Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaikki muut ehtivät siivota ja hoitaa kaiken?

Vierailija
04.05.2022 |

Itsellä on jatkuvasti jäljessä aivan kaikki asiat ja kämppää pitää koko ajan siivota ja silti on ihan sotkuista. Kerkeän hoitaa kaupan ja tiskit ja pistää rumban pyörimään, mutta torissa myyntiin menevät vaatteet ja urheiluvälineet on säkissä toista vuotta. Puhumattakaan muista ikuisuusprojekteista...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdikään. Pakko priorisoida, ja silti kämpässä on kaaos. En myöskään halua kytätä jokaista lapsilta putoavaa esinettä, koti tämä on heillekin.

Vanhojen tavaroiden myynnistä olen luopunut, koska siitä ei saa ikinä rahaa suhteessa vaivaan: siispä lahjoitan kaiken, mikä ei kuulu roskiin.

Vierailija
2/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi. Siivooja käy, tilaan kaupasta, en myy kuin oikeasti arvokkaita tavaroita (yhdestä saa kymppejä tai satasia), muut hyväntekeväisyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien kaikki pois menevät ihan vaan suosiolla kierrätyskeskukseen. ei noilla kirppiksillä mikään kaupaksi mene ilman massiivista hermojen menetystä. Sitten vaan jokailtainen raivaus, asitiat koneeseen, kone päälle, pyykit pyykkikoriin, roskat roskiin jne Ja toki kun tavaraa on vähemmän kuin säilytystiloja, se helpottaa ihan tosissaan. 

Vierailija
4/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin pitäisi oppia tehokkaammaksi, ja luopua tavarasta herkemmin. Muuttaessa juuri heitin armottoman määrän tavaraa roskiin, mutta silti vielä on turhaa roinaa. Ap

Vierailija
5/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla aina aikaa sen verran löytyy. Joskus tehtävää kasaantuu, kyllä,mutta to do -listan avulla saan suman purettua yleensä päivissä.

Tiedän kyllä olevani tehokas, en voi sille mitään, olen ollut sellainen aina. Myös työstäni saan samaa palautetta tehokkuudesta. Vanhempani ovat samanlaisia, joten ehkä se on perimää tai sitten opittua.

Vierailija
6/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vapaapäivää. Eilen otin verhot ikkunoista, pesin ne ja 3 muutakin koneellista. Eilen myös pesin 2 vessaa, imuroin alakerran, pyyhin pölyt, vaihdoin yhteen sänkyyn lakanat. Nyt keräsin kuivat vaatteet ja verhot pois ja vein kaappeihin. Otin lasten huoneista verhot pois ja pyykkiin, yhdestä sängystä myös lakanat koneeseen. Kohta imuroin lasten huoneet ja kun kone on pessyt, otan meidän sängystä lakanat ja laitan koneeseen.

Sitten mietin mitkä verhot laitan kesäksi keittiöön ja olohuoneeseen. Eilen pestyt olkkarin verhot siirtyy lastenhuoneisiin.

Lopuksi saatan pestä saunan, irrotan lauteet ja harjaan molemmin puolin. Lopuksi käyn suihkussa. Nämäkin saattaa olla tehtynä klo 12 mennessä, sitten vain istun, ellen innostu vielä viemään viherkasvit suihkuun.

Omakotitalo, joten ei häiritse ketään.

Vierailija
7/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehdi. Siivooja käy, tilaan kaupasta, en myy kuin oikeasti arvokkaita tavaroita (yhdestä saa kymppejä tai satasia), muut hyväntekeväisyyteen.

Tämä. Nyt kun on jo vuosia tilannut viikon ruuat kotiinkuljetuksella, on tajunnut, miten järjettömästi aikaa meni ruokakaupassa pyörimiseen...

Vierailija
8/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vien kaikki pois menevät ihan vaan suosiolla kierrätyskeskukseen. ei noilla kirppiksillä mikään kaupaksi mene ilman massiivista hermojen menetystä. Sitten vaan jokailtainen raivaus, asitiat koneeseen, kone päälle, pyykit pyykkikoriin, roskat roskiin jne Ja toki kun tavaraa on vähemmän kuin säilytystiloja, se helpottaa ihan tosissaan. 

Niinpä. Meillä puuttuu tällä hetkellä säilytystilaa, eikä ole esimerkiksi kunnon työpöytää, niin ei ihme että siivoaminen ja järjestely on vaikeaa. Helppo se olisi pelkät lattiat hoitaa. Keittiö on ärsyttävä avokeittiö, jossa kaappitilaa on aivan surkeasti. Lisäksi olen lyhyt, joten korkeimmat hyllyt eivät ole kätevää tilaa muuta kuin tavaroille joita tarvitsee hyvin harvoin. Ap

Vierailija
9/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes jaksa vaivautua myymään vanhoja vaatteita, ne menee aina suoraan uffiin. Hyväkuntoiset lasten vaatteet saatan kysyä naapureilta haluaako ilmaiseksi.

Vierailija
10/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Nyt kun on jo vuosia tilannut viikon ruuat kotiinkuljetuksella, on tajunnut, miten järjettömästi aikaa meni ruokakaupassa pyörimiseen...

Kyllä minäkin tilaan ruuat useimmiten. Mulla menee aikaa kyllä nettikaupassakin ruokalistan pohdiskeluun. Mutta tiskikonetta ei ole eikä pyykkikonetta asunnossa, niin näihinhän menee paljon enemmän aikaa kuin asunnoissa, joista ne löytyy. Ap

Vierailija
11/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissakin tuntuu olevan sellaisia ikuisuusprojekteja. Koko piha täynnä keskeneräisiä asioita. Mua niin ahdistaa. Jos mä aloitan jotain tekemään, teen sen loppuun ja siivoan jäljet.

Vierailija
12/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap:n aika menee?

Vierailija
13/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin eilen kuinka väsynyt olen. Siitä kaikesta arjen suorittamisesta. Opiskelen, teen keikkatöitä, ja minulla on 2 lasta joiden isästä olen eronnut. Se arjen rumba on tosi väsyttävää.

Suunnitelmallisuus auttaa toki paljon ja olen onneksi luonnostaan aika järjestelmällinen. Laitan asiat ylös kalenteriin että ne tulee hoidettua, kaapit olen järjestellyt mahd. toimiviksi, pieneksi jäävät ja tarpeettomat myyn heti pois tai lahjoitan. Valmistelen seuraavan aamun jo illalla. Mutta silti, kaikesta huolimatta, meillä on välillä kaaos ja viikottainkin sotkuista. Kiire. Kiire. Kiire. Liian usein. Olen todennut että sit helpottaa kun lapset muuttaa pois. Mutta kokonaan en voi vielä luovuttaakkaan, koska sotku vaikuttaa omaan mielentilaan negatiivisesti, pakko ylläpitää jotain siisteyttä tai tulee flegmaattinen ja sekasortoinen fiilis itselle ja se lamauttaa.

Vierailija
14/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 vapaapäivää. Eilen otin verhot ikkunoista, ppesin ne ja 3 muutakin koneellista. Eilen myös pesin 2 vessaa, imuroin alakerran, pyyhin pölyt, vaihdoin yhteen sänkyyn lakanat. Nyt keräsin kuivat vaatteet ja verhot pois ja vein kaappeihin. Otin lasten huoneista verhot pois ja pyykkiin, yhdestä sängystä myös lakanat koneeseen. Kohta imuroin lasten huoneet ja kun kone on pessyt, otan meidän sängystä lakanat ja laitan koneeseen.

Sitten mietin mitkä verhot laitan kesäksi keittiöön ja olohuoneeseen. Eilen pestyt olkkarin verhot siirtyy lastenhuoneisiin.

Lopuksi saatan pestä saunan, irrotan lauteet ja harjaan molemmin puolin. Lopuksi käyn suihkussa. Nämäkin saattaa olla tehtynä klo 12 mennessä, sitten vain istun, ellen innostu vielä viemään viherkasvit suihkuun.

Eiks teillä pestä ikkunoita verhojen vaihdon yhteydessä? Mulla sekin kuuluu tohon listaan. :D Jotkut ihmiset vaan tykkää puhtaasta kodista ja siivoamisesta. Tulee siis luonnostaan, eikä sitä tarvitse mun ainakaan sen enempää miettiä. Senkus siivoo ja tekee vaan.

Vierailija
15/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 vapaapäivää. Eilen otin verhot ikkunoista, ppesin ne ja 3 muutakin koneellista. Eilen myös pesin 2 vessaa, imuroin alakerran, pyyhin pölyt, vaihdoin yhteen sänkyyn lakanat. Nyt keräsin kuivat vaatteet ja verhot pois ja vein kaappeihin. Otin lasten huoneista verhot pois ja pyykkiin, yhdestä sängystä myös lakanat koneeseen. Kohta imuroin lasten huoneet ja kun kone on pessyt, otan meidän sängystä lakanat ja laitan koneeseen.

Eiks teillä pestä ikkunoita verhojen vaihdon yhteydessä? Mulla sekin kuuluu tohon listaan. :D Jotkut ihmiset vaan tykkää puhtaasta kodista ja siivoamisesta. Tulee siis luonnostaan, eikä sitä tarvitse mun ainakaan sen enempää miettiä. Senkus siivoo ja tekee vaan.

Sisäpuolelta saatan pyyhkiä pölyt pois. Ulkona on nyt +1'c, joten en viitsi avata, kukat palelee muuten. Saatan pestä parin viikon päästä ikkunat. Odotetaan nyt, että lakasukone kävisi ensin putsaamassa ton tien..

Vierailija
16/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Meillä puuttuu tällä hetkellä säilytystilaa, eikä ole esimerkiksi kunnon työpöytää, niin ei ihme että siivoaminen ja järjestely on vaikeaa. Helppo se olisi pelkät lattiat hoitaa. Keittiö on ärsyttävä avokeittiö, jossa kaappitilaa on aivan surkeasti. Lisäksi olen lyhyt, joten korkeimmat hyllyt eivät ole kätevää tilaa muuta kuin tavaroille joita tarvitsee hyvin harvoin. Ap

Liian vähän säilytystilaa tarkoittaa 99,9 % tapauksista vaan liikaa tavaraa.

Vierailija
17/17 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni yllättävän vähän aikaa ruokakaupassa. Pääsin töistä aamulla klo 7, siitä pukkariin ja vaatteitten vaihtoon. Ajoin 20km kotikauppaani, tuttu kauppa, tiesin missä kaikki on. Ostoslista oli, kärryyn vain ja maksamaan. Olin kotona klo 08.05. Ja ostin 4 päivän ruuat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme