Tutkimus: Kylmästä säästä nauttivat ja kuumasta säästä nauttivat ovat ihmisinä todella erilaisia
https://swnsdigital.com/us/2018/10/warm-and-cold-weather-people-are-ver…
On tullut huomattua!
Tutkimuksen mukaan kylmästä säästä nauttivat tienaavat kuumasta säästä pitäviä hieman paremmin ja ovat heihin verrattuna introverttejä. Kylmästä säästä tykkäävät tykkäävät kissoista, kuumasta säästä tykkäävät tykkäävät koirista. Kylmän sään ystävät lähtevät mieluummin kaupunkilomalle kuin rantalomalle.
Kommentit (41)
Selittää segregaation ja yhteiskuntaan integroitumisen mahdottomuuden.
Itä on itä ja länsi on länsi, eivätkä ne kaksi koskaan kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylmän sään ystävät haluavat pysyä sisätiloissa.
Heh.
Helppohan se sisätiloissa on tykätä kylmästä säästä...
Mä tykkään olla ulkona pakkasessa ja tulla lämpimään kotiin. Hellehullut kai tykkäävät olla helteessä ulkona ja tulla viileään kotiin.
Tjaa, olen ilmeisesti tässäkin jossain yleistyksien ulkopuolella. Preferoin lämpimää, mutta tiedän jo koulutukseni puolesta enemmän jazzista mitä reippaasti suurin osa kylmästä tykkäävistä. Musiikki-ihmisenä genret eivät kuitenkaan rajoitu jazziin ja klassiseen, vaan pitää sisällään hiphopin, r&b:n, reggaen ja lukuisat monet muut. En tykkää löhöillä rannalla, maltan tehdä sitä ehkä päivän tai pari. Mielellään pitkän vaelluksen jälkeen tai muun luontoseikkailun esimerkiksi vuorikiipeilyn, erämaavaelluksen jne. jälkeen. Matkustan ennemmin yksin kuin porukassa, ihmiset ovat ennemmän rasite kuin viihdyke. Ja kyllä, pidän koirista enemmän kuin kissoista, tienaan myös ihan riittävästi.
Olishan se toki vähän kummallista, jos kylmän sään suosijat tykkäisivät kovasti rantalomista.
Vierailija kirjoitti:
Olishan se toki vähän kummallista, jos kylmän sään suosijat tykkäisivät kovasti rantalomista.
Mä tykkään, kunhan hotellissa on ilmastointi!
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta itse aika lämpöherkkänä hakeudun lomilla veden äärelle juuri sitä viilennystä hakemaan. Jos on oikein kuuma, minulla jää helposti nähtävyydet näkemättä kun pluttaan vaan siellä vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Tällä foorumilla joskus kirosin kylmää talvea ja synkkiä, sateisia lumettomia marraskuun kelejä. Minun kehotettiin vain nauttivan viltin alla kynttilöitä poltellen ja ulkonakin pitäisi käydä reippailemassa, on niin mukavaa.
Onhan se helppo käydä se tunnin lenkki ulkona ja palata sisälle, mutta en näe niillä surkeilla säillä juuri ketään missään. Missä on silloin ne "kylmästä säästä nauttijat"? Yksi ja kaksi siellä joo ilmoittautuu, mutta kun on hellettä tai se 20 astetta vaikka edes niin ulkona on älyttömästi porukkaa.
Taitaa olla sitäkin, että lämpimästä säästä nauttiva koetaan mukavuudenhaluiseksi ja ihmiset haluavat mieluummin identifioitua reippaiksi ulkoilmaihmisiksi :D
Vierailija kirjoitti:
LÄMPIMÄN SÄÄN YSTÄVÄT:
Kuuntelevat: Pop, hiphop/rap, R&B ja country.
Suosivat koiria
Ovat ekstroverttejä
On mieluummin isona lusikkana
Vietävät lomansa viettäen aikaa perheen kanssa
Itsevarmoja
Nauttivat museoissa käymisestä
Nauttivat rentoutumisesta rannalla tai uima-altaalla.KYLMÄN SÄÄN YSTÄVÄT:
Haluavat pysyä sisätiloissa
Kuuntelevat: klassista musiikkia, jazzia, heavy metalia ja kansanmusiikkia.
Pitävät kissoista
Introverttejä
Pitävät scifistä
On mieluummin pienenä lusikkana
Etsivät seikkailua lomalla
Haluavat lomalle päästäkseen pois tylsyydestä
Ujoja
Hiljaisia
Sarkastisia
Itse tykkään lämpimästä säästä, mutta muuten sopii nuo kylmän sään fanin kohdat tosi hyvin.
Pidän lämpimästä säästä mutten pidä rannoista yhtään. Se löhöily on uskomattoman tylsää! Kerran kesässä käyn ehkä rannalla. Tykkään ennemmin urheilla lämpimilläkin säillä ja käydä niissä museoissa.
Tykkään myös koirista, mutta musiikissa kuuntelen mueluummin progea, metallia ja klassista. En osaa sanoa olenko intro- vai ekstrovertti.
Tykkään talvipakkasestaja kesähelteestä.
En leudosta talvesta enkä kylmästä kesästä.
Vierailija kirjoitti:
LÄMPIMÄN SÄÄN YSTÄVÄT:
Suosivat koiria
Ovat ekstroverttejä
Itsevarmoja
Pitävät kissoista
Introverttejä
Pitävät scifistä
Ujoja
Hiljaisia
Sarkastisia
Minä EN siedä kylmää lainkaan, niveliäni ja sääriluitani särkee kylmässä (kuten nyt, käytin äsken koiran iltalenkillä - ja kaksi kissaa). Pidän scifistä, olen introvertti, olen sarkastinen, en halua seikkailla, en ole hiljainen, en halua nukkua lainkaan lusikassa (kosketus ahdistaa), vietän lomani perheen kanssa, pidän heavystä... Sori, mä oon taas se väärä, joka ei sovi mihinkään muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Tällä foorumilla joskus kirosin kylmää talvea ja synkkiä, sateisia lumettomia marraskuun kelejä. Minun kehotettiin vain nauttivan viltin alla kynttilöitä poltellen ja ulkonakin pitäisi käydä reippailemassa, on niin mukavaa.
Onhan se helppo käydä se tunnin lenkki ulkona ja palata sisälle, mutta en näe niillä surkeilla säillä juuri ketään missään. Missä on silloin ne "kylmästä säästä nauttijat"? Yksi ja kaksi siellä joo ilmoittautuu, mutta kun on hellettä tai se 20 astetta vaikka edes niin ulkona on älyttömästi porukkaa.
Taitaa olla sitäkin, että lämpimästä säästä nauttiva koetaan mukavuudenhaluiseksi ja ihmiset haluavat mieluummin identifioitua reippaiksi ulkoilmaihmisiksi :D
Teen töitä ulkona ympäri vuoden ja olen pakkasellakin ulkona 7-8 tuntia päivässä, töitten jälkeen harrastan sisäilyä. En pidä kesästä ja kuumuudesta, myös valo piinaa minua. Usein kesällä tuolla töissä auringon korventaessa työpisteessä on 50-60 astetta lämmintä (lämpömittarissa asteikko riitti 50 asti ja osoitin meni siitä reilusti yli) ja työ on erittäin ruumiillista ja se vaatii paksut suojavarusteet, voitte ehkä kuvitella miten siinä valuu hikeä. Hikoilen talvellakin ulkona helposti ja en tarvitse talvitakkia enkä toppahousuja. Ja olen hyvin hoikka ja vähärasvainen. Olisin hyvin onnellinen jos olisi syksy ympäri vuoden.
Rakastan lämpöä (siis ylil 25), rakastan museoita, rakastan kaupunkilomia, seikkailuja ja haluan pois "arjesta". Meillä on iso perhe joka viettää paljon aikaa yhdessä, olemme ekstroverttejä ja rakastamme kissoja. Yhtään koiraa ei ole suvussa. Ulkona oleminen on ihan parasta, nyt vielä odottelen koska tarkenen mennä pihalle.
Olet oikean laatulähteen löytänyt
Kun on tarpeeksi kylmäsydäminen niin pärjää kyllä mainiosti 30+ helteillä.
T. Hellehullu introvertti
Vierailija kirjoitti:
LÄMPIMÄN SÄÄN YSTÄVÄT:
Suosivat koiria
Ovat ekstroverttejä
Itsevarmoja
Pitävät kissoista
Introverttejä
Pitävät scifistä
Ujoja
Hiljaisia
Sarkastisia
Melko pätevä jaottelu, itselleni osuvat lihavoidut kohdat. Ulkoilemaan pitää kyllä päästä mahdollisimman usein!
Kuuntelen monipuolisesti ja iloitsen kaikista neljästä vuodenajasta, myös pakkasesta ja helteestä.
Kissat on minusta kauniita katsella jos sisätiloissa ja heti pyydystettävä jos ulkotiloissa.
Minä pidän viileästä, en siis kylmästä enkä kuumasta vaan lämpö -1
Tykkään molemmista säistä ja lämpimän ihmisen luonteenpiirteet sopivat minuun paremmin, paitsi pidän enemmän kissoista ja en ole ainakaan äärimmäisen seurallinen.
Mun kohdalla on järkeä. Tykkään rannalla makoilusta, mutta käyn myös paljon museoissa. Olen urheilullinen kulttuuri-ihminen. Olen tätä jakoa urheilun ja kulttuurin välillä aina ihmetellyt, kun minä tykkään molemmista.