Korkokengät turn off
Kommentit (32)
Voi, kyllä nyt täytyy lopettaa niiden käyttäminen kun olet tuota mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoo lyhyt mies?
Meinasitko että on miehiä jotka ovat kaikkia korkokenkiä käyttäviä naisia lyhyempiä?
Vierailija kirjoitti:
Voi, kyllä nyt täytyy lopettaa niiden käyttäminen kun olet tuota mieltä.
Syytä olisikin.
Onhan ne luonnottomat. Varpaat litistyvät yhteen ja korot laittavat lantion väärään asentoon.
Mua ei kuule kiinnosta sun mielipide, eunukki runkku
Hah, väärin!
Kaikki deittimiehet ovat sanoneet, että nainen koroissa on AINA HOT!
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne luonnottomat. Varpaat litistyvät yhteen ja korot laittavat lantion väärään asentoon.
Päinvastoin, ryhti paranee korkokengät jalassa.
Ei kiinnosta huonoitsetuntoisen miehen ulina.
Kyllä korkokengät sopivat joillekin, kuten Ukrainan pressalle. :D
Itse en toki lähtisi hoipertelemaan katuja pitkin ja koen kävelykenkien olevan enemmän juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Sanoo lyhyt mies?
Onhan ne epäkäytännölliset kolkottimet eivätkä sovi arkikäyttöön. Häiritset vain muita esim. avokonttorissa kolkottaessasi pitkin käytäviä. Pitkät itsevarmat naiset eivät tarvitse pituusboostia. Vähän saman kuin melkein 2m mies pitäisi korkeakantaisia bootseja. Koomisen näköistä...
Normaalisti lannenotko on 25 astetta, korkokengillä se suurenee
https://www.terveyskirjasto.fi/tuk00074
"Korkeakorkoisten kenkien jatkuva käyttö useita kertoja viikossa kuormittaa alaraajoja ja jalkateriä ja ennustaa alaraaja- ja jalkavaivojen kehittymistä. Säännöllisesti korkokenkiä pitävistä naisista yli puolella oli jatkuvasti selkäkipuja"
Minulla on erilaisia kenkiä ja nyt olen pitänyt työmatkoilla nilkkureita, joissa on noin 6 cm korko, eli siis aika matala korkoiset.
Äsken tulin juuri kävelemässä metsästä ja siellä jalassani olivat Hai-saappaat. Eilen kävin fillaroimassa ja jalassani olivat lenkkarit, viikonloppuna olen menossa lähellä olevaan kansallispuistoon kävelemään ja sinne laitan jalkaani luultavasti Meindlin vaelluskengät. Roskikset käyn viemässä yleensä feikkicrocseilla, sellaisilla vaaleanvihreillä. Muitakin kenkiä tietenkin on, mutta tässä nämä kengät, joita olen käyttänyt lähiaikoina.
Kelpaavatko kenkäni sinulle? :) Minun mielestäni ne ovat tarkoitukseen sopivat, kivat jalassa ja se riittää.
Ps. Olen 158 cm pitkä ja mieheni pituus on 182 cm.
Kyllä on seksikästä oirelistaa:
Lantion kallistuminen eteen, lannenotko suurenee (kuva ) Kun pystyasento suuntautuu eteen, tarvitaan enemmän lihastyötä tasapainon ylläpitämiseen, seurauksena on alaselän väsyminen ja kivut
Kaularangan vaivat: niskan pienet lihakset aktivoituvat, lihakset väsyvät, niskakivut ja -vaivat.
Polvinivelen kuormituksen kasvaminen Nivelrikko
Pohje- ja säärilihasten epätasapaino Pohjeluulihas heikkenee.
Pohjelihaspumpun toiminta heikkenee. Seurauksena on alaraajojen turvotus, raajojen väsyminen ja suonikohjut.
Nilkkanivel Ojentumisen seurauksena pohjelihas ja akillesjänne lyhenevät.
Koukistuksen vähenemisen seurauksena tasapaino heikkenee ja kaatumisriski kasvaa.
Kantaluun eversio lisääntyy, jonka seurauksena normaali pronaatio rajoittuu ja iskunvaimennus heikkenee.
Kuormituksen siirtyminen päkiälle Päkiäkivut (stilettotarsal)
Päkiän leviäminen ja laskeutuminen
Päkiän rasvapatja siirtyy varvaspoimuun.
Jännekalvo (plantaarifaskia) lyhenee ja sisäkaari kohoaa.
Tarsaaliluiden kuormittumisen seurauksena nivelrikon riski
Varpaat Asentopoikkeamat: iso- ja pikkuvarpaan vaivaisenluu, vasaravarpaat
Nivelkapselin tulehdus
Iho ja kynnet Kovettumat, känsät, hiertymät: päkiä, varpaiden dorsaaliset nivelpinnat, varpaiden päät
Kynsien paksuntuminen ja sisäänkasvu, kynsikivut
Jalkavaivat ja vammat Hermopinne (Mortonin neurooma)
Haglundin kantapää
Jalkapohjan kalvojänteen rappeuma (plantaarifaskiopatia)
Nilkan nyrjähdys
Kävely ja tasapaino Pienentynyt tukipinta heikentää tasapainoa, lisää kävelyn epävakautta ja kaatumisriskiä.
