Lastenhoitajan palkkaaminen ja tyrkkykuvat
Vähän provosoiva otsikko tarkoituksella. Mutta siis: olen etsinyt pienelle lapselleni hoitajaa kotiin ihan satunnaiseen tarpeeseen. Facessa ja netissä on ryhmiä, joissa lastenhoitakeikkoja tekevät ilmoittelevat itsestään. Hyvin usein profiilikuvana on sellainen tyrkkykuva täydessä tällingissä huulet töröllä. Olenko sitten vanhanaikainen, mutta ei tee mieli pyytää edes haastatteluun tällaista ihmistä. Miksi lastenhoitaja kotiin -tyyppisiin ilmoituksiin laittavat tuollaisia tyrkkykuvia? Selittäkää joku vanhalle kävylle, joka ei taida ymmärtää nykyaikaa tai instabeibekulttuuria.
N38
Kommentit (60)
Olen itse töissä IT-alalla. Kyllä minäkin olen suoraan sanoen välillä ihmetellyt, kun jotkut teekkaritytöt liittävät työhakemuksen CV:hen ap:n kuvaileman tyyppisen kuvan. Eivätkö he tajua, että sellainen kuva ei todellakaan anna hyvää kuvaa hakijan ammattimaisuudesta? Välillä CV:n kuvan perusteella voisi luulla, että se on valittu aikuisviihdealan työhakemuksia varten (tosin vaatteet ovat sentään olleet kaikilla vielä päällä).
Olen silti pyytänyt haastatteluun sopivilta vaikuttavat hakijat kuvista välittämättä, mutta olen miettinyt, kannattaisiko hakijaa neuvoa valitsemaan asiallisempi kuva.
DI
No itse kyllä isänä ottaisin jonkun seksikkään hoitsun. Ei tieteenkään seksi mielessä mutta silmänruokaa. Joogapöksyt.
Onhan nuo tyrkkykuvat aika noloja.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin sanoa, että aatelkaas kun ne tyrkkyhuulet alkaa hakee töitä niin eihän niitä ota kukaan vakavasti... mutta sitten tajusin, että ne palkkaa todennäköisesti mies ja kyllä ne ainakin joihinki hommiin pääsee. :DDDDD
Tyrkkyhuulet kyllä on myös sukupolvea, jotka ei suvaitse ahdistelua, vaikka nainen näyttäisi miltä. Eli törkysedille siinä tulee seuraamuksia.
Ei ennen laitettu vapaa-ajan kuvia työnhakuilmoituksiin. Miksi nykyään laitetaan. Olen minäkin nähnyt tuollaisia biletyskuvia työnhaun yhteydessä.
Meillä on ollut yliopisto-opiskelijoita lastenhoitajina. Hyviä ja asiallisia ilman tuollaisia ylilyöntejä.
Selailin huvikseni noita ilmoitusten kuvia, ja kyllä niissä yllättävän monella on sellainen vahvassa meikissä peilin kautta yläviistosta otettu kuva, jossa suuta keimailevasti mutristetaan, kulmakarvoja kohotetaan, paljasta pintaa näkyy yllättävän paljon ja usein näkyy myös se kännykkä. Kun siis ilmeisesti kylppärin peilin kautta otetaan kuva niin kädessä oleva kännykkä näkyy tietysti myös.
Jos nuori tai nuori aikuinen ei oikeasti tajua, että tuollainen kuva on outo ja epäsopiva kuva työnhaun yhteyteen niin meidän koululaitoksessa on jotain pahasti pielessä. Ihan perusasiat pitäisi koulussa opettaa sentään.
Itse on palkannut lestadioilaisesta perheestä perheen vanhimpia tyttöjä, osaavat todella hyvin olla lasten kanssa, ovat luotettavia.
