Tämä ei sitten ole provo!
Niin, siis sellaisesta asiasta haluaisin teiltä muilta tiedustella, kun että antavatko teidän n. 1,5 -vuotiset tyttönne katsoa alapäähänsä?Tarkoitan siis häpyhuulten väliin. Nimittäin jo muutaman kerran vaipanvaihdon yhteydessä on tullut epämääräiset tuoksahdukset ja olisin halunnut vilkaista, ettei siellä alapäässä ole mitään tulehdusta tai jotain eritettä, mutta tyttö puristaa jalat tiukasti yhteen ja yrittää vääntäytyä mahalleen eikä anna todellakaan minun kurkata " pyhimpäänsä" . Vaihdan vaipan monesti vielä hoitopöydällä.
En siis todellakaan muuten ronki hänen alapäätään eikä tietääkseni miehenikään, mutta huolestuttaa, kun tiedän, että pienillekin voi tulla alapäähän jos mitäkin tulehdusta.
Ja toivon nyt ihan asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (35)
ja sinne olisi hyvä päästä kurkkaamaan vaikka lapsen nukkuessa tai juuri noin eli isä tai muu aikuinen viihdyttää ja äiti pääsee kurkkamaan.
t. 3 jolla lukuisia vitsatietulehduksia ja ok se näkyy pissasta, mutta genetaalialueen tulehdukset ja muut ongelmat EI NÄY pissanäytteessä.
Vierailija:
Se, että lapsi ei anna katsoa [u] [b]aarteitaan [/u] [/b] riippuu paljon lapsesta. Toiset ovat tarkkoja, eivätkä pidä intiimialueiden tutkimista lainkaan.
mikähän " aarteissa" viittaa pedofiiliin?
Kun ei pissavaipat meillä haise kuin ihan rehelliselle pissalle eikä edes mitenkään voimakkaasti. Ja ihan muutaman kerran tosiaan on tullut tuoksahdus. Vaikea sano, että onko tuoksu ihan normaali tytön alapään tuoksu vai ei. Kun olen kuitenkin ymmärtänyt, että jo ihan pienilläkin tytöillä voi alapää tuoksahtaa " naiselliselle" tai siis kalamaiselle, mitä kuvausta miehet asiasta usein käyttävät.
Eniten siis mietitytti vaan se vastustelu. Mutta ilmeisesti intiimialueet vain ovat joillekin jo alusta lähtien niin privaattia seutua, että sinne ei pääse edes oma äiti kurkkaamaan.
ap
Kyllä nyt on tehty kärpäsestä härkänen. Ei varmaankaan kannata kenenkään olla ihan näin kiinnostunut lapsensa sukupuolielimistä. Jos jotain häikkää on oikeasti, niin kyllä sen huomaa ja vie tietenkin lapsen lääkärille näytille. Eikä sitä lapsen alapäätä todellakaan tarvitse ronkkia mitenkään! Normaali pesu riittää! Eihän aikuiset naisetkaan millään tupoilla itseään tuputtele??? Jos ei mielestään saa lasta hanan alla puhtaaksi niin suihkussa saa.
Toinen asia on sitten se, että poikalapsen esinahkaan ei todellakaan kosketa eikä sitä vedellä mihinkään suuntaan! Se tekee kipeää ja on aivan tarpeetonta!
Lisäksi vielä sanon ettei kalanhaju ole mitenkään normaali naisen tuoksu, vaan merkki tulehduksesta. (esim. trichomonas )
Käytä siis ap vaikka siellä lääkärissä mutta älä ronki sitä lasta väkisin!
suihkussa lapsi kyykkyyn ja sitten vesisuihku sinne, lapsi voi itsekin suihkutella.
Minä en kiusaisi lastani supon laitolla.
muhimaan reisipoimuihin, nivusiin ja alapäähän.
Pesin uudestaan aina, kun haisi kakka. ja lopuksi pyyhin voiteeseen kotutetulla pumpulilla.
Matala reunaisessa saavissa olen istuttanut tyttöä myös ja ei ole tulehduksia/hajuja ollut
Kohta koululainen tyttö ja välillä nykyisinkin on laitettava voidetta esim. ripulin jälkeen kun punottaa peppu.
Älkää nyt olko noin hysteerisiä.
http: //www. bepanthen. fi/ niin johan paranee
Ettekö osaa lukea? Ap kirjoitti, että hänen lapsensa oksentaa kaikki suun kautta annettavat lääkeet. Sama homma on omalla tytölläni. Etenkin juuri tuo nestemäinen Panadol on niin tahmeaa tököttiä, että tulee heti ylös.
Ap, minun tytölläni on joskus ollut myös tuota kuvailemaasi tuoksahdusta alapäässä. Haju on näinä kertoina johtunut yksinkertaisesi siitä, että alapää on ollut ärtynyt. Hoitopaikassa eivät olleet pesseet peppua kunnolla vaipanvaihdon yhteydessä, joten aiheutti punoitusta häpyhuulissa. Kannattaa siis ennen lääkäriin menoa tarkistaa ihan itse, onko kyseessä joku vastaava. Itse olen hoitanut vaivaa Bevita-voiteella.
täällähän oli vähän aikaa sitten joku merijanus tai vastaava joka kyseli myös lasten alapääasioita.. vaikuttaa aika samantyyppiseltä tääkin juttu. mun mielestä siis. ja vaikka otsikossa onkin että tää ei oo sit provo niin joopa joo.
anatomiaa, mutta eikös alapää huuhtoudu aika hyvin, jos lapsi istuu kylvyssä? Ainakin aikuisilla naisilla huuhtoutuu ammeessa.
Lukijalla on sairas mielikuvitus jos tässä jotain sairasta on!
Ap on ehkä vähän " uusavuton " 1 lapsen äiti, eihän sitä kaikkea voi hoksata...
Ihan fiksu avaus ja fiksut kommentit ap:ltä.
Joillakin vaan näyttää olevan tarve saada riita aikaiseksi ihan mistä vaan.
Mitäs jo sap soittaisit neuvolaan? Jos ei kikka kolmosillakaan (uusi mielenkiintoinen lelu, joku pieni herkkupala...) saa
tyttöä pysymään paikallaan, voisit käydä tytön kanssa neuvolassa näytillä tai ainakin jutella terkan kanssa puhelimitse.
Kysyvä ei tieltä eksy : )
mutta meidän tytöllä on ollu " outoa" tuoksahdusta jo kauan. Siis haisee pahalle vähän juuri niinkuin kala tms. Virtsakokeet on otettu ja bakteeriviljely myös mutta mitään ei ole löytynyt joten asialle ei lääkärissä enempää tehty.
Varmaan kannattaa varata aika bakteeriviljelyyn ja virtsakokeeseen. Ihan kivuton juttu.
Ja voihan olla että vaipap on hieman hiertänyt ja ärsyttänyt alapäätä ja tullu kipeeksi ja siksi tyttö ei halua sinne koskettavan.
haju paljastaa yleensä tulehduksen. Pian nousee myös korkea kuume, mutta alkuvaiheessa oireena vain tuo haju.
Se, että lapsi ei anna katsoa aarteitaan riippuu paljon lapsesta. Itse toimin hoitajana ja omia lapsia neljä. Toiset ovat tarkkoja, eivätkä pidä intiimialueiden tutkimista lainkaan.