Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOTÄHKÄT vk34 ma-ke

18.08.2008 |

No, kirjoitin jo tunne vanhaan vaikka tänään on jo siis maanantai... Sama pää kesät talvet..

Olisiko vauvauutisia?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miun numimerkillä oli joku muu päässyt kirjottamaan jotain, vai ymmärsinkö ihan väärin, siis alla oleva viesti:

"fiona77 - 18.8.2008 19:11 (ID 576151) 12/21

11 tässä,

siis se pummihuijari, joka tekee kahta työtä yleensä. Nyt siis 2-kuinen vauva ja ihan palkatta äitiyslomalla teen kotona paperihommia muutaman tunnin per pv. Mutta koska nyt jotakuta tuntuu tuo ärsyttävän ihan kiusallanikin laitan tähän, että mieheni on erittäin hyvätuloinen ja oma äippärahani n. 3 tonnia kuussa. Ärsyynny siis vaan lisää..."

Vierailija
22/45 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli pakko kommentoida tota outoa viestiä ihan ekaks...

Tänään käytiin kättärillä yliaikais-kontrollissa ja saatiin käynnistys aika huomiselle!!! kylläpä alkaa jännittää... Kohdun suun tilanne oli vielä ihan epäkypsä, joten saa nähdä kauanko menee ennenkuin käynnistyy ja vauva syntyy... Painoarvio oli tänään 4200g mutta oon varautunu siihen että heittoa saattaa olla ja repeen oikeesti kahtia ennenkuin vauva on ulkona ;)

Mutta mutta pää lyö niin tyhjää etten osaa mitään järkevää kirjottaa joten palaan joskus kun vauva on toivottavasti turvallisesti maailmassa!!!!

Fiona77 rv 41+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku sanoa, mistä tietää että kohdunsuulle on tapahtunut jotain? Joku taisi eilen kirjoitella, että tuntuu että olis jotain muutosta. Mistä sen sitten tietää? Musta tuntuu erittäin vahvasti että jotain on tapahtunut ja nytkin ilkeä painontunne koko ajan. Tuntuu että kohdunsuu tulis kohta jo ulos... ei kai ole mahdollista, mutta sille tuntuu. Yksi päivä olin jo erittäin lähellä menossa synnyttämään, mutta en sittenkään päässyt matkaan.

Onnea vauvautuneille ja kaikille keillä käynnistykseen tai sektioon aika! Ja kaikille meille muille jaksamista h-hetken odotteluun ja siihen kanssa!

Pioninen 39+

Vierailija
24/45 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kaikille!

tänään päästiin sairaalasta kotiin..

tyttö syntyi 17.8 klo 10.34 rv 40+5.

3540g ja 50 cm

synnytys meni hyvin. kotona odottelin melkein liian kauan.. =) no, eipähän tarvinnu sairaalassa olla niin pitkää aikaa.. mutta matka sairaalaan kesti tunnin, joten se oli kyllä tuskainen, ja perillä sairaalassa olin jo 8 cm auki, joten melkeinpä päästiin jo tositoimiin..

kaikki kivut ja odottamisen pitkälle tuntuva tuska onneks unohtuu nopeasti, kun upean palkinnon saa syliin.

tsemppiä kaikille loppuodotukseen!

nallekas ja 2 vrk:n ikäinen prinsessa

Vierailija
25/45 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onnea Nallekas tytöstä! Tuntuu, että monella elotähkällä on ollut aika haipakka synnytys.

Ja Fiona, tsemppiä huomiselle. Toivottavasti painoarvio on heittänyt vain yläkanttiin eikä tarvitse "liian isoa" vaavia pusertaa maailmaan. Hyvin kaikki menee varmasti!

Ja perässä yritetään kovasti tulla. Vatsa on ollut koko päivän kovana ja välillä supistaa kunnolla. Kävin koiran kanssa lenkillä, ja nyt onkin sitten ainoastaan hirmuinen hiki.

