Mihin helkkariin isopalkkaisilla ihmisillä menee rahat?
Kommentit (71)
että miehellä menee Armanin pukuun noin 2000 e ja niitä tarvitsee kuitenkin säännöllisesti ostaa - itse ostan sitten paljon " huvin vuoksi" , en tarpeeseen.
Ja tosi asia on että kun tottuu huippulaatuun, ei muuta enää halua ;-).
" Ja merkkivaatteet ei siis meillä ole mitään Mexxiä ja Espritiä vaan ihan reilusti Guccia ja Pradaa."
Vierailija:
(enkä nyt viittaa huiviin tai vyöhön!), joten tuskinpa heistä moni on juuri tänään täällä keskustelemassa!
Joten kyllä he ovat suurituloisia.
Vierailija:
Joten kyllä he ovat suurituloisia.
Vierailija:
(enkä nyt viittaa huiviin tai vyöhön!), joten tuskinpa heistä moni on juuri tänään täällä keskustelemassa!
Johtuneekohan sitten siitä että mä olen keskituloisesta (ja faijan työttömäksi jäämisen jälkeen köyhästä) perheestä jossa mut on opetettu pihiksi.
Vieläkin tulee mentyä tarjouskahvin perässä kauemmaksi kuin lähikauppaan bussilla, koska rattaiden kanssa pääsee ilmaiseksi ja bensa taas maksaa :DD
Asumiseen, kahteen autoon, ruokaan, ravintoloihin, vaatteisiin, matkusteluun.
Kaupassakin pääsis halvemmalla jos vaan viitsis käydä jossain lidlissä, ja tinkiä merkeistä, mutta en mä jaksa eikä kiinnosta. Vaatteita tulee ostettua aika paljon, mutta ostan muitakin kun merkkivaatteita. Autosta en halua luopua ja millään kotterolla en suostu ajamaan. Matkustelu taas on ihanaa ja matkaan lähtöä on kiva odotella. Ravintoloissa käydään kun ei joskus itse jakseta tehdä ruokaa, tai tekee vaan mieli jotain ihan spesiaalia.
Mä olen sitä mieltä että, rahoista tulee osata nauttiakin kun sitä kerran on.
taulukkopalkkoja tai keskiarvoja. Tuo että 10% saa yli 3000 e on kyllä huvittavaa, eihän 3000 e ole palkka eikä mikään - sen sain yli 10 vuotta sitten ensimmäisestä työpaikastani ja minä en edes ole se kovapalkkainen meidän taloudessamme.
Muualla kyllä opiskellaan keskimäärin 5 vuotta tai enemmän, yliopisto-opintoja on aika vaikeaa suorittaa kolmessa vuodessa, vaikka kuinka puurtaisi! Saatikka tehdä niitä työn ohessa.
että mihin rahat mennee:
mies SIJOTTAA ne !
Lapsiparat ja vaimo kulkee rähjäisissä vaatteissa...
terv. pihin vaimo
esim. ruokakauppaan saa uppoamaan varmasti paljon enemmän kuin mitä meillä nyt menee, n400-500 euroa. Olen ammatiltani kokki ja rakastan hyvää ruokaa, joka myös maksaa. Kallista ruokaa on esim. lihat ja erilaiset hedelmät ja juustot. Nyt meillä syödään vaan sitä oltermannia ja kerran kuussa ulkofilettä...helposti saisin varmaan sen 800-1000 euroa uppoamaan ruokaan, tosin tässä varmaan olisi jo ravintolakäyntejäkin. Ruokakaupan laskuun kuuluu lisäksi myös lasten vaipat, mutta esim. suurituloisena ostaisin hiustenhoitotuotteeni kampaamosta ja käyttäisin muitakin palveluja enemmän.
Jos olisi isommat tulot, olisi meillä isompi asuntokin, ja uudempi auto eikä tarvis tuolla 93 nissanilla ajaa. tuohonhan ne isot tulot sitten jo hupeneekin, kun verottaja on jo vienyt osansa.
Vierailija:
että mihin rahat mennee:mies SIJOTTAA ne !
Lapsiparat ja vaimo kulkee rähjäisissä vaatteissa...
terv. pihin vaimo
taitaa olla jo säästössä muutama satatuhatta euroa, mutta silti ei ole varaa maksaa lapsilleen harrastuksia.
...snobit...
Vierailija:
esim. ruokakauppaan saa uppoamaan varmasti paljon enemmän kuin mitä meillä nyt menee, n400-500 euroa. Olen ammatiltani kokki ja rakastan hyvää ruokaa, joka myös maksaa. Kallista ruokaa on esim. lihat ja erilaiset hedelmät ja juustot. Nyt meillä syödään vaan sitä oltermannia ja kerran kuussa ulkofilettä...helposti saisin varmaan sen 800-1000 euroa uppoamaan ruokaan, tosin tässä varmaan olisi jo ravintolakäyntejäkin. Ruokakaupan laskuun kuuluu lisäksi myös lasten vaipat, mutta esim. suurituloisena ostaisin hiustenhoitotuotteeni kampaamosta ja käyttäisin muitakin palveluja enemmän.
Jos olisi isommat tulot, olisi meillä isompi asuntokin, ja uudempi auto eikä tarvis tuolla 93 nissanilla ajaa. tuohonhan ne isot tulot sitten jo hupeneekin, kun verottaja on jo vienyt osansa.
mutta uudemmat autot on tutkitusti turvallisempia ja esim. vähäpäästöisempiä. mutta vaikka meillä olisikin rahaa, luultavasti meillä olisi silti vain yksi auto, kun ei enempää tarvita.
terv. 61
Taidan ostaa ihan naapureiden kiusaksi uuden Micran :DD
Vai mistä ihmeestä tietosi kaivoit.
Esim. tilastokeskuksen sivulla on tilasto, jonka mukaan vuodessa yli 41.000 tienaavia oli 12.6 prosenttia, ja yli 31.000 tienaavia 20 prosenttia.
Minustakaan 3.000 euroa ei ole vielä kovin suuri palkka, kun itse istuu työpaikalla, jolla joka ikinen työkaveri tienaa vähintään sen, ja kyse siis bruttopalkasta.
Kun tuosta maksetaan verot, ja yritetään elää pääkaupunkiseudulla, varsin tavallista elämää eletään.
Minä teen tällä hetkellä lyhennettyä työviikkoa joten tuloni ovat pienemmät, mutta perheen yhteiset nettotulot ovat n. 4000 euroa kuussa, tämä sisältää lapsilisät ja elatusmaksun yhdestä lapsesta.
Meillä rahaa menee
asunto 1400 (lainakulut + yhtiövastike)
päivähoitomaksut 321
sähkö 128
bensa 80
julkisen liikenteen liput 80
ruoka 500
lääkkeet 100
harrastukset 65
eläkevakuutusmaksu 60
sijoitusrahasto 60
vakuutukset 100
rahaa menee myös puhelimiin, tv-lupaan, hesariin, lasten vaatteisiin, omiin vaatteisiin, lasten lehtiin ja johonkin omaankin lehteen, työttömyyskassamaksuihin ja tällä hetkellä myös paljon sisustuskamaan sekä remonttimateriaaleihin, kun remontoidaan ja sisustetaan nykyistä uutta kotiamme. Eli lähes 3000 euroa menee joka kuukausi pakollisiin + lisäksi nuo vaatteet ja lehdet.
Meillä ainakin rahaa menee ihan normaaliin elämiseen. Kun tulee enemmän niin voi käyttääkin enemmän. Ja silti voi vielä säästääkin.
Vierailija:
Vai mistä ihmeestä tietosi kaivoit.Esim. tilastokeskuksen sivulla on tilasto, jonka mukaan vuodessa yli 41.000 tienaavia oli 12.6 prosenttia, ja yli 31.000 tienaavia 20 prosenttia.
Minustakaan 3.000 euroa ei ole vielä kovin suuri palkka, kun itse istuu työpaikalla, jolla joka ikinen työkaveri tienaa vähintään sen, ja kyse siis bruttopalkasta.
Kun tuosta maksetaan verot, ja yritetään elää pääkaupunkiseudulla, varsin tavallista elämää eletään.
Minä teen tällä hetkellä lyhennettyä työviikkoa joten tuloni ovat pienemmät, mutta perheen yhteiset nettotulot ovat n. 4000 euroa kuussa, tämä sisältää lapsilisät ja elatusmaksun yhdestä lapsesta.
Meillä rahaa menee
asunto 1400 (lainakulut + yhtiövastike)
päivähoitomaksut 321
sähkö 128
bensa 80
julkisen liikenteen liput 80
ruoka 500
lääkkeet 100
harrastukset 65
eläkevakuutusmaksu 60
sijoitusrahasto 60
vakuutukset 100
rahaa menee myös puhelimiin, tv-lupaan, hesariin, lasten vaatteisiin, omiin vaatteisiin, lasten lehtiin ja johonkin omaankin lehteen, työttömyyskassamaksuihin ja tällä hetkellä myös paljon sisustuskamaan sekä remonttimateriaaleihin, kun remontoidaan ja sisustetaan nykyistä uutta kotiamme. Eli lähes 3000 euroa menee joka kuukausi pakollisiin + lisäksi nuo vaatteet ja lehdet.
Mieheni on tienannut miljoonan jo silloin kun oli markka-aika. Nyt sitä on rutkasti enemmän. Itsekään en ihan tyhjätaskuna ole tähän avioliittoon tullut.
Että, kyllä meitä rikkaitakin täällä on, ja miksi ei olisi?