Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estävätkö leikkausklipsit magneettikuvan?

Vierailija
03.05.2022 |

Otsikossa kuuluukin, minulla on ylihuomenna jalan magneettikuvaus ja muistin vasta nyt että minullahan on kehossani leikkausklipsejä! Minulta on siis poistettu tähystämällä sappirakko vuonna 2019, potilastiedoissa luki vain "2 arteriahaaraa klipsattu Laproclipillä, metalliklipsi rakon puolella."

Onkohan tuo metalliklipsi este magneettikuville? Onko alan ihmisiä paikalla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis tietää valmistaja ja tyyppi. Jos ne on magneettisia ne liikkuu magneetissa eli repii sun sisuskalut ikävään kuntoon.

Vierailija
2/3 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ilmoittaa sinne kuvantamiskeskukseen etukäteen asiasta. Tää lukee mun saamissa ohjeissa. Lisäksi tuli täyttää etukäteen kaavake, jossa just kysellään leikkauksista. Mun kuvaus siirtyi lakon vuoksi muutamalla kuukaudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vuoden -95 jälkeen käytetyt klipsit ym lääketieteelliset metallit on magneettikuvauskelpoisia. Jonkun verran voivat kuumentua kuvauksessa tai antaa häiriötä, siksi fyysikko laskee sitten sopivat kuvaussekvenssit että saadaan hyvälaatuiset kuvat.

Jos sulla kuvataan jalkaa, vatsan alue ei luultavasti ole edes kelan alueella (siellä magneettiputken sisällä), joten se kenttä jää vähäiseksi siellä joka tapauksessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan