Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuun kullanmurujen alkuviikko 41

09.10.2006 |

Tervehdys,

Uusi viikko taas alkoi ja mäkin siirryin " jo" raskausviikolle kuusi... :)! Miks aika tuntuu aina matelevan alkuraskaudessa niin hitaasti?

Mukava muuten että aktiivisia kesäkuisia on jo tässä vaiheessa näin runsaasti täällä kirjoittelemassa! Toivotan vauvaliimaa tasaisesti kaikille!!! Mullakaan ei vielä juuri ole oireita ollut, kuten näköjään ei vielä monella muullakaan, mutta mies on kyllä jonkinlaista kärttyisyyttä raportoinut... Tiedä sitten johtuuko todella jo tästä raskaudesta vai miten. Esikoisen odotuksen aikana pinna oli kyllä aika lyhyt, se täytyy myöntää..

Meillä kyllä tässä odotustohinan ohella muutakin kiirettä riittää kun on muuttopuuhat päällä. Ja hitsit, puhelin soi juuri ja tätä meidän nykyistä kämppäämme oltaisiin tänä iltana tulossa ihan yllättäen katsomaan, ja kaikki on ihan mullin mallin... eli ei muuta kuin siivoamaan..

Mukavaa vkon alkua kaikille kesäkuisille,

Päivikk11 rv 5+2

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tasapuolisesti. Tässä vähän kuulumisia yhdeltä mammalta lisää.

Oireita on vähän: väsymystä, pientä vihlontaa (menkkakipu-tunteesta pääsin eroon vihdoin), kova ruokahalu (lasketaankohan se oireeksi;) ) ja mitäs vielä... Itkuherkkyyttä ja superkiukkua (mies parka).

Se kyllä jännää, että vaikka olen muuten kiukkuinen, uhmaikäiselle esikoiselle olen superlempeä ja äidillinen. Hyvä niin!!!

Aateltiin ootella ihan neuvola-aikaan marraskuussa ja niitä normiultria. Ei käyty ekassakaan yksityisellä, joten taidetaan malttaa tämänkin kanssa. Eikö siitä jotain 100¿ saa pulittaakin?

Ollaan miehen kanssa 27v. ja esikoinen sen 2v9kk... Keski-Suomessa asustellaan ja molemmat töissä käydään. Hävettää kyllä ihan, miten vähän työmotivaatiota tällä hetkellä. Ei pitäis olla tälläistä palstaa, missä viettää aikaa ;)

Vointeja kaikille möhömasuille (tuleville ainakin)

Äippä:) rv 5+6

Vierailija
22/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, täällähän oli mukavan piitkä pino näin viikon aluksi. Eilen en käynyt täällä ollenkaan kun olin kotona potemassa pahaa oloa :-/. Viikonloppuna tosiaan pahoinvointi meni vaan pahempaan suuntaan ja pönttö alkaa (taas) olla mun paras kamu... Viime raskaudessa mä laihduin muutaman kilon kolmen ensimmäisen kuukauden aikana kun mikään ei meinannut pysyä sisässä. Taitaa nyt käydä samanlailla.

Yks ystävä mulle jo toteskin, että meille on vissiin taas sit tulossa tyttö ;-). Oireet kyllä tosiaankin on just samanlaiset, että oiskohan noin. Mä oonkin hieman haaveillut tyttötriosta, joten saa nähdä toteutuuko tämä haave. Ei sillä, etteikö poika olisi yhtä tervetullut!

Tänään mä sit kerroin paikalliselle pomolleni tästä raskaudesta kun eilenkin jo jouduin olemaan töistä pois tän huononvoinnin vuoksi. Nyt on ihanan helpottunut olo kun ei tartte salailla tätä ja pelätä kun käy oksentamassa, että joku kuulee! Soitin eilen työterveyshuoltoon ja ne oli ihanan ymmärtäväisiä. Hoitaja sanoi, että soitto vaan ja saan sairaslomaa - töissä ei tartte pahoinvoivana olla.

Kindness varoitteli tyhmistä kysymyksistä ensikertalaisena: tänne vaan =)! Musta oli kiva sillon viimeksi kun olin raskaana, että täältä löytyi " konkareita" , joilta saattoi kysyä mitä vaan ja sai aina hyviä neuvoja yms. Rikkaushan tää on, että meitä on täällä tällanen sekalainen sakki!

Mulle tarjotaan muuten kunnalta seerumiseulaa ja ilmeisesti muitakin kromosomitutkimuksia ikäni vuoksi. Siinäpä sitä onkin pohdittavaa, että halutaanko niitä. Kaikki ylimääräiset ultrat otetaan mielellään, mutta luulenpa, että muut tutkimukset jätetään väliin kun ei nekään ihan riskittömiä ole. Vaikeita asioita nuo on enkä vielä ole hirveästi halunnut noita ajatella :-/. Mites muut - mitä tutkimuksia haluatte?

-satu rv 5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja 5 + 0 ja eilen iski karsea alaselkäkipu. En tiedä, johtuuko päätetyöskentelystä ja huonosta työtuolista ja esikoisen kanniskelusta vai onko keskenmeno edessä? Vuotoa ei ole tullut. Vai voiko tää olla normaali raskausoire? Esikoisen kanssa ei ollut tällaista kipua. Onko muilla ollut alaselkäkipua raskausoireena?

Muuten on menny hyvin, viikonloppuna muutaman kerran öklötti, mutta nyt ei ole pahoinvointia ollut. Olen tänään sairaslomalla, kun vihloi kävellessä, eikä päivä tietsikan ääressä + junamatkat oikein ois tehny hyvää...

Vierailija
24/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen purppasin pinossa, että olenkohan etes ollenkaan raskaana, kun olo on niin oireeton ja kas kummaa tämän päivää onkin ollut ihan kamalan vellova ja pahaolo. En ole oksentanut vielä kertaakaan, mutta lähellä on käynyt.

Tänään käytiin kylässä yhden ystävän luona jolla on saman ikäinen tyttö, kun meillä. (Vain päivä ikäeroa.) Ja mun oli ihan pakko kertoa meidän vauvauutiset. En kerta kaikkiaan voinut itselleni mitään ja heti, kun olin kertonut tuli sellainen olo, että ei olis pitänyt kertoa, että nyt sattuu kuitenkin jotain kurjaa. Muuten en tunnusta olevani mitenkään erityisen taikauskoinen. Mä muuten tutustuin tuohon mun ystävään täällä vauva-lehden sivuilla toukokuun 2005 pinossa ja siitä asti ollaan pidetty yhteyttä. Ihan mielettömän tärkeä ja ihana tuttavuus tuli tätä kautta.:) Ja tytöilläkin menee leikit kivasti.

Mukava, kun olette saaneet aikaiseksi perustaa sähköpostilistan, mutta itseni ja aika pulani tuntien mä en varmaankaan sinne kirjaudu vaan " tyydyn" vaan kirjoittelemaan tälle foorumille. Joten elkäähän vallan hylätkö meitä kesäkuulaisia tänne omiin oloihimme vaan muistakaa tulla meitäkin tervehtimään aina välillä.:)

Kaikki kysymykset on aina tottakai tervetulleita. Ei ole niin tyhmää kysymystä, että siihen ei ansaitsisi vastausta saada. Ja itsekkin olen saanut valtavasti tukea ja tietoa tältä foorumilta moneen juttuun raskaudesta, synnytykseen, vauva-aikaan ja taaperoihin. Joten antaa palaa vaan, jos kysyttävää on kyllä varmaan joku aina jotain osaa sanoa.

Päivän jatkoja kaikille.

tuuli@ rv 5+4

Vierailija
25/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JIPPII!!! Mulle tuo on pitkä aika kun aikaisemmin on ollut kaikenlaista epäonnea ennen tätä ajankohtaa... Mulla piti olla perjantaina ultra, mutta soittivat hoitopaikasta, että pääsenkö torstaina tulemaan heti aamusta kun lääkärillä este perjantaina. Tietysti pääsen vaikka töissä sattuikin tärkeä palaveri samaan aikaan ; ) Työ saada kakkoseksi tällä kertaa ja mieskin pääsee mukaan : )

Nivusia jomottaa ja pistelee edelleen....onko kellään samoja tuntemuksia. Minä uskon edelleen että johtuvat niistä lugeista, mutta voisi jo rauhoittua. Mulla on kanssa pakko aina veskissä kattoa onko verta paperissa... Sitä jotenkin alitajunnassa odottaa koko ajan pahinta. Muistan, että kun sain aikoinaan 9 vuotta sitten tietää että odotan niin ei tullut mieleenkään, että jokin voisi mennä pieleen eikä kyllä mennytkään kiitos Yläkerralle siitä!

