Brysselissä asuneet/asuvat
Kertokaa kokemuksia, onko kiva kaupunki asua, onko kivoja rauhallisia alueita, ja oletteko reissanneet paljon lähialueilla ja lähimaissa. Ja kuinka helppo on käydä Suomessa oikeasti esim viikonloppuna.
Olemme asuneet parissa eri maassa Suomen lisäksi, eli muutto ulkomaille ei ole sinänsä vierasta, ja nimenomaan Bryssel olisi nyt vaihtoehtona.
Kommentit (14)
En kyllä Brysseliin muuttaisi, ehkä en koko Belgiaan. Mielestäni likainen ja rauhaton paikka ja niitä naapurimaitoko kyselit , no katso kartasta, Lentsikalla Brysseliin pääsee helposti, paremmin kuin uiden, ei kun siis laivalla. Mene ja tiedä.
Musta Bryssel on aika tylsä, enkä viihtynyt kovin hyvin. Sittemin muutin Ranskaan jonne olen kotiutunut todella hyvin.
Arkkitehtuuri ja kulttuuri plussaa. Hyvää ruokaa. Mannermainen meininki.
Olen asunut kohta 20 vuotta. On rauhallisia alueita, olen reissannut, ja on helppo käydä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Hintataso?
Sama kuin Helsingissä. Asumisen hinta riippuu tietysti paljon alueesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kohta 20 vuotta. On rauhallisia alueita, olen reissannut, ja on helppo käydä Suomessa.
Kiitos. Ilmeisesti olet viihtynyt, kun noin pitkään olet asunut. Mikä on parasta/ikävintä?
Oon asunut lyhyitä hetkiä. En tykkää yhtään. Johtuu myös siitä? Etten puhu hyvää rabskaa.
Paikalliset ihmiset aika ikäviä, ulkkarit taas hyvin ystävällisiä, mutta ehkä johtuu haluavat myydä.
Kävin hyvin paljon yhdessä lähikaupassa, koska piti ulkolainen pariskunta ja sain aina hyvää palvelua. Ehkä palvelu oli hyvää, koska sillä saivat minut pysymään.
Belgialainen asiakaspalvelija on töykeä. Vrt sama, kuin Tallinnassa oli aikanaan. Eu.n myötä heille on tullut tarjottimella asiakkaita , ilman mitään , mitä paikalliset ovat tehneet.
Ei ole juuri mitään tekemistä koko kaupungissa. Yllättävän paljon kodittomia.
Koronan myötä kaikki käynnit loppui. Ei ole ikävä
Siellä lienee vilkas suomalaisyhteisö EU-virkojen myötä.
?
Vierailija kirjoitti:
Siellä lienee vilkas suomalaisyhteisö EU-virkojen myötä.
?
Suurin osa elää omaa elämäänsä ilman minkäänlaista kosketusta "suomalaisyhteisöön". Merimieskirkon kaupasta hakee joskus ruokaa ja kirjastosta kirjoja.
Onko paikalla ketään, jolla on kokemusta?