Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhin OMAN elämäsi esine..

Vierailija
03.05.2022 |

Mitä olet säilyttänyt elämäsi varrella ns. turhake, mutta tunnearvoinen? Itselläni on oma vauvan vaate, jonka äitini säilytti ja nyt se on minulla. Ihan sellainen resuinen vastasyntyneen punainen paituli. Paidalla ikää n. 40v.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle, jonka sain ollessani äiskän vatsassa. Äityispakkauksessa ollut lohturiepu.

Vierailija
2/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään sellaista esinettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin mun lapsuuden rakkain lelu: pehmonalle. Semmoinen kulahtanut riepu, jonka silmistä on irronnut maali jo aikoja sitten ja täytteet kurtistuneet kokoon. Valkoiset osat on muuttuneet harmahtaviksi. 

Se on niin pyhä asia, etten ole antanut sitä koskaan kenenkään lapsen leikkeihin, enkä anna.

Vierailija
4/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini minulle ompelema mekko joka minulla oli päällä 1v kuvassa

Vierailija
5/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä turhake, kun ajaa asiansa käyttötarkoituksessaan edelleen, mutta vanhempieni syntymävuonnani hankkima lusikka-haarukka-teline, joka on nyt mulla. Se onkin vanhin esine koko huushollissani.

Vierailija
6/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania juttuja. Lisää kiitos. :) ap

Vierailija
7/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukke, joka on ilmeiseti vanhempi kuin itse olen. Ja nuken peitto, joka on kudottu kun olin vauva. Kastelusikka, joka on kummieni tuliainen Norjasta (liian iso, että olisin sillä voinut lapsena syödä).  N55+

Vierailija
8/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dollytexin Taina-nukke vuodelta 1965 vauvanukkekokoa . Olen saanut 1-vuotislahjaksi sen. Alkuperäiset vaatteet kadonneet ja syytän pikkuveljiäni myös yhden käden turmelemisesta. Nukkea olen  korjauttanut satasen edestä nukketohtorilla  (uusi käsi, ripset toiseen silmään, kasvojen restaurointi , huulien maalaus, uudet 60-luvun vaatteet ja aikakauden kengät) 

Mulla oli nukenvaunutkin, löysin kirpparilta, mutta mies nalkutti niistä niin kauan, että oli pakko myydä pois

Vierailija
9/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallella on yhtä paljon ikää kuin minullakin.

Vierailija
10/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli mieleen isoisän äidin vanha mortteli. Varmaan satavuotias ja käytän sitä edelleen arkisessa ruoanlaitossa.

Vierailija
11/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutama pehmolelu jotka olen saanut aivan vauvana.

N19

Vierailija
12/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin tavara taitaa olla pehmopupu. En edes muista, kuinka vanha on.

Vierailija
14/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini neuloma villainen vauvanuttu. Käytössä minulla -79 ja tyttärellä -01. Menee vielä seuraavallakin sukupolvella.

Vierailija
15/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tallessa punainen heppa, joka on ostettu ennen syntymääni. Sellainen kuin vaahtomuovipatjasta kuvioleikattu eläinhahmo, jossa froteelle on printattu kuviot (harja, silmät, suitset, satula, häntä jne). Ruma, kulahtanut ja paikattu, mutta koska on ensimmäinen leluni, niin olen säilyttänyt.

Vierailija
16/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummin parsintasieni.

Se on naarmuilla ja kaipaa hiontaa.

Vierailija
17/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhe, jossa minut kuivattiin vauvana.  On nykyään kulunut, mutta yhä käyttökelpoinen.

Vierailija
18/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pippeli.

Miehet eivät esineellistä vain naisia vaan jopa itsensäkin.

Vierailija
19/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastemekko ja jokin vauva-ajan leikekirja. Ihan kiva kun on kuva isukista eka vaunukävelyllä, heebo on kuin hiilihangon niellyt jännityksestä

Vierailija
20/33 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkauksen tallessa olevat tavarat,vauvasängyn lakanat ja tyynyliinat,muutama vauvalelu,kummilusikka....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan