Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes tuhkarokon tarttuvuus. Taas uusi variantti E-Afrikasta. Aiempi sairastaminen ei juuri suojaa. Linkki

Vierailija
03.05.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12427290

Mietin, mitä tekee keholle sairastaa korona yhä uudelleen. Sehän on myös verisuoni- ja hermostotauti.

Entistäkin tarttuvampi variantti. Jos tuo on omikronin variantti, niin miksei sitä omikronin täsmärokotetta jaeta?

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla ollut jo tämä tavallinen koronan omikron versio kevään kuluessa kahteen kertaan. Sairastumisien väli vaivaiset 3kk.

Kun jokainen sairastumiskerta aiheuttaa pysyviä vaurioita aivoihin eli tyhmentää niin ei hyvältä näytä.  Käytän FFP2 maskia jatkossakin kun liikun sisällä julkisissa tiloissa tai joukkoliikenteessä.

Vierailija
2/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tuo jo kesäksi?

Onki niitä varianttwja koko ajan uusia. Jotain yleisrokotwtta kehitetään, mutta sen kehittely on hidasta.

Missä vaiheessa on nenäsumute. Sehän estää tartunnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa yhä enemmän, että länsimaat eivät estäneet nopeasti leviämistä.

Se olisi ollut alkuun helppo pysäyttää, kun Kiina sulki kaiken.

Kiinaanhan se on tullut myöhemmin takaisin muualta.

Vierailija
4/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini tietää kymmenvuotiaan, jolla kolmas korona oli raju. Kaksi aiempaa lieviä.

Vierailija
5/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko tuo jo kesäksi?

Onki niitä varianttwja koko ajan uusia. Jotain yleisrokotwtta kehitetään, mutta sen kehittely on hidasta.

Missä vaiheessa on nenäsumute. Sehän estää tartunnan.

Nykyiset rokotteet vähentävät rajusti vakavien oireiden riskiä mutta eivät estä koronatartuntaa. Itsekin sain tartunnan vaikka 3 rokotusta saatuna ja viimeisimmästä rokotuksesta oli aikaa vain 8 viikkoa.

Vierailija
6/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskisuositusta olisi pitänyt jatkaa tiheissä ihmispaljouksissa.

Tai sitten väljentää olosuhteita.

Miksei Suomessa ole tuuletuksia ja ilmanpuhdistimia esim kouluissa kuten Saksassa.

Vierailija
7/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni kertoi tapauksessa, jossa keski-ikäisellå oli ollut korona jo kertaalleen ja 3 rokotusta, mutta sitten seuraava kerta vei tehohoitoon.

Hän kylläkin sitten selvisi.

Vierailija
8/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskisuositusta olisi pitänyt jatkaa tiheissä ihmispaljouksissa.

Tai sitten väljentää olosuhteita.

Miksei Suomessa ole tuuletuksia ja ilmanpuhdistimia esim kouluissa kuten Saksassa.

Siksi, että maassamme kuunnellaan ainoastaan Salmisen satuiluja.

Vierailija
9/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin lääkäriltä, miksi seuraavat tartunnat saattavat olla rajuja, vaikka ensimmäiset lieviä.

Sanoi, ettei sitä varsinaisesti vielä tiedetä, mutta liittyy varmaankin ihmisen puolustusreaktioon.

Vierailija
10/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, ettei uudet variantit ole lievempiä ja huonommin tarttuvia.

Vierailija
11/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

FFP2 on käytössä perheessämme, kun liikumme ihmisjoukoissa. Kyllä se suojaa ja hyvin, vaikka hörhöt muuta väittäisivät. Ei ole tullut meille vielä koronaa missään versiossa. Järjen käyttö on sallittua mutta suomalaiset tuntuvat olevan helvetin tyhmiä.

Vierailija
12/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska "eihän nykymaailmassa voida ihmisiä estää kulkemasta maasta toiseen", globalismi ja monikulttuuri. Maailma tulee kylään ja rajat auki.

Vierailija
13/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korona parhaillaan. Oireet ovat kuin siitepölyallergiassa. Kahtena päivänä vähän kuumetta ja nyt ollut jo viikon tukkoisuutta, silmien vuotamista, nuhaa, ja aivastelua.

Olen ottanut rokotteet ja en tiedä mistä tämän sain. Olen ollut varovainen ja olen käyttänyt ffp2-maskia ruokakaupassa ja muita menoja ei ole ollut. Liikun ulkona. En käy harrastuksissa. Olen tehnyt vain etätöitä. Otan allergialääkkeeni normaalisti. Muita lääkityksiä ei ole.

Vierailija
14/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ystäväni kertoi tapauksessa, jossa keski-ikäisellå oli ollut korona jo kertaalleen ja 3 rokotusta, mutta sitten seuraava kerta vei tehohoitoon.

Hän kylläkin sitten selvisi.

Se on aina arpapeliä kun tartunnan saa. Mitä parempi rokotesuoja sitä pienempi todennäköisyys sille, että saisi jättipotin ja joutuisi teholle mutta nollaan se todennäköisyys ei mene koskaan.

Parempi siis välttää tartunnan saamista silloin kun se välttely käytännössä on mahdollista. Jos on lapsia päivähoidossa tai koulussa niin altistumista ei voi välttää.

Vierailija
15/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on korona parhaillaan. Oireet ovat kuin siitepölyallergiassa. Kahtena päivänä vähän kuumetta ja nyt ollut jo viikon tukkoisuutta, silmien vuotamista, nuhaa, ja aivastelua.

Olen ottanut rokotteet ja en tiedä mistä tämän sain. Olen ollut varovainen ja olen käyttänyt ffp2-maskia ruokakaupassa ja muita menoja ei ole ollut. Liikun ulkona. En käy harrastuksissa. Olen tehnyt vain etätöitä. Otan allergialääkkeeni normaalisti. Muita lääkityksiä ei ole.

Itse käytän FFP2 maskia muualla julkisissa tiloissa paitsi uimahallissa ja sieltä ilmeisesti sain oman tartuntani. Siellä kun on usein lapsi- ja nuorisoryhmiä samaan aikaan pukuhuoneessa.

Vierailija
16/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän FFP2 maskia muualla julkisissa tiloissa paitsi uimahallissa ja sieltä ilmeisesti sain oman tartuntani. Siellä kun on usein lapsi- ja nuorisoryhmiä samaan aikaan pukuhuoneessa.

Minä sain siis  ffp2-maskista huolimatta. Desinfioin myös käteni, enkä koske kahvoihin ja muihin mihin joku voi yskiä. Hedelmäosastolla kuulin köhintää ja heti siirryin kauemmaksi. Tällä kokemuksella väitän, että tartuntaa ei voi välttää, jos tartuttaja osuu kohdalle.

Vierailija
17/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverin tutun serkku kertoi yhdestä kuulemastaan tapauksesta"...

Vierailija
18/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on usko rokotteisiin, kolme on otettu ja tautia pukkaa silti.

Vierailija
19/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä se olisi jostain tullut takaisin tännekin.

Vierailija
20/122 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te maskipäät älyätte parin vuoden päästä että olette sairastaneet samoin kuin muutkin. Sitten luovutte hiljaa ettekä myönnä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän