Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin helkkariin isopalkkaisilla ihmisillä menee rahat?

Vierailija
09.10.2006 |

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä on ansiot vähissä jos niiden avulla täytyy yrittää tehdä itsestään uskottavampaa kuin mitä on.

Mä olen ollut ihan samaa mieltä. Ajattelen, että osaaminen puhuu puolestaan. Mutta eivät nämä asiat niin yksinkertaisia ole... Ensivaikutelma on niin tärkeä.

On tutkittu sitäkin, millaiset lapsen vanhemmat valitsisivat (adoptoitavaksi) jos vaihtoehtona on kaunis lapsi ja älykkäiden vanhempien geeneillä varustettu, mahdollisesti siis älykäs, mutta ruma lapsi. Suurin osa valitsi sen nätin. Myös niistä, jotka ovat itse älykkäitä!

Vierailija
22/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kampaaja 100¿/ kk

- kauneushoidot/ hieronta 150¿/kk

- kengät, laukut, vaatteet 300-500¿/kk

- kosmetiikka 50-100¿/kk

- harrastukset 100-300¿/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se ei toimi maan rajojen ulkopuolella ja on ihan tunnustettu syy siihen, että suomalaiset yritykset menestyvät maailmalla usein huonommin kuin faktat huomioon ottaen pitäisi. ei osata myydä ja markkinoida. Ja siinä nimenomaan nämä mielikuvat tulevat hyvin vahvasti esiin. Onhan sitä jopa tutkittu, että pitkät ihmiset menestyvät paremmin ja on vaikea keksiä kori- ja lentopallon lisäksi yhtään mitään, missä pituus vaikuttaisi pätevyyteen.

Oikean vaikutelman luominen ei todellakaan ole tyhjänpäiväistä, jos haluaa menestyä. Ja se on todellakin aika tarkkaa puuhaa. Kyllä esim. minä työvaatteita ostaessani olen hyvin tarkka siitä, minkä viestin ne antavat, en ikinä menisi asiakasneuvotteluun hiukset auki ja laukkua ja kenkiä ostaessa mietin myös imago-kysymyksiä. Se ei tosin tarkoita, että mahdollisimman kallis olisi paras, ei missään nimessä. Laadukasta ja siltä näyttävää, mutta ei liian trendikästä ja merkit eivät tosiaankaan saa loistaa. Nyt en enää pue itseäni ikäistäni vanhemman näköiseksi, mutta en myöskään pyri millään tavalla vaikuttamaan nuorekkaalta. Tämä 30+ on juuri sopiva, mutta muuten kyllä korostan niin pukeutumisella, asusteilla, meikillä kuin käytöksellänikin itsessäni niitä uskottavampia puolia ja jopa aivan vastakkaisia verrattuna esim. johonkin juhlimislookiin.

Vierailija:

kyllä on ansiot vähissä jos niiden avulla täytyy yrittää tehdä itsestään uskottavampaa kuin mitä on.

Vierailija
24/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No 60% menee veroihin ihan päältä

Vai laskitko kenties että sinä maksat veroja 30% ja miehesi toiset 30%, niin sitten maksatte yhdessä 60%? :o)

Vierailija
25/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siunattu on se päivä, kun perheverotus saadaan tähän maahan! :)

Vierailija
26/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita suomalaisista veroprosenteista, mutta ei sekään ole oikein, että hyvätuloisia ja " pärjänneitä" ihmisiä rangaistaan. Jos on saanut itsensä siihen asemaan, niin kyllä siitä jotenkin pitäisi palkita = saada palkkaa.

Kyllä ne hyvätkin tulot kuluvat ihan tavalliseen elämiseen, ei mihinkään luksukseen. Myönnän kyllä, että vaikka harvoin oikeastaan ostan itselleni esimerkiksi vaatteita, mutta jos jotain tarvitaan, niin kyllä sen myös ostan, enkä juuri katso hintalappua.

Vierailija
27/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 1200kk tienaava siivojakaan hahmota tulojaan bruttona vaan nettona. Veroihin vetoaminen on typerää. Sama kuin puhuisi lottovoiton tuhlaamisesta jonka ehkä joskus saa. Nettotuloilla eletään ei brutolla.

Vierailija
28/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaerot on muutenkin Suomessa aika suuret...

Vierailija
29/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fletch:

Oikean vaikutelman luominen ei todellakaan ole tyhjänpäiväistä, jos haluaa menestyä. Ja se on todellakin aika tarkkaa puuhaa.

Niinpä!

Hyvin olen urallani edennyt tähän asti ihan maalaisjärkeä käyttäen pukeutumisessa. Mutta mitä ylemmäs pyrkii, sitä enemmän pitää tehdä vaikutusta sekä osaamisellaan että ulkoisella olemuksellaan.

Itse olen markkinointitehtävissä ja olisi erittäin epäuskottavaa, jso en osaisi itseäni markkinoida. :-D

Jostain luin, ettei pidä pukeutua siihen hommaan, missä jo on, vaan niin kuin siihen hommaan, mihin haluaa edetä.

Vierailija
30/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä maksettavaa varmasti löytyy. Usein jos on varakkaampaa porukkaa, niin asuvat isommissa/omissa asunnoissa kuin vähätuloiset. Lainan maksut, laskut, vakuutuksia on varaa ottaa enemmän ja niitähän pitää maksella... Kyllä ne menot vaan isonee kun tulotkin isonee, näin mä uskon.

Itse elellään kaupungin vuokrakolmiossa ja tiukkaa on. Mies tekee hanttihommia minkä jaksaa ja minä olen hoitovapaalla. Kyllä se meidänkin elämä tästä vielä tuloineen paranee.

Vierailija
31/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko oikein että opiskelet 7 vuotta ja siivooja saa samaa liksaa kuin sinä? Mieti vähän, ei se ole oikein että kaikilla on sama tulo, jokainen kun voi itse vaikuttaa siihen mitä menee opiskelemaan ja mitä ei.

meillä menee rahat yleensä näihin:

Laina

bensa

vaatteet

ruoka

vakuutukset

harrastukset

sisustaminen

eläimet

kosmetologi

kampaaja/parturi

hieroja

lapsenvahti

siivooja

matkustelu

hyväntekeväisyys

osakekaupat

ylimääräisenä on shoppailu muuten vaan.

Vierailija
32/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rahaa kuluu ensinnäkin asumiseen. Asumme kalliilla alueella meren rannalla pk-seudulla. Lainaa meillä ei onneksi ole, kiitos isojen pääomatulojen. Meillä on kaksi autoa>menoerä siis. Matkustelemme useita kertoja vuodessa>syö rahaa ihan kivasti. Meillä on molemmilla kallis maku vaatteiden ja kenkien suhteen, mitään ketjukamaa emme todellakaan osta>kuluja. Ruuasta emme tingi, vaan ostamme aina priimatavaraa>maksoi mitä maksoi. Harrastuksemme ovat myös sieltä kalliimmasta päästä ja varusteet on luonnollisesti myös parhaat mahdolliset. Että kyllähän tossa nyt oli jo rahareikiä ihan tarpeeksi...

Vierailija
33/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin Suomessa palkkaerot suuret? Ei todellakaan ole. Voisivat olla suuremmatkin.

Vierailija
34/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai välillä enemmänkin. Loput normaaliin elämään.

Vierailija
35/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Asunto on kans yks. Ei eletä sillipurkissa Myllypuron yksiössä.

- Matkusteluun (aika usein)

- Harrastuksiin (ei sieltä halvimmasta päästä)

- Vaatteisiin/asusteisiin menee aika paljon, koska se on ns harrastus. Mä nautin kun on esim Mulberryn veska, ei sen logon tarvi muille näkyä, vaan kun itse tietää, että se on laatulaukku, se tuntuu hyvälle, se näyttää hyvälle jne. Ei ole tarkoitus mitenkään brassailla merkeillä, monissa merkkivaatteissa ei edes ole logoja näkyvillä.

- Menoihin (teatterit, konsertit jne)

- Ulkona syömiset, pikkujutut

- Lasten lääke/lääkärikulut (ei ihan vähällä selviä)

- Lehtitilaukset, kaikki pienemmät ja isommat hankinnat

- Ruoan kanssa koitetaan olla säästäväisiä, eli tehdään paljon itse ja esim pihalla/möksällä on kasvamassa jotain, marjastetaan/sienestetään jne.. Vertailen kyllä kilo/litrahintoja, käydään esim Lidl:ssä jne... Mutta tulee kyllä ostettua sitä kalleinta ja parasta jätskiä, reilua kauppaa, luomua jne..

- Hyväntekeväisyyteen

- Satunnaisille lapsenvahtivakkareiden palkkaan

- Veroihin

- Säästöön

- Sijoituksiin

Ollaan miehen kanssa esteetikkoja ja kun on varaa käydä esim hierojalla tai ostaa sitä kalleinta jätskiä niin miksei voisi käydä ja ostaa, kun siihen on varaa, eikä tarvi syödä loppukuuta makaronia kun tuli haaskattua kaikki rahat.

Vierailija
36/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tähän vastaavat monet selvästi keskituloiset. En ymmärrä miten joku reilu 3000 eur tienaava voi pitää itseään suurituloisena.

Itse ymmärsin otsikon tarkoittavan suurituloisia eli sellaisia, joilla käteen jää nyt vähintään sellainen 6000 eur/kk tai enemmän. Siksi en itse vastaa tähän, vaikka monet meidän tuloluokan ihmiset ovat näköjään vastanneetkin tähän.

Vierailija
37/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisenasteen tutkinnon, koska sitä hän halusi oikeasti tehdä työkseen.

Miksi sinulle pitäisi siis maksaa palkkaa siitä enemmän, että olet ollut vain laiska???

Vierailija:

Vai onko oikein että opiskelet 7 vuotta ja siivooja saa samaa liksaa kuin sinä? Mieti vähän, ei se ole oikein että kaikilla on sama tulo, jokainen kun voi itse vaikuttaa siihen mitä menee opiskelemaan ja mitä ei.

meillä menee rahat yleensä näihin:

Laina

bensa

vaatteet

ruoka

vakuutukset

harrastukset

sisustaminen

eläimet

kosmetologi

kampaaja/parturi

hieroja

lapsenvahti

siivooja

matkustelu

hyväntekeväisyys

osakekaupat

ylimääräisenä on shoppailu muuten vaan.

Vierailija
38/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suurin menoerä on asunto -asutaan eräällä pk-seudun arvostetuimmista alueista meren rannalla isossa talossa. Ja miksi halutaan iso talo? No, me vaan halutaan, ollaan aina sellaisesta haaveiltu, ja kun se oli mahdollista hankkia, se hankittiin. Sama koskee autoja. Matkusteluun menee rahaa aika paljon, ei ehkä määrällisesti matkusteta kamalasti (pari kertaa etelässä, Tukholman risteilyillä kyllä aika usein, kun lapset rakastaa laivalla oloa), mutta kun matkustetaan otetaan aina vähintään 4 tähden hotelli, tai laivalla commodore-hytti. Kyllähän ne maksaa aika paljon enemmän kuin jotkut 2 tähden hotellit tai joku turisti-luokan hytti. Mutta, mieluummin oltaisiin sitten matkustamatta, jos joutuisi jossain halpishotellissa tai hytissä olemaan. Vaatteisiin menee rahaa, niitäkään ei mitenkään kamalasti ostella, mutta kun ostetaan, on ne käytännössä pelkästään merkkivaatteita (paitsi lasten sukkahousut ym. ostan jostain h&m:ltä). Kauppaan kun mennään, ei ruokien hintoja katsota ikinä, en edes tiedä, paljon joku maito tai ruisleipä maksaa... Lapsilla on paljon harrastuksia, eikä ne ole halvimmasta päästä. Kampaajalla käyn n. 5 viikon välein laittamassa raitoja, maksaa aina 100e/kerta. Lapset käy myös kampaajalla useita kertoja vuodessa. Tottakai voitaisiin tehdä valintoja, että sitä rahaa menisi vähemmän, mutta ei haluta. Tykätään elää näin.

Vierailija
39/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Verot syövät valtavan !!! osan tuloista (puhun siis todella kovasta palkasta)

- uusi yli 200 neliöinen talo merenrannalla pk-seudulla

- 2 uutta ja ns parempaa autoa

- 3 tai jopa 4 matkaa vuodessa, 5 tähden hotellit tai vuokrattu talo palvelusväen kanssa

- harrastukset, eläminen jne

- vaatteet ja muut keskivertoa kalliimpia lisäksi pukukoodi töissä

- vapaaehtoinen eläkevakuutus

- osakkuus isossa yrityksessä = lainaa

jne

jne

Vierailija
40/71 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- Verot syövät valtavan !!! osan tuloista (puhun siis todella kovasta palkasta)

- uusi yli 200 neliöinen talo merenrannalla pk-seudulla

- 2 uutta ja ns parempaa autoa

- 3 tai jopa 4 matkaa vuodessa, 5 tähden hotellit tai vuokrattu talo palvelusväen kanssa

- harrastukset, eläminen jne

- vaatteet ja muut keskivertoa kalliimpia lisäksi pukukoodi töissä

- vapaaehtoinen eläkevakuutus

- osakkuus isossa yrityksessä = lainaa

jne

jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän