Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v lapsi oli pelannut kaverinsa kanssa viime viikonloppuna k18 kauhupeliä

Vierailija
05.05.2022 |

Until dawn nimistä peliä. Googlasin pelin ja olen järkyttynyt.

Oli sunnuntaina ihan sekaisin kotiin tullessa ja kävi ylikierroksilla. En uskaltanut päästää häntä tänään saman kaverin luokse kylään. Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä sai jonkun kauhukohtauksenkin tuon takia.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä täällä valitat, jos et osaa laitta rajoja lapsellesi!!!

Vierailija
2/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä täällä valitat, jos et osaa laitta rajoja lapsellesi!!!

Kaverilla ei laiteta. Minä en todellakaan olisi antanut pelata tuollaista. Siksi en päästänyt enää uudestaan sinne. Raukka oli ihan tiloissa kun tuli kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin yliherkkä tulee olla, jos pelistä saa painajaisia.

Toki on henkilökohtaisia eroja, mutta itse jouduin (miltei 50 vuotta sitten) odottamaan, että olin 7-vuotias, jotta sain katsoa Tuntemattoman sotilaan, Ei rikkonut psyykeä se eikä mikään fiktiivinen tahi tosiuutinenkaan sen jälkeen.

Vierailija
4/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan 12v jo iso ja ymmärtää että peli ei ole totta.

Vierailija
5/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän peleissä ole syystä ikärajat. Lapseni kävi ihan kierroksilla kotiin tullessa ja yölläkin peli tuli uniin. Eiköhän se jotain kerro siitä, että peli oli hänelle liikaa.

Vierailija
6/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso itseäsi peiliin.Laskit kaverille yöksi vai? Jotta voit vietää sinkku elämää? Tarkistamatta kaveria ja sen perhettä ,kotioloja ja tapoja, ensin! Kun oma etu numero 1. Kersa pois jaloista!

Tiesin kyllä kaverin, mutta en sitä, että siellä saa pelata tuollaisia pelejä. En olisi päästänyt, jos olisin tiennyt.

Vierailija
7/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa pelissä tapahtuu? Onko realistinen?

Vierailija
8/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi ylikierroksilla? Eikö nuo aina käy?

Vierailija
9/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia.

Ikärajat on syystä laitettu, ja jokainen ehtii katsoa kauhua vanhempanakin. En oo koskaan ymmärtänyt, miksi jotkut eivät halua suojella lapsiaan mahdollisimman pitkään kauhuleffoilta ja -peleiltä.

Ei ne hyvää tee millään tavalla.

Vierailija
10/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuossa pelissä tapahtuu? Onko realistinen?

No siinä pitää ilmeisesti pelata joitain ihmisiä ja tehdä valintoja jotka joko johtaa niiden kuolemaan tai pelastaa ne. En ole itse koskaan pelannut tuota. Kuulostaa kyllä liian pelottavalta tuon ikäisille.

Vierailija
11/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mun oma ainakaan. Hän ihan tärisi ja valitti pahaa oloa, ei halunnut jäädä yksin kotiin sillä aikaa kun kävin nopeasti kaupassa, vaan halusi lähteä mukaan (!!), ja yöllä sai sen jonkun kauhukohtauksen. Ei ihan häneltä kuulosta.

Vierailija
12/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Until Dawn on vanha peli ja ihan ok. Vähän kliseinen kyllä. Ei mitenkään erityisen pelottava tai väkivaltainen. Kaikki 12-vuotiaat näitä pelaa.

Vierailija
13/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mun oma ainakaan. Hän ihan tärisi ja valitti pahaa oloa, ei halunnut jäädä yksin kotiin sillä aikaa kun kävin nopeasti kaupassa, vaan halusi lähteä mukaan (!!), ja yöllä sai sen jonkun kauhukohtauksen. Ei ihan häneltä kuulosta.

Meillä 10v tyttö lähtee usein kaveriksi kauppaan. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
14/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko juotu energiajuomiakin?

