Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa lievä LVH löydös sydänfilmissä?

Vierailija
04.05.2022 |

Lääkäri ei sanonut siitä mitään että vertasi aiempaan filmiin niin ei ollut silloin, Kannattaako tuosta olla huolissaan? kun olin lääkärissä niin jännitin ja verenpaineet oli korkealla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlesta löytyi sekunnissa vastaus: Vasemman kammion seinämäpaksuntumaa eli -hypertrofiaa (LVH, left ventricular hypertrophy) on monen asteista, lievää ja vaikeampaa

Vierailija
2/6 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemman kammion laajentumista tai suurentumista. Se tulee iän myötä, ja korkea verenpaine nopeuttaa kehitystä. Edetessään se johtaa sydämen vajaatoimintaan, mutta lievänä ei välttämättä oireile mitenkään. Hetkellisestä jännityksestä se ei siis tule, vaan verenpaineiden täytyy olla koholla pitkän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemman kammion laajentumista tai suurentumista. Se tulee iän myötä, ja korkea verenpaine nopeuttaa kehitystä. Edetessään se johtaa sydämen vajaatoimintaan, mutta lievänä ei välttämättä oireile mitenkään. Hetkellisestä jännityksestä se ei siis tule, vaan verenpaineiden täytyy olla koholla pitkän aikaa.

Olen nuori alle 30

Vierailija
4/6 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nykyisin ilmeisesti enemmän kuin sääntö. Lääkärit eivät selitä potilaille kunnolla tuloksia. Omalle kohdalle osunut niin monta kertaa, että ottaa päähän googletella joka kerran vastauksista.

Vierailija
5/6 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nykyisin ilmeisesti enemmän kuin sääntö. Lääkärit eivät selitä potilaille kunnolla tuloksia. Omalle kohdalle osunut niin monta kertaa, että ottaa päähän googletella joka kerran vastauksista.

Mun lääkäri sanoi ett niin lievä ettei kannata murehtia mutta jäi vaivaamaan?

Vierailija
6/6 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lääkäri sanoi ett niin lievä ettei kannata murehtia mutta jäi vaivaamaan?

Älä murehdi, se vain pahentaa asiaa. Mutta mittaile joskus niitä verenpaineita (normaalitilassa, ei jännittäessä) ja ota yhteyttä lääkäriin, jos ovat koholla.