Yritän laihduttaa
Auttakaahan hyvät ihmiset minua. Aion laihduttaa, mutta en ole siinä ehkä erityisen hyvä. Tai jos olisin, niin en olisi varmaan lihava alun alkaenkaan. Yritän lisätä liikuntaa jokaiseen päivään, hissin sijaan käyttää portaita ym. Ja jättää herkut ja napostelut pois. Mutta noiden lisäksi varmaan pitää muuttaa perus ruokailujakin. Mitä mun kannattaa siis syödä, kun en halua nälässä olla eikä mitkään kaalikeittodieetit kiinnosta.
Aamupalan kopioin tänään hoikalta ystävältäni, mitä mieltä olette?
Kaurapuuro 1 dl hiutaleita, veteen keitetty
1 dl puolukoita
2 kananmunaa
1 tomaatti
1 valkosipulinkynsi
30 g fetajuustoa
Näistä siis munakas, etten ihan pelkältään syönyt.
Kommentit (27)
Kanaa, kalkkunaa, kalaa, kananmunia, maanpäällisiä kasviksia, oliiviöljyä, yrttejä, sitruunaa, siemeniä, manteleita, turkkilaista jogurttia, marjoja ja kohtuudella vettä. Mittana käytät omaa kämmentä.
Kaurapuuro oli tuossa kokonaisuudessa ihan turhia kaloreita.
Kaurapuuro 1 dl hiutaleita, veteen keitetty 110 kcal
1 dl puolukoita 34 kcal
2 kananmunaa 140 kcal
1 tomaatti 40 kcal
1 valkosipulinkynsi
30 g fetajuustoa 90 kcal
yksittäinen ateria ei kerrro oikeastaan mitään, päivän syömiset vois hieman avata tilnnetta
Vierailija kirjoitti:
Kuituja pitää saada muuten tule "massupipi".
Minä olen kokeillut elämäni aikana varmaan kaikki mahdolliset laihdutustavat. Laihdun kyllä, mutta sitten lihon takaisin. Nyt tein niin, että olen lisännyt kasvisten syömistä, vähentänyt iltasyömistä ja tarkkaillut, että en syö pitkästymiseen tai ahdistukseen. Nykyään pärjään hyvin, kun syön kunnon ruuan klo 16-17 ja seuraavan kerran aamulla. Mitään syömisiä en ole jättänyt pois ja jos makeaa tekee mieli, syön sitä päivällä. En käy myöskään vaa'alla vaan seuraan muutoksia parilla vaatteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksikö leipää ja puuroa palvotaan Suomessa lähes toisena päivätyönä? esim siemenissä ja manteleissa on luonnontuotteista eniten kuituja sekä lukuisia muita hyödyllisiä ravinteita, mutta suomalaiset mustuttaa ravintoköyhää kuitulähdettä, kun siitä tulee isänmaallinen olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolukassakin on enemmän kuituja kuin kaurapuurossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksikö leipää ja puuroa palvotaan Suomessa lähes toisena päivätyönä? esim siemenissä ja manteleissa on luonnontuotteista eniten kuituja sekä lukuisia muita hyödyllisiä ravinteita, mutta suomalaiset mustuttaa ravintoköyhää kuitulähdettä, kun siitä tulee isänmaallinen olo?
Mulla ainakaan ei siemenet, mantelit tai pähkinät riitä. Ruisleipä se on, joka saa vatsani toimimaan!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kokeillut elämäni aikana varmaan kaikki mahdolliset laihdutustavat. Laihdun kyllä, mutta sitten lihon takaisin. Nyt tein niin, että olen lisännyt kasvisten syömistä, vähentänyt iltasyömistä ja tarkkaillut, että en syö pitkästymiseen tai ahdistukseen. Nykyään pärjään hyvin, kun syön kunnon ruuan klo 16-17 ja seuraavan kerran aamulla. Mitään syömisiä en ole jättänyt pois ja jos makeaa tekee mieli, syön sitä päivällä. En käy myöskään vaa'alla vaan seuraan muutoksia parilla vaatteella.
Mikä kellekin sopii. Eri vaihtoehtoja kannattaa kokeilla.
Mä oon niin pedantti että tarviin mittaamista. Punnitsen itseni joka maanantai aamu (jo 7 vuotta) ja laitan päivän kalorit muistiin exceltaulukkoon.
Tän 7 vuoden aikana painoni on tippunut 12 kg. En siis varsinaisesti laihduta vaan aloitin ton, kun tuntui et lihoon vaan vuosi vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät haksahda sinun palvomaasi höpöketoiluun. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajutonta luonnonvarojen tuhlausta käyttää pelkästään jotain manteleita pääasiallisena energianlähteenä, mutta viljakasvien siemenet toki voi kelpuuttaa hyvillä mielin, ja sitähän esimerkiksi kaurapuuro on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kellekin sopii. Eri vaihtoehtoja kannattaa kokeilla.
Mä oon niin pedantti että tarviin mittaamista. Punnitsen itseni joka maanantai aamu (jo 7 vuotta) ja laitan päivän kalorit muistiin exceltaulukkoon.
Tän 7 vuoden aikana painoni on tippunut 12 kg. En siis varsinaisesti laihduta vaan aloitin ton, kun tuntui et lihoon vaan vuosi vuodelta.
Totta, tuhansista vaihtoehdoista pitää löytää se itselle sopiva. Itse punnitsin itseni ensin kerran viikkoon, sitten vähän useammin ja lopulta pari kertaa päivässä. Jos paino olikin noussut tai olin syönyt jotain ylimääräistä vaikka kyläreissulla, rupesin nipistämään syömisistä enkä jatkanut suunnitelman mukaan. Eihän siitä seurannut kuin tolkuton nälkä, joka ei lähtenyt millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolukassakin on enemmän kuituja kuin kaurapuurossa.
Kaurapuuro 5%, puolukka 9%
kaurapuuron annos noin 220 g eli 10,1 g kuituja
puolukan annos noin 60 g eli 5,4 g kuitua
lähde fineli.fi
Vierailija kirjoitti:
Jos en söisi myös tuota puuroa, jäisin nälkäiseksi. Ja pelkään että nälkäisenä sitten närppisin jotakin muuta.
Seuraava ateria on lounas: uunijuureksia ja perunaa, kananfilettä ja salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista ensin faktat.
Manteleissa on saman verran kuituja kuin kaurapuurossa, mutta kuka syö manteleita saman verran. (4%)
Naurattaa aina näissä kommenteissa kuinka monta asiantuntijaa täällä pätee siinä onko puuro pahasta, tai onko jo aamupalasta ollut liikaa suolaa. Ja silti todellisuudessa yli 50 % suomalaisista on ylipainoisia eikä varmaan kaurapuuron takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät haksahda sinun palvomaasi höpöketoiluun. ;)
Suksi nyt kuuseen sen ketoilus kanssa! Siitä ei ole kukaan maininnut. Paitsi sinä.
Ällöö puuroon pistää joku valkosipulin kynsi. Kivat lemut sit töissä.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa aina näissä kommenteissa kuinka monta asiantuntijaa täällä pätee siinä onko puuro pahasta, tai onko jo aamupalasta ollut liikaa suolaa. Ja silti todellisuudessa yli 50 % suomalaisista on ylipainoisia eikä varmaan kaurapuuron takia.
Ruoka ketjuihin saa aina vähän säpinää kun pätee kaurapuurolla tai ruisleivällä. Se saa mammat vaahtopallot pöksyissä menemään ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin, joka kerta.🤣
Ota käyttöön Fineli tai joku painonpudotussovellus. Syötä sinne joka päivä kaikki syömäsi ruoat. Saat tietää kalorien lisäksi paljonko syöt suolaa, kovia rasvoja jne. Munakas aamiaiseksi on ihan hyvä proteiinipitoinen valinta, mutta jos fetaa on ollut reilummin, niin olet jo saanut merkittävän osan päivän suolasta. Toivottavasti et lisännyt suolaa myös munakkaaseen.