Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOTISIIVOJAN TYÖ? KOKEMUKSIA?

Vierailija
03.05.2022 |

Oletko ollut kotisiivoojana (jonkun firman kautta)? Millaista työ oli? Oliko helppo oppia ja oliko hankalia asiakaspalvelutilanteita? Mielelläni kuulisin kokemuksia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus kaupungin työllistämänä. Raskasta, isoja taloja ja paljon mattoja ym. tekstiiliä roudatavana pihalle

Vierailija
2/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Todella fyysisesti raskasta laitossiivoukseen verrattuna. Hankalia asiakkaita ei ollut, mutta todella pikkutarkkaa jälkeä piti tehdä. En voi suositella, tämä on toki vain oma kokemukseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ja en tykännyt. En mene uudestaan enää ikinä ellei pakko. Mattoja roudataan pihalle ja takas, todella tylsää hommaa ellei rakasta puunausta muutenkin.

Jotkut asiakkaat oli vielä kotona paikalla, ei kiva tehdä jonkun läsnä ollessa saati joutua rupattelemaan.

Vierailija
4/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Varmaan ois ihan ok siivota jo lähtökohdiltaan siistejä koteja. Kuitenkin jotkut ihmiset elää ihan hirveän paskaisissa oloissa, että pitää olla kyllä aika likaa ja eritteitä pelkäämätön kotisiivooja jotta viihtyis työssään.

Vierailija
5/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä seksin määrää ei jaksa pidemmän päälle, mitä työpäivinä tulee hyvän asiakaspalvelun nimissä tarjota asiakkaille

Vierailija
6/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt yhtään, oli todella kummalista siivota tuntemattomien ihmisten talossa vielä että vain oleskelivat hiljaa itse paikalla. Lisäksi saa tehdä todella tarkkaa työtä ja kaikki tiptop

Sekä yrittää näyttää niin ammattilaiselta. Ikinä ei valitettu, mutta sai todella tarkkaan puunata.

Vierailija
7/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Varmaan ois ihan ok siivota jo lähtökohdiltaan siistejä koteja. Kuitenkin jotkut ihmiset elää ihan hirveän paskaisissa oloissa, että pitää olla kyllä aika likaa ja eritteitä pelkäämätön kotisiivooja jotta viihtyis työssään.

Oman kokemuksen mukaan ne siistit kodit on pahempia. Jos olisi edes normaalin sotkuisia, niin tulisi olo, että on saanut jotain aikaan, mutta kun olen 4 tuntia täysin siistiä kotia siivoamassa niin saa aina jännittää mitä palautetta sieltä tulee. Onneksi sai yleensä yllättyä, kun "reissuvihossa" oli teksi "kiitos hyvästä työtä!", vaikka itse en huomannut mitään eroa ennen ja jälkeen tilanteessa :D

Aloitin itse kotisiivouksilla ja suurimmaksi osaksi oli ihan ok työtä. Joskus asiakas oli kotona, ja on se hieman ärsyttävää ihan kaikille osapuolille, mutta esim pikkulasten äidit lähti pienten kanssa usein ulkoilemaan. Vanhukset keitteli kahvia ja heidän kanssaan oli työn lomassa mukava jutella. Sitten se pieni prosentti on sellaisia perässäkulkijakyttääjiä. Sinänsä ihan ymmärrettävää, kun maksavat kuitenkin aika paljon. 

Ajattelin silloin nuorena, että kotisiivous olisi jotenkin "parempaa siivousta", mutta myöhemmin tein sijaisuuksia toimistoissa ym ja mulle jouduttiin vähän takomaan päähän se, ettei ole kyse kotisiivouksesta. Yksi hiekanjyvä ei lattialla ei kaada maailmaa.... 

Vierailija
8/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veemäinen raskas työ ja surkea palkka, ei kiitos.

Vierailija
9/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 6 vuotta eli siis ainakin jotenkin viihdyin ja näin varmaan kaiken.

- Firma jossa olin maksoi ok palkkaa eli ei sitä minimiä, jota yleensä siivoojille tarjotaan. Esimiehet oli kivoja ja pitivät siivoojien puolia, jos tuli hankala asiakas. Pitivät myös huolen siitä, että kaikilla oli asianmukaiset työvälineet ja varusteet. Tämä vaikuttaa todella paljon työssä hiihtymiseen. Tein hetken toisessa firmassa ja oli ihan kamalaa kuraa se aika. Siellä ei esim. saanut suojahanskoja, jotka on TÄRKEÄT.

- Todella raskasta työtä, koska pitää siirrellä/nostella mattoja, huonekaluja, kanniskella imuria yms portaita ylös alas. Kokoajan myös kyykkyyn_ylös_kyykkyyn_ylös. Harva jaksaa loputtomiin ja pitkän uran tehneet joutuu usein eläkkeelle ennen aikaiseksi koska kroppa huonossa kunnossa

- Suurin osa asiakkaista on tosi kivoja ja mukavia ja kohtelevat siivoojaa hyvin. Eivät valita turhasta. Joukkoon mahtuu toki niitä, jotka eivät arvosta ollenkaan ja syynäävät joka paikan ettei vaan yhtäkään pölyhiukkasta jää. Osalla myös ihan ihme sääntöjä siivoukseen, jotka on siivoojan kannalta hankalia.

