Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mielenterveysongelmainen ja eläkkeellä. Kysyttävää?

Vierailija
03.05.2022 |

Niin, haluaisitko kysyä jotain?
Jätän vapauden valita, kuinka törkeän viestin noteeraan.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat päivät kulumaan? Onko sinulla ystäviä? Itse pelkään päätyväni eläkkeelle jos en saa päätäni kuntoon. Mua ahdistaa olla kotona yksin, lomat on ihan tuskaa kun en tiedä mitä tekisin ja mihin menisin. Töissä on parempi olla ja tykkään työstäni.

Vierailija
22/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sun eläke on?

Verojen jälkeen 1327/kk.

Ap

Oletko tyytyväinen siihen? Pärjäätkö sillä hyvin?

En ole tyytyväinen, mutta en valita.

Pärjään, koska en ole talouden ainoa aikuinen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on lääkäri runoillut, kun itsellä on samat kuin ap:lla ja tukku muita päälle mutta kuntoutustukea vaan tulee.

Varmaan eläkkeelle pääsyn kriteerejä on kiristetty vuosi vuodelta kun mt-ongelmatkin, tai niiden tunnistaminen, ovat yleistyneet.

Vierailija
24/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla miestä/lapsia?

Vierailija
25/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ystäviä?

On minulla aviomieheni.

Muita ei. En luota ihmisiin, enkä tällä hetkellä koe olevani sopiva ystäväksi. En pysty yltämään standardeihin, ja toisin vain pettymyksen itselleni.

Ap

Vierailija
26/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun puoliso suhtautuu sun masennukseen ja siihen että et ole työelämässä?

Vierailija
27/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok eläke. Äitinikin saa suunnilleen saman verran vaikka oli ikänsä töissä, ensin jokusen vuoden opettajana ja sitten loput työvuodet toimistosihteerinä.

Vierailija
28/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit.

29/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun suvussa ollut muilla diagnosoituja tai kenties diagnosoimattomia mielenterveysongelmia/elämänhallinnan ongelmia? Kuinka monella, vai onko ihan randomina osunut sun kohdalle?

Vierailija
30/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok eläke. Äitinikin saa suunnilleen saman verran vaikka oli ikänsä töissä, ensin jokusen vuoden opettajana ja sitten loput työvuodet toimistosihteerinä.

No, äitisi saa olla terve. Kai sekin jotakin merkitsee. Joku järki tuohon kateuteenkin.

-ohis

Vierailija
31/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite saan kevan eläkettä 960 puhtaana ja työeläke 225 plus asumistuki 306.

Kun kävin sinkkuna vakitöissä eipä sieltä ammatista huolimatta tullut puhtaana kuin 1509 kk.

Vierailija
32/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saat päivät kulumaan? Onko sinulla ystäviä? Itse pelkään päätyväni eläkkeelle jos en saa päätäni kuntoon. Mua ahdistaa olla kotona yksin, lomat on ihan tuskaa kun en tiedä mitä tekisin ja mihin menisin. Töissä on parempi olla ja tykkään työstäni.

Hyvin saan päivät kulumaan, sillä rakastan olla yksin kotona. Olen aina rakastanut. Teen mitä perheenäidin täytyy, ja lopun ajan teen mitä teen. Aika salaperäisen kuuloista, mutta oikeasti luen kirjoja, kuuntelen kirjoja tai podcasteja (aiheena politiikka, true crime ja historia). Soitan erilaisia soittimia. Ulkoilen. Puuhaan lasten kanssa.

Siinä samalla vastaus kun joku kysyi onko minulla miestä tai lapsia. Ap

Vierailija
33/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite saan kevan eläkettä 960 puhtaana ja työeläke 225 plus asumistuki 306.

Kun kävin sinkkuna vakitöissä eipä sieltä ammatista huolimatta tullut puhtaana kuin 1509 kk.

Ja tällä sinkkuna tarkoitan että kun kaikki itse maksoit niin jäi siitä parisataa hurvituksiin.

Vierailija
34/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tunnet hyödyttäväsi yhteiskuntaa joka sinut elättää?

Vierailija
35/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun puoliso suhtautuu sun masennukseen ja siihen että et ole työelämässä?

Neutraalisti.

Luulen hänen toivovan, että tekisin vielä jotain elämäni aikana, mutta uskon että hän toivoo sitä minun itseni vuoksi.

Varmasti häntä ajoittain ärsyttää, tuskastuttaa ja kyllästyttääkin minä ja minun diagnoosini, mutta hän on tarpeeksi fiksu ettei lyö vyön alle eikä v**tuile asiasta koskaan.

Ap

Vierailija
36/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten tunnet hyödyttäväsi yhteiskuntaa joka sinut elättää?

Mitä sekoilet? Hänellä on ihan työllä ansaittu eläke, kuten vanhuksillakin. Kuvitteletko sinä, kirjoitustaidoton debiili, elättäväsi kaikki Suomen eläkeläiset?

Vierailija
37/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni on samantapainen diagnoosi kuin sinulla, paitsi masennus vaikea ja lääkitys on. Pelkään ettei hän pysty valmistumaan tai ainakaan jaksa työelämässä. Toisaalta hänellä on rakas ja mielekäs harrastus olemassa. Mitä ajattelet, murehdinko turhaan etukäteen,? Voiko noin elää hyvää elämää? Varmasti voi, työelämä voi olla aika raakaa huonokuntoiselle. Silti siten jo nyt.

Vierailija
38/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrmyr kirjoitti:

Onko sun suvussa ollut muilla diagnosoituja tai kenties diagnosoimattomia mielenterveysongelmia/elämänhallinnan ongelmia? Kuinka monella, vai onko ihan randomina osunut sun kohdalle?

Diagnosoimattomia, kyllä. En olisi tässä, jos lapsuuteni olisi ollut tasapainoinen ja turvallinen. Sen sijaan elin alkoholismin ja käsittelemättömien traumojen keskellä, hyvin kylmässä ja torjuvassa yhteisössä.

Ap

Vierailija
39/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on lääkäri runoillut, kun itsellä on samat kuin ap:lla ja tukku muita päälle mutta kuntoutustukea vaan tulee.

Ahdistuksella ja keskivaikealla masennuksella ei saa yleensä kuin potkut persauksille mielenterveystoimistosta! En tajua miten noilla voi olla eläkkeellä! Lääkkeettömänä eläkkeellä!

En ole ap, mutta mä sain potkut psykalta ja lääkärin viimenen kommentti oli että eläkkeen hakeminen on mahdotonta. No muutaman kuukauden kuluttua kävin yksityisellä psykiatrilla, joka sanoi laittavansa jatkohakemuksen kuntoutustukeen (saanut sitä 4 vuotta). Ja uskokaa tai älkää, myönteinen eläkepäätös pamahti! Olen ihan ihmeissäni, mutta hyvin helpottunut. Mulla vaikea masennus ja ahdistus, olen 5-kymppinen

Vierailija
40/94 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*suren