Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruumiinlämpö 34 astetta

Vierailija
06.05.2022 |

Olen mitannut lämmön niin monta kertaa että aika varmasti olen mitannut oikein. Tämä palelukin viittaa siihen. Miehellä mittaa 36.5 astetta.
Mutta kuulin että alilämpö on myytti. Siinä tosin puhuttiin vain 35 asteesta, mutta mitä jos onkin vain 34?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona.

Vierailija
2/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pue paljon päälle, juo lämmintä, syö jotain että saat energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona.

Virallinen testi negatiivinen

Vierailija
4/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla sellainen on ihan yleistä, esim kilpirauhasen toiminta vaikuttaa.

Vierailija
5/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittarisi on rikki.

Vierailija
6/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta mittaaminen ja elä normaalia elämää.

Vierailija
7/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiin lämpötilahan voi olla mikä tahansa absoluuttisen nollapisteen yläpuolinen lukema joka olosuhteista riippuen saadaan aikaan.

Vierailija
8/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

34? Mittausvirhe. Vain kylmettyneen ihmisen ruumiinlämpö on tuollainen..

Jos ruumiinlämpösi oikeasti on tuo, et sinä tänne kirjoittelisi.

Vierailija
9/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypotermiassa eli paleltumisessa, kun kehon lämpötila laskee alle 34 asteen, keho menee tunnottomaksi ja ihminen voi käyttäytyä sekavasti ja järjettömästi. Tajunnantila laskee.

Alhainen ruumiinlämpö vaikuttaa silloin tasapainoon, aivotoimintoihin ja koordinaatiokykyyn. Vuorikiipeilijät tai lumimyrskyssä paleltuneet saattavat riisua takin, paidan, hatun ja lapaset koska heistä tuntuu hikiseltä.

JOS ON KOVIN laiha, lukema on alhainen, koska mittari ei puristu tiiviisti ihoa vasten. Hikisenä saadaan matalampia arvoja, sillä hikoillessa vettä haihtuu ja samalla ihon lämpötila alenee, jolloin myös mittaustulos on matalampi. Mutta tällöinkin heitot ovat korkeintaan puolen asteen luokkaa.

Vierailija
10/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee usein alilämpöä kuumeen sijaan, se on ihan kuumeeseen verrattava asia!

On todella hassua että sitä ei jotenkin tunnusteta, itsellänikin on ollut tuollaisia 34-35 asteita ja olo on sillon kuin kuumeessa! Ei ole mittari rikki.

Vierailija
11/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on jo toukokuun 6:s päivä ja tammikuussa ennustettiin aikaista kevättä, ei nyt kuitenkaan kannata hellevaatteissa sinne ulos mennä. Se tammikuinen ennustus ei nyt ihan toteutunut.

Vierailija
12/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mitata työntämällä se mittari takapuoleen. Antaa silloin varmasti oikean lukeman.

Vierailija
13/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee usein alilämpöä kuumeen sijaan, se on ihan kuumeeseen verrattava asia!

On todella hassua että sitä ei jotenkin tunnusteta, itsellänikin on ollut tuollaisia 34-35 asteita ja olo on sillon kuin kuumeessa! Ei ole mittari rikki.

Mistä teitä ilmaantuu, jotka kasvot kirkkaina väitätte että olette alilämpöisiä?

Vain hypoterminen, paleltunut ihminen voi saavuttaa näitä 34 lukemia.

Vierailija
14/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olisi alilämpöä tuntisit itsesi kuumaksi etkä kylmäksi. Kuumeen noustessa paleltaa.

Vierailija
15/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä teitä ilmaantuu, jotka kasvot kirkkaina väitätte että olette alilämpöisiä?

Voi teitä palstatrolleja jotka eivät yksinkertaisesti osaa tai tiedä miten muita kuunnellaan.

Voit tulla ihan itse katsomaan kun mittaan lapselta korvasta korvakuumemittarilla normaalin lämmön ja itseltäni samalla erittäin tarkalla mittarilla 34-35 lämmön.

Vierailija
16/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparin vajaatoiminnan vuoksi mulla on aina lämpö alle 36. Joskus nippanappa 35 ja koronassa laski sen alle. Itsekin luulin että mittari on rikki, mutta lapsella näytti normaalia lukemaa. Palelen helposti niin että huulet sinertävä kuin pitkän uinnin päätteeksi lapsilla.

Vierailija
17/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä palstatrolleja jotka eivät yksinkertaisesti osaa tai tiedä miten muita kuunnellaan.

Voit tulla ihan itse katsomaan kun mittaan lapselta korvasta korvakuumemittarilla normaalin lämmön ja itseltäni samalla erittäin tarkalla mittarilla 34-35 lämmön.

Otahan yhteyttä lähimpään terveysaseman ja käy mittauttamassa lämpösi siellä! Tuskin saavat lukemaa 34.

Mitä ihmettä saavutat tällä jankkaamisella? Ei nykyaikana tarvitse olla kummoinen nero, kun osaa käyttää hakukoneita ja nettiä.

Sinulla pitäisi olla todella graavi hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta tai pitkälle edennyt anoreksia tai sitten olet juuri pudonnut hyiseen mereen tai järveen.

Vierailija
18/19 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ilmeisesti pitkään alilämpöä. Mitattiin myös terveydenhuollossa, esim. sellainen rannemittari ei antanut mitään lukemaa, kun se oli liian alhainen, vaikka haettiin toinen mittari vielä. Terveyskeskuksen tuomio oli: "Mitään alilämpöä ei ole olemassakaan!" 

No, olin jääkylmä ja huulet sinisenä tuolla pitkään. Tässä sitä silti vaan keikutaan.

Vierailija
19/19 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jos jollain muulla on tällä hetkellä:

https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/mista-alilampo-johtuu-tunnista-vaka…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi