Yrityksiä joissa omistajien uskonnollinen vakaumus vaikuttaa
Haen uutta tehtävää ja taisin törmätä yritykseen jossa lahkoon kuuluminen olisi auttanut rekrytoinnissa. Tilanne oli jostain syystä puistattava kun asia selvisi (ei mainittu suoraan).
En katso että uskonto olisi mitenkään huono asia ja kannatan ehdottomasti uskonnonvapautta. Pitäisin sen kuitenkin irrallaan mm. henkilövalinnoista.
Luetelkaa tällaisia yrityksiä joissa tiedätte tai uskotte asian vaikuttavan.
Kommentit (26)
Kärkkäistä kaikki hehkuttavat näissä yhteyksissä. Liekö perää?
Yksi käytettyjä autoja myyvä firma tuli myös mieleen. Nimi ei tule nyt mieleen. Saka on nykyään samoissa tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaalla lähes kaikki yritykset.
Ei todellakaan. Mitä osaa Pohjanmaasta nyt tarkoitat ja mitähän uskoa he edustavat?
Vierailija kirjoitti:
Yksi käytettyjä autoja myyvä firma tuli myös mieleen. Nimi ei tule nyt mieleen. Saka on nykyään samoissa tiloissa.
Kamux
Eli pyydät muita luettelemaan ja itse jätät sit mainitsematta yrityksen?
Ainut avoimesti lestadiolainen on Jari-Pekka, muilla sit hyvinkin saattaa olla vakaumuksia ja jos ne vaikuttaa rekryyn, niin sit vaikuttaa. Mitä ihmeellistä siinä on?
Halpa-Halli
Eivät myy ollenkaan alkoholia (tupakasta en ole varma myyvätkö kun itse en polta) eli mielummin ottavat tappiot siitä, että ihmiset menevät tekemään ostokset sellaiseen kauppaan josta saa kaiken kerralla (myös ne saunakaljat) kuin että ottaisivat ne miedot alkoholijuomat valikoimiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamux
Juuri se. Yrityksen (ainakin kyseisenliikkeen) johto koostui kaikki saman sukunimisistä, rauhallisista nuorista miehistä joilla vaatetuksena oli neule.
Vierailija kirjoitti:
Ainut avoimesti lestadiolainen on Jari-Pekka, muilla sit hyvinkin saattaa olla vakaumuksia ja jos ne vaikuttaa rekryyn, niin sit vaikuttaa. Mitä ihmeellistä siinä on?
Se oli joku hevos- tai ravituotteita myyvä firma Lahden seudulla. Nimeä en löydä enää edes googlella.
Vierailija kirjoitti:
Jos hakee tiettyihin tehtäviin niin pitää olla mahdollisuus myös edetä firmassa aidosti omien ansioidensa mukaan, ei nepotismin tai uskonnon syistä. Tällaisia firmoja tulee todellakin välttää.
En ole löytänyt muuta tietoa kuin huhupuheita. Onko Lumon Oy:llä tällaista taustaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli joku hevos- tai ravituotteita myyvä firma Lahden seudulla. Nimeä en löydä enää edes googlella.
Finntack. Yrityksen ulkomaalaisomistajista puhutaan tässä suhteessa aika merkillisiä. Aika sulkeutunut firma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Mitä osaa Pohjanmaasta nyt tarkoitat ja mitähän uskoa he edustavat?
Niin arvelinkin ettei vastausta tule, koska on pelkkää paskan jauhantaa.
Työntekijät kuuluvat pitkälti Tapani Koivuniemen johtamaan uskonlahkoon.
Lestadiolaisilla on paljon yrityksiä esim. rakennusalalla. Mm. Lehto Group on lestisten firmoja.
Raumalla ja Porissa päivittäistavarakauppa Pic´n pay. Tiedän omistajan tyttären, liikkui samoissa nuotenilloissa ja hengellisissä piireissä mitä minä. Kauppahan ei ollut toiminnan alussa sunnuntaisin lainkaan auki. Nykyisin näyttää olevan ja näyttää laajentaneen Huittisiinkin. Osaako joku sanoa myyvätkö tupakkaa ja olutta? Aluksi ei ainakaan ollut myynnissä 1 ollutta kummoisempaa.
Muistinpa toisenkin liikkeen...
Pohjoisessa Muotkan Ruoktu on uskovaisen saamelaisperheen omistuksessa.
Majoitus- ja ravintolatoimintaa. Myynnissä vain 1-olutta. Ei väkevämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hakee tiettyihin tehtäviin niin pitää olla mahdollisuus myös edetä firmassa aidosti omien ansioidensa mukaan, ei nepotismin tai uskonnon syistä. Tällaisia firmoja tulee todellakin välttää.
Ai noissa firmoissa ei voi ansioilla edetä? Millä logiikalla? Luuletko vielä firman sisälläkin arvotettavan sen mukaan ennemmin, että kuinka vakaumuksellinen olet? Kyllä työntekijänsä saa valita, uskonnollinen vakaamus ei ole sen kummempi peruste kuin hyvä tyyppikään.