Mutta päivät kuluu ja enää kaksi yötä siihen ultraan- kääk

Lauruska 6+0

Vierailija
26/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo mukavan pitkä pino meidän kesäkuisten kirjoituksia! Miksiköhän en sitä aikaisemmin tänään huomannut kun kävin katsomassa.

Täällä oireet ennallaan: väsymystä, pientä kuvotusta (ei oksentelua), rinnat arat, kahvi ei maistu millään, vessassa täytyy ravata entistä tiuhempaan tahtiin, ja mielentila on kaikinpuolin normaalia herkempi. Käytiin tänään tytön (2v8kk) kanssa kahvilassa ja luin siinä samalla Iltistä. Itkin melkein joka toista juttua lukiessani kun mukamas olivat niin liikuttavia;)

Me ei olla ajateltu varata alkuraskauden ultraa erikseen, vaikka vähän mietityttää onko kaikki varmasti hyvin (kaksi tuulimunaa ollut aikanaan). Kyllä me jaksamme odottaa sinne marraskuun alkuun ekaa neuvolaa, jolloin jo varmasti sydänäänetkin kuuluvat, jos ovat kuuluakseen.

Mä olen huomannut että musta on tullut raskauden myötä myös paljon lempeämpi ja kärsivällisempi kuin yleensä. Hassua! Tuon uhmaikäisenkin temppuja jaksaa jotenkin paremmin.

Me ollaan kerrottu raskaudesta jo vanhemmillemme ja mä olen kertonut myös töissä (johtuen siitä että työnkuva on vähän sellainen, että on pakko kertoa). Muille kerrotaan varmaan ekan neuvolan jälkeen :)

Hyvää vointia teille kesämasut!

Tanjuska78 rv 5+6

Vierailija
27/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uula: Mullakin ollut alaselkäkipuja tässä muutamana päivänä. On ollut myös vähän menkkamaisia tuntemuksia, jotka vähän säikäytti!

Tuntemukset kuitenkin tulee ja menee, joten koetan jättää ne huomioimatta.

Neuvolaan en oo vielä soitellut. Tuntuu, että haluan kuulostella ja katsoa tässä vielä hetken. Pakko on myös tunnustaa, että vessassa käydessä paperia tulee aina vilkaistua...

Tälläkertaa ei nyt tämän enempää! Mukavaa viikkoa kaikille :D

T:Remukka + Hippunen rv 5+3

Vierailija
28/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kesämasua kasvattelen eli viikoja on laskurin mukaan 5+1 ja 6:des lapsi vatsassa toivottu ja odotettu:-) La: olis siis 11.06.07

Vierailija
29/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 vuotias tyttönen vantaalta ja odottelen toista lasta. Esikko, poika 7kk.. Äitiyslomaakin vielä muutama kuukausi jäljellä :D Toinen lapsi on todella tervetullut. Hieman jännittää kuinka selviän alkuraskauden väsymyksesä. Esikkoa odottaessa olin hereillä vain sen ajan minkä olin töissä, muuten nukuin koko ajan :D Luulen että tästä tulee melkoinen koettelemus, sillä pikku poju on ollut todella huono nukkumaan sekä öisin että päivisin..

Pientä etovaa oloa ja väsymystä olen bongannut, minkä luulen liittyvän tähän raskauteen.. Muuten on oireetonta.. No.. niin alussahan tässä vielä ollaan..

Ihanaa taas pitää pientä salaisuutta sisällä!! :D

-Tomaatti- Rv 4+4

Vierailija
30/44 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ollaan oltu ihan liiankin malttamattomia... Molempien perheet tietää raskaudesta ja kavereista lähimmät eli joku 5 pariskuntaa. Ekan kanssa oltiin ihan hissukseen aina viikolle 11, jolloin perheemme saivat tietää ja vasta np-ultran jälkeen viikolla 13 muille.