Varvastyöntö jää pois, jonka seurauksena syntyy isovarpaan tyvinivelen liikerajoitus.
https://www.terveyskirjasto.fi/tju00275/kengan-koron-ja-lestin-vaikutus…
Vierailija kirjoitti:
"Korkeakorkoisten kenkien jatkuva käyttö useita kertoja viikossa kuormittaa alaraajoja ja jalkateriä ja ennustaa alaraaja- ja jalkavaivojen kehittymistä. Säännöllisesti korkokenkiä pitävistä naisista yli puolella oli jatkuvasti selkäkipuja"
Ok, eli jos kävelen aamulla korkokengilläni kenkätelineeltä autolle autotalliin noin 7 metriä, ajan vartin töihin ja kävelen siellä noin 50 metriä ja sama kotiin päin, niin käytänkö korkokenkiä säännöllisesti? Ja juu, käyn kopsuttelemassa pari kertaa viikossa kaupassakin ne jalassa.
Ai hitsiläinen, olen lähes 50 vuotias ja minulla ei ole jalka- tai selkäkipuja ollenkaan. Nytkö niitä sitten alkaa tulemaan, apua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo lyhyt mies?
Onhan ne epäkäytännölliset kolkottimet eivätkä sovi arkikäyttöön. Häiritset vain muita esim. avokonttorissa kolkottaessasi pitkin käytäviä. Pitkät itsevarmat naiset eivät tarvitse pituusboostia. Vähän saman kuin melkein 2m mies pitäisi korkeakantaisia bootseja. Koomisen näköistä...
Öö, minun kaikki korkokenkäni ovat todella hyvälestiset ja erittäin mukavat jalassa. Ne eivät olleet halvat, mutta ei tarvitsekaan, koska tärkeintä on se, että kengät ovat täsmälleen hyvät jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on seksikästä oirelistaa:
Lantion kallistuminen eteen, lannenotko suurenee (kuva ) Kun pystyasento suuntautuu eteen, tarvitaan enemmän lihastyötä tasapainon ylläpitämiseen, seurauksena on alaselän väsyminen ja kivut
Kaularangan vaivat: niskan pienet lihakset aktivoituvat, lihakset väsyvät, niskakivut ja -vaivat.
Polvinivelen kuormituksen kasvaminen Nivelrikko
Pohje- ja säärilihasten epätasapaino Pohjeluulihas heikkenee.
Pohjelihaspumpun toiminta heikkenee. Seurauksena on alaraajojen turvotus, raajojen väsyminen ja suonikohjut.
Nilkkanivel Ojentumisen seurauksena pohjelihas ja akillesjänne lyhenevät.
Koukistuksen vähenemisen seurauksena tasapaino heikkenee ja kaatumisriski kasvaa.
Kantaluun eversio lisääntyy, jonka seurauksena normaali pronaatio rajoittuu ja iskunvaimennus heikkenee.
Kuormituksen siirtyminen päkiälle Päkiäkivut (stilettotarsal)
Päkiän leviäminen ja laskeutuminen
Päkiän rasvapatja siirtyy varvaspoimuun.
Jännekalvo (plantaarifaskia) lyhenee ja sisäkaari kohoaa.
Tarsaaliluiden kuormittumisen seurauksena nivelrikon riski
Varpaat Asentopoikkeamat: iso- ja pikkuvarpaan vaivaisenluu, vasaravarpaat
Nivelkapselin tulehdus
Iho ja kynnet Kovettumat, känsät, hiertymät: päkiä, varpaiden dorsaaliset nivelpinnat, varpaiden päät
Kynsien paksuntuminen ja sisäänkasvu, kynsikivut
Jalkavaivat ja vammat Hermopinne (Mortonin neurooma)
Haglundin kantapää
Jalkapohjan kalvojänteen rappeuma (plantaarifaskiopatia)
Nilkan nyrjähdys
Kävely ja tasapaino Pienentynyt tukipinta heikentää tasapainoa, lisää kävelyn epävakautta ja kaatumisriskiä.
Varvastyöntö jää pois, jonka seurauksena syntyy isovarpaan tyvinivelen liikerajoitus.https://www.terveyskirjasto.fi/tju00275/kengan-koron-ja-lestin-vaikutus…
Sinulla taitaa olla enemmän ja vaikeampia ongelmia. :D
Vierailija kirjoitti:
Missähän vaiheessa nämä pitäisi tulla? Olen käyttänyt jo 30 vuotta, eikä vielä mitään ongelmia.
Sanoo lyhyt mies?