99% ihmisistä vihaa aikaisia aamuja ja 1% nauttii niistä. Miksi tanssimme aamuvirkkujen pillin mukaan?
Valtaosa ihmisistä ei voi sietää aikaisia aamuherätyksiä. Silti valtaosa joutuu heräämään aikaisin kouluun tai töihin. Miksi asiaan ei saada muutosta?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on aikainen aamuherätys? Klo 5, 7, 9?
Missä on tehty tämä tieteellinen tutkimus että 99 % vihaa aikaisia aamuja?
Klo 8. Miksi tarvitsisi tieteellisen tutkimuksen?
Ei noi prosentit kyllä tuollaiset ole, mutta olet oikeassa siinä että hypimme ärsyttävien aamuvirkkujen pillin mukaan ja siihen pitäisi saada muutos.
Vierailija kirjoitti:
No ainahan kaikki valittavat, että "vttu kun pitää herätä aikasin töihin!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 8 aikainen herätys??
Ei vanhoja tapoja sovi mennä muuttamaan. Suomessa eletään ikuisesti agraariajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 8 aikainen herätys??
Siis että klo 8 pitää aloittaa työt/koulu.
klo 4:40 soi minulla kello. Harvemmin ehtii soida, kun herään itsestäänkin 5-10 min ennen. Se on hyvä aika herätä. Ei ole minulla tapana rassata somea pikkutunneille. M36
Mieluummin menen kuudeksi töihin ja lähden jo kahdelta pois kuin pari tuntia myöhemmin.
Itse olen ehdottomasti myös iltaihmisiä, mutta ymmärrän aamupainoitteisuuden työelämässä. Se kuitenkin maksimoi sen, että vapaa-aika sijoittuu sinne päivään, mikä on mielestäni aika tärkeää.
Aamulla ihminen on usein korkeimmassa vireystilassaan jos on hyvin nukuttu yö takana. Ja tuossa tosiaan joku jo sanoikin, että ennemmin 14 pois töistä kuin vaikka 17...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ehdottomasti myös iltaihmisiä, mutta ymmärrän aamupainoitteisuuden työelämässä. Se kuitenkin maksimoi sen, että vapaa-aika sijoittuu sinne päivään, mikä on mielestäni aika tärkeää.
Sillä vapaa-ajalla ei vaan jaksa tehdä mitään kun on niin poikki aikaisesta aamuherätyksestä ja vähistä yöunista. Kaikki eivät yksinkertaisesti saa unta klo 21 illalla.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin menen kuudeksi töihin ja lähden jo kahdelta pois kuin pari tuntia myöhemmin.
Niin ja sitten loppupäivä menee ihan koomassa sohvalla, kun on tajuton väsy ja univelka eikä saa mitään järkevää enää aikaiseksi. Nauti siinä sitten päivästä.
Samaa olen joskus miettinyt. Ehkä aamuihmiset on parempia ihmisiä ja pääsevät isommalla joukolla päättäviin elimiin.
Kesäaika suosii aamuvirkkuja. Jostain syystä kuitenkin iltavirkut pitävät kesäajasta. Kesäaika tarkoittaa aikaisempaa heräämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sitten loppupäivä menee ihan koomassa sohvalla, kun on tajuton väsy ja univelka eikä saa mitään järkevää enää aikaiseksi. Nauti siinä sitten päivästä.
Miten niin?
Toisilla on työajat 6-10 ja 16-20 ja ei väliajalla maata vaan tehdään muita hommia.
Hoitoalalla parasta on aamuvuorot jotka alkaa klo 7 ja loppuu puoli3. Mieluummin tosin aloittaisin kuudelta ja yhdeltä pois, olisi mahtavaa. Jäää mukavasti vapaa-aikaa. Joskus kauan sitten kaupanalalla tein vuoroa 10-18 ja siinä oli päivä täysin pilalla kun vapaa-aikaa ei jäänyt yhtään päivä-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 8 aikainen herätys??
Onhan se, jos ei ole aamuvirkku. Tähän juuri pitäisi saada muutos ja valinnanvaraa.
Aamuihmiset on todella itsekkäitä eivätkä todellakaan suostu ajattelemaan muita kuin itseään