Pärjäisitkö kolmen alle 2-vuotiaan kanssa yksin kotona?
Mulla pian tällainen tilanne, ja vähän hirvittää.
Ja mies vielä aika usein muutaman päivän mittaisilla työmatkoilla.
Kommentit (19)
Mun lapset oli 2v 3vko ja 9päivää vajaan vuoden kun kaksoset syntyivät. Olin jäänyt yksinhuoltajaksi kaksosraskauden puolivälissä. Rankkaa oli toisinaan. Näiden lisäksi oli vielä reilu 5v lapsi joka oli päiväkodissa.
enkä miettisi hetkeäkään, mitä joku naapurinmummo tai av-mamma asiasta tykkää.
En taida haluta vetää itseäni ihan piippuun.
En lukenut koko ketjua, mutta miksi yrititte uutta lasta noin pian perään, jos sinä et kerran pärjää. Tätä ihmettelen aina kun vanhempi muksu pidetään hoidossa ja silti on toinen haluttu. Eskarit eri juttu.
Ainakin mä pärjään. Kotona minä, kaksoset 10kk, sekä 2-vuotias pojan vesseli + isommat sisarukset 4v ja 6v. 6-vuotias tosin eskarissa aamupävät. Kun on pakko pärjätä, niin pärjää. Mies tekee keikkahommia, eikä ole kovin usein kotona. Kaikkeen tottuu aikanaan.
ja en ole kovastikkaan isompien lasten hoidon kannalla koska isoinkin noista on todella PIENI!
Jos pakko on niin sitten osapäivähoitoon mutta ei muuten. Alle 3.v ei hyödy mitään päiväkodista jos kotonakin on mahdollisuus olla. Isommat lapset tuo vaan päiväkodista kaikki kiertävät pöpöt kotiin sulle ja vauvalle.
vanhemmat sisarukset??
Vierailija:
En lukenut koko ketjua, mutta miksi yrititte uutta lasta noin pian perään, jos sinä et kerran pärjää. Tätä ihmettelen aina kun vanhempi muksu pidetään hoidossa ja silti on toinen haluttu. Eskarit eri juttu.
Nauratti tuo yksi vastaus, että pakkoko niitä on noin tiheästi tehdä.
enkä tiedä, olisinko yhtään hyvä äiti..
jos vauva kovasti valvottaa, isommat lapset ovat kovin vaativia ja tukiverkkoja ei ole, niin laittaisin isommat hoitoon. Aina ei voi tulevaisuutta ennustaa, vai voiko koskaan? Itse jouduin laittamaan isomman hoitoon.
Haluan nauttia lapsistani ja antaa heille aikaa, siihen en pystyisi niin hyvin jos olisi mosta pienta lasta.
meillä kolme lasta 2,5 vuodessa, että ei ihan noin pieni ikäero.
Rankkaa on ollut kaksosten vauva-aikana. Nukkuivat huonosti yms.
Kaikesta selvisimme hyvin. Minulla mies myös oli välillä pitkähköillä työmatkoilla, joten olin välillä tosi yksin. Vauva-aika menee onneksi aika nopeasti ohi. Minä ainakin jaksan parin uhmaikäisen tuittuiluja paljon paremmin kuin kahta koliikkivauvaa.
Ja aiomme yrittää vauvaa niin, että sellainen tilanne saattaisi jopa tulla meillekin.
En kuitenkaan näe siinä mitään pahaa, että laittaisit ne " isot" kaksoset päiväkotiin. Ei siinä ole mitään pahaa, jos ei kertakaikkiaan jaksa. Kaikille osapuolille on parempi, että äiti voi hyvin.
mutta jos pystyt jättämään esim. siivousta vähemmälle niin kyllä se menee, jos vain hoidat lapsia
koska olen pärjännyt tosi helposti kahden alle 2-vuotiaan kanssa.
Isommat varmaan kyllä yrittäisin laittaa noin 2,5 - 3 -vuotiaina johonkin kerhoon tai puistotädille tms. leikkimään.
Selviytyisin, mutten pärjäisi. Hoidin 6kk kolmea alle 3-vuotiasta, joista osa omia ja yksi sairas. Tiedän, se ei ole sama asia kuin kolme omaa, mutta riitti todistamaan ettei minusta ole siihen.
(asenteellinen kysymys, myönnän)