Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidetaanko terveydenhuollossa ihmistä kokonaisena vai systeemi edellä?

Vierailija
04.05.2022 |

Mitä mieltä?
Suomen terveydenhuolto on MILTEI kiistatta hyvää. Mutta haluaisin kysyä, että hoidetaanko jokaisessa tapauksessa TULOSYYTÄ, eikä itse ongelmaa juurisyineen? Annetaanko lääkepussi kouraan kotiin ja edelleen sama vaiva syynää, koska vaivaa ei koskaan hoideta? Eikä tulovaivasta itseasiassa kiinnostuta? Pois systeemistä = on hyvä. Kotiutettu = hyvä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen hoitaa systeemi edellä. Yksityisellä olen maksava asiakas. Olen asioinut yksityisellä 40 vuotta. Rahalla saa mitä haluaa.

Vierailija
2/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella pyritään

1. Estämään kaikin tavoin potilaan ajan saaminen

2. Välttämään kaikin tavoin potilaan ottamisen huomioon kokonaisuutena

3. Yrittämään kaikin tavoin olemaan kuulematta potilaan asiaa

4. Välttämään kaikin tavoin lähetteen teon jatkotutkimuksiin tai erikoissairaanhoitoon

5. Estämään kaikin tavoin lähetteen hyväksymisen jatkotutkimuksiin tai erikoissairaanhoitoon

6. Ohjaamaan potilas ovesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen saa kaatua. Tulkaa kaikki yksityiselle julkisen hinnalla. Soteuudistusta tullaan muuttamaan Yksityisen suuntaan. Julkinen joutaakin romukoppaan. Huomaatteko hoitajien annetaan irtisanoutua ihan vapaasti.

Vierailija
4/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä asiaa hoidetaan kerralla, sekä julkisella että yksityiselläkin puolella. Hyvin lähellä totuutta on kommentoija no2.

Aivan surkeassa jamassa Suomessa ollaan, rahaa pitää olla paljon jos haluaa saada vaivansa tutkittua ja hoidettua.

Vierailija
5/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella pyritään

4. Välttämään kaikin tavoin lähetteen teon jatkotutkimuksiin tai erikoissairaanhoitoon

5. Estämään kaikin tavoin lähetteen hyväksymisen jatkotutkimuksiin tai erikoissairaanhoitoon

Juuri tämä...systeemi pätee myös työvoimatoimistoon,kelaan ja sossuun..Asiakasta ei kuunnella missään asiassa ,heillä on vain oma kanta mitä ajetaan .

Vierailija
6/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi edellä. Se on huono juttu.

Vierailija
7/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsee erikoissairaalahoidon puolelle, palvelu on jopa parempaa kuin yksityisellä. Yksityisellä tehdään myös turhia tutkimuksia herkästi... En menisi yksityiselle, jos julkiselta puolelta saa ajan.

Vierailija
8/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nälöjään kunnasta.

Minä olen saanut julkisella parempaa hoitoa, kuin yksityisellä.

Vierailija
9/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihinkään leikkaukseen en menisi yksityiselle, julkisella on paljon paremmat vehkeet ja pensselit.

Vierailija
10/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen hoitaa systeemi edellä. Yksityisellä olen maksava asiakas. Olen asioinut yksityisellä 40 vuotta. Rahalla saa mitä haluaa.

Valitettavasti ei saa. Tuttuni meni yksityiselle vaivan X takia. Tutkittiin puoli vuotta ja todettiin, ettei ole vikaa Y, Z, Ä eikä Ö. Yllätys.

Jos nyt joku kuvittelee, että seuraavaksi olisi tutkittu tuo X, niin erehtyy. Tässä välissä lähete psykiatrille. No, ei ollut sitäkään vaivaa. Jospa sitten katsotaan sitä vaivaa X. Kas, sehän se on, vahinko vaan, että potilas ehti mennä niin huonoon kuntoon, ettei tiedetä selviääkö.

Vierailija
11/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ottaa asiaan kantaa kokonaisuutena mutta systeemin yksi suurimpia tyhmyyksiä on siinä, että terveyskeskuslääkärit eivät saa määrätä asianmukaisia tutkimuksia potilaille vaan täytyy määrätä mitä voi, ja vasta sen jälkeen voi lähettää oikeisiin tutkimuksiin erikoissairaanhoidon piiriin. Ihan turha ja kalliiksi tuleva välivaihe.

Vierailija
12/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi edellä mutta olen saanut ihan asiallista palvelua pääsääntöisesti julkisella. Tosin kerran yksityisellä käydessäni niin todella sain erinomaista palvelua ihminen ihmiselle.

Vierailija
13/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pääsee erikoissairaalahoidon puolelle, palvelu on jopa parempaa kuin yksityisellä. Yksityisellä tehdään myös turhia tutkimuksia herkästi... En menisi yksityiselle, jos julkiselta puolelta saa ajan.

Jos pääsee.... Siinä on tuo JOS. Muuten olet oikeassa.

Erikoissairaanhoidon puolelle pääsee joskus päivystyksen kautta, joskus yksityisen, mutta terveyskeskuksen kautta en ainakaan itse ole onnistunut.

Vierailija
14/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi edellä kirkkaasti. Ensin on aina tavoitteena työkyky ja sen jälkeen vasta elämänlaatu. Ei eläkeläisille ole saatavilla käsittääkseni esim. Kelan kuntoutuspsykoterapiaa, koska ei voi kuntoutua työkykyiseksi.

Vierailija
15/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Systeemi edellä kirkkaasti. Ensin on aina tavoitteena työkyky ja sen jälkeen vasta elämänlaatu. Ei eläkeläisille ole saatavilla käsittääkseni esim. Kelan kuntoutuspsykoterapiaa, koska ei voi kuntoutua työkykyiseksi.

Vanhuuseläkeläisestä siis kyse.

Vierailija
16/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitoa ajetaan tarkoituksella alas että voidaan ottaa digipalvelut ja elintoimintoja seuraavat älysensorit käyttöön.

Vierailija
17/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella pyritään

Lisään vielä kohdan 7: lääkäri laittaa lähetteen erikoissairaanhoitoon, mutta se palautetaan eikä potilas pääse vastaanotolle. Näin kävi minulle, Oulun yliopistollinen sairaala palautti lähetteen ja kieltäytyi ottamasta minua vastaan.

Vierailija
18/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella pyritään

Niin totta

Vierailija
19/19 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja "Kelan kuntoutuspsykoterapia" on niin kallista, että siihen ei ole kaikilla varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän