Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä ei ymmärrä että PMS ja menkka-aikana on pinna kireällä!

Vierailija
04.05.2022 |

Eihän se hänen vika ole, mutta silloin vain hormoonit jyllää ja pienetkin asiat itkettää tai ärsyttää. Poikaystävä mököttää sitten ja väittää, että kiukuttelen liikaa vaikka tietää, että menkat on tulossa!!

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PMS ja menkat ei saa olla tekosyy huonolle käytökselle.

Juu, ei saa olla tekosyy, mutta ihan oikea syy saattaa olla v*ttuuntumiselle ja itkuherkkyydelle. Hormonit säätelee mielialoja.

Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän osaa arvostaa kumppanissa pituuden tai silmien värin sijasta tasaista hyväntuulista mielialaa. Toki onneksi ikä sitä tasoittaakin.

Vierailija
82/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näen, että kaikilla meillä on taakkamme. Mikä se sitten kenelläkin on. Kukaan ei ole täydellinen, ei kukaan. Eikä sellaista voi toiselta voi vaatiakaan.

Tällä palstalla aina ohje on joka asiaan, että "ei sun/toisen tarvi sietää.... Erotkaa."

Jos epätäydelliset ihmiset ovat yhdessä, kyllä sitä täytyy välillä vähän sietääkin ja ymmärtää toista. Tämän tulee toki olla vastavuoroista.

Sitähän se ei tarkoita, etteikö omasta käytöksestä tulisi vastuuta kantaa ja saa heittäytyä "mä vaan oon mitä oon" -olotilaan ja jättää vastuuta omasta toiminnasta muille.

Täällä on verrattu pms-oireita bentsoriippuvuuden vieroitusoireisiin ja vakavaan masennukseen. Tämä voi olla julmasti sanottu, mutta jos ihmisellä on tällaisia hoitamattomia oireita, en suosittelisi kenellekään parisuhdetta hänen kanssaan.

Sillä seurustelukumppanillakaan ei ole kuin yksi ainoa elämä. Ja tällä en tarkoita, että en tukisi kumppaniani jos hän nyt sairastuisi.

Ok, tässä me ollaan erilaiset. Ei tulis mieleenkään hylätä vuosikymmenien parisuhdetta siksi, että toinen sairastuisi. En olisi suhteeseen sitoutunut alunperin, jos tarkoitus olisi vaan pitää hauskaa ja nauttia hyvistä puolista. Minä olen luvannut ylä- ja alamäet, enkä hepposin perustein lupaustani petä.

Mitkä sairaudet sulle on ok ja mitkä ei? Onko syöpä ok, vai lähdetkö lätkimään?

Luetun (ja puhutun) ymmärtämisen taito auttaa parisuhteessa ja muuallakin elämässä.

Juuri kirjoitin, että en tarkoita, että en tukisi kumppaniani hänen sairastuessaan. Se tarkoittaa, että tukisin häntä. Aivan kuten sinäkin.

Mutta jos kumppanilla olisi lähtökohtaisesti vaikeuksia hillitä itseään, ja perusteluna olisivat hormonit, en aloittaisi suhdetta tai lopettaisin sen lyhyeen. En haluaisi mahdollisesti elää vuosikymmeniä väkivallan uhan alla, jos voin sen etukäteen välttää.

Joku voisi perustellusti miettiä, mikä on ihmisen motiivi tulla tällaiseen ketjuun, jossa joku kärsii terveysongelmista, pätemään ja kertomaan miten ei ainakaan hyväksyisi puolisoksi tämän kaltaista ihmistä.

Et sinä ole välttämättä yhtään enemmän unelmakumppani, vaikka niin luulet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteletteko te työkavereitakin huonosti menkkojen aikana?

Kyllä minä saatan olla töissä hermostuneempi. En kohtele ketään huonosti, mutta tiedostan ihan itse milloin kannattaa vältellä jotain tiettyjä asioita, jotka muutenkin ärsyttävät ja vetää vaan syvään henkeä.

Vierailija
84/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän takia naisista ei ole johtotehtäviin. Ei merkittävässä asemassa voi heittäytyä itkua tihrustavaksi hormonihirviöksi kuukausittain.

Mulla on lievät PMS:sät, voin toimia ihan normaalisti töissä. Menkat on yksilöllinen juttu.

Vierailija
85/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei saa olla tekosyy, mutta ihan oikea syy saattaa olla v*ttuuntumiselle ja itkuherkkyydelle. Hormonit säätelee mielialoja.

Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän osaa arvostaa kumppanissa pituuden tai silmien värin sijasta tasaista hyväntuulista mielialaa. Toki onneksi ikä sitä tasoittaakin.

Voi voi.. Kyllä elämänkaareen mahtuu monenlaista mielialaa molemmilta. Mikään ei takaa, etteikö se iloinen nuori mies ala kärttyilemään, kun keski-iässä testot laskee.

Ei voi kertakäyttöparisuhdeväki tätä ymmärtää.

Vierailija
86/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse hyväksyä parisuhteessaan tollasta käytöstä vaikka sille olisi syykin.

Vierailija
87/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näen, että kaikilla meillä on taakkamme. Mikä se sitten kenelläkin on. Kukaan ei ole täydellinen, ei kukaan. Eikä sellaista voi toiselta voi vaatiakaan.

Tällä palstalla aina ohje on joka asiaan, että "ei sun/toisen tarvi sietää.... Erotkaa."

Jos epätäydelliset ihmiset ovat yhdessä, kyllä sitä täytyy välillä vähän sietääkin ja ymmärtää toista. Tämän tulee toki olla vastavuoroista.

Sitähän se ei tarkoita, etteikö omasta käytöksestä tulisi vastuuta kantaa ja saa heittäytyä "mä vaan oon mitä oon" -olotilaan ja jättää vastuuta omasta toiminnasta muille.

Täällä on verrattu pms-oireita bentsoriippuvuuden vieroitusoireisiin ja vakavaan masennukseen. Tämä voi olla julmasti sanottu, mutta jos ihmisellä on tällaisia hoitamattomia oireita, en suosittelisi kenellekään parisuhdetta hänen kanssaan.

Sillä seurustelukumppanillakaan ei ole kuin yksi ainoa elämä. Ja tällä en tarkoita, että en tukisi kumppaniani jos hän nyt sairastuisi.

Ok, tässä me ollaan erilaiset. Ei tulis mieleenkään hylätä vuosikymmenien parisuhdetta siksi, että toinen sairastuisi. En olisi suhteeseen sitoutunut alunperin, jos tarkoitus olisi vaan pitää hauskaa ja nauttia hyvistä puolista. Minä olen luvannut ylä- ja alamäet, enkä hepposin perustein lupaustani petä.

Mitkä sairaudet sulle on ok ja mitkä ei? Onko syöpä ok, vai lähdetkö lätkimään?

Syöpä ja PMS on ihan eri asioita.

Tuossa pyydettiin luettelemaan mitkä on ok ja mitkä ei. PMS voi aiheuttaa samaa parisuhteeseen kuin syöpä, vaikka muuten ei olisi rinnastettavissa.

Vierailija
88/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi.. Kyllä elämänkaareen mahtuu monenlaista mielialaa molemmilta. Mikään ei takaa, etteikö se iloinen nuori mies ala kärttyilemään, kun keski-iässä testot laskee.

Ei voi kertakäyttöparisuhdeväki tätä ymmärtää.

Näin juuri! Monesta miehestäkin tulee kärttyinen, kun ikää tulee. Jotain ikäkriisiä pukkaa.

Vierailija
89/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naisetkaan kenellä itsellään ei ole helwetillisiä menkkakipuja, pms oireita, jne. eivät ymmärrä miten hirveää voi olla. En ymmärtänyt itsekään kuin vasta sterilisaation jälkeen, jolloin oireet pahenivat moninkertaisiksi.

Tämä!

Ärsyttää kun naislääkäritkin vähättelevät ongelmaa. Hormonit vaikuttavat niin paljon enemmän kuin ihmiset ymmärtävät tai haluavat ymmärtää.

Vierailija
90/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi wanhat ukot hirvestyksessä nuotiolla jako menkkatietoa 15 vuotiaalle meikäläiselle nuotion äärellä - sivistys  ottaa takapakkia.

Ja naiselle voi käydä kuinkapäin vaan menkoissa. portit kiinni tai ihan leväällään

Vierailija
91/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista on vain riesaa.

Onneksi olen vapaaehtoisesti sinkku. M27

Vierailija
92/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään tarvitse hyväksyä parisuhteessaan tollasta käytöstä vaikka sille olisi syykin.

"Tollasta käytöstä". Aika pientä verrattuna siihen mitä kaikkea muuta useisiin parisuhteisiin mahtuu vuosien varrella.

Vierailija
93/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan hyväksyisi miehensä pettämisen, jos siihen olisi syy? Tai väkivallan, kun siihenkin on syy?

PMSään on lääkitys, jolla hoitaa syy. Tai sit ap hankkii hotellihuoneen kerran kuussa, siellä saa sit ihan yksin purkaa ongelmansa. PMS ei oikeuta henkiseen väkivaltaan ja kiukutteluun.

Vierailija
94/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tollasta käytöstä". Aika pientä verrattuna siihen mitä kaikkea muuta useisiin parisuhteisiin mahtuu vuosien varrella.

No ei se muuta sitä apn käytöstä miksikään ja poista sitä, että hän toimii väärin. Vetoatko toimissasi aina siihen, että joku on vielä pahempi? Onnea vaan matkaan.

Vierailija
95/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako parisuhdetta itselläsi on takana?

Kaksi on takana, kolmas nyt meneillään.

Niinpä niin. Ja väh. viisi edessä.

Jos näin, niin minulle on kyllä todella pitkään elonpäiviä suotu.

Heh, mistä niin päättelit. Voithan vaihtaa puolisoasi kuin sukkia, kun joku vika ilmestyy.

Veikkaan, että jokainen suhde päättynyt, koska puoliso teki kaiken väärin.

Vierailija
96/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista on vain riesaa.

Onneksi olen vapaaehtoisesti sinkku. M27

Naiset on veloja ja miehet vesiä 😀

Vierailija
97/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se muuta sitä apn käytöstä miksikään ja poista sitä, että hän toimii väärin. Vetoatko toimissasi aina siihen, että joku on vielä pahempi? Onnea vaan matkaan.

Mitä sellaista sinä itse teet, mitä toisen ei tarvitsisi hyväksyä? Mitkä ovat sinun puutteesi ja vikasi? Miksi hän silti hyväksyy sinut vikoineen päivineen?

Vai keskustelemmeko todella nyt täällä itse täydellisyyden kanssa?

Vierailija
98/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako parisuhdetta itselläsi on takana?

Kaksi on takana, kolmas nyt meneillään.

Niinpä niin. Ja väh. viisi edessä.

Jos näin, niin minulle on kyllä todella pitkään elonpäiviä suotu.

Heh, mistä niin päättelit. Voithan vaihtaa puolisoasi kuin sukkia, kun joku vika ilmestyy.

Veikkaan, että jokainen suhde päättynyt, koska puoliso teki kaiken väärin.

Hyviä veikkauksia, mutta pieleen menivät. Jos tasaisella tahdilla mennään, minun pitäisi elää noin 160-vuotiaaksi, jotta ehtisin kokea vielä viisi parisuhdetta. Koska kuitenkin olen sen ikäinen, että kuukautiset loppuvat lähivuosina, uskoisin että suhteenikin tästä vielä pitenevät.

Vierailija
99/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista sinä itse teet, mitä toisen ei tarvitsisi hyväksyä? Mitkä ovat sinun puutteesi ja vikasi? Miksi hän silti hyväksyy sinut vikoineen päivineen?

Vai keskustelemmeko todella nyt täällä itse täydellisyyden kanssa?

Puutteita ja vikoja minussakin on, tottakai. Lapsellinen käytös ja kiukuttelu, mielenosoitus jne. ei ole mikään puute. Sitä vain ei tarvitse hyväksyä mitenkään päin.

Vierailija
100/179 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskan. Kärsin ihan hirveistä mielialavaihteluista aina ennen kuukautisia, sekä lisäksi ovulaation aikana :( Hirveintä se on kun haluaisi olla mukava ja normaali mutta ei voi itse vaikuttaa siihen. Olen miettinyt voiko neljäkymppisenä jo olla tulossa vaihdevuodet kun tilanne on vain mielestäni pahentunut. Lasten saaminen  ei auttanut yhtään, paitsi menkkakipuihin jotka selvästi vähenivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi