Mistä johtuu olo että kaikki mitä puoliso tekee ärsyttää?
Minulla siis tällainen olo enkä usko olevani ainoa, jolle näin on käynyt. Aviomieheni on tavallinen perusmies, ja kuten kaikissa, minussakin, niin hänessäkin on hyvät ja huonot puolensa. Minua jostain syystä nykyään vain ärsyttää kaikki hänessä. Se, että jättää likaiset sukkansa lojumaan lattioille, tiskit tiskipöydälle eikä koneeseen, miten maiskuttaa syödessään, mille haisee, että röyhtäilee ja piereskelee koko ajan, äänensävynsä ja kaikki. Lapsia on, joten ero ei ihan helposti nyt suunnitelmissa vaikka mies ärsyttääkin. Osaako joku sanoa mistä tällainen olo johtuu?
Kommentit (32)
Me ollaan miehen kanssa todettu että joskus hetki erossa toisistamme tekee hyvää. Kummatkin tehdään pari reissua vuodessa kaverien kanssa, tai harrastuksiin liittyviä matkoja, toinen on silloin kotona lasten kanssa. Voi tulla jopa toista ikävä.
Ei ainakaan mulla ole takaisin kääntymistä tuossa vaiheessa. Kohta ärsyttää jo pelkkä läsnäolo, vaikka toinen olis aivan hiljaa. Erohan siinä on pakko ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampaita ei muista pestä ellen muistuta, saattaa kestää useita päiviä että pesee ollenkaan.
Haloo! Muistutat aikuista miestä pesemään hampaansa! Ihan kuin viisivuotias. Miten sä tollasta kattelet?
Kuinka tuollaista miestä kohtaan voisikaan tuntea kunnioitusta, ihailua, halua yms. mitä normaalissa parisuhteessa kuuluisi tuntea?
Naisten neuroottisuudesta.
https://twitter.com/jordanbpeterson/status/1516088912434892803
Neuroticism is also associated with a diminished quality of life, including feelings of illwill, excessive worry, occupational failure, and marital dissatisfaction. High levels of neuroticism will contribute to poor work performance due to emotional preoccupation, exhaustion, and distraction. Similar to the dueledged effect of neuroticism on physical conditions, high levels of neuroticism will result in actual impairment to marital relationships but also subjective feelings of marital dissatisfaction even when there is no objective basis for such feelings.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5428182/#:~:text=Neurotici….
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kirjoitus oli suoraan minun ajatuksistani.
Olen ajatellut ett miehelläni on joku suolisto- ongelma. Maha usein sekaisin ja on päiviää kun piereskelee kokoajan. Ja täysin estoitta, mikä on mielestäni junttimaista ja ärsyttävää.Nykyään minua myös ärsyttää miehen tapa ruokailla; maiskutelee ja syö kauhealla vauhdilla, ei kykene keskustelemaan ruokailun aikana kun on niin kiire syödä.
Hampaita ei muista pestä ellen muistuta, saattaa kestää useita päiviä että pesee ollenkaan.
Tuossahan se suolisto-ongelmien syy jo tulikin. Ruoka kuuluu pureskella hitaasti ja rauhallisesti koska nielaistessa kuuluu ruoan mukana tulla syljen sisältämiä entsyymejä, ne auttavat ruoansulatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo! Muistutat aikuista miestä pesemään hampaansa! Ihan kuin viisivuotias. Miten sä tollasta kattelet?
Sanopa muuta. Olen miehelle usein valittanut tästä, kun joudun huomauttamaan että etpä ole taaskaan pessyt hmpaita.
Olen sanonut hänelle että hampaiden pesu on kyllä normaalille terveelle ihmiselle yhtä rutiinia kuin kusella käynti.
Välillä sitten skarppaa, välillä on kausia että ei huolehdi tästä asiasta.
En vaan voi käsittää.
Kyseessä suht hyvän ammatin omaava, kivan näkönen, mukava sydämellinen ja kiltti mies.
Sulla on joku tarve joka ei täyty. Ärsyyntyminen on ns. pintatunne, joka kätkee allensa jotain isompaa. Koita vähän kaivella itseäsi, et mikä siellä oikein syvällä on joka tuon ärsyyntymisen nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mulla ole takaisin kääntymistä tuossa vaiheessa. Kohta ärsyttää jo pelkkä läsnäolo, vaikka toinen olis aivan hiljaa. Erohan siinä on pakko ottaa.
Kuinkas monta eroa takana sulla? Huono juttu jos et muuta ratkaisua keksi ärsyyntymiseen kuin ero. Terapia voisi auttaa sinua, isoja ongelmia ja ihmisen psyyken ymmärtämättömyyttä näyttäis olevan.
Parisuhde on sitä varten että ihminen voisi kasvaa ja kehittyä itsensä kanssa. Helpolla periksi antaminen on usein pakenemista.
Niin sama juttu minullakin ja koettanut selvittää asennettani parisuhdeterapiassa pääsemättä alkua pitemmälle.
Sen neuvon sain parisuhdeterapiassa, että kaikissa suhteissa tulee muutoksen tarvetta. Mikä ennen toimi ei välttämättä toimi nyt. Vuosien myötä me jokainen muutumme ja miksi muutosta kaipaa silloin myös parisuhteeseen. Niinpä on helpompi ärtyä toisen pieruista kuin tunnistaa itsestään muutoksen tarvetta. Ja miten siitä muutoksesta osaisi puhua niin, että toinenkin lähtisi mukaan tai edes koettaisi ymmärtää. MIkään helppo homma se ei ole. Sanat ja ajatukset eivät ole selkeitä, jolloin ihminen valitsee helpoimman kanavan keskittymällä toisen tapaan syödä tai niin kuin jotkut tekevät etsivät uuden kumppanin kypsyttyään tilanteeseen.
Ap:n pitäisi päästä asiassa eteenpäin itsensä kanssa. Se, että jymähtää vain ärtymään toisesta pitkiksi ajoiksi vie voimia ja lopulta jäädyttää koko ilmapiirin kotona.
Vastuu omasta pahasta olostasi on ulkoistettu miehelle. Haluat jotain mitä et oikein itsekkään tiedä. Teet jo eroa ja tarkoitus on yrittää vaihtaa mies parempaan. Tai sitten päästä tinderiin elämään villiä kutkuttavaa sinkkuelämää, perhosia vatsaan.