Näin ne muuttuu ajatukset toisen myötä:)

Nyt sitä ajattelee, että jos käy jotain, kertoo siitäkin kuitenkin niille lähimmille. Se kyllä on totta, että raskaus konkreettisempi, kun siitä tulee juteltua monen kanssa jo näillä viikoilla.

Vierailija
31/44 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti: Mä odottelen kolmatta, mut silloin kun odottelin toistani, niin pelkäsin kans vähän, et miten sitä väsymystä jaksaa. Mut jotenkin mulle jäi sellainen kuva, etten ollut niin väsyny tokalla kertaa, koska olin kotona. Ekaa odottaessa töissä ja koulussa kun ei yhtään voinu levätä.

Äippä:) Me kerrottiin ekasta rv 8 sukulaisille ja tokasta rv 6. Tällä hetkellä oon ajatellu, että kerron viimeistään jouluna, eli joskus rv15... x) Jotenkin tuntuu, että mahdollisimman pitkään haluaa viivyttää sitä, kun oon oppinu edellisistä kerroista, että se hössötys on melkoinen. Sitä paitsi mun äiti alko viimeks heti rv 6 sanomaan, että " sun maha näkyy jo" . (No ei vauvamaha näkyny, mut ku on tota makkaraa muuteskin, et...)

Olo on ihan jees tällä hetkellä. Ulospäin ei näkyviä oireita, mut sisällä kiehuu. Hormonit selkeesti asialla, joka asiaa vois itkeä. Joka asia ärsyttää. Tuntuu et mies ihan tahallaan ärsyttää. Tiiän ettei ärsytä, mut hormonit tätä tekee... Mut kai se tästä.

Vierailija
32/44 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ihan kun ei raskaana oliskaan ja epäilyttävä tunne kun ei ole niitä oireita oikeen tullut ainakaan vielä 5+2 joskus on hiukan huono olo mutta se menee ohi aikas nopiaan kummallista. Kuinka te jotka olette olleet alkuraskauden ultrassa olette sinne päässyt? Tahtois kanssa mennä käymään kattomassa näkyyky sielä mitään:-)

Vierailija
33/44 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi täältäkin :) Joku kyseli onko muilla ollut selkäkipua. Minulla on alaselässä varsinkin aamuisin juuri herättyä. Muistaakseni näin oli edellisessäkin raskaudessa. Muuten aika oireeton olo jatkuu, hyvä näin :)

Varhaisraskauden ultraan pääsee ainakin itse ajan varaamalla yksityiseltä. Näin itse olen tehnyt, ultra on 7+0 viikoilla.

tiinuli74, 5+1

Vierailija
34/44 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me myös ajateltiin kertoa vasta hiukan ennen joulua vanhemmille ja muille tutuille. Muutama mun ystävä ja sisko kylläkin jo tietää asiasta. Vaikeatahan sitä ois tässä kuohunnassa kaikilta salata.

Varsinkin kun eilen pelästyin oikein kunnolla: pöksyihin oli aamulla ilmaantunut sellaista kuukautisten alkumaista ruskeaa vuotoa. Onko muilla ollut vastaavaa? Siskon ja joidenkin internet lähteiden mukaan se on vaaratonta kunhan ei mene punaiseksi. Nyt se tuntuu onneks loppuneen.

Vierailija
35/44 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, painoin äsken liian nopeasti enteriä! Uusi yritys...

Mulla oli edellisessä raskaudessa rusehtavaa vuotoa aina silloin, kun minulla olisi normaalisti ollut kuukautiset ja ovulaatio eli parin viikon välein. Kesti viikolle 12 saakka, mutta terve poika tuli. :) Eka vuoto oli jo n. viikko hedelmöittymisestä. Nyt ei ole vuotoja tullut ja sitä ihmettelen. Kuulemma vuodot johtuu siitä, että elimistössä on kaksi systeemiä vähän sekaisin: entinen " tila" ja raskaus. Siksi joillakin tulee vuotoja.

No, mulla on vielä enemmän systeemejä sekaisin, kun imetän eli sellaistakin hormonia erittyy...

Mulla raskausoireet ovat olleet vähäisiä. Pientä ällötystä on toisinaan, ihan kaikkea mitä normaalisti syön ei tee mieli. Ja väsymyskin kolkuttelee ovella. Äsken olisin niin halunnut levätä hetken, mutta poika ei antanut, kun sillä on just hammas tulossa ja ärtyneisyyttä on ilmassa... Mulla on myös usein pissahätä ja vatsa turpoaa aina päivän aikana entistä enemmän.

Olen kertonut raskaudesta yhdelle ystävälle. Muille aion kertoa siinä viikon 10 tienoilla, kun on ehkä pakko kertoa, sillä viimeeksi vatsa rupesi jo näkymään siinä vaiheessa, kun olen niin hoikka ja kohtu on ulospäin kallistunut eli maha pullistuu kunnolla ulospäin. Mut jouluna viimeistään kerrotaan.

Jos tässä ryhmässä on muuten sellaisia, joilla on sekä tyttö- että poikalapsia, niin ovatko raskautenne olleet erilaiset?

Mä olen siis 28 vee, mies 31 vee ja esikoisemme (poika) on nyt 9 kk vanha. Mun la on 14.6. En ole vielä tilaillut aikaa neuvolaan, katsotaan nyt, että kuinka tämä homma etenee vielä pari viikkoa. Alkuraskauden ultraan en ole yksityiselle puolelle menossa. Toivon vain, et kaikki on hyvin.

Mukavaa loppuviikkoa ja jarrusukkia kaikille vauvoille!

Kesäntuuli 4+6 ja poika 9 kk

Vierailija
36/44 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva kuulla että muillakin on ollut vastaava, ja että on ihan normaalia. Mulla oli tosiaankin eilen ja toissa päivänä oikein kunnolla sellainen olo että nyt ne menkat alkaa. Semmosta samanlaista paineen tunnetta kuin menkkojen alussa siis. Ehkä mun kroppa on sit vaan jotenkin sekasin. niinkun vielä pääkin :)

Sigrid rv 6

Vierailija
37/44 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas vähän, kun ollaan tiputtu jo tuonne tosi alas...

Vierailija
38/44 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ultra siis. Kyllä jännittää ens yönä! Mie oon ihan vainoharhainen ja tunnustelen koko ajan onko rinnat kipeät kun joskus huomasin et raskaus on menossa kesken kun oireet hävis.....

Toivottovasti huomenna siellä kohdussa on oikeasti jotain elämää, mulla ei tuo pelkkä raskaustesti oikein anna täyttä kuvaa.

Mutta kyllä aika vain matelee, onneksi ens viikolla on kouluilla syysloma ja minäkin otin muutaman vapaapäivän. Lähdetään tytön kanssa Ruotsissa käymään loman kunniaksi. Toivottavasti on kahden keskeinen reissu pitkään aikaan sitten ; )

Mutta hyvää yötä kaikille, mie lähden sohvalle makaamaan, olen ollut liikkeellä koko päivän ja mahassa juilii tai lähinnä nivusissa ja kyljissä????

Lauruska 6+1

Vierailija
39/44 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin särkee alaselkää, väsyttää, kusettaa, janottaa ja koko ajan on NÄLKÄ! ;-= Väsymys ei onneks oo vielä ollu samanlaista kun edellisessä odotuksessa, eikä kuvotuskaan, mutta eiköhän ne sieltä taas tuu... *pessimisti*

Aika vaan matelee täälläkin, ootellessa viikkoa 12. Muille en oo kertonu odotuksesta kun äidille, muut saa tietää sitten viikon 12 jälkeen tai sitten vasta kun itse huomaavat! Hih...

5+2

Vierailija
40/44 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu kai olen, kun toivoisin, että rupeis kuvottaan, niin sitten tietäis, että jotain tuolla mahankätköissä tapahtuu. Näin vankalla kokemuksella se oli melkein ainoa oire siinä alussa kun esikoista odotin, mutta eihän ne raskaudet oireineen tietenkään samanlaisia ole...

Tänään oon kyllä ihan poikki, että ehkä se sittenkin riittäis oireeks, eikä kuvotusta tarvittas ;)

Ja Lauruskakos se pääsee huomenna sinne ultraan... sitä mä odotan ihan hirveästi! Aika moni tuntuu menevän ultraan jo aikaisin ja kuulunpa itsekin siihen joukkoon, ensi viikkoon asti pitää jännätä.

Aikamoinen joukko meitä jo on!

Pikku-pupunen, rv 4+5