Vierailija
15/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kun itse muistelee omaa lapsuutta niin tulihan sitä kaikkea katsottua. Silloin ei oikein ollut tämmöisiä kauhupelejä kun tietokonepelit oli niin kehittymättömiä muutenkin. Mutta mieleen on jäänyt erityisesti Robocop ja sen kohtaukset,  katsoin tuota elokuvaa kaverini kanssa VHS nauhalta koulun jälkeen joskus ala-asteella luokilla 3-5.

Jostakin syystä enemmän pelotti kuitenkin X-Files.

Vierailija
16/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 10v tyttö lähtee usein kaveriksi kauppaan. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.

Sun tyttösi ei ole mun poika. Mun poika ei ole lähtenyt pitkiin aikoihin muuten vain mun kanssa kauppaan. Joskus ollaan käyty yhdessä jos ollaan tultu jostakin. Muuten ei. Kyllä se jostakin kertoo.

Vierailija
17/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni alaikäinen pelaa itseään vanhemmille suunnattuja pelejä – ikävä kyllä.

12-vuotiaana, mutta myös vanhempanakin voi olla vielä kovinkin herkkä, eikä pysty kunnolla käsittelemään kokemaansa. Varmasti voi jäädä kauhujutuista painajaisia ja pelkoja.

Lisäksi muutenkin tuon ikäisenä voi saada huonoja vaikutteita ja ideoita, joiden ei ymmärrä olevan väärin tai vaarallisia. Jopa toteuttaa niitä, kuten vaikka näitä (Youtube ja) TIktok-haasteita.

Vierailija
18/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän peleissä ole syystä ikärajat. Lapseni kävi ihan kierroksilla kotiin tullessa ja yölläkin peli tuli uniin. Eiköhän se jotain kerro siitä, että peli oli hänelle liikaa.

Kukkahattutädit ei kelpaa syyksi. Ne on elämästä vieraantuneita.

Vierailija
19/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon melkein 40 v enkä edelleenkään pelaa mitään kauhupelejä. Mä en katso kauhuleffojakaan. Hyi olkoon. Mulla tulee uniin kaikki kauhu. Sain kännissä kauhukohtauksen vuonna 2015 sen jälkeen kun Pariisissa oli se terrori-isku ja sitä syötettiin joka uutiskanavalla päiväkausia. Tuli vaan ihan kauhea pelko. Että tällaiset asiat ja tilanteet vaikuttaa kaikkiin eri tavoilla. Ap teet oikein kun suojelet lastasi, ihminen voi saada traumoja ihan helposti eikä ne sitten niin vaan lähde pois. Näitä asioita vähätellään aivan liikaa meidän yhteiskunnassa eikä ajatella sitä, että väkivalta ja raakuus todellakin vaikuttaa ihmisten psyykeen. Minä ainakin puhun asiasta avoimesti ja toivon siitä laajempaakin keskustelua.

Vierailija
20/40 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oikeesti, ei sulla mitään 12v poikaa ole. Kenen murrosikäisen pojan vanhempi muka järkyttyy, kun lapsi kokeilee jotain noinkin lievää tyhmää ja sen seurauksena näkee jonkun painajaisen tai hyppii seinille? Kyllä jokainen tietää, että tuon ikäisellä se mopo on vasta lähtemässä käsistä ja kuka tahansa äiti vain huokaisisi tietävästi tuollaisen peli-illan päätteeksi, että "Tästä se meno alkaa" ja kehottaisi olemaan pelaamatta toiste tietäen, että kuitenkin pelaa. 

Jos olisi humalassa tullut kotiin, tai naarmuilla kaaduttuaan mopolla, niin olisit kyllä ymmärrettävästi järkyttynyt. Mutta, jos sinua järkyttää jo pelien ikärajojen noudattamatta jättäminen, niin rutkasti tsemppiä varsinaisen teini-iän odotteluun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan