Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

verta oksentanut syömishäiriöinen pyytää vielä apua..

Vierailija
09.10.2006 |

vaikka sainkin niin inhottavia vastauksia. Eli oksensin vasta toista (ja viimeistä) kertaa syömäni ruuan ja kurkustani tai jostain tuli verta. Nyt siitä on jo monta tuntia ja mahaani ja ruokatorveeni koskee edelleen. Voiko tämä olla " vaan" sitä että ruokatorvi ei ole kestänyt happoja ja siihen on tullut haavaumia..? vai.. olen ihan poikki.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oksentanut useasti päivittäin kuukauden putkeen. Oksensin kirkasta verta ja aika ison lammikon (omasta mielestäni). Sain sitten lääkkeet oksenteluun (vanhakantaista antihistamiinia, mutta sehän ei sua auta) ja tilanne rauhoittui.

Vierailija
2/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" tarpeeksi" laiha..Äsken rekisteröidyin tuonne syömishäiriöisten tuki ry:n keskustelupalstalle..löytäisi edes samanlaisia ihmisiä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa osaisin auttaa. :( Jotain on kyllä pahasti pielessä jos vertakin tulee. Menisit vaan lääkärille. Jospa tuolta syömishäiriöisten tuki ry:stä saisit vinkkiä kenelle lääkärille olisi hyvä mennä.

Vierailija
4/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka sainkin niin inhottavia vastauksia. Eli oksensin vasta toista (ja viimeistä) kertaa syömäni ruuan ja kurkustani tai jostain tuli verta. Nyt siitä on jo monta tuntia ja mahaani ja ruokatorveeni koskee edelleen. Voiko tämä olla " vaan" sitä että ruokatorvi ei ole kestänyt happoja ja siihen on tullut haavaumia..? vai.. olen ihan poikki.

Vierailija
5/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: hoitsu

Vierailija
6/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saat apua!

Vierailija
7/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei mikään ihme jos ap ei pääse.

Vierailija
8/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mee yksityiselle psykiatrille? Jos olisin noin huonossa jamassa, en todellakaan jäisi odottamaan kunnallisen puolen palveluja, vaan kunnioittaisin itseäni sen verran, että maksaisin mitä tahansa että saisin apua.

Lopettakaa itsesäälissä piehtarointi ja hakekaa se apu jostain! IHan älytöntä touhua.

Vierailija
9/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mee yksityiselle psykiatrille? Jos olisin noin huonossa jamassa, en todellakaan jäisi odottamaan kunnallisen puolen palveluja, vaan kunnioittaisin itseäni sen verran, että maksaisin mitä tahansa että saisin apua.

Lopettakaa itsesäälissä piehtarointi ja hakekaa se apu jostain! IHan älytöntä touhua.

Vierailija
10/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla NIIN kallista ja niin kiven takana, ettei siihen millään irtoa rahaa. Eikö siitä saa kela-korvauksenkin?

Opittua avuttomuutta, sanon minä. Ryhdistäytykää!

Vierailija
11/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos takana on ( ehkä ) vuosien syömishäiriöt???

Taidat olla aika tyhmä jos ihan tosissas olet!

Vierailija
12/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveystoimistoon - tai tekee lähetteen kelan pitkään tuettuun psykoterapiaan, joka voi olla jopa kaksi vuotta.

En ainakaan itse jäisi rypemään tohon olotilaan, jos oma terveys olisi mulle tärkeä. Jos se EI ole tärkeää, ja jotain lohtua kokee saavansa keskustelupalstoilta, niin sitten ok.. itse en siihen tyytyisi.

Vierailija
13/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela voi myös kieltäytyä maksamasta sairaspäivärahaa tai kuntoutustukea syömishäiriöiselle tai masennuspotilaalle vaikka potilas ei lääkärin mielestä olisikaan työkykyinen. Toimeentulotukea saavia mielenterveyspotilaita on Helsingissä kymmenittäin, suurin osa toimeentulotuella juuri em. syystä.

Ja mielenterveystoimistot ovat Helsingissä ainakin niin tukossa että uusille asiakkaille ei ole aikoja kuin vasta kuukausien kuluttua jos silloinkaan, mahdollisuuksia säännöllisiin käynteihin minimaalisesti. Joten hoitoon pääsevät oikeasti vain ne jotka ovat psykoosissa ja vaaraksi itsellen tai muille, noin niin kuin kärjistetysti. Ja eivät edes kaikki heistäkään.

Vierailija:

mielenterveystoimistoon - tai tekee lähetteen kelan pitkään tuettuun psykoterapiaan, joka voi olla jopa kaksi vuotta.

En ainakaan itse jäisi rypemään tohon olotilaan, jos oma terveys olisi mulle tärkeä. Jos se EI ole tärkeää, ja jotain lohtua kokee saavansa keskustelupalstoilta, niin sitten ok.. itse en siihen tyytyisi.