Vierailija
26/45 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin siivoon ja moppaan lattiat - nyt on melkosen hiki, huh huh! Tänään on virtaa sitten ollutkin parin päivän seesteisen (eli laiskan) päivän jälkeen. Vähän meni masu kovaksi ja meinas pistellä, mutta tässä koneella ollessa menee varmaankin ohi. Ellei sitten saunassa iske uudestaan - meinaan nyt ottaa ihan sikakovat löylyt tänään. Hih!

Onnea *Nallekas* tyttärestä :) Ja nopeesti se on sullakin tapahtunut. Ja *Fiona* tais mennä huomenna käynnistykselle - tsemppiä tosi paljon ja toivotaan todella, ettei oo mikään jättiläinen sieltä masussa tulossa, ko tosiaan noi kokoarviot voi heittää ja todella pahastikkin joskus.

*Pioninen* Se taisin olla mie, joka puhu just tosta kohdunsuun "avautumisesta". Se tuntu siltä, että siinä oli jotain sutinaa menossa eli sitä nippaili, pakotti ja muutenkin tuntu, että se on ns. aktiivisena, aivanko ois jotain liikettä ollu siinä :) En osaa oikein paremmin selittää, mutta tosiaan nyt on kahtena yönä mulla ollu kans sellanen paineen tunne alavattassa/alapäässä, että viime yönä piti ihan kahteen otteeseen miettiä tohinko mennä vessaan vaiko en. Ja tänään mulla on tullu aivan sikaekstramega-paljon limaa, aivanko ois koko "toosa" sen peitossa, ko katoin varsin peilin kautta ;)

Ja toivotaan, että mahdollisimman moni Elotähkä syntyis huomenna, ko on sen verran mainio päivämäärä ;)

Nyt meen kattoon Salkkarit!

-AJ&Elli-

Vierailija
27/45 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kauhee ku mua jännittää huominen käynnistys...8.15 sairaalaan ja siitä se lähtee..toivottavasti nopeaan ettei tarvii montaa päivää kärvistellä.

suur siivottiin paikat kuntoon tänään ja limatulppa tuli sitten saunan jälkeen, ja pari napakkaa suppariakin..toivotaan et alakerrassa ois tapahtunu sen verran että sais kalvot puhkaistua...

mut tsemppiä muille odottajille, minä palaan sitten vauva uutisten kanssa ( toivottavasti pian )

petra 38+4

Vierailija
28/45 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

FIONA77:

Koska sinä varasit tuon ajan kättärille ja kuinka nopeasti sait sen?Mulla on huomenna laskettuaika eikä vielä merkkiäkään että alkaisi syntymään ja muistaakseni terkka sanoi mulla kun on mennyt 12vrk yli niin sitten vasta soitetaan ja varataan kättäriltä aika, elikkä 41+4, pikkasen kyllä aloin ihmettelemään tuota jo silloin että kylläpä jätetään viimetippaan ajanvaaraminen, eihän sinne heti pakosti pääse.Esikoinen syntyi 10vrk ennen laskettuaikaa että olen hieman ulkona näistä yliaikais jutuista=))

Onnea ja jaksamista huomiselle=)))

Tämä päivä ollaan taas menty ilman kivuliaita supistuksia ja nyt illalla vauva otti jokin ihme spurtin ja liikkui koko päin edestä, alkaa kyllä sattumaan alapäähän ja vatsaan noin riehaantuu toi kaveri, mutta hyvä kun liikkuu niin mieli itsellä rauhoittuu että hänellä on kaikki hyvin=))

NALLEKAS onnea tyttövauvasta=)))

Nelli39+6

Vierailija
29/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ilmoittamaan että nyt laskettuna päivänä heti puolen yön jälkeen meni lapsivedet ja tässä ollaan aamupalalla ja tehdään lähtöä sairaalaan=))Neiti vielä nukkuu, mutta täytyy alkaa herättelemään että ehditään viemään hänet hoitoon.

Ihanaa kun vihdoinkin alkoi tapahtumaan=)

Fionan kanssa ollaan sitten samaan aikaan kättärillä=))

Nelli 40+

Vierailija
30/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallan villiksi heittäytyi tuo masuasukki eilen. Teki ajottain todella kipeää kun tuntui, että tulee väkisin ulos. Mietinkin että olisiko nyt jo aika. Mutta rauhottuihan tuo kuitenkin.

Taas on tuota turvotustakin kertynyt... Ei aamuisin sormet taivu kahvikupin ympärille :( Silläkin odotan synnytystä, että näkisi onko tämä edelleen jatkuva nivelsärky turvotuksesta johtuvaa vai ihan tulehdusta nivelissä...

Tänään olisi aika ikimuistoinen päivä syntyä!

Vierailija
31/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä synnyttäjille!

Minäkin näin eilen oikeasti limatulppaa. Onhan tuota vuotoa ollut jo jonkin aikaa, viime viikolla hiukan veristäkin, mutta viime yönä näin todellista hyytelöä. (Sori aamukahvilla olijat... ). Niin sitä ensisynnyttäjä oppii.

Oliko se fiona, jonka tunnuksia oli käytetty väärin. Onpa outoa. Olin vielä vastaamassa sinulle ymmärtäväiseen sävyyn, että onhan meitä työnarkomaaneja täällä. Tänään vielä kokoustamaan yms. Olen kyllä koettanut työnantajalle selittää, että se la olisi ensi ma, joten tekisin enää mielelläni vain aivan pakolliset hommat...

Tosin minun äitiyspäivärahalla ei turhaan juhlita. Olen muutenkin ihmetellyt, miten olisi tarkoitus sitkutella kun äitiyspäivärahan saa vasta takautuvasti ensimmäisen työstä poissaolleen kuukauden jälkeen, ja olen saanut viimeisen apurahani edellisen kauden alussa (eli useita kuukausia sitten). Täytynee muistuttaa miestä, että vaikka elämmekin taloudellisesti erillistalouksissa (ts.on avioehto ja kumpikin vastaa menoistaan) on hänellä lopulta elatusvelvollisuus vaimoonsa. Ja ainakin tähän tulevaan vaaviin .

On se vain niin vaikeaa tällaisen itsellisen nykynaisen hyväksyä, että perheenä ollaan yksikkö. Tunnen oloni välistä aivan megalomaanisen lapselliseksi. Tule jo vauva ja opeta minua....

T,ELO rv 39+2

Vierailija
32/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä synnyttäjille!

Minäkin näin eilen oikeasti limatulppaa. Onhan tuota vuotoa ollut jo jonkin aikaa, viime viikolla hiukan veristäkin, mutta viime yönä näin todellista hyytelöä. (Sori aamukahvilla olijat... ). Niin sitä ensisynnyttäjä oppii.

Oliko se fiona, jonka tunnuksia oli käytetty väärin. Onpa outoa. Olin vielä vastaamassa sinulle ymmärtäväiseen sävyyn, että onhan meitä työnarkomaaneja täällä. Tänään vielä kokoustamaan yms. Olen kyllä koettanut työnantajalle selittää, että se la olisi ensi ma, joten tekisin enää mielelläni vain aivan pakolliset hommat...

Tosin minun äitiyspäivärahalla ei turhaan juhlita. Olen muutenkin ihmetellyt, miten olisi tarkoitus sitkutella kun äitiyspäivärahan saa vasta takautuvasti ensimmäisen työstä poissaolleen kuukauden jälkeen, ja olen saanut viimeisen apurahani edellisen kauden alussa (eli useita kuukausia sitten). Täytynee muistuttaa miestä, että vaikka elämmekin taloudellisesti erillistalouksissa (ts.on avioehto ja kumpikin vastaa menoistaan) on hänellä lopulta elatusvelvollisuus vaimoonsa. Ja ainakin tähän tulevaan vaaviin .

On se vain niin vaikeaa tällaisen itsellisen nykynaisen hyväksyä, että perheenä ollaan yksikkö. Tunnen oloni välistä aivan megalomaanisen lapselliseksi. Tule jo vauva ja opeta minua....

T,ELO rv 39+2

Vierailija
33/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh...tämä meidän yhteys on surkea! Sori!

Vierailija
34/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä *Peetulle* käynnistykseen ja *Nellillä* oli vedet menny - siitä se homma nyt etenee, jes! Olikos muita tänä päivänä synnyttäjiä...? Voi, ko pääsis itekkin...Mulla alko tossa puol tuntii sitten kevyesti nippaileen ja vähän supisteleen tuolla alakerrassa - toivon vaan, että ne vaan kasvaa ja tekevät taikojaan nyt oikein urakalla, ettei tarttis mennä huomenna käynnistykseen...

Nyt Serranoja kattomaan! Palajan!

-AJ-

Vierailija
35/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin neuvolassa ja kaikki taasen hyvin: paino vähän tippunu, paineet ja pissat ok, liikkeet ja sykkeet ok jne. Ens viikolla olis kaks käyntia ja yliaikaiskontrolli 5.9, mutta sinne asti en kyllä odottele (niinkuin minulta kysyttäisiin asiasta), Terkka käski hakemaan apteekista kyno-daktarin emätinpuikot tuohon jatkuvaan kutinaani...

Väsy on päällä, sillä eilen kipuilin jonnekin kahteen asti. Ei sitten lähtöä tullut, mutta kyllä nyt selkeästi jotain tapahtuu. Olen aika optimistinen ja luulen, että tällä viikolla pääsen synnyttämään.

Nellille tsemiä synnytykseen!

Lyle 39+3 (joka aikoo päikkäreille ennen lasten hakua)

Vierailija
36/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moro vaan kaikille.

tsemiä synnyttäjille!

itsellä tuskanen ilta ja yö takana:

Eilen tuli kaupoilla ravattua - otti kyllä aika koville tuonne alapäähän tuo löntystäminen ja jalat väsy ihan mahdottomasti. No illalla sain sitten hyvän idean että mennään saunaan (sauna kun on aiemmin tepsinyt hyvin rentouttajana). Mutta mutta, saunasta kun tulin, oli pakko suihkutella jalkoja kylmällä vedellä - tuntu että ne halkee muuten, tollasta turvotuksen tunnetta ei olekaan ennen ollu. Sitten kun yrittää istua jalat ylhäällä, niin eiköhän rupee supisteleen. Ja loppuilta ja yö sitten jomotti mahtavasti koko selkää ja alavatsaa. Mutta eipä tässä mihinkään synnyttämään taideta päästä vielä vähään aikaan, nyt ei taas mitään tuntemuksia. Ärsyttää kun ei oikein mitään pysty/jaksa tehdä enää:S

Eilen oli kanssa neuvola, kaikki arvot kunnossa edelleen. Terkkarin mukaan vauva ei ihan nelikiloiselta tuntunut (mikä lohdutus!). Ensi viikolla sitten taas, toivottavasti ei tarvis mennä... mutta voihan tässä vielä vierähtää useampi viikko, noita supisteluja kun on ollut jo juhannuksesta ja vaavikin ollut laskeutuneena siitä saakka.

tällaista omaa napaa tänään

pömppä ja rv 38+4

Vierailija
37/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää suunnattomasti. Oon siis taas kotona... aamulla mentiin kättärille sovitusti, vaihdoin sairaalakamppeet päälle ja otettiin sydänkäyrää vauvasta. Pari tuntia meni ja lääkäri tuli ilmottamaan että on niin paljon ruuhkaa ja mie oon (yllättäen) paras kandidaatti vielä odottamaan joten katsotaan pe uudestaan!!!!!!!

varasin sillon rv 41+1 ajan yliaikaiskontrolliin ja se oli ti eli 41+5 ja sillon sit varattiin aika tähän käynnistykseen.

Joo, outoa tuo nimimerkinkäyttäminen, kun tuntu että se teksti oli vielä väärässä pinossakin...

fiona rv 41+6

Vierailija
38/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais oikein mitään.. Lapsien kanssa kävin kirjastossa ja luettiin kotona vähän, mut nyt passitin omiin leikkeihin. Josko lähdettäis ulos kohta.. Ruokakin pitäis tehdä..

Fiona, kuulosti kovin tutulta toi "meillä on täyttä" fraasi. Mä olin esikoista odottaessa rv41+4 kontrollissa ja supistukset olivat jo alkaneet. Olivat ottamassa sisään, mutta sitten tulikin kommentti, että täyttä on, menkää kotiin odottelemaan. Illalla sitten palasimme ja yöllä esikoisemme syntyi. Jorvissa on nykyään yliaikaskontrolli 41+5. Heidän käynnistämisperiaatteista en tiedä, mutta olenkin siis vannonut pyhän valan, etten tällä kertaa odottele ya-kontrolliin asti. Niin, kuten jo aiemmin sanoin, niin hyvähän se on itsekseen päättää ;=)

Miten te muut jaksatte arjen pyöritystä lasten kanssa? Mun tekis toisina päivinä vaan mieli nukkua tai maata, mutta varsinkin tota komivuotiasta on pakko vielä vähän ohjata ja vahtia, ulkona erityisesti. Ja ruokakin olis pakko saada pöytään..

Jeps, nyt ryhdistäydyn ja ryhdyn kotitöihin.

Lyle

Vierailija
39/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas oli paska homma *Fionalla* :/ Millä perusteilla tää lääkäri sano sun olevan paras kandidaatti menemään vielä kotiin..?!? Ihme homma kyllä ja kyllä mullakin v***ttais ja LUJAA!!!

Mulla edelleen nipistelee alapäätä ja välistä supistaa, mutta alkais nyt jo tapahtuun jotain. Meinasin lenkille lähteä, mutta saas nähä tohinko, ko tuo sorsastus alko - me asutaan sellasessa paikassa, että sorsastajat on melkein takapihalla. Ei oo kiva, ko haulet ropisee niskaan...

Vierailija
40/45 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sunnuntaina 17.8. klo 19.13. 4100g ja 52cm.

Synnytys meni vauhdikkaasti, kokonaiskesto oli 3h 25 min. Ponnistusvaihekin vain 5 min!!

Oli kyllä ihmeen helppo ja nopea juttu, alkoi jotenkin niin voimakkaasti heti supistukset että en kotona kauaa kärvistellyt, tunnin tuli silloin tällöin harvakseltaan ja sitten puski täysillä päälle.. Sairaalassa oltiin 2h ja lapsi oli maailmassa. Spinaalipuudutuksen sain ja ponnistusvaihe oli -uskokaa vaan- lähes kivuton! Eikä tikin tikkiä, ihme juttu vaikka oli aikas iso tyttö! Se siitä pienestä sf-mitasta muuten, mähän kävin siitä oikein ylim. ultrassakin, että ei siitä paljoa voi päätellä.

Pakko muuten sanoa että luulen että synnytys käynnistyi kun edellisenä iltana pyörittelin nännejä sellaset 10min.!! Tuntui jo heti alavatsalla jotain ja sitten seuraavana päivänä rytisi kunnolla. Mun äitin sisko aina sanoo että nännien pyöritys auttaa käynnistämään ja pakko sanoa että tais tepsiä mulla, olis pitänyt jo aiemmin kokeilla ;) Kokeilkaa ihmeessä kaikki tuskailijat :) Öljyä nänneihin ja pyörittelyä.

Tyttö on ihana mustatukkainen hurmuri! Syö reippaasti niin että mulla on rinnat jo ihan maitoa pinkeenä.

Tänään tultiin kotiin, isosisko hoitaa innoissaan, vähän liiankin innoissaan.. täytyy muistaa olla kärsivällinen.

Nyt täytyy mennä imetyspuuhiin :)

Tsemppiä kaikille tuskailijoille, muistakaa että odotus palkitaan..

H

ja tyttö kohta 3 vrk