Ymmärrän ap mitä sanot, tulee olo että onko tämä ihminen nyt ihan tyhjäpää kun poseeraa töröhuulisena joka kuvassa. Mutta kun lapsemme oli vielä pieni, tuli yhden välityksen kautta sellainen noin parikymppinen jotenkin suhruisen oloinen tyttö, ja ajattelin että mitähän tästäkin tulee. Mutta se olikin aivan paras lapsenvahti! Energinen ja nauravainen ja herttainen ja fiksu. Hävetti oma ennakkoluulo.
Sinähän sen tiedät mikä herättää luottamusta. En minäkään saisi hyvää kuvaa keikistelijöistä. Lasta hoitaessa ei ehdi ottaa selfieitä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap mitä sanot, tulee olo että onko tämä ihminen nyt ihan tyhjäpää kun poseeraa töröhuulisena joka kuvassa. Mutta kun lapsemme oli vielä pieni, tuli yhden välityksen kautta sellainen noin parikymppinen jotenkin suhruisen oloinen tyttö, ja ajattelin että mitähän tästäkin tulee. Mutta se olikin aivan paras lapsenvahti! Energinen ja nauravainen ja herttainen ja fiksu. Hävetti oma ennakkoluulo.
Mutta varmaan hyvällä kuvalla ja siistillä olemuksella saisi enemmän ja helpommin töitä. Olisi ilmainen keino työllistyä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olisit valmis maksamaan 36v lähi- ja sairaanhoitaja, perhetyöntekijälle lastesi hoitamisesta? Työkokemusta yli 10v
Mietin kannattaisiko laittaa toiminimi pystyyn ja tehdä toista työtä.
Jos sinusta tulee ammattimainen ja asiallinen vaikutelma tuon koulutuksesi lisäksi niin 15-20 tunti. Mutta meidän tarve ei ole usein eikä säännöllisesti vaan satunnaisesti ja vain pari tuntia kerralla. Ap[/
Tämä on hyvin mielenkiintoista. Tällä hetkellä tuntipalkka kunnalla asiantuntijatyössä perheiden vuorovaikutuksen ja parisuhteiden tukemisessa on 17 tunti. Saisin saman tai enemmän yksityisenä lastenhoitajana jossa vastuu paljon pienempi. Toki lapsista silti vastuussa.
Täytyy alkaa harkitsemaan toiminimen hankkimista.
Muista sosiaalikulut, kun hinnoittelet työsi yksityisenä yrittäjänä! 20 € laskutettavasta tulosta ei tarkoita samaa kuin että käteen jäisi 20 €.
Jos haluaa 20 e verotettavaa tuloa, täytyy pyytää 40 e/h sivukuluineen.
Selfiekulttuuri on aikamme syöpä. Ihan hyvin voisi oyytää kaveria nappaamaan asiallisen valokuvan suoraan edestäpäin ilman keimailua, mutta eivät varmaan tule edes ajatelleeksi, että voisi. Kun kaikki on nykyään vain selfietä selfien perään.
Vierailija kirjoitti:
Selfiekulttuuri on aikamme syöpä. Ihan hyvin voisi oyytää kaveria nappaamaan asiallisen valokuvan suoraan edestäpäin ilman keimailua, mutta eivät varmaan tule edes ajatelleeksi, että voisi. Kun kaikki on nykyään vain selfietä selfien perään.
Toisaalta selfiestäkin saa (halutessaan) ihan asiallisen. Ei se nyt sinänsä kuvan tai kuvattavan arvoon vaikuta että ottaako kuvan itse vai joku muu.
Paras kun jätät lastenhoitajan palkaamisen miehellesi.
Vierailija kirjoitti:
Paras kun jätät lastenhoitajan palkaamisen miehellesi.
Miksi? Mistä tiedät onko ap:llä miestä.
Kyl mä ainakin näin miehenä palkkaisin sen seksikkäimmän hakijan...Ei kauneus ole miinus
Hyväksi lastenvahdiksi sanottu, onko kokemuksia
No jaa, olen 40+, alan koulutus ja työkokemus. Kellekään nuorelle äidille ei kelvannut lastenhoitoapu. Liian vanha ilmeisesti.