Kuulutko mielestäsi Suomen rikkaisiin vai köyhiin (alle 1500 e/kk tai vielä vähemmän ja elät toimeentulominimillä)... Oletko supisuomalainen? Minkälainen on kotitaustasi?
Kuulutko mielestäsi Suomen rikkaisiin vai köyhiin (alle 1500 e/kk tai vielä vähemmän ja elät toimeentulominimillä)... Oletko supisuomalainen? Minkälainen on kotitaustasi?
Kommentit (32)
Olen köyhä. Olen supisuomalainen. Vanhemmat juristeja.
Siis onko 1500 kuussa tienaava nykyään köyhä?
Mihin unohtui aloituksesta keskituloiset? Siihen ryhmään kuuluu suurin osa suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko 1500 kuussa tienaava nykyään köyhä?
Mihin unohtui aloituksesta keskituloiset? Siihen ryhmään kuuluu suurin osa suomalaisista.
Aloittaja veti aika kovasti mutkia suoriksi kun puhui köyhistä ja rikkaista. 1500 € on pienituloinen minusta, ei köyhä tietenkään.
Pari tonnia kuussa ilman mitään tukia. Olen köyhä. Vähän vähemmän jo saisi niin saisi tukia eli ihan pohjapalkka.
Kuulun vähävaraisiin, eli siis köyhiin.
Mutta ruokaa on ollut aina, ja laskut olen saanut maksettua.
Mitään muuta ei sitten olekaan.
Köyhiin kuulun. Olen keskiluokkaisesta perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun köyhiin, nyt kuntoutustuella, joka on pieni. Mutta ei ole palkkakaan koskaan ollut iso, vaikka mulla on akateeminen koulutus. Duunariperheestä olen lähtöisin.
Täsmälleen samoin täällä!
Varallisuus määritellään taseen mukaan. Varakkaalla on nettona yli 1meur. Rikkaaksi pääsee Suomessa MIELESTÄNI 8meur omaisuudella.
Hyvät tai huonot tulot ovat jotain muuta.
Itse varakas, en rikas.
Siis onko tuo 1500 euroa / kk, brutto vaiko nettotulo.
Jos se on nettotulo, sillä kyllä pärjää, jos on oma asunto ja se jo maksettu.
Tai saa asumistukea.
Rikkaisiin, yrittäjäperheestä olen ja töitä tehnyt 12v iästä lähtien. Elän edelleen kuplassa, jossa työnteko ja tulot ovat jotenkin yhteydessä.
Köyhä olen, osa-aikatyössä, bruttopalkka 800-1300 e/kk. Pärjään pienillä tuloilla, koska menotkin ovat pienet.
Duunariperheestä ja supisuomalainen. Olen opiskellut yliopistossa, amk:ssa ja ammattikoulussa.
Olen näennäisesti huonotuloinen, koska valtaosa rahoistani on asunnossani. Käytössä on sitten pienempi summa.