- Osa paikoista vaatii oman auton. Firma jossa olin ei vaatinut autoa tai ajokorttia. Meni kyllä sitten paljon aikaa julkisilla kulkemiseen.

- Omalla tavallaan helppoa ja toisaalta haastavaa työtä. Työn oppii nopeasti, mutta aikansa menee, että osaa soveltaa kaikkiin paikkoihin. Aikaa menee myös siihen, että oppii aikatauluttamaan työnteon. Aikaa ei ole mitenkään liikaa.

Viihdyin työssä aikani, mutta enää en menisi ellei olisi ihan pakko. Minulle alkoi tulla ihottumaa ja nuha-allergiaa eli varmaan ei koskaan pakoteta siihen vaikka työttömäksi joutuisin.

Vierailija
10/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan p*skaa hommaa. 😔

Vierailija
11/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koti puhtaaksi nimisessä kotisiivousfirmassa kotisiivoojana töissä muutaman kuukauden ennenkun sain tarpeekseni. Työnantajat mukavia ja ystävällisiä, mutta eivät osanneet järjestää asiakkaita järkevästi. Esim. Työntekijät jotka asuivat espoossa joutuivat menemään aamulla puolentoista tunnin matkan vuosaareen(palkaton työmatka tietenkin) ja minä joka asun itähelsingissä, sain käyttää kaksi tuntia omaa aikaa matkatakseni espooseen asiakkaiden luo. Ihan järjetöntä. Palkka oli alle 11 euroa tunnilta, kaikki työvälineet tottakai saatiin käyttöön firmalta.

Huono puoli oli että ruokataukoon ei usein ollut aikaa ollenkaan. Jos olisi halunnut pitää ruokatauon vaikka 9 tunnin raskaan työpäivän aikana, olisi pitänyt siirtää koko päivän aikataulua eli sopia asiakkaiden kanssa että haittaako jos tulemme myöhemmin kuin oli sovittu. Tämä aiheutti aina joko sen että ei kerennyt syömään, kerkesi ahmimaan jotain matkalla seuraavaan asuntoon julkisilla tai sen että koko päivän aikataulu siirtyi ja asiakkaat olivat turhautuneita ja kotiin pääsy viivästyi. Ruokatauko oli tietysti myös palkaton jos sellaisen sai järjestettyä

Vierailija
12/24 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin aivan p*skaa hommaa. Suurimmaksi osin asiakkaat olivat mukavia ja työn sai tehdä ihan omassa rauhassa, mutta todella raskasta ja turhaa esim. raahata joka kerta kaikki matot, sohvatyynyt, petivaatteet jne ulos tampattavaksi ja tuuletettavaksi. Eräässäkin aika perussiistissä kohteessa oli joka huoneessa (iso 2krs okt) isot villa/itämaiset matot, mitkä vielä huonekalujen alla, ne oli joka ikinen kerta vietävä ulos.

Sitten oli kohteita missä asukas kyttää ja valittaa koko ajan ja vaatii tekemään paljon muuta kuin sovitun.. nämä olivat vanhuksia pääosin. Sosiaalisiivoukset, aivan karmeinta p*skaa, kirjaimellisesti. Tällä nimellä meillä siis kutsuttiin sossun tilaamia kotisiivouksia elämänhallinnan menettäneille moniongelmaisille..

Vierailija
13/24 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
14/24 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/24 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetissä ikinä. T:laitoshuoltaja

Vierailija
16/24 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein listaa kodeista, joissa on varastettavaa. välillä myös kuvasin ja tein tarkat selostukset, mistä tavarat löytyy.

itse olen rehellinen, mutta poikaystävän kaveri arvosti tietoja ja saimme aina silloin tällöin kivaa tavaraa siltä kaverilta itsellemmekin.

Vierailija
17/24 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei pitänyt mennä erään asiakkaan työhuoneeseen. Satuin kuitenkin näkemään siellä sellaista, että pääsimme hyvään yhteisymmärrykseen summasta, jolla en kerro asiaa eteenpäin. Kuvat minulla on kuitenkin muistona, jos satun joskus tarvitsemaan pikkurahaa.

Vierailija
18/24 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on omia siivousvälineitä. Joskus kuitenkin käytän osittain omia välineitä. Hienoon asuntoon mennään niillä välineillä, joita juuri käytin edellisessä todella saastaisessa asunnossa. Tietäisivätpä vaan missä sen rätti on juuri ollut ennen kuin tulin pyyhkimään heidän taideteoksiaan. Samoilla sukilla kävelen siellä hienostoasunnossa, joilla juuri siivosin edellisen asunnon lemmikkieläinten paskomia lattioita.

Vierailija
19/24 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan someen videoita vanhusten kodeista. Aika naurettavia juttuja niistä löytyy. En jää kiinni kuvaamisesta, kun vanhukset eivät käytä nettiä.

Vierailija
20/24 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas valitti työni jäljestä. Seuraavalla kerralla pesin sen hammasharjalla vessanpytyn

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän