Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuun kullanmurujen alkuviikko 41

09.10.2006 |

Tervehdys,

Uusi viikko taas alkoi ja mäkin siirryin " jo" raskausviikolle kuusi... :)! Miks aika tuntuu aina matelevan alkuraskaudessa niin hitaasti?

Mukava muuten että aktiivisia kesäkuisia on jo tässä vaiheessa näin runsaasti täällä kirjoittelemassa! Toivotan vauvaliimaa tasaisesti kaikille!!! Mullakaan ei vielä juuri ole oireita ollut, kuten näköjään ei vielä monella muullakaan, mutta mies on kyllä jonkinlaista kärttyisyyttä raportoinut... Tiedä sitten johtuuko todella jo tästä raskaudesta vai miten. Esikoisen odotuksen aikana pinna oli kyllä aika lyhyt, se täytyy myöntää..

Meillä kyllä tässä odotustohinan ohella muutakin kiirettä riittää kun on muuttopuuhat päällä. Ja hitsit, puhelin soi juuri ja tätä meidän nykyistä kämppäämme oltaisiin tänä iltana tulossa ihan yllättäen katsomaan, ja kaikki on ihan mullin mallin... eli ei muuta kuin siivoamaan..

Mukavaa vkon alkua kaikille kesäkuisille,

Päivikk11 rv 5+2

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itsekin juuri tuota " ajan matelua" näin alussa, kun jotenkin toivoo ajan lentävän nämä ensimmäiset 3 kk.. No, eipä tässä auta kuin mennä päivä kerrallaan ja katsella, mitä tuleman pitää.

Onneksi työ ja esikoinen (1v10kk) pitää vireessä ja touhussa, joten ei hirveästi jää ylimääräistä aikaa pohtia mitään muuta =)

Itsellänikään ei vielä juuri oireita ole ilmaantunut, mitä nyt pinnaa kiristää pienimmätkin asiat eli aivan kuten ensimmäisessä raskaudessa. Jonkun verran tuntuu vihlontaa ja repäisyjä nivusissa silloin tällöin, mutta siinä kaikki. Jotenkin tuntuu epätodelliselta koko raskaus.

Varasin kyllä alkuraskauden ultran viikolle 7+2, sen verran hermoheikkona luonteena, että haluan varmistuksen maha-asukin olemassa olosta. Yksi tuulimunaraskaus kun takana, niin jotenkin itsellä vaan kivempi olo kun tietää, missä mennään.

Mutta nyt lähden hakemaan poitsua hoidosta, joten mukavaa viikkoa kaikille minunkin puolestani!

Chappi rv4+6 (la vauvalaskurin mukaan 12.6.)

Vierailija
2/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee huomenna 6 vkoa täyteen ja enää toiset kuusi ennen kuin päästään " turvallisimmille" vesille. Mulla on takana neljä kohdunulkoista sekä yksi keskeytynyt keskenmeno joten historiaa ja pelättävää on. Esikoistyttö on kahdeksan ja tätä toista on hoidoilla yritetty reilu 5 vuotta. Jotenkin toivoo, että nyt onnistuisi : )

Mulla on tulevana perjantaina eka ultra ja hoitopaikassa katsotaan onko raskaus alkanut miten hyvin ( siis onko siellä yksi vai kaksi alkiota ) kun kaksi siirrettiin. Ajattelin sit seuraavan ultran varata vaikka yksityiseltä tuonne viikolle 9 kun hermot ei kestä odottaa 12 viikolle asti.

Neuvolaankaan en ole vielä soitellut kun on aina pitänyt se perua joten soittelen sinne sit ensi viikolla kunhan perjantaina näkee mitä tuolla masussa on. Mulla on aikamoista jomotusta nivusissa - mietin johtuuko noista Lugesteroneista mitä työnnän tuonne alapäähän 600 mg päivässä.... alkaa ottamaan jo päähän, mutta niitä pitäisi jatkaa tuonne viikolle 12 asti -HUH HUH

Tää viikko ei varmaan kulu sit millään kun vaan ootan tuota pe-aamua. Töissäkin vain haahuilen ja yritän näyttää siltä, että töitä teen ; )

Lauruska 5+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tunne kun on täälläkin. Ultraa odotan kuin kuuta nousevaa, on vielä niin epätodellinen olo. Raskausoireitakin on muka vaikka kuinka monenlaisia, mutta sitten taas välillä pysähtyy, että kuvittelenko vaan kaiken... Hassua kun kateellisena katselin teidän muiden raskausviikkoja, kun kasassa on jo viisi, tai jopa kuusi viikkoa ;), mulla vasta neljä plus risat.

Peukut pystyyn vaan joka iikalle!

Pikku-pupunen rv 4+3

Vierailija
4/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi mukaan kesäkuisten porukkaan tulossa ensikkoaan odottava 27v. pirtsakka pakkaus :)

Ensikkoa on kuumeiltu jo reilun kolme vuotta mutta tositoimiin pääsimme vasta menneenä kesänä. Eli yritystä muutama kierto alla ennen tärppiä.. Viikko sitten testailin plussan ja meinasin pöntöltä pudota kun kaksi viivaa siihen ilmestyi ensimmäistä kertaa! Hieman sekaisen onnellisin mielin täällä ollaan, vaikka jännitystä onkin ilmoilla ihan hirmuisesti.

Asustelemme mieheni kanssa Kuopiossa, minä olen tällä hetkellä opiskelija ja mieheni käy työssä. Mitteehän sitä muuta, toivottavasti tällainen ensikertalainen saisi teistä mukavaa odotusseuraa talven ja kevään ajaksi. Ja varoitus; tyhmiäkin kysymyksiä varmasti satelee tältä suunnalta kun koen itseni vielä ihan untuvikoksi asian suhteen.

Pirtein syystekuin kindness, rv5+1

Vierailija
5/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kesäkuisilla vielä ns. esittelylistaa, mihin " ilmoittautua" ? Laitoin eilen jo viestiä yhteen kesäkuisten keräilylistaan.

Vierailija
6/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että mahtaakohan kesäkuun odottajille löytyä omaa sähköpostilistaa esim. yahoon puolella? Mulla raskausviikkoja 6+risat (la 1.6.), viitonen tulossa.

Vierailija
7/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli selkee plussa eikä mikään haamu! Vk on 5+0 ja laskettu aika on suunnilleen 11.6. Ite oon 28, mies 33, mulla kohta 9-vuotias tytär edellisestä liitosta, miehelle tää on eka. Jännityksellä odotan ja toivon että kaikki menee hyvin... bd

Vierailija
8/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemukseni ovat aika samansuuntaiset kuin Lauruskalla, kolme keskenmenoa takana viimeisen puolentoistavuoden aikana ja nyt tätä raskautta takana 7+3. Aina vessassa käydessäni on pakko vilkaista paperiin että näkyykö verta, siitä kun olen jokaisen keskenmenon tiennyt alkaneen. Nämä kolme aikaisempaa raskautta ovat alkaneet normaalisti.

Ensi maanataina menen ultraan jossa nähdään onko kaikki hyvin. Raskausoireet ovat selkeät, väsymystä, alavatsan vihlontaa, nyt tosin olen kuumeessa ja kunnon flunssassa.

Nyt sitten jännitetään tätä raskautta ja toivon että kaikki menee hyvin ja esikoinen 7 vuotta saa ensikesänä kauan kaipaamansa sisaruksen.

Mukavia odotusviikkoja meille kaikille tuleville äideille.

Kallankukka

Vierailija
9/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie täällä ihmettelen, että onkohan sitä oikeasti raskaana vai ei, kun ei voimakkaampia oireita ole vielä kuulunut eikä näkynyt. Pientä väsymystä on ilmassa ja viime viikolla on välillä hitusen etonut, mutta muistaakseni ekassa raskaudessa pahoinvointi oli ihan selkeää jo näin alussa. No, eiköhän ne " kunnon" oireet tulla jollottele, jos on tullakseen.

Aika moni on näköjään menossa ultraan. Itse suunnittelen vasta soittoa neuvolan tädin pakeille. Tänään yritin soittaa, mutta en tavoittanut. Ihmeesti mullakin nuo olotilat vaihtelee, kun välillä ajatukset on jo vauvavaiheessa ja välillä epäilee, että ymmärsinkö testin tuloksen oikein ja odotanko todella. No, pitihän tulos näyttää miehelle, että saa vahvistuksen näkemälleen :)

Leppoisaa viikkoa muille alkuraskausmasuille!

t. Suffis rv 5+2

Vierailija
10/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä löytyy oireita välillä vaikka muille jakaa ;). Vessanpöntön kanssa en onneksi ole vielä tehnyt tuttavuutta, mutta muuten etovaa oloa löytyy riittävästi ;). Itsellä on hyvin ristiriitaiset tunteet tuohon huonoon oloon, toisaalta se on ihanaa, sillä olenhan raskaana, mutta kun välillä meinaa mennä " hermot" kun mikään ei auta ;). Maha on välillä tosi kipeänä ja itse asiassa olen kolmena yönä herännyt mahakipuun... Tätä välillä mietin, että onko tämä ihan normaalia.

Mitenkä muut kesäkuiset, koska meinaatte kertoa lähipiirille tulevasta perhetapahtumasta. Me ajattelimme miehen kanssa olla kertomatta mahdollisimman pitkälle, mutta ensi viikonloppu hirvittää, sillä olemme menossa anoppilaan viikonlopuksi ja anoppi varmana huomaa tämän minun olotilan. Täytyy varmaan kehitellä itselleen joku " mahapöpö/migreeni" peitetarinaksi. Anoppi on ihana ihminen, mutta kun se hössöttää ja minä en jaksaisi sitä ihan vielä ;).

Fay rv 5+5

Vierailija
11/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, että muillakin aika matelee alkuraskaudessa :D

Pikku esittely: Mie 25 v. ja mies 31v. Ensimmäistä odotellaan ja yritystä ehti tulla kahdeksan kiertoa!

Tosiaan epätodellinen olo! En oikein vieläkään usko koko raskautta todeksi. Pilvilinnoissa leijun! Toisaalta taas mieltä kalvaa välillä ajatus, että jos kaikki ei menekään hyvin. Odotan vaan, että aika kuluisi....

Oireita ei mullakaan oikein ole. Väsymys on normaalia kovempi ja uni-Jukka tulee ajoissa. Rinnat on vähän turvonneet ja kipeät ja välillä etoo vähän, eikä kahvi maistu normaalilla tavalla.

Nyt täytyy lähteä koirien ja miehen kanssa lenkille :D

Mukavaa alkuraskautta kaikille!

Ai niin, meillä jo vanhemmat ja miun siskot tietävät raskautumisesta. Kerroin koska tiesivät meijän yrityksestäkin ;)

T:Remukka & Hippunen rv 5+2

Vierailija
12/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis minulla ei edelleenkään juurikaan mitään oireita ole ja vähät aiemmatkin oireet on tuntuneet hävinneen johonkin..? Epäillyttää koko raskaus..onko tottakaan? Ainakin silloin viikko sitten, kun testin tein niin testiin tuli todella vahva viiva heti. En ehtinyt testiä kunnolla pissiin kastaa, kun siihen se viiva tuli ja ei ole ollut mitään vuotoja eikä kipuja. Jaa´a ei kai se auta muu, kun odotella. Itse olen ollut kahden vaiheilla mennäkkö alku raskauden ultraan vai olla menemättä. Mies haluaisi kovasti kurkata masuun. En tiedä vielä miten tehdään.

Muuten ei mitään uutta ja ihmeellistä tänne päin kuulu. Taidan jatkaa Käenpesän katsomista.

Kuulumisiin mammat.:)

Tuuli@ rv5+3 (Meniköhän oikein?)

Vierailija
13/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on Käenpesä ja täydelliset naiset katsottu ja miestä tontilta kotiin odotellessa on taas aikaa vähän istuskella koneella.

Unohdin viimeksi kaikessa tohinassa kommentoida. Anteeksi en yhtään muista nickejä, mutta joku kyseli kesäkuisten esittelypinoa ja ei sellaista minun mielestäni ole vielä ja sähköpostilistastakaan en ole ainakaan kuullut eli en usko, että sellainenkaan vielä on perustettu. Korjatkaa toki, jos olen väärässä?

Me ollaan ajateltu pitää raskaus kaikess salassa kaikilta ainakin sinne viikolle 12 asti. Niin tehtiin viimeksikin ja en taida uskaltaa kertoa nytkään yhtään aikaisemmin. Vaikka mieli tekisi laulaa salaisuus julki koko maailmalle.:) Toisekseen en jaksa sita tohinaa ja hössötystä, joka alkaa miehen äidin ja mummon puolelta. Olivat ihan mahdottomia, kun esikoista odotin. Siskoni ja hänen miehensä ovat ainuita jotka tästä ilo uutisesta tietävät.

Tänään muskarissa tytön perässä juostessani tuli mieleeni, että miten ihmeessä sitä sitten ison mahan kanssa pysyy touhukkaan ja vilkkaan taaperon perässä. Tosin eskoista odottaessa minulla ei ollut mikään kovin iso maha. Johtui tosin (ja jonka takia synnytys loppujen lopuksi jouduttiin käynnistämään.) vähäisestä lapsiveden määrästäkin.

Synnytys ei ole vielä piiiiiiiiiiiiitkään aikaan ajankohtaista mietittävää, mutta onpahan tullut mieleeni jo useamman kerran. Taidan joutua turvautumaan jossain vaiheessa keskustelu apuun/pelkopoliin. Synnytyksestä ei nimittäin jäänyt mitenkään ruusuiset kuvat ja muistot, vaikka loppujen lopuksi kaikki menikin hyvin. No mutta se siitä aiheesta jatketaan sitä vaikka noin 30 viikon päästä uudelleen.;)

Nyt menen jääkaapille, jos vaikka sieltä löytyisi jotain herkkuja.

Tuuli@

Vierailija
14/44 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväsin täällä jo viime viikolla, mutta tässä pientä esittelyä. Perheeseemme kuuluu minä 33v, mies 34v, poika 2v sekä saksanpaimenkoira 6v. Asutaan Keski-Uudellamaalla.

Olosta:

Olen tänään voinut erityisen pahoin ja vielä kun mies on reissussa niin ei meinaa jaksaa pojan kanssa iltaa, varsinkin kun pääsee välillä keskustelemaan syvällisiä pytyn kanssa.

Kahvin juonti töissä taitaa jäädä, kun se tulee aina mieleen kun on huono olo. Aavistavatkohan jotain moisesta? Poikaa odottaessa tupakoinnin lopettaminen pakotti paljastamaan jo varhaisilla viikoilla, että mistä on kyse, mutta nykyään ei ole sitäkään paljastamassa...

Ultrista:

Varasin viime viikolla ensi viikon tiistaiksi (rv7+3) yksityisen gyneajan ja siellä sitten ultrataan mahdollista alkuraskautta. Tänään varasin neuvola-ajan, mutta se on vasta rv12.

On tää jännää. Sympatiat ovat sen kirjoittajan puolella, joka kertoi katsovansa aina vessassakäynnin yhteydessä verivanaa paperissa. Minulla on ihan sama juttu ja käyn vielä vessassa useammin ja kuvittelen, että jotain on lorahtanut housuihin. Tuulimunat maaliskuussa ja kesäkuussa ovat saaneet pelokkaaksi.

Täytyisi varmaan mennä nukkumaan, että pääsisi kuudelta ylös.

Hyvää yötä kaikille!

-anja-

Vierailija
15/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja harmi että jo muutamille iskenyt pahoinvointi. Mulla ei ole vielä mitään sellasista, vaikkakin tänään on ollut ihan menkkanen olo, siis sellanen josta yleensä tietää et ne ihan just alkaa. No, toivottavasti ei nyt kuitenkaan ala.

Oon siis nyt raskausviikolla 5+6, laskettu aika on 6.6. Ikää plakkarissa on 31 vuotta, miehellä 28. Asun Irlannissa, vaikkakin mielessä onkin kävässyt Suomeen muutto - ehkä joskus parin vuoden päästä.

Lääkäriajan varasin tänään ens viikon tiistaille. Mun pitää ottaa kuulemma sitten pissapurkki mukaan että ne voi tehdä vielä raskaustestin ja katsoo että onko tulehduksia. Oon jo ihan stressissä et mihinkä kippoon sen pissin laitan :) Sitten mulla käväs mielessä -moni ketjuun kirjottanut ymmärtää varmaan tän- et pitäisköhän vielä itse tehdä se testi ennen kuin menen jos oonkin kuvitellut koko jutun. Niin ei ainakaan tarvis mennä sinne lekuriin hölmöileen....Tekisisnkin varmaan sen testin mutkun halvimmat täällä maksaa vähän päälle 8 euroo niin en taida raskia.

Hauskaa viikkoa!!!

Vierailija
16/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ole kuullut vielä mistään yahoon-listoista meille, mut sellainen olis kyllä kiva...?

Mulla ei oo kauheesti mitään oireita. Jalat tosin tuntuu silleen lvottomilta, pitää koko ajan pyöritellä nilkkoja. Ja mieli on herkässä. Mut muuten olo on kutakuinkin ok. Hiuksia lähtee ihan hirveesti, mut niitä lähti jo ennen plussaamista. :/

Tein eilen vielä predictorilla superselvän plussan. Jotenkin sitä on niin kivaa tehä noita testejä, kun se plussa siihen kerrankin pärähtää... x)

Hirveesti en vielä esittele täällä itseäni, kun en halua, että kukaan tuttu tunnistaa joka ei jo tiedä tästä raskaudesta. ;) Kolmatta odotellaan.

Vierailija
17/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne rv:t ois nyt 5+4. Piinaavaan hitaasti menee aika. En osaa tähän vielä ollenkaan suhtautua, kun ei oo edes 6+0 täynnä. Varovasti alan sitten asiaa miettiä, kun se tulee täyteen. Rv 8 ehkä uskaltaa jo tosissaan alkaa pohtia asiaa. ;)

Vierailija
18/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli perustin nyt yahooseen oman listan meille. Jotka innostuu, niin tulkaa mukaan:

http://groups.yahoo.com/group/kesakuunkullanmurut2007

Vierailija
19/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille!

Hulda, tämä tyhmä kyselee, että mites sinne yahooseen liitytään? Ja kuulosti muuten niin mukavalta tuo testaus, että taidan käydä varmistustestin ostaan tänään! :) Ja tehdä sen yhdessä miehen kanssa, kun viikko sitten tein yksin miehen ollessa reissussa..

Suffeliini, samat ajatukset täällä pyörii.. Välillä ajatus pitkällä vauvantuoksussa ja touhuissa ja sitten taas jännitys iskee eikä meinaa uskoa koko juttua. Kaikille voimia ja uskoa alkuraskauteen, ja turha jännitys pois (niin, muistaisi itsekin)!

Fay: moi! minä mietin jo tuolla enskakuumeilupuolella milloin olisi sopiva aika kertoa.. Meillä suku asuu aikas kaukana ja syyslomalla (vk43) näen sitte vanhemmat ja sisarukset, joten tällöin ajattelin uskaltaa heille kertoa. Jännittävää kyllä sekin, kun ensimmäinen tulossa.. Ensin mietin josko kertoisi vasta eka ultran jälkeen, mutta voi olla joulu ennenkuin näen seuraavan kerran kun haluan jostain syystä kasvotusten kertoa.

anja73 - minkä hintaiseksi sulla tulee alkuraskauden ultra?

tiistaiterkuin, kindness

Vierailija
20/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä tuonne listalle pääsee tuosta linkistä, mutta näköjään pitää poistaa sieltä ainakin yks väli, kun täällä ei vissiin voi linkittää suoraan.

Yahooseen pitää ensin rekisteröityä ja sitten liittyä tuolle listalle. Sieltä löytyy aika helpot ohjeet. Jos on jo valmiiksi rekisteröitynyt joskus, niin riittää kun liittyy tuolle listalle. (Selvensiköhän tää yhtään...) x)