Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka aikaisin saa/voi laskeutua maha?

18.08.2008 |

Kun tuossa viikonlopun aikana huomasin, että masu onkin jo himpan alempana kuin ennen ja olen vasta 29. viikolla, tosin uudelleensynnyttäjä.

Aiemmissa on käynyt niin, että esikoisesta maha tipahti muutama pvä ennen synnytystä ja kahdessa seuraavassa vasta synnytyksessä, joten ihan näin aikaisesta ei ole kokemusta.

Piti ihan mieheltä ja kaveriltakin kysyä mielipidettä mahan sijainnista niin kyllä he vahvistivat sen mitä omatkin silmät oli näkevinään.

Edelliset vauvani ovat syntyneet 37-38 viikoilla ja tuskin tämäkään pisemmälle menee sillä taitaa lantioni olla sellainen ettei paljoa jousta, joten masussa ei ole mukavaa kovin pitkään kökkiä. Olisi kuitenkin kiva, että edes 35. viikolle viihtyisi. (?)

Mut eikös uudelleensynnyttäjällä voi tämä laskeutuminen ja kiinnittyminen tapahtua todella varhainkin ja silti vauva syntyy ihan täysiaikaisena?

Torstaina neuvola, joten pitänee vielä siellä jutella asiasta, mutta olisi kiva kuulla miten muilla on mennyt asian tiimoilta raskaus?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen humpsahti jonnekin jalkoväliin aikanaan, kun viikkoja oli ehkä korkeintaan 30. Joulun tienoilla se oli ja helmikuussa, 4 päivää yli lasketun ajan tyttö syntyi... Jouluna ei ollut enää toivoakaan istua varttia pidempään esim. autossa, kun painoi niin vietävästi.

Kakkonen sitten käytti ilmeisesti hyväkseen isosiskon tekemää tilaa vai olisko olleet lantionpohjan lihakset sit vähän löysällään vielä, tiedä häntä, mutta poika laskeutui vielä alemmas. Mulla meni jalat ihan puuduksiin jo pelkästään istumisesta ja viimeisessä lääkärin tarkastuksessa poitsu roikkui vissiin jo melkein ulkona, kun lääkäri valahti valkoiseksi ja totesi, ettei hän löydä mistään kohdunsuuta - tuntui vain vauvan pää! :D Noh, poika syntyi 39+6, joten ihan loppuun mentiin, vaikka äiti olis ollut valmis synnärille jo aikaa ennen... Löytyi se kohdunsuukin sitten sieltä pään takaa vielä siellä lääkärintarkastuksessa... Jostain... Ilmankos mulla aina vikat viikot tuntuu, että kävelen meloni kinttujen välissä. :p

Vierailija
2/3 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kanssa ainakin joltain viikolta 30 asti ollut vauva jo tosi alhaalla (gynen sanojen mukaan) - ja ensisynnyttäjä oon. Nyt menossa 39. viikko ja tuolla se vielä tyytyväisenä kellii...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkosta odottaessa rv 29 vauva oli laskeutunut ja lääkärin mukaan jo lähtökuopissa. Kun lisäksi kohdun ulkosuu oli auki ja supistelin jatkuvasti määrättiin vuodelepoon. Supistelut sitten johtui tulehduksesta ja ne saatiin lääkityksellä kuriin.

Vauva syntyi rv 38 ja siis oli tuosta viikosta 29 lähtien tosi alhaalla, pallo jalkojen välissä. Tämä tietty hankaloitti olemista ja istumista ja kaikkea liikkumista koko loppuraskauden ajan.

T. Jaffa