Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua seksiä enkä läheisyyttä vauvavuonna

Vierailija
05.05.2022 |

Vauva on jo 8 kk emmekä ole harrastaneet seksiä nyt yli vuoteen. Parisuhde tuntuu myös olevan kuollut muutenkin, koska en kestä läheisyyttä ollessani koko ajan kiinni vauvassa. Puoliso ärsyttää kun kaikki yhteiset keskustelut koskee velvollisuuksia, vauvaa tai kotitöitä. Samaan aikaan kotonakin ja samassa tilassa ollaan vain noin 1 h päivässä, koska miehellä on pitkät työpäivät ja -matkat ja itse menen ajoissa nukkumaan. Miltä tällainen elämä teistä kuulostaa? Olen aika pettynyt koko vauvavuoteen ja vauvan teko kaduttaa edelleen.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olisin huolissani lapsi-isä suhteesta, milloin mies on lapsen arjessa.

Ja turha vedota pitkiin työpäivien, sillä jo laki estää kohtuuttomat ylityöt ja jos tekee vapaaehtoisesti, se on omaa tyhmyyttä.

Miksi ihmeessä olitte edes hankkineet lapsia, jos vastuu lapsesta on yksin sinulla?

Nimenomaan. Miksi ap koko ajan kiinni vauvassa? Ei tarvitse. Jätä vauva välillä miehen hoitoon. Ja mies lopettaa ylityöt.

Ap ei ole kirjoittanut mitään ylitöistä.

Vierailija
62/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen, vauvankanssa uuden puolison etsiminen on hiukan vaikeampaa,mutta onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olisin huolissani lapsi-isä suhteesta, milloin mies on lapsen arjessa.

Ja turha vedota pitkiin työpäivien, sillä jo laki estää kohtuuttomat ylityöt ja jos tekee vapaaehtoisesti, se on omaa tyhmyyttä.

Miksi ihmeessä olitte edes hankkineet lapsia, jos vastuu lapsesta on yksin sinulla?

Nimenomaan. Miksi ap koko ajan kiinni vauvassa? Ei tarvitse. Jätä vauva välillä miehen hoitoon. Ja mies lopettaa ylityöt.

Ap ei ole kirjoittanut mitään ylitöistä.

Näinpä. 8h+ työmatkat 2h=10h.

Vierailija
64/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voit aina antaa sitä toista koloa, se ei haittaa.

muista liukuvoide

Huonomuistinen peilillepuhuja?

Vierailija
65/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on olla edes tuollaisen miehen kanssa parisuhteessa, jos työ menee lapsen edelle ja miehellä ainoa sisältö elämässä on työ ja sinulla yksi miesvauva lisää.

Elämä vauvan kanssa olisi helpompaa, ilman miestä, kun et tarvitse kuunnella hänen kitinöitään.

Ps miehen rahat kelpaa

On se niin kamalaa tuoreen isän kustantaa yhteisen lapsen kuluja. Jaksuhalit.

Ps. vasektomia on vaihtoehto.

Vierailija
66/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta itsesäälissä rypeminen ja hoidatte asiatta asiat kuntoon. Kun vauva nukkuu, niin KESKUSTELKAA!

Sinulla voi olla joku tunnelukko siitä, että äiti ei voi/ei saisi harrastaa seksiä.

Onneksi tunnelukko ei estä miehen rahojen käyttämistä.

Se on aina jännä miten suomimies kuvittelee elättävänsä perheen vaikka nainen maksaa puolet kaikesta ja yksin yhteisten lasten kulut. Miehellä ei ole mitään kunniaa ei perheestä eikä itse alkuun panemastaan omaa lihaa ja verta olevasta lapsestaan.

Aika soopaa kirjoitat. Esimerkkinä meillä, kun lapset oli pieniä, niin vaimo toi yhteiseen kassaan kuukaudessa noin 200€ (itse käytti noin 500€), minä toin kassaan noin 5000€. Nämä siis nettona. Eli kyllä minä todellakin elätin perheen. Vaimo hoiti kyllä suurimman osan lasten ja kodinhoidosta, mutta ei näin räikeässä suhteessa kuin toisinpäin tämä perheen kulujen hoitaminen.

Miten vaimollasi oli noin pieni äitiyspäiväraha?

Vierailija
67/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on olla edes tuollaisen miehen kanssa parisuhteessa, jos työ menee lapsen edelle ja miehellä ainoa sisältö elämässä on työ ja sinulla yksi miesvauva lisää.

Elämä vauvan kanssa olisi helpompaa, ilman miestä, kun et tarvitse kuunnella hänen kitinöitään.

Ps miehen rahat kelpaa

On se niin kamalaa tuoreen isän kustantaa yhteisen lapsen kuluja. Jaksuhalit.

Ps. vasektomia on vaihtoehto.

Tämän jos apn mies vain olisi muistanut, niin elämän suurin virhe olisi jäänyt tekemättä.

Vierailija
68/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vauvan teko kaduttaa, koska vauva oli koliikkinen ja koliikin loputtua ollut todella huono nukkuja. Tämä kaikki on tuonut minusta huonoimmat puoleni esiin ja en kestä etten olekaan sellainen "hyvä äiti" kuten olin kuvitellut vaan ärsyyntynyt, vihainen ja odotan vain joka päivä että saisin vauvan hetkeksi nukkumaan ja voisin olla rauhassa. En jaksa olla vauvan seurassa. Arki on tympeää ja olen masentunut, vaikka minulla on jonkin verran äitikavereitakin.

Ap

Ei ihme, jos lapsi on vastuullasi 24/7, eikä sinulla ole yhtään omaa aikaa.

Anna lapsi miehen hoidettavaksi ja hän on toinen vanhempi ja lapsi yhteinen projekti.

Ongelma tässä on lapsen isä, eikä hoitoa vaativa lapsi.

Kyllä se ongelma on myös ap. Mieluummin miettimässä eroa, kuin sitä, että hoitaisi itsensä kuntoon.

Tämä on mielenkiintoinen pointti muutenÄdeille, jotka oikeastaan tarvitsisivat sitä, että joku auttaisi, tulisi avuksi, jne, vähän kuin ennen muinoin kun asuttiin heimoissasanotaan, että hoida itsesi kuntoon. Itse itsesi. Mutta siihen ei juuri synnyttänyt äiti yksinään pysty. Ei ole ikinä pystynyt. Ehkä siksi sanomme niin viileästi, joskus, katsomattakaan äiteihin, että hoida itsesi kuntoon, kun olet niin räjähtänyt / masentunut / muuta. On äidin vastuulla huolehtia itsestään ja hoitaa itsensä kuntoon, jotta voi taas jatkaa melko yksinäistä työtään lapsen hoidon kanssaJa jos taas horjahtaa, tulee äidin huomata tämä ja puuttua asiaan ja hoitaa itsensä kuntoon.

Vierailija
69/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vauvan teko kaduttaa, koska vauva oli koliikkinen ja koliikin loputtua ollut todella huono nukkuja. Tämä kaikki on tuonut minusta huonoimmat puoleni esiin ja en kestä etten olekaan sellainen "hyvä äiti" kuten olin kuvitellut vaan ärsyyntynyt, vihainen ja odotan vain joka päivä että saisin vauvan hetkeksi nukkumaan ja voisin olla rauhassa. En jaksa olla vauvan seurassa. Arki on tympeää ja olen masentunut, vaikka minulla on jonkin verran äitikavereitakin.

Ap

Anna lapsi miehen hoidettavaksi ja hän on toinen vanhempi ja lapsi yhteinen projekti.

Ongelma tässä on omaan itseensä käpertynyt AP.

Krooninen unenpuute on syynä. Et itse pärjäisi noin onnettomilla unilla mitä ap:lla on.

Vierailija
70/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta itsesäälissä rypeminen ja hoidatte asiatta asiat kuntoon. Kun vauva nukkuu, niin KESKUSTELKAA!

Sinulla voi olla joku tunnelukko siitä, että äiti ei voi/ei saisi harrastaa seksiä.

Onneksi tunnelukko ei estä miehen rahojen käyttämistä.

Se on aina jännä miten suomimies kuvittelee elättävänsä perheen vaikka nainen maksaa puolet kaikesta ja yksin yhteisten lasten kulut. Miehellä ei ole mitään kunniaa ei perheestä eikä itse alkuun panemastaan omaa lihaa ja verta olevasta lapsestaan.

Aika soopaa kirjoitat. Esimerkkinä meillä, kun lapset oli pieniä, niin vaimo toi yhteiseen kassaan kuukaudessa noin 200€ (itse käytti noin 500€), minä toin kassaan noin 5000€. Nämä siis nettona. Eli kyllä minä todellakin elätin perheen. Vaimo hoiti kyllä suurimman osan lasten ja kodinhoidosta, mutta ei näin räikeässä suhteessa kuin toisinpäin tämä perheen kulujen hoitaminen.

MItähän tässäkin on miinustamista. Täyttä arkipäivän realismia. Jokseenkin sama tilanne oli meillä. Ei ihan noin suuri ero, mutta kuitenkin. Äitiyspäiväraha ei olisi riittänyt lähellekkään puoleen perheen menoista niinkuin ei riittänyt palkkakaan ennen vauvan tuloa. 

Talous olisi yksinkertaisesti romahtanut jos minä olisin jäänyt pitemmäksi aikaa vanhempainvapaalle. Yksinyrittäjänä se romahdus olisi ollut myös sitä vapaat pitempi, koska eivät asiakkaat olisi odottaneet vauvaloman loppumista, vaan siirtäneet toimeksiantonsa muualle.

Tämä oli kaiken lisäksi vaimolle ihan tietoinen valinta, josta kyllä keskusteltiin etukäteen. Siitä huolimatta homma meni vähän AP:n kaltaiseksi.

Teillä on ihan liian suuret menot tuloihin verrattuna. Ettekö te yhtään miettineet etukäteen?

Vierailija
71/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä se ongelma on myös ap. Mieluummin miettimässä eroa, kuin sitä, että hoitaisi itsensä kuntoon.

Tämä on mielenkiintoinen pointti. Äideille , jotka oikeastaan tarvitsisivat sitä, että joku auttaisi, tulisi avuksi, jne—vähän kuin ennen muinoin kun asuttiin heimoissa- sanotaan nykypäivänä, että hoida itsesi kuntoon. Mutta siihen ei juuri synnyttänyt äiti yksinään pysty. Ei ole ikinä pystynyt. Ehkä siksi sanomme niin viileästi, joskus, katsomattakaan äiteihin, että hoida itsesi kuntoon, kun olet niin räjähtänyt / masentunut / muuta. On äidin vastuulla huolehtia itsestään ja hoitaa itsensä kuntoon, jotta voi taas jatkaa melko yksinäistä työtään lapsen hoidon kanssaJa jos taas horjahtaa, tulee äidin huomata tämä ja puuttua asiaan ja hoitaa itsensä kuntoon.

Tietokoneeni näppäimistö on jäykkä ja teen virheitä. Tuossa siistitty kommentti.

Vierailija
72/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelen, vauvankanssa uuden puolison etsiminen on hiukan vaikeampaa,mutta onnea.

Miksi pitäisi etsiä uutta puolisoa? Etkö sinä itse osaa elää yksin?

Vierailija
73/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on että vauva voi pilata koko suhteen. Koita vaan nyt vain keskittyä siihen vauvaan kun sen olet pakkomielteisenä halunnut ja jätä kaikki muu odottamaan. Ei se seksi ole elin tärkein, äläkä siitä stressaa jos ei ole haluja. Ei kukaan kuole seksin puutteeseen ja asiat tärkeysjärjestykseen. Vaativa vauva vie luonnollisesti kaikki voimat eikä mitään muuta voi kukaan vaatiakkaan. Eihän tuollaiseen kukaan nuori kokematon ihminen ole voinut varautua eikä ole viisauttakaan elämänkokemuksesta puhumattakaan kun muiden mallit tai kulissit antavat kuvan että se on yhtä onnea vain. Kukaan ei varmaankaan valistanut että siinä vauvassa on kiinni 24h/vrk eikä mitään muuta elämää ole juurikaan. Minkälainen sellainen mieskin olisi jos ei laita lastaan etusijalle niin ettei häntä tarvitse väsyneenä tyydyttää kaikkien hyvinvoinnin laittaen etusijalle odottaen parempia aikoja. 

Vierailija
74/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan saaminen muuttaa parisuhdetta ja siihen on vain sopeuduttava. Yhtä oikeaa reseptiä ei ole, mutta se on varmaa, että parhaiten asiat edistyvät keskustellen ja toista osapuolta ymmärtäen.

Mieleen tulee vanha tapaus, josta me kaikki voimme oppia. Minun lapsuudessani eli samassa pihapiirissä perhe, jossa äitipuoli teki jauhelihakeittoa kissanlihasta. Syötti omille ja miehensä lapsille ja saatiin sinne tulla syömään me naapurin mukulatkin.

Siinä talon liepeillä liikkui siis paljon kulkukissoja ja niitä se nainen pyydysti ja niistä se keittonsa keitti. Ei ne keitot huonoja olleet, mutta kyllä me alettiin niitä vähän vieroksua, kun ymmärrettiin, mistä ne oli valmistettu.

On siis syytä tarkkailla naapureitaan ja tarkkailla myös itseään. Hiljaa hyvä tulee, sanoo sananlaskukin.

Vierailija
75/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta syytä, miksi seksi ei todellakaan kiinnosta kaikkia vauvavuonna. Ensinnäkin kehon palautuminen vie aikaa ja muuttuneen kehon hyväksyminen voi olla hankalaa. Vauva vie voimavaroja ja monilta yöunet, jolloin edes äidin perustarpeet eivät kunnolla täyty. Imettäminen muuttaa naisen kehon hormonitoiminnan vaihdevuosien tasolle, joten ihan jo estrogeenivaje vie halut. Vauvan kanssa oleminen on hyvin fyysistä, joten kaikki läheisyys voi tuntua ikävältä, kun joku on jo iholla koko ajan. Puhukaa miehesi kanssa näistä faktoista ja muistakaa, että tämä raskas aika on väliaikaista. Toisille se on raskaampaa kuin toisille ja vaikuttaa siltä, että teille se on erityisen raskasta. Älkää erotko näin vaikeassa elämäntilanteessa, vaan antakaa toisillenne aikaa. T. Kahden koliikkivauvan äiti

Vierailija
76/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen vanha mummo kirjoitti:

Vauvan saaminen muuttaa parisuhdetta ja siihen on vain sopeuduttava. Yhtä oikeaa reseptiä ei ole, mutta se on varmaa, että parhaiten asiat edistyvät keskustellen ja toista osapuolta ymmärtäen.

Mieleen tulee vanha tapaus, josta me kaikki voimme oppia. Minun lapsuudessani eli samassa pihapiirissä perhe, jossa äitipuoli teki jauhelihakeittoa kissanlihasta. Syötti omille ja miehensä lapsille ja saatiin sinne tulla syömään me naapurin mukulatkin.

Siinä talon liepeillä liikkui siis paljon kulkukissoja ja niitä se nainen pyydysti ja niistä se keittonsa keitti. Ei ne keitot huonoja olleet, mutta kyllä me alettiin niitä vähän vieroksua, kun ymmärrettiin, mistä ne oli valmistettu.

On siis syytä tarkkailla naapureitaan ja tarkkailla myös itseään. Hiljaa hyvä tulee, sanoo sananlaskukin.

Komppaan tässä mummoa. Rauhallinen eteneminen on paikallaan.

Vierailija
77/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on. Ei tällaisessa tilanteessa voi hätäillen edetä.

Mutta olisikohan se ihan poissuljettua, että mies voisi käydä vaikka thai-hieronnassa, jos kaipaa kauheasti intiimiä kosketusta? Eikö se olisi win-win, jos mies olisi tyytyväisempi ja vaikkapa osallistuisi sitten enemmän lapsen hoitoon?

Vierailija
78/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea ikä ja sairaudetkin voivat muuttaa suhdetta ettei ole enää naimista mutta jos on rakkaus ja kiintymys niin ei sitä suhdetta lopeteta sen takia. Seksiä on läheisyys ja toisesta välittäminen ilman aktiakin. 

Tuommoinen nuori varmaankin kuvittelee että suhde on loppu jos tulee ajoittaista haluttomuutta niin ettei naida kuin kanit koko ajan. Ihmiset ovat erilaisia ja on erilaisia suhteita mutta eihän niistä kukaan tiedä kun kaikki vain tavanomainen on esillä. 

Media vielä hehkuttaa koko ajan sitä seksiä ja seksiä niin että jos tulee haluttomuutta niin ollaan hajottamassa koko suhdetta ettei se voi olla normaalia. Tuo kaikki ulkoinen paine tuo ihmiselle liikaa suorituspaineita niin ettei omaa maalais järkeä ole enää ollenkaan. 

Vierailija
79/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on. Ei tällaisessa tilanteessa voi hätäillen edetä.

Mutta olisikohan se ihan poissuljettua, että mies voisi käydä vaikka thai-hieronnassa, jos kaipaa kauheasti intiimiä kosketusta? Eikö se olisi win-win, jos mies olisi tyytyväisempi ja vaikkapa osallistuisi sitten enemmän lapsen hoitoon?

Ainakin minulle on poissuljettua. Mies saisi jatkossakin hoitaa läheisyydenkaipuun siellä hieronnassa.

Vierailija
80/89 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kerran nainen on kääntänyt selkänsä parisuhteelle kun saa lapsen. Todennäköisesti miehen tienaama raha kuitenkin kelpaa sinulle vaikka mies ei muuten enää kelpaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi