Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea etätyön ohella olet tehnyt ja onko se parantanut arkeasi?

Vierailija
05.05.2022 |

Itse ainakin nautin etätöistä suunnattomasti ja paluu konttorille ahdistaa, koska arki on parantunut huomattavasti sen myötä. Hyödynnän ainakin tauot usein kotitöihin esimerkiksi imuroimalla, laittamalla pyykit, tyhjäämällä tiskikoneen jne. turhien kahvihuonejutustelujen sijaan. Jopa parisuhde on parantunut, kun olemme voineet välillä ruokatunnilla rakastella kun lapset ovat koulussa, ettei aina tarvitse odottaa yömyöhään. Ja jos mies ei ole päässyt kotiin päivällä niin olen päässyt myös välillä nauttimaan itsekseni, mihin ei ole koskaan ollut aikaa/mahdollisuutta. Lapsetkin voivat tulla suoraan koulusta kotiin kun aikuinen on paikalla. Ylipäätään perheelle ja parisuhteelle on enemmän aikaa.

Mitä muut ovat tehneet etätöiden ohella ja onko se parantanut arkeasi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkunut pitempään ja kerennyt aamulla tehdä kaikenlaisia harrastushommia. Vanha koira on onnellinen, kun ei tarvi olla yksin kotona. Ruokiksella täytän ja tyhjennän tiskikoneen yms. Tosin puolen tunnin ruokatunti vaan niin hirveästi ei ehdi

Vaikka työmatka lyhyt, aikaa säästyy paljon kun ei tarvi lähteä eikä tulla mihinkään. 

Käyn noin kerran viikossa silti työpaikalla, nytkin oon. Kiva nähdä työkavereita ja nyt tänne on lennähtänyt muutama kiva kesätyöntekijäkin. Pari sellaistakin jotka olleet aiempina kesinäkin opiskelujen välillä. 

22/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös nauttinut etätyöstä todella paljon ja ahdistaa kovin kaikki merkit toimistoon paluusta. Säästän 2h päivässä kun työmatkoihin ei mene aikaa. Töitä on paljon ja päivät venyy, mutta olen jaksanut tehdä kun työmatkoja ei ole. Itse en kyllä päivällä tee kotitöitä kun korkeintaan laitan pyykkikoneen pyörimään ja tyhjennän astianpesukoneen. Itse olen tuntipalkalla ja ruokatauko on pakollinen + palkaton. Kaikki tekemäni työ kirjataan eri projekteille ja tunnollisena työntekijänä kaikki tekemäni kotityöt on ns. omaa aikaa. Usein käy niin, että "teen töitä" klo 9.00-19.00 = 10h ja saan listoilleni laskutettavaa = palkkaa just 7,5h. Osa päivästäni menee silti harakoille. Toimistopäivissä oli hyvä se, että klo 17.00 meni työkone kiinni ja työpäivä oli siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ja aikaa säästyy kun ei ole tarvinnut ostaa toimistovaatteita. Kotona voi olla leggarit jalassa ja joku trikoopaita tai vastaava päällä.

Vierailija
24/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ja aikaa säästyy kun ei ole tarvinnut ostaa toimistovaatteita. Kotona voi olla leggarit jalassa ja joku trikoopaita tai vastaava päällä.

Tämä on totta. Vaatekuluissa on säästänyt merkittävästi. Olen ollut usein puolipäivääkin yöpaidalla :)

Vierailija
25/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Vaatekuluissa on säästänyt merkittävästi. Olen ollut usein puolipäivääkin yöpaidalla :)

Samoin meikkejä ja kosmetiikkaa kuluu paljon vähemmän. Ja myös "oma aika" päiväsin on mahtavaa verrattuna aiempaan. 

Vierailija
26/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työteho on todella korkea verrattuna toimistopäiviin. Liikunta ja uni on parantunut ja saan kotityöt tehtyä työpäivän aikana. Tästä hyötyy lapset ja parisuhdekin voi paremmin. Mulla on kivat työkaverit ja yhteiset kahvitauot on kivoja, mutta tärkeydessä jäävät kyllä kauan omaan perheeseen ja terveyteen verraten.

Tämä! Tuota ei jotenkin tänä päivänä kuitenkaan saa sanoa ääneen, vaan julkisesti kuuluisi haikailla niiden toimiston yhteisten kahvitaukojen perään. No, olihan ne yleisesti ottaen konttoripäivien parasta antia, mutta ei millään muotoa vedä vertoja sille, millaisia hyviä puolia on etäilyssä. Elämä on yleisesti ottaen rauhoittunut paljon. Arvostan kovasti myös sitä, ettei tarvi aamuin illoin kuluttaa sikakallista polttoainetta ja arvokasta vapaa-aikaa työmatkoihin. 

Täysin samaa mieltä! Meillä on ainakin näkynyt ihan konkreettisina säästöinä, joita on voinut sitten käyttää vapaa-aikana vaikka tilaamalla ruokaa tai käymällä leffassa sekä laittaa säästöön. 

Parisuhdekin voi paremmin kuin aikoihin, kun lepoa tulee enemmän. Se näkyy kyllä omassa käytöksessä sekä halukkuuden lisääntymisenä kumppanin kanssa sekä yksin, mitä ei ole ollut sitten nuoruusvuosien.

Nyt kun alkoi uusi hybridimalli, että pakollisia toimistopäiviä tulee taas lisää niin varmasti tulee vaikutuksia myös tähän, eikä välttämättä niin positiivisia.

Vierailija
27/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin kävelyt koiran kanssa ruokatuntien aikaan. Paino tippui 12kg jo heti ensimmäisenä keväänä eikä ole tullut takaisin.

Missä välissä sitten söit?

No en ole tuo henkilö, mutta varmaan aika tuttua tietotyöläisille että vedetään jotain voileipää tai mikroateriaa koneen äärellä sähköposteja selaillen tai raportteja lukien. Niin itsekin tein toimistolla ellen lähtenyt työkavereiden kanssa talon ulkopuolelle lounaalle.

Vierailija
28/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin kävelyt koiran kanssa ruokatuntien aikaan. Paino tippui 12kg jo heti ensimmäisenä keväänä eikä ole tullut takaisin.

No minä syön aina työpäivinä koneen ääressä ja juon kahvitkin siinä koneen ääressä. Säästää aikaa juurikin koiralle ja kotitöille.

eri

Mutta ettekö tehneet niin myös lähityöaikana?  Minä ainakin tein.

Meillä ei saa ruokailla koneen äärellä työpisteellä, se on kielletty, varmaan koska avotila ja yhteiskäytössä olevat työpisteet.

Vierailija
29/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on luksusta, kun voi kaamosaikaan lähteä keskipäivällä, kun on edes melkein valoisaa,  happirikkaalle kävelylenkille. Iltapäivän väsymystä ei tule. Täällä etelässä loskakelit alkavat jo lokakuussa, ja pahimmassa tapauksessa talvi on lähes lumeton, märkää, pimeää, märkää, pimeää...

Vierailija
30/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS=tekosyy käyttäytyä huonosti. 

Hommaa itsellesi apua

Vierailija
31/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PMS=tekosyy käyttäytyä huonosti. 

Hommaa itsellesi apua

Mihinköhän tämä liittyy?

Vierailija
32/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin ja välillä kokonaan ilman. Onneksi ei tarvitse pitää kameroita päällä kokouksissa. Tämä johtuu asuntomme eteläsuunnasta mikä tekee siitä keväisin ja kesäisin tosi kuuman. Silti mielummin se kuin meluisa avokonttori.

Vierailija
33/34 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä syön aina työpäivinä koneen ääressä ja juon kahvitkin siinä koneen ääressä. Säästää aikaa juurikin koiralle ja kotitöille.

eri

Mutta ettekö tehneet niin myös lähityöaikana?  Minä ainakin tein.

Meillä ei saa ruokailla koneen äärellä työpisteellä, se on kielletty, varmaan koska avotila ja yhteiskäytössä olevat työpisteet.

Yleinen käytäntö nykyään joka toimistolla. Kahvinkeittimetkin on kielletty ja korvattu automaateilla korvikekahveineen.

Vierailija
34/34 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on huomannut eron kun on pitänyt palata takaisin toimistolle. Yöunet on vähentyneet, rahaa menee enemmän bensaan, työpaikkalounaisiin ja uusiin vaatteisiin. Yleensäkin oma olotila on väsyneempi ja kiire on palannut arkeen kun pitää ehtiä töistä kotiin. Parisuhteessakin on alkanut näkymään pientä kiristymistä. Ei hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä