen työvuoro

Vierailija
7/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino vältää on olla menemättä ei hauskoihin juhliin. Jos oikein tiukka paikka tulee, siis etukäteen kieltäytymisessä,  sanon aina että koira pitää ampua juuri sinä päivänä.

Vierailija
8/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan anna tekosyitä, enkä selittele lähtemistäni. Käyn kiittämässä juhlista ja toivotan hyvää jatkoa. "Ette kai te vielä lähde" -kysymykseen vastaan, että kyllä me lähdetään.

Vierailija
9/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt mitään tekosyitä koskaan, vaan ilmoittanut vaan suoraan, että me lähdetään nyt. Kaikille se on aina sopinut. Ihmisillä on muitakin menoja ja kyllä se ymmärretään. Useinkin alkaa varsinkin isoissa juhlissa tuntumaan ulkopuoliselta, niin juuri silloin on hyvä hetki poistua.

Vierailija
10/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut tavaksi, että olen juhlissa kuin juhlissa pari-kolme tuntia. Jos tylsät, niin äkkiä tuo aika menee ohi ja jos menee liian remuksi jo alkuun, niin pääsee karkuun känniääliöitä ajoissa.

En käytä tekosyitä. Mä käyn kiittämässä mahdollista järjestäjää ja sanon jotain, että onhan tässä jo usea tunti yhtiä juhlia ollutkin ja lähden.

Tai jos esim kaveriporukalla lähdetään jonnekin, niin sanon parille tyypille, että lähden kotiin. Vaikken katso olevani heille tilivelvollinen tekemisistäni, muttei käytä energiaansa illanlopussa etsimiseeni.

ei näissä mitään tekosyitä tarvita.

Vierailija
11/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain moukka keksii tekosyitä.

Vierailija
12/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt tekosyitä, vaan reilusti sanonut että "heihei, me lähdetään nyt."

Jos on kysytty että miksi, niin olen vain vastannut että kun halutaan lähteä pois.

Miksi pitäisi keksiä jotain diipadaapaa?

Vierailija
13/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemattomat ongelmat kirjoitti:

Aina voi sanoa olevansa huonovointinen, on aikainen herätys tai joku toinen meno. Mikä tuossa on ongelma?

Mutta miettikääpä juhlan järjestäjää. Ollut kalliit tilavuokrat, ruuat, kahvitukset, juomat, ohjelmat... ja sitten jengi lähtee 1-2 h jälkeen pois. Olisiko rehellistä jättää menemättä ja ilmoittaa kutsun saatuaan että kiitos mutta emme pääse. 

Juhlan järkkääjä joutuu maksamaan tyhjästä. Ja se ottaa päähän se.  Jos tiedätte että on tulossa vaikkapa rymybileet niin ilmoittakaa kutsuvaiheessa että kiitos emme pääse. 

Vierailija
14/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin yleensä jonkun yleispätevän verukkeen, että pitää lähteä, kuten että väsyttää tai on muuta menoa vielä tai aikainen herätys aamulla tai mitä nyt milloinkin. Sen tarkemmin en ala selittelemään, eli tuon pitää riittää. Sen jälkeen kiitän juhlista ja alan pikkuhiljaa tekemään lähtöä.

Vierailija
15/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miettikääpä juhlan järjestäjää. Ollut kalliit tilavuokrat, ruuat, kahvitukset, juomat, ohjelmat... ja sitten jengi lähtee 1-2 h jälkeen pois. Olisiko rehellistä jättää menemättä ja ilmoittaa kutsun saatuaan että kiitos mutta emme pääse. 

Juhlan järkkääjä joutuu maksamaan tyhjästä. Ja se ottaa päähän se.  Jos tiedätte että on tulossa vaikkapa rymybileet niin ilmoittakaa kutsuvaiheessa että kiitos emme pääse. 

En mieti juhlien järjestäjää tällaisessa. Hänellä saattaa olla omat odotusarvonsa juhlista ja niiden kulusta, mutta minä en aio siihen käsikirjoitukseen osallistua vaan teen oman pääni mukaan. Voi toki olla, että kutsua seuraaviin juhliin ei tule, mutta luulen että se on helpotus molempien kannalta.

Vierailija
16/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole keksinyt tekosyitä, vaan reilusti sanonut että "heihei, me lähdetään nyt."

Jos on kysytty että miksi, niin olen vain vastannut että kun halutaan lähteä pois.

Miksi pitäisi keksiä jotain diipadaapaa?

Just näin. Ihan yhtä rasittavaa on kuunnella, kun omista juhlistani lähtevät vieraat ryhtyvät luettelemaan lähtönsä "syitä". Joskushan sitä on kotiin lähdettävä kuitenkin.

Vierailija
17/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihmiset lakkaisivat järjestämästä suurinta osaa juhlista.

Kastejuhla, rippijuhla, 2.asteen valmistujaiset, häät, 50v juhlat ja hautajaiset on riittävästi juhlia yhdelle ihmiselle ja jo nuokin juhlat ovat vieraille rasite, mutta niihin osallistun.

Kaikkiin muihin pyrin keksimään tekosyyn, kun ei kehtaa sanoa, että oikeasti mua ei kiinnosta tippaakaan lapsesi syntymäpäivät tai pikkujoulut seurassasi.

Kaveripiirissä voi sit järkätä pippaloita yhteisymmärryksessä, mutta jättäkää sukulaisenne kutsumatta, kiitos!

Vierailija
18/23 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisokki.

Vierailija
19/23 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen että yritän käydä juhlissa vaikka lyhyestikin jos olen saanut kutsun. Vaikka usein olisi muitakin kiireitä. Juhlien järejstämisessä on niin suuri vaiva joka tapauksessa että se tuntuisi tylyltä ettei lainkaan osallistuisi.

Jos esim. olen järjestämässä kotona lapselle juhlia, mielestäni on hauskempaa että vieraat saapuvat paikalle näyttäytymään vaikka lähtisivätkin aikaisin.

Vierailija
20/23 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pitää ampua just sinä päivänä, kaivinkone tuli juuri, ET laskeutui pihalle